menu

Overig / Televisie / The Walking Dead (AMC)

zoeken in:
Ajax&Litmanen1 schreef:
(quote)

Nice.

Beetje goede acteurs en ook overtuigende effecten?

Ik heb al behoorlijk wat zombiefilms e.d. gezien, maar dit was echt goed en overtuigend.

mrdig schreef:
De pilot ook maar even gezien want zombies zijn natuurlijk altijd leuk.
Het was allemaal vermakelijk, alleen jammer dat als 'vrijwel iedereen dood of zombie' je uitgangspunt is dat dan uiteraard zijn vrouw en kind nog wel leven en dat uitgerekend zijn politie-partner het nu met zijn vrouw doet, ongeloofwaardig en stom. Waarom niet gewoon als thema 'overleven in een zombie wereld', dat drama rondom zijn familie had van mij niet gehoeven.

Ongeloofwaardig? Integendeel. Gebeurt wel vaker dat bij het overlijden va neen partner, ze later een relatie krijgt met zijn beste vriend. Is vaak toch degene die je het meest steunt in het verliezen van je partner omdat je gevoelens voor die persoon veel raakvlakken hebben.
Ik vind die emotional approach een groot pluspunt.

Elineloves schreef:
Tuurlijk, maar je moet wel iets hebben om te 'hopen' en waar je mee verder kunt breien?Als zijn hele familie dood was, had hij ook niks meer om voor te leven. Kon ie zichzelf net zo goed op laten peuzelen door een random zombie.

Ik had het juist interessanter gevonden als hij in principe helemaal niks meer had om voor te leven, maar toch het oeroude overlevingsinstinct zou hebben. Gewoon overleven in een zombie-wereld, niks meer en niks minder...

Dat kan, maar dan had het merendeel het ook wel gezien na 2 á 3 episodes denk ik. ''Ja nu weten we het wel, zielige eenzame man die alles heeft verloren, die alleen strijd tegen zombies''. Wellicht gaat dat nog wel gebeuren, dat ie echt alles kwijt raakt. Of alleen zijn vrouw. We'll see.

Nu zijn er volgens mij ook maar 6 episodes gepland dus dat kan best, maar het zullen ongetwijfeld meer episodes worden als het een succes wordt.

En uitgaande van het principe dat hij niks meer heeft om voor te leven kan je interessant maken door de avonturen die hij dan gaat meemaken, interessante mede-overlevenden ontmoeten, vriendschappen aangaan, wellicht zelfs weer opnieuw liefde vinden, etc... genoeg mogelijkheden...
Maar we zullen zien waar het heengaat, moeilijk oordelen na 1 aflevering.

Een nieuwe liefde, in de zin van een vreemde mede-overlevende, lijkt mij veel ongeloofwaardiger dan wat jij eerder zei. Lijkt me niet dat iemand daarop zit te wachten in die situatie, of dat je überhaupt 'tijd' hebt om verliefd te worden. Nee, dat ze dat maar snel achterwege laten.

Of hij moet tot over zijn oren verliefd worden op zo'n zombie-bitch. Dat zou wel lachen zijn..

mrdig schreef:
Nu zijn er volgens mij ook maar 6 episodes gepland dus dat kan best, maar het zullen ongetwijfeld meer episodes worden als het een succes wordt.

En uitgaande van het principe dat hij niks meer heeft om voor te leven kan je interessant maken door de avonturen die hij dan gaat meemaken, interessante mede-overlevenden ontmoeten, vriendschappen aangaan, wellicht zelfs weer opnieuw liefde vinden, etc... genoeg mogelijkheden...
Maar we zullen zien waar het heengaat, moeilijk oordelen na 1 aflevering.

juist, dit lijkt mij ook veel beter dan dit familie verenigend verhaaltje.

Het is maar een subplot hoor.

Amel M.
Ik denk niet dat hij snel een nieuwe liefde zal vinden, in afl. 1 wordt het duidelijk dat hij ervan overtuigd is dat zijn vrouw nog leeft. Ik denk niet dat hij van plan is de hoop op te geven.

Een plot van ¨een man die alles heeft verloren, die moet zien te overleven¨, zal zeker snel oud worden. Maar de algemene beschrijving van de serie luid.

Police officer Rick Grimes leads a group of survivors in a world overrun by zombies.

