menu

Overig / Televisie / The Walking Dead (AMC)

zoeken in:
Nope, enkel phalange. ?

Ik ken het waarschijnlijk eerder van het spel Travian dan van 300. Phalanx | Travian

S9 nou eindelijk uit. Vanwege drukte wat later begonnen aan de tweede helft van s9. Ik betrap me erop dat ik de serie weer meer begin te waarderen. De drama, de spanning, de shockerende momenten. S9E15 was fenomenaal. En dan eigenlijk een relatief rustige seizoensfinale, maar deze volgorde werkt goed. Het blijft een unieke serie die behoorlijk slow paced is, maar altijd veel tijd en aandacht aan personages heeft geschonken. Slim om niet weer gelijk een hersenloze oorlog uit te lokken. De timejump blijft gewaagd, maar ik had nooit gedacht dat TWD zonder Rick zou kunnen werken. Dit is goed opgelost en dat blijft ontzettend knap. Ook bijzonder dat dit midden in een seizoen gebeurd. Dat zie je ook nooit. Dit is typisch iets om een seizoen mee af te sluiten of een mid season final. Maggie is een beetje stom weggeschreven, maarja.. Dat krijg je als meerdere tegelijk ermee kappen.

Deze serie is vaak op en neer gegolfd qua kwaliteit, maar ze hebben nu wel weer de goede smaak te pakken gekregen.

John Milton schreef:
Ok het is laat en ik had dorst vanavond, maar dit ziet er erg leuk uit! Zo’n falanx is misschien wat belachelijk, maar ik ben toch benieuwd.

Deze falanx viel toch wel mee? Gewoon een paar man op een rij met een schild. Geen Spartaanse falanx met helemaal een gesloten formatie van alle kanten. Een gevalletje van niet meer dan handig om te beschermen. Maar volgens mij lijkt een tweedeling in het seizoen al wel duidelijk zichtbaar. Of zit ik ernaast? Een clash met de whisperers en dan vervolgens met de boot ergens anders naartoe vertekken. Want ik neem aan dat die whisperers niet zo ver kunnen zwemmen.

rep_robert schreef:
S9 nou eindelijk uit. Vanwege drukte wat later begonnen aan de tweede helft van s9. Ik betrap me erop dat ik de serie weer meer begin te waarderen. De drama, de spanning, de shockerende momenten. S9E15 was fenomenaal. En dan eigenlijk een relatief rustige seizoensfinale, maar deze volgorde werkt goed. Het blijft een unieke serie die behoorlijk slow paced is, maar altijd veel tijd en aandacht aan personages heeft geschonken. Slim om niet weer gelijk een hersenloze oorlog uit te lokken. De timejump blijft gewaagd, maar ik had nooit gedacht dat TWD zonder Rick zou kunnen werken. Dit is goed opgelost en dat blijft ontzettend knap. Ook bijzonder dat dit midden in een seizoen gebeurd. Dat zie je ook nooit. Dit is typisch iets om een seizoen mee af te sluiten of een mid season final. Maggie is een beetje stom weggeschreven, maarja.. Dat krijg je als meerdere tegelijk ermee kappen.

Deze serie is vaak op en neer gegolfd qua kwaliteit, maar ze hebben nu wel weer de goede smaak te pakken gekregen.

Nou dan is de eerste aflevering van seizoen 10 echt slecht. Dit is overigens de eerste keer in 10 jaar dat ik dit zeg

Vond het ook niet heel bijzonder. Weer een kleine time jump en het is net even te gemoedelijk allemaal weer. Gedoetje met het blussen van vuur door de neergestorte sateliet en aan het einde de staredown. Dat was het wel een beetje. Jammer, want de spanningsopbouw was juist goed in seizoen 9.

rep_robert schreef:
Vond het ook niet heel bijzonder. Weer een kleine time jump en het is net even te gemoedelijk allemaal weer. Gedoetje met het blussen van vuur door de neergestorte sateliet en aan het einde de staredown. Dat was het wel een beetje. Jammer, want de spanningsopbouw was juist goed in seizoen 9.

Verschrikkelijke start

Zowel epi 1 als 2 vond ik niet zo denderend geschreven. Maar het heen en weer springen tussen de tijdlijnen in de tweede aflevering voelde wel heel rommelig. Ik vond de whispers al onbekende dreiging wel aardig, maar ik moet zeggen dat de scenes ‘in hun kamp’ me niet zo bijster interesseren. Het is een beetje een dooie boel, no pun intended.

