menu

Overig / Televisie / The Walking Dead (AMC)

zoeken in:
De eerste jaargangen waren goed. Maar elk jaar wordt het slechter en slechter.
Ik zal maar afhaken

Seizoen 9 is anders prima tot nu toe. Helaas kan ik dat niet van de huidige kijkcijfers zeggen.

Hoog tijd dus om er een eind aan te breien.

Het wordt steeds pijnlijker eigenlijk..

Holy shit.

Ik had niet eens door dat het weer begonnen was. En ook niemand over gehoord bij de koffieautomaat. Dat is toch wel veelzeggend, als je alle film en tv sites in je newsfeed hebt. No talk at all?!

Dit is gewoon een prima seizoen.. onzin dat iedereen zo loopt in te hakken op TWD

Shinobi schreef:
Hoog tijd dus om er een eind aan te breien.

Nee vind ik niet

Voor de verandering: ik was positiever over de eerste 4 epi's dan ik had verwacht. Een terugkeer naar de karakters en het menselijk drama, vergeleken met vorig seizoen.

Maar ik houd de verwachtingen bescheiden. Dit is wel een ouderwetse cliffhanger trouwens...

John Milton schreef:
Voor de verandering: ik was positiever over de eerste 4 epi's dan ik had verwacht. Een terugkeer naar de karakters en het menselijk drama, vergeleken met vorig seizoen.

Maar ik houd de verwachtingen bescheiden. Dit is wel een ouderwetse cliffhanger trouwens...

Mee eens.

Wow wow wow aflevering 5 is 1 van de beste tot nu toe vind ik! Wat een rollercoaster.

Aflevering 5 van dit seizoen is zeker vet. Het seizoen hiervoor vond ik echt verschrikkelijk en heb daar zelfs af en toe wat doorgespoeld tussen de afleveringen door met de gedachte dit wordt niets meer. Dit seizoen toch maar weer gaan kijken waarbij ik hoop dat ze het niveau van deze aflevering door kunnen zetten tot aan het eind.

Typisch voor The Walking Dead om naar zo'n geweldige aflevering weer aan te komen zetten met een geweldige ruk aflevering. Zonder Rick zijn er nog maar weinig personages die deze serie gaan dragen helemaal met een verhaallijn om te janken zo slecht/langzaam. Ja nu met The Whisperers word het weer wat interessanter maar dat zijn de kleine hoogtepunten van een minuut op een hele aflevering.

Het wordt nu ook eens een keer tijd om Negan uit de cel te gooien omdat het een sterk personage is. Hoelang willen ze hem daar laten zitten zonder toegevoegde waarde? En voordat we pas echt wat van The Whisperers af weten zijn we waarschijnlijk weer een seizoen verder. Ik word gewoon echt moe van de langzame manier waarop ze deze serie voort laten gaan.

Pratende zombies, really?!

EDIT: Dat moeten blijkbaar The Whisperers voorstellen.

Ik dacht heel even hetzelfde, tot ik het googelde. Loop inmiddels weer achter met de comics, kennelijk. Even afhankelijk van hoe het uitgevoerd gaat worden, zou dit nog wel eens compleet fascinerend kunnen gaan worden. Behoorlijk disturbing.

Beste seizoen in tijden tot nu toe, met Angela Kang als Showrunner. Wat een verschil met Gimple, niet normaal. Eindelijk weer wat dialogen en psychologische verkenning van wat de karakters doormaken. Je ziet het al aan die nieuwe karakters die naar Alexandria werden gebracht, die zijn niet anoniem en inwisselbaar, maar binnen een aflevering hebben ze allemaal een beginnende identiteit.

De time-jump bevalt me beter dan ik had verwacht, trouwens.

Verder:

-Gabriel is goed bezig laatste seizoenen.
-Eugene is zowaar uit te staan
-Carol blijft badass!
-Kijk nu al uit om Ryan Hurst (Opie uit SoA) te gaan zien als leider van The Whisperers.

