menu

Overig / Televisie / The Walking Dead (AMC)

zoeken in:
Wat mij betreft helemaal niet vreemd, hij doet al het tegenovergestelde van wat ik graag zie. The Mist heb ik op 1.5* staan en dat deel ik niet vaak uit. Darabont = futloos.

AC1 schreef:
Vervolg? Nee, bedankt! 28 Weeks Later is ook een vervolg en dat was een ramp. Ik ben eerder benieuwd naar de zombiefilm van Frank Darabont.

28 weeks was geen ramp, het was wel een stuk minder als het eerste deel. En Walking Dead van Frank Farabont word een serie van 6 episodes. Dusja daar zit ik ook niet op te wachten, tv series zijn altijd braver en onnodige cliffhangers.

Fortune schreef:
(quote)

28 weeks was geen ramp, het was wel een stuk minder als het eerste deel. En Walking Dead van Frank Farabont word een serie van 6 episodes. Dusja daar zit ik ook niet op te wachten, tv series zijn altijd braver en onnodige cliffhangers.

Oneens. Vind ze in series veel minder volgens de regels spelen en bovendien heb je met een serie tenminste ruimte voor fatsoenlijke character development. De eerste aflvering zie ik vanavond maar deb eelden die ik tot nu toe gezien heb is bewijs genoeg dat The Walking Dead allesbehalve braaf is.

Het is niet eens zeker of het wel een mini-serie gaat worden, er wordt zelfs al gesproken over een tv serie format. We can only hope.

Naomi Watts schreef:
(quote)

Oneens. Vind ze in series veel minder volgens de regels spelen en bovendien heb je met een serie tenminste ruimte voor fatsoenlijke character development. De eerste aflvering zie ik vanavond maar deb eelden die ik tot nu toe gezien heb is bewijs genoeg dat The Walking Dead allesbehalve braaf is.

Fatsoenlijke character development zeker wel. Maar HBO en volgens mij heb je er nog een zijn de enigste die Fuck zeggen in series.
En ben ik benieuwd welke series jij bedoelt die minder volgens de regels spelen dan films?

Veel HBO werk maar ook Showtime en AMC doen meer dan aardig mee.

AC1
jeroentjuhhhhh schreef:
Wat mij betreft helemaal niet vreemd, hij doet al het tegenovergestelde van wat ik graag zie. The Mist heb ik op 1.5* staan en dat deel ik niet vaak uit. Darabont = futloos.

Het is vreemd om 2 redenen:

1) Je kan van The Shankshaw Redemption denken wat je wil (sentimenteel, braaf, manipulatief) maar het is niet bepaald "sfeerloos". In geen enkel van de honderen reviews zal je dat woord aantreffen.

2) The Mist is een verschil van 180 graden met films zoals The Shawshank Redemption of The Green Mile.

HBO is koning. Showtime brengt goede dingen uit. Ken alleen Breaking Bad van AMC wat ik wel vet vind, dus heb wel vertrouwen in Walking dead. Maar denk niet dat het verder gaat dan een gemiddelde zombi film. Eerste aflevering is uit, ga ik vandaag kijken.

Dus als ik het goed begrijp komen er sowieso 6 afleveringen, en wellicht daarna nog meer in een tweede seizoen? Hebben ze dezelfde speelduur als de pilot, want dat duurde wel lang. Had een minuutje of 40 per aflevering verwacht.

wow 2500 stemmen een 9.5 op imdb.
Ik dacht 50 minuten per episode.

Ah, oke. Ik vond het wel lullig dat Sarah Wayne (ken dr naam nog niet in de serie) plots stond te zoenen met die andere vent.

The Walking Dead was eigenlijk bedoelt als mini-serie van 6 episodes maar het zou een tv serie kunnen worden. Lijkt haat bijna onvermijdelijk, omdat AMC nooit zulke hoge kijkcijfers heeft gehad dan tijdens de premiere van The Walking Dead. Meer dan vijf miljoen mensen keken maar liefst.

Dat zou wel goed nieuws zijn. Ben wel benieuwd hoe ze het dan interessant willen blijven houden, als er bijvoorbeeld 24+ afleveringen zouden komen.

Klopt er is nog niks zeker. Dat lag een beetje aan de kijkcijfers, en zo te zien zijn dat er een stuk meer geworden dan dat hun misschien gedacht hadden. Iedereen is ook zeer tevreden over de eerste aflevering, dus hopelijk beslissen ze dan bij AMC om er een langere serie van te maken

AC1 schreef:
(quote)

Het is vreemd om 2 redenen:

1) Je kan van The Shankshaw Redemption denken wat je wil (sentimenteel, braaf, manipulatief) maar het is niet bepaald "sfeerloos". In geen enkel van de honderen reviews zal je dat woord aantreffen.

2) The Mist is een verschil van 180 graden met films zoals The Shawshank Redemption of The Green Mile.
1) Dat is geen feit.

2) Nope, qua genre...verder ook niet echt.

Mochten er meerdere seizoenen komen betwijfel ik of dat met Darabont zelf gaat gebeuren. Anyway, eerst maar genieten van deze 6 afleveringen.

Net de eerste aflevering gekeken en het is aardig, maar haalt echt niet hetzelfde niveau als 28 weeks of Dawn of the dead.
Het is niet verrassend of origineel en jammer genoeg teveel sentimenteel mambo jambo.
Sfeer en gore is opzich ok, maar niet van heel hoog niveau.
Precies zoals verwacht dat een man zijn familie zoekt en op het einde hoogstwaarschijnlijk ook vindt. 6 afleveringen vol toevalligheden en niet heel boeiende dialogen.
De zombies zien er wel goed uit. alleen zijn ze langzaam of medium snel. De aflevering heeft wel een goede afsluiter. Maar ben niet overtuigd. Waarschijnlijk zal ik het toch gaan kijken maar hooked ben ik niet.