Maar er waren in het vorige seizoen toch ook wel wat scenes in hun kamp? Vond die flashback structuur niet uitzonderlijk rommelig, heb het idee dat TWD daar vrij vaak mee speelt (ook het springen tussen verschillende kampen/facties binnen een aflevering). Maar inderdaad geen denderende afleveringen, alhoewel de tweede me beter beviel dan de eerste.

Vind het zelf overigens wel fijn om TWD af te wisselen met het veel luchtigere (haast vrolijke) Z Nation.

NRT
Starscream schreef:
(quote)

Nou dan is de eerste aflevering van seizoen 10 echt slecht. Dit is overigens de eerste keer in 10 jaar dat ik dit zeg

Oei. Ik vond het nog wel aardig beginnen. Nu verwacht ik ook niet veel meer en de eerste seizoenen kunnen ze nooit meer evenaren, maar sommige zaken waren wel leuk gedaan. De openingsscène was wel leuk. Dat de kinderen het masker vonden en dat ze even laten ook de huid vonden was wel goed voor de spanningsopbouw. Het kon slechter. Nu heb ik mij toch weer laten vangen om te kijken. Wel zeer opvallend: de karakters hebben totaal geen charisma. Zelfs bepaalde oude karakters hebben dit niet meer. Als ik dat vergelijk met bijvoorbeeld series als Game of Thrones of Peaky Blinders...

Ik begin mezelf meer en meer af te vragen waarom ik deze serie nog volg, want TWD is momenteel niet meer dan een rommelig en tenenkrommend drama. Totaal geen spanning. Slechte en weinig coherente verhaallijnen. Een kus omdat het moet. Babygezeik. Irritante en nietszeggende pubers. Tal van onbelangrijke personages, niemand die eruit springt. Etc.

Gezien het imposante verleden geef ik TWD tot de seizoensbreak het voordeel van de twijfel. Al vrees ik dat enkel een regisseurswissel deze serie nog kan redden.

Rick word wel erg gemist! Tijd sprong was goeie zet maar er is niemand die op staat! Ook Daryl niet of wie dan ook! Dan is dochtertje nog het leukst!

Splinters schreef:
Ik begin mezelf meer en meer af te vragen waarom ik deze serie nog volg, want TWD is momenteel niet meer dan een rommelig en tenenkrommend drama. Totaal geen spanning. Slechte en weinig coherente verhaallijnen. Een kus omdat het moet. Babygezeik. Irritante en nietszeggende pubers. Tal van onbelangrijke personages, niemand die eruit springt. Etc.

Gezien het imposante verleden geef ik TWD tot de seizoensbreak het voordeel van de twijfel. Al vrees ik dat enkel een regisseurswissel deze serie nog kan redden.
zowaar word iedere aflevering door iemand anders geregisseerd. Ik zou het juist een keer iets vinden als een persoon een compleet seizoen zou maken

stfuympos schreef:
Rick word wel erg gemist! Tijd sprong was goeie zet maar er is niemand die op staat! Ook Daryl niet of wie dan ook! Dan is dochtertje nog het leukst!

Dan maar hopen op Jeffrey Dean Morgan.

Starscream schreef:
(quote)
zowaar word iedere aflevering door iemand anders geregisseerd. Ik zou het juist een keer iets vinden als een persoon een compleet seizoen zou maken

Ah. Dit wist ik niet. Blijkt weer eens dat ook ik maar wat uit mijn nek lul.

Ik vond de laatste afleveringen overigens wel weer leuk. Al heb ik die half-season cliffhanger inmiddels te vaak gezien.

Splinters schreef:
Niet helemaal, je plakt er enkel de verkeerde benaming aan. We hebben het in dit topic in de loop der jaren een aantal maal gehad over de ‘showrunner’, die in feite gezien kan worden als de koersbepaler van een serie, en wie de verhaallijn en de uitvoering overziet.

Het is in tv land om sneller te kunnen werken bijna altijd zo dat iedere aflevering zijn eigen regisseur heeft, zodat terwijl Pietje aflevering 1 voorbereid in de season break, Henk ook al bezig is met het op de rit zetten van aflevering 2, etc. Dan is de showrunner dus meer de auteur dan de regisseur, zoals bij films. Pietje en Henk zien we dan wel bijvoorbeeld bij aflevering 7 en 8 vaak weer terugkomen.