Dat laatste puntje is niet helemaal waar, Ryan Hurst speelt Beta, maar er ook nog 1 iemand die hoger staat dan hij, namelijk Alpha. Dit is dan ook de leider. Als ze de comics een beetje aanhouden kan de Whisperers war van hoog niveau worden. Met Angela Kang heb ik daar dan ook wel vertrouwen in.

Ik vraag me wel af wat het motief van The Whisperers is? Bij The Saviors was dat al snel duidelijk, maar bij deze mensen vind ik dat lastig in te schatten.

Ik heb vandaag gelezen en het is bevestigd dat de zender AMC met ingang van 1 januari 2019 stopt met uitzenden in Nederland en Belgie.

Weer tv-zender minder: AMC stopt in Nederland en België | Totaal TV - totaaltv.nl

Spartaan1986 schreef:
Ik vraag me wel af wat het motief van The Whisperers is? Bij The Saviors was dat al snel duidelijk, maar bij deze mensen vind ik dat lastig in te schatten.

Zo primitief mogelijk leven. Een bepaald territorium verdedigen en is de dreiging te groot, deze proberen uit te schakelen door het sturen van hordes(walkers) vinden ze iemand geen gevaar dan willen ze deze opnemen in de groep. Is het antwoord nee ga je eraan! Verkrachting is ook normaal binnen The wisperers. Dit is de Comic variant in een notendop. De serie wordt afwachten.

Grindhouse62 schreef:
Ik heb vandaag gelezen en het is bevestigd dat de zender AMC met ingang van 1 januari 2019 stopt met uitzenden in Nederland en Belgie.

Weer tv-zender minder: AMC stopt in Nederland en België | Totaal TV - totaaltv.nl

Goed TWD krijg je op Fox. Maar wat echt balen is FTWD komt wel op AMC dat moet ik nu dus weer op een andere manier gaan kijken. #balen

Starscream schreef:
(quote)

Goed TWD krijg je op Fox. Maar wat echt balen is FTWD komt wel op AMC dat moet ik nu dus weer op een andere manier gaan kijken. #balen
Gaat mij net zo. Zwaar kl.tuh

Starscream schreef:
(quote)

Zo primitief mogelijk leven. Een bepaald territorium verdedigen en is de dreiging te groot, deze proberen uit te schakelen door het sturen van hordes(walkers) vinden ze iemand geen gevaar dan willen ze deze opnemen in de groep. Is het antwoord nee ga je eraan! Verkrachting is ook normaal binnen The wisperers. Dit is de Comic variant in een notendop. De serie wordt afwachten.

Eugene en Rosita werden uit het niets aangevallen en achtervolgd. Hoe weten ze dan al dat er een dreiging is? En waarom zou je ze dan uit moeten schakelen en kan je niet gewoon apart van elkaar leven zonder de andere groep wat aan te doen? Ik snap je uitleg wel maar vind het maar een vaag motief.

Ze zijn niet gepakt dus weet je niet wat er zou gebeuren. Haha ja maar goed dit is hoe robert kirkman het invult

Wauw, sinds tijden niet meer zo een spannende aflevering van 'The Walking Dead' gezien. Nu maar hopen dat ze hierop kunnen voortborduren.

Zelfs mijn vriendin kijkt weer mee. Dat is wel een compliment voor de nieuwe showrunner, aangezien ze er echt klaar mee was.

Nu al zin in volgende week.

Dit was de mid season finale. Het zal verder gaan in 2019. Hieronder de promo voor 9b

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=9csVitGzUIs

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Seizoen 9 word steeds maar beter. Episode 8 was behoorlijk goed en de introductie van de whisperers is goed gedaan met die scene waarin Jesus sterft door toedoen van die whisperer op een creepy plek. Wel jammer dat ze Jesus niet de rol geven, die hij in de comics ook kreeg. Alleen die laatste scene van gisteren was daar een voorbeeld van.

Geweldige glimp van Ryan Hurst als Beta in de promo. Ben benieuwd naar hem en Morton als Alpha. De whisperers arc moet beter worden dan de AOW. Als Kang ook de AOW had gedaan, dan was deze wellicht veel beter geweest.