Beetje zinloos om het te vergelijken met Dawn of the Dead/28 Weeks, terwijl de benadering juist eerder in de buurt ligt van Carriers/The Road. Ook een stuk interessanter.

Carriers vond ik slecht en the Road lijkt er totaal niet op.
Carriers kan je toch ook met Dawn/28weeks vergelijken.

Fortune schreef:

Carriers kan je toch ook met Dawn/28weeks vergelijken.
Nou, nee .

Ow wacht een groot misverstand!
Ik heb carriers niet gezien, haha dus vandaar de rare vergelijking.
Ik haalde Carriers met The Crazies door elkaar.

Dus vergeet wat ik heb gezegd dat je Carriers met Dawn/28weeks kan vergelijken. En dat Carriers slecht is, ik bedoel daarmee The Crazies.

Enorm sterke opener. Het begin is erg vergelijkbaar met het begin van 28 days later, en doet ook niet onder voor de kunst die Boyle daar tentoonstelt. Het isolate sfeertje wordt hier goed gecreërd en zet eigenlijk het hele uur voort. Ik ben een sucker voor dit soort opening sequences als het om een post apocalyptische setting gaat. Diezelfde post apocalyptische setting is effectief neergezet.

Erg fijne cast ook, en erg leuk dat Lennie James voorbij komt in deze episode . Hij was in Jericho het meest interessante personage, leuk om 'm in een soortgelijke serie terug te zien. Ik hoop dat ie nog terugkomt in de serie. Gelukkig ook geen moordend tempo, voor dit soort thematiek prefereer ik een voortkabbelend tempo. Lekker genieten van de uitgestorven gebieden, en met de fotografie van Darabont zit je dan ook wel gebeiteld. En The Walking Dead is erg spannend op momenten, en door het voortkabbelende tempo krijgen die sequences veel meer kracht. Zombie designs zijn enorm sterk, qua gore ook above average en coole slow motion critical hit shots. Erg tevreden ook met de benadering van de serie, zoals verwacht totaal gefocussed op de mentale worsteling van de 'slachtoffers'.

Goed begin en veelbelovend voor de komende episodes. Next week Michael Rooker .

AHWA
Aardige opener, leuk om Sol uit Snatch. voorbij te zien komen, en Sarah Wayne Callies uit Prison Break. Zal dit wel een beetje blijven volgen, maar echt fantastisch vond ik het nog niet echt. Maar misschien komt dat nog.

Na bijna 80 jaar zombiefilms, komt er voor zover ik weet nu pas echt een serie wat over zombies gaat. Frank Darabont heeft deze serie gerealiseerd en hij heeft wat hele brave films als The Green Mile en The Shawshank Redemption gemaakt, maar de beste man heeft gelukkig ook een horrorverleden. Ok, o.a. The Mist natuurlijk, maar The Mist vergeet ik gewoon even.

Walking Dead is veelbelovend vind ik, maar ik hoop nu al dat ze het hooguit bij 2 seizoenen laten. De verhaallijn ontwikkeld zich goed, hele goede effecten, horror, drama, prima acteerwerk en zombies die zowaar ook echt (weer) zielig zijn.

De pilot ook maar even gezien want zombies zijn natuurlijk altijd leuk.
Het was allemaal vermakelijk, alleen jammer dat als 'vrijwel iedereen dood of zombie' je uitgangspunt is dat dan uiteraard zijn vrouw en kind nog wel leven en dat uitgerekend zijn politie-partner het nu met zijn vrouw doet, ongeloofwaardig en stom. Waarom niet gewoon als thema 'overleven in een zombie wereld', dat drama rondom zijn familie had van mij niet gehoeven.

Mwoah echt ongeloofwaardig is het niet. Je weet volgens mij niet hoelang hij in het ziekenhuis heeft geleden (toch?) en het is niet onbegrijpelijk dat bepaalde mensen ontzettend naar elkaar toegroeien als ze zoiets traumatisch meemaken. Let wel, ik vond het ook maar stom hoor, maar ongeloofwaardig is het niet.

Is dit actie of verhaalgericht?

Klinkt leuk. Denk dat ik een paar weken wacht en dan een paar eps achter elkaar ga kijken dan.

Verhaalgericht met een lekkere dosis actie.

Elineloves schreef:
Mwoah echt ongeloofwaardig is het niet. Je weet volgens mij niet hoelang hij in het ziekenhuis heeft geleden (toch?) en het is niet onbegrijpelijk dat bepaalde mensen ontzettend naar elkaar toegroeien als ze zoiets traumatisch meemaken. Let wel, ik vond het ook maar stom hoor, maar ongeloofwaardig is het niet.

Ik bedoel meer ongeloofwaardig in de zin van: Hoe groot is de kans dat en zijn vrouw en zijn kind en zijn partner een zombie apocalypse overleven? Wellicht heb je dan geen interessant genoeg verhaal, maar vind het ongeloofwaardig en eigenlijk ook cliche

Elineloves schreef:
Verhaalgericht met een lekkere dosis actie.

Nice.

Beetje goede acteurs en ook overtuigende effecten?

Tuurlijk, maar je moet wel iets hebben om te 'hopen' en waar je mee verder kunt breien?Als zijn hele familie dood was, had hij ook niks meer om voor te leven. Kon ie zichzelf net zo goed op laten peuzelen door een random zombie.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:39 uur

geplaatst: vandaag om 06:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.