Al zien we de laatste jaren iets vaker dat een enkele regisseur wel een heel seizoen regisseert, zoals bij:
- The Knick (Steven Soderbergh)
- Top of the Lake (Jane Campion)
- True Detective (S1 Cary Fukunaga)
- Twin Peaks (David Lynch)

The Walking Dead heeft op dat vlak een uiterst roerige geschiedenis, browse er maar eens snel doorheen. Maar ik was erg blij dat Gimple na vier seizoenen het veld ruimde een nieuwe showrunner, en met Angela Kang nog een vrouw ook. In dit geval kon een andere blik zeker geen kwaad. De kwaliteit ging er voor mijn gevoel ook direct op vooruit (terug naar de karakters en het drama), al moet de show nog steeds heruitvinden wie ze op dit moment zijn en wat ze willen, voor mijn gevoel. De dreiging van de zombies is intussen nog steeds zwaar ondergeschikt aan die van andere groepen, en daar wordt niet altijd evenveel mee gedaan. Soms mis ik de de Greg Nicotero gore rests die we vroeger wat vaker hadden wel.

Maar vanaf 23 februari kijk ik weer verder, en dat was met Gimple aan het roer erg onzeker aan het worden.

Splinters schreef:
(quote)

Ik vond de laatste afleveringen overigens wel weer leuk. Al heb ik die half-season cliffhanger inmiddels te vaak gezien.

Haha nee joh. Beetje onzin hoort er bij hè

John Milton schreef:
(quote)
Niet helemaal, je plakt er enkel de verkeerde benaming aan. We hebben het in dit topic in de loop der jaren een aantal maal gehad over de ‘showrunner’, die in feite gezien kan worden als de koersbepaler van een serie, en wie de verhaallijn en de uitvoering overziet.

Het is in tv land om sneller te kunnen werken bijna altijd zo dat iedere aflevering zijn eigen regisseur heeft, zodat terwijl Pietje aflevering 1 voorbereid in de season break, Henk ook al bezig is met het op de rit zetten van aflevering 2, etc. Dan is de showrunner dus meer de auteur dan de regisseur, zoals bij films. Pietje en Henk zien we dan wel bijvoorbeeld bij aflevering 7 en 8 vaak weer terugkomen.

Al zien we de laatste jaren iets vaker dat een enkele regisseur wel een heel seizoen regisseert, zoals bij:
- The Knick (Steven Soderbergh)
- Top of the Lake (Jane Campion)
- True Detective (S1 Cary Fukunaga)
- Twin Peaks (David Lynch)

The Walking Dead heeft op dat vlak een uiterst roerige geschiedenis, browse er maar eens snel doorheen. Maar ik was erg blij dat Gimple na vier seizoenen het veld ruimde een nieuwe showrunner, en met Angela Kang nog een vrouw ook. In dit geval kon een andere blik zeker geen kwaad. De kwaliteit ging er voor mijn gevoel ook direct op vooruit (terug naar de karakters en het drama), al moet de show nog steeds heruitvinden wie ze op dit moment zijn en wat ze willen, voor mijn gevoel. De dreiging van de zombies is intussen nog steeds zwaar ondergeschikt aan die van andere groepen, en daar wordt niet altijd evenveel mee gedaan. Soms mis ik de de Greg Nicotero gore rests die we vroeger wat vaker hadden wel.

Maar vanaf 23 februari kijk ik weer verder, en dat was met Gimple aan het roer erg onzeker aan het worden.

Precies wat ik denk. Ik zou echt graag zien dat een persoon een keer een heel seizoen gaat doen. Scott gimple is een engerd die zichzelf enorm overschat. Mevrouw kang geeft de serie weer wat leven terug. In potentie is the walking dead de beste serie die er is. Komt er alleen haast niet uit

geplaatst:
Wat een goede tweede seizoenshelft tot nu toe zeg...!

geplaatst:
Eens.

Eerste 2 afleveringen nu gezien, en het is echt heel behoorlijk. Je merkt wederom dat er iemand anders aan het roer staat.

geplaatst:
Totaal mee oneens. Erbarmelijke serie. Telkens gebeurt er wat aan het begin en einde en daar tussen helemaal niks. Personages maken de meest ridicule keuzes. Allemaal tegelijk een grot in rennen. Iemand niet in hoofd schieten (beta) als hij op de grond ligt. Eerst Thora Birch die al zombie is dood maken zodat Beta kan wegrennen. Het schrijfwerk is echt niet te doen zo slecht. Om maar te zwijgen over het tempo en de montage. Neem de laatste aflevering. Het ging nergens over. Maar je had deze afl perfect kunnen crosscutten met de vorige waardoor het einde nog soort van een emotionele impact had. Nu verteld het helemaal niks nieuws. Pure filler.

