menu

Overig / Televisie / The Walking Dead (AMC)

zoeken in:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

http://img15.imageshack.us/img15/1383/walkingdeadamc.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Frank Darabont (Shawshank, Green Mile) brengt deze strip van Robert Kirkman naar het kleine scherm over een wereld die overlopen is door zombies. Maakt op 31 oktober (Halloween) zijn debuut op AMC, maar de eerste reacties op zowel Comic Con als die van testpublieken schijnen zo lovend te zijn dat er nu al word gepraat over een mogelijk tweede seizoen. 't Is nog even wachten of het de oplopende hype waar gaat maken maar naast Boardwalk Empire is dit de enige nieuwe serie van het opkomende tv-seizoen die mijn interesse wekt.

AHWA
Klinkt interessant. Zie ook Sarah Wayne Callies uit Prison Break ertussen staan.

Duurt niet lang meer kan echt niet wachten!

De stripreeks is sinds kort ook in het Nederlands verschenen. Een echte aanrader! De televisieserie ziet er ook veelbelovend uit: trailer

Plannen ze trouwens een tweede seizoen? Want met zijn zes afleveringen zou dit anders als miniserie toegelaten worden op moviemeter.

Is nog niet 100% zeker maar de kans is zeer groot dat er een seizoen 2 gaat komen. Nog maar een maandje te gaan, The Walking Dead is voor mij nu al de meest veelbelovende serie van 2010.

AHWA
Interessante trailer. Deze gaat ook op de lijst.

Briljante fanmade credits, echt meesterlijk dit. Als AMC slim is gebruiken ze deze gewoon

Word makkelijk de beste nieuwe serie van 2010

Fan-Made Walking Dead Titles FTW! - TV News at IGN - uk.tv.ign.com

Vandaag het eerste volume gehaald en compleet verslingerd. Fantastisch geschreven en ook visueel erg indrukwekkend, benieuwd wat Darabont hier van maakt.

Dit was een geweldige eerste episode/pilot.
Het desolate van 28 days later en de walking dead van trilogy of the dead.
Eerste half uur een mix van werkelijkheid en onwerkelijkheid. Daarna een stuk spanning en drama.
Ben benieuwd hoe dit zich ontwikkelt.

Gister helaas niet kunnen zien, vanavond maar even doen. Dan gelijk even bij raken met The Vampire Diaries en Chuck.

Zelden zo benieuwd geweest naar de opening van een serie. Pindakaas is binnen! Morgen kieken!

AHWA
Nou, vooruit. Dan zal ik hem ook kijken vanavond

Werd al gebelt door een vriend van mij dat ik dit echt moest zien en hij had gelijk. Dit is echt héél goed gewoon! Althans, de eerste 15 min die ik tot nu toe heb gezien.

Geweldige eerste aflevering. Goeie intro, erg sfeervolle settings, veel spanning maar toch ook voldoende drama en het ziet er allemaal zeer realistisch uit. Ook veel gore, wat voor mijn doen net op het randje is. Maar ach zolang er verder geen lieve dieren meer worden opgevreten vind ik het prima.

Ben dus blij verrast en ga deze serie zeker verder volgen

Weer een serie er bij dus . Zal 'm vanavond eens opzetten.

Ja zeker, misschien wel leuk om die in het weekend samen te volgen. Ik ben er vrijwel zeker van dat jij dit ook geweldig gaat vinden, vooral qua sfeer en gore

Heel erg veelbelovende eerste episode! Mooie serie om na Dexter op de maandag te kijken

Rianneke_Dan schreef:
Ja zeker, misschien wel leuk om die in het weekend samen te volgen. Ik ben er vrijwel zeker van dat jij dit ook geweldig gaat vinden, vooral qua sfeer en gore

Een avondje met Vampire Diaries, deze en Glee dan. Sweet! .

Klinkt als een goed plan, gaan we zeker doen

Phoe, JacoBaco had nog gelijk ook! Goeie serie!