Ze volgen echt totaal de comics niet meer. Jesus was 1 van de coolste karakters, hoe kan je die er nou weer uitschrijven?. Er blijven veel te veel totaal oninteressante personages over op deze manier.

Spartaan1986 schreef:
Ze volgen echt totaal de comics niet meer. Jesus was 1 van de coolste karakters, hoe kan je die er nou weer uitschrijven?. Er blijven veel te veel totaal oninteressante personages over op deze manier.

Inderdaad zonde, dat ze hem niet dezelfde acties, als in de comics hebben gegeven. Het was uiteindelijk ook zijn eigen keuze om eruit te gaan, omdat hij zijn personage wat vlak vond en hij baalde dat hij niet die comic arc echt kreeg.

happie schreef:
(quote)

Inderdaad zonde, dat ze hem niet dezelfde acties, als in de comics hebben gegeven. Het was uiteindelijk ook zijn eigen keuze om eruit te gaan, omdat hij zijn personage wat vlak vond en hij baalde dat hij niet die comic arc echt kreeg.

Ik las juist dat het niet zijn eigen keuze was maar dat ie er wel vrede mee had omdat hij zich ergerde aan de weg die de makers met hem waren ingeslagen. Hij wilde meer 'badass' zijn net als in de comics en dat kwam er op tv niet echt uit.. Maar het is gewoon jammer dat ze hiervoor gekozen hebben, er moeten wel genoeg boeiende karakters overblijven om de serie interessant te houden.

Spartaan1986 schreef:
(quote)

Ik las juist dat het niet zijn eigen keuze was maar dat ie er wel vrede mee had omdat hij zich ergerde aan de weg die de makers met hem waren ingeslagen. Hij wilde meer 'badass' zijn net als in de comics en dat kwam er op tv niet echt uit.. Maar het is gewoon jammer dat ze hiervoor gekozen hebben, er moeten wel genoeg boeiende karakters overblijven om de serie interessant te houden.

Klopt je heb gelijk. Het is niet dat hij gezegd heeft, dat hij er graag uit wilde. Inderdaad heeft het vooral te maken, dat ze hem niet die comic arc gaven, die bij zijn karakter hoorde. Overigens heeft hij wel eerder gezegd, dat hij niet te lang aan één rol wil blijven vast zitten. Inderdaad zijn er wel wat boeiende karakters verdwenen, die ik graag langer had gezien zoals Shane, Hershel, Abraham en Simon bijvoorbeeld./spoiler] Magna en Luke zullen misschien prima karakters zijn. Ben vooral benieuwd hoe ze Alpha, Beta met de whisperers gaan uitwerken. Kijkend naar het huidige seizoen dan moet dat beter worden dan de AOW.

happie schreef:
(quote)

Klopt je heb gelijk. Het is niet dat hij gezegd heeft, dat hij er graag uit wilde. Inderdaad heeft het vooral te maken, dat ze hem niet die comic arc gaven, die bij zijn karakter hoorde. Overigens heeft hij wel eerder gezegd, dat hij niet te lang aan één rol wil blijven vast zitten. Inderdaad zijn er wel wat boeiende karakters verdwenen, die ik graag langer had gezien zoals Shane, Hershel, Abraham en Simon bijvoorbeeld./spoiler] Magna en Luke zullen misschien prima karakters zijn. Ben vooral benieuwd hoe ze Alpha, Beta met de whisperers gaan uitwerken. Kijkend naar het huidige seizoen dan moet dat beter worden dan de AOW.

Ik vond seizoen 8 the all out war wel leuk. Maar laten we duidelijk zijn dat ie gewoon slecht uitgewerkt was. Vooral en zeker als je het naast de comic gaat leggen. Hopelijk is the wisperers saga beter uitgewerkt maar ik denk dat mvr Kang dat prima gaat doen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:24 uur

geplaatst: vandaag om 18:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.