Nee dit is 1 van de slechtste series ooit. En brengt het niveau van series terug naar de jaren negentig.

geplaatst:
Dan zou ik direct stoppen, daar is het leven te kort voor

geplaatst:
Soms zit je met een serie er te diep in, comic is al gestopt dus verwacht niet zoveel seizoenen meer. Wil je het om 1 of andere manier wel uitkijken. Ergeren aan de serie is ook wel grappig, alleen als je het beter vindt geworden heb je echt een te roze bril op. Ze doen nog steeds hetzelfde trucje met slecht uitgewerkte personages die als een soap hun gevoelens bespreken en aan het begin en einde een stukje waarmee het plot 1 millimeter is opgeschoven. Totdat ze bij afl 8 en 16 zijn waar meestal iets meer gebeurt.

Ik snap niet waarom ze het zo slecht in elkaar zetten. Je kan echt veel meer doen. Nu is Michonne bijvoorbeeld achter een groep overlevende aan, kan wel geinig zijn, maar de kans is aanzienlijk dat ze helemaal niet meer terug komen tot diep seizoen 11 bij dit verhaaltje (of in een film hoorde ik) net als dat Michonne naar het eiland ging. Het is totaal niet interssant genoeg voor 1 hele episode. Dit had je prima door andere afleveringen kunnen vlechten, wat het tempo ook ten goede zou komen.

Ben ook wel benieuwd hoe ze alle domme dingen van Carol goed gaan praten nadat ze een pact had gemaakt kennelijk.

Vind ook dat ze te makkelijk afstappen van vrij logische dingen. Zoals loopgraven maken om je dorp heen. Waardoor een wave aan walkers tenminste wat afgeremd worden. Iedereen is druk met dom rondlopen maar niemand bedenkt echt tactische plannen.

geplaatst:
Tsja, ik vind het mijlen boven de seizoenen staan met Gimple aan het roer. Kan er niets aan doen, je kritieken zijn terecht hoor, maar wellicht ben ik sneller tevreden doordat ik het inderdaad zo bagger geworden vond; daarna valt alles mee.

Ik kijk het vooral voor amusement en wat fijne scènes hier en daar dan voor een geniaal geschreven plot.

geplaatst:
Ik vind de amusement 0 doordat het zo waardeloos is gemonteerd met 0,0 tempo. Natuurlijk mag je alles leuk vinden maar Gimpie heeft geen drol veranderd.

geplaatst:
Ik vind het niveau weer wat omhoog gegaan. Ondanks de, inderdaad, soms lompe keuzes van personages.

De laatste aflevering helaas gemist, om wel een heel stompzinnige reden. Mijn vrouw heeft al jarenlang iedere dinsdag paardrijles. Dat is, logischerwijs, stopgezet. Daarom rijdt ze nu 1 keer per week prive, niet meer op dinsdag maar op maandag. Dus dacht ik maandagavond de hele avond dat het dinsdag was. En toen ik erachter kwam dat het maandag was, was het te laat. Dat wordt dus nachtwerk van het weekend.

geplaatst:
Macmanus schreef:
Ik vind de amusement 0 doordat het zo waardeloos is gemonteerd met 0,0 tempo. Natuurlijk mag je alles leuk vinden maar Gimpie heeft geen drol veranderd.

Stop ermee man. Ik had die drang ook om door te kijken, terwijl ik het al jaren kut vond. Ben nu gestopt en dat geeft rust. Hoeveel jaren ze ook nog de boel gaan rekken en hoeveel doodsaaie spin offs ze nog uit gaan brengen. Het is wel jammer van 10 jaar kijken, maar ik ben toch blij dat ik het niet mee doe. Precies om wat je beschrijft. Het is erbarmelijk slecht en saai geschreven, alleen aan het begin en eind van een aflevering gebeurt er een beetje en de hoofdrolspelers doen de meest domme dingen.

geplaatst:
Ja je hebt waarschijnlijk gelijk. Het is gelukkig de enige serie die ik kijk die kut is. Normaal kap ik wel. Maar deze intrigeert wel een beetje omdat het zo dom geschreven is dat je soms wel denkt hoe durven ze het. Had ik toen ook met die Kevin Bacon serie, The Following, die was ook zo dom

laatste 2 afleveringen vond ik helaas wel weer erg slecht. En inderdaad slecht geschreven. Jammer.

Ik moet zeggen dat ik er momenteel weer aardig inzit. Leuke afleveringen, leuke scenes, leuke personages. Bovendien een leuke koppeling richting de aankomende films.

Al zal ik er niet rouwig om zijn als de serie na 12 seizoenen stopt. Zeker niet als men een paar seizoenen icm de films de tijd neemt om eea goed in de steigers te zetten.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:52 uur

geplaatst: vandaag om 17:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.