Er was direct de eerste minuten al een onheilspellend sfeertje. Dat er iets niet klopte zag je natuurlijk direct, er liggen niet elke dag overleden personen in auto's, waar de vliegen al omheen krioelen, en toch was er een rustige, maar fijne spanningsopbouw. Kortom: ontzettend goeie intro.

Daarna moest ik toch wel even flink lachen om het exorcist grapje, haha. Dat herkende ik stiekem wel een beetje, mijn moeder kan dat ook zo goed doen. Ja, ik was onder de indruk. Het is veel 'dieper' dan ik verwacht had. De gesprekken die in de auto werden gevoerd over relaties kwamen echt en geloofwaardig over. Sowieso worden de emoties prima overgebracht.

Ook de visual en special effects zijn zeer mooi in beeld gebracht. Chapeau. Heb op bepaalde momenten toch wel met open mond zitten kijken.

Mooi ook hoe de drie 'mannen' elkaar leren kennen en elkaar langzaam vertrouwen. De douchescène vond ik daarom ook schattig. Al waren het maar een paar minuten dat dat kleine jochie even kon lachen. Ik merk het alweer, begin weer helemaal mee te leven met de personages, en dat is een goed teken. Ik zat serieus tegen mijn laptop te roepen: ''Neee, waarom ga je nou schieten, dat horen ze toch! Straks zijn jullie niet meer veilig!'' Can't help it, ik leef nu eenmaal erg mee.

En ehm.. ik haat paarden, maar dit ging zelfs mij een beetje te ver.

Maaar, i'm hooked! Kom maar op met meer!

The Walking Dead on TV.com
7 Novenber een nieuwe aflevering.

AHWA
Ik heb pas een kwartier gezien en dat was wel oke, ware het niet dat ik moest wennen aan dat vreselijke accent van Lincoln. Maar goed , dat krijg als je Britten cast. Muv House. Vanavond de rest zien.

AC1
Bij Dawn of the Dead (2004):

Vervolg? Nee, bedankt! 28 Weeks Later is ook een vervolg en dat was een ramp. Ik ben eerder benieuwd naar de zombiefilm van Frank Darabont.

Ik zag een trailer, maar ik moet bekennen dat ik helemaal niks met zombies heb.
Die hele zombie hype die de laatste tijd heerst kan me gestolen worden.

Zombies een hype? Verwar je ze niet met vampieren? Je hoeft er natuurlijk ook niet iets mee te hebben om het leuk te vinden. Ik heb ook niks met Scheikunde maar vind Breaking Bad ook leuk. Heeft niet zoveel met elkaar te maken natuurlijk. Bovendien is er nou niet echt een hype op dit gebied, qua post apocalyptische series kan ik mij alleen Jericho voor de geest halen. Eindelijk weer een substutie serie voor Jericho, erg jammer dat dat gecancelled werd.

Elineloves schreef:
Phoe, JacoBaco had nog gelijk ook!

Ja, zo heel af en toe komt dat wel is voor ja.

Sneak peek captures ep. 2

Goddamn en Michael fucking Rooker owns the place . Gauw de eerste episode kijken vanavond, lijkt me echt een serie naar mijn hart dit. Qua setting, visuals, gore en zombie design toch wel veel sterker dan ik verwacht had.

Ik ben erg benieuwd wat je ervan vind. Maar ik weet bijna zeker dat het niet fout kan gaan, dit is echt in alle opzichten een serie voor jou. Snel kijken dus

eerder benieuwd naar de zombiefilm van Frank Darabont.
Sfeerloos en braaf. Of hij moet een 180 graden draai maken in z'n oeuvre

AC1
Vreemde kritiek. En met The Mist heeft Frank al lang bewezen dat hij meer kan dan feel good gevangenisdrama's.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:41 uur

geplaatst: vandaag om 18:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.