In een interview met de schrijver van de comic/serie las ik ook dat de serie meer gaat over het overleven in het algemeen, niet alleen Rick Grimes. Ik ben dus erg benieuwd wat voor types hij tegen zal komen om het plot vers te houden. (Ik wil dit natuurlijk niet spoilen door de comics te lezen )

Bla
Mij gisteren gewaagd aan de eerste aflevering op aanraden van mijn broertje. Ik moet zeggen dat ik positief verrast ben. Normaal heb ik het niet zo op series, behalve Band of Brothers die me voor het eerst heeft doen geloven niet naar een serie maar naar een film te zitten kijken. Maar The Walking Dead is erg goed met een uitstekende regisseur aan het roer. Zeker waard om te bekijken.

De eerste aflevering zit er ook voor mij op. Best aardig! Keek er behoorlijk lang naar uit totdat ik er (laat) achter kwam dat Darabont erachter zat, he bah dat is voor mij best een domper. Kan gelukkig met gemak zeggen dat dit het beste is wat hij ooit neer heeft weten te zetten...(niet heel moeilijk, overigens)

Het ontwaken in een leeg ziekenhuis heeft natuurlijk ALLES weg van 28 days later, een duidelijke inspiratie voor deze Walking Dead die een soort cross-over lijkt te worden tussen Dawn of the dead en 28 days later, klinkt wat mij betreft prima. Beetje lenen hier, beetje lenen daar; als het maar goed gebeurd. Neem 't hem absoluut niet kwalijk.

Qua gore is het wel leuk al is het weer van dat verdomde CGI bloed. Walking Dead heeft potentie om een hele aardige serie te worden, fijn om te volgen Het lijkt er wel op dat het slechts een verlengstuk is op alles wat we al eens in films hebben gezien, nu moet nog blijken of dat een goed of slecht iets is.

Raffael77
Vandaag poging twee gewaagd.

Gisteren begon ik eraan maar had hem uitgezet vanwege vrij slecht acteer werk en vooral in het begin met die 2 vrienden in de auto.

Een van de meest slechte scenes die ik ooit gezien heb. Als je weet dan mensen matig tot redelijk acteren moet je ze vooral veel in beeld brengen.

Zoals velen hier al zeggen dat het weg heeft bepaalde films met hetzelfde doel Zombie stoorde mij niet echt. Wel vind ik dat gedoe met zijn vrouw nergens op slaan en zeker niet als je de hoofd persoon volgt van de serie.(Agentje)

Voor de rest niet echt spannen maar wel redelijk vermakelijk.
Leuk vind ik het wel dat het eens een ander soort serie is dan dagelijkse series als CSI.

Eerlijk is eerlijk maar ik kijk liever naar Fringe.

Chainsaw (moderator)
Ook maar aan de eerste aflevering gewaagd, na een best interessante trailer. Ben totaal geen serie-kijker, dus het moet me wel écht interesseren wil ik zoiets gaan volgen. Gelukkig lag dit wel aardig in mijn straatje.

The Walking Dead was alleraardigst moet ik zeggen. Nergens buitengewoon of totaal vernieuwend, maar goed gemaakt en intrigerend was het zeker wel. Was in ieder geval blij om te zien dat de goedkope jump scares zo goed als uitbleven en Darabont zich meer richt op de personages en het uitstekende acteren. Laat dat maar aan Darabont over. Mooie scène ook als die vent in dat huis zijn vrouw lokt en wil neerschieten, maar het uiteindelijk gewoonweg niet voor elkaar krijgt. Dat was wel vrij sterk.

Het zag er verder allemaal prima uit en het sfeertje was sterk, maar zoals gezegd was het nergens echt verrassend. Doet het oude werk van Romero wel meer eer aan dan een Romero zelf, de laatste jaren. Leuk om te zien, ben benieuwd naar de rest van de serie.

stinissen (crew)
Eerste aflevering gezien en ik moet zeggen dat smaakt naar meer de pilot was echt top en veel beter als sommige films over dit genre.

stinissen schreef:
Eerste aflevering gezien en ik moet zeggen dat smaakt naar meer de pilot was echt top en veel beter als sommige films over dit genre.

Hoe heb jij hem dan gezien!?

stinissen (crew)
Quaest schreef:
(quote)

Hoe heb jij hem dan gezien!?

Schotel

Met vertraging van een weekje deze gisteren eindelijk kunnen zien. Hoge verwachtingen, voor een groot deel ingelost. Misschien had ik me iets minder in moeten stellen op de fenomenale opening van 28 Days Later. Daar had de desolate sfeer een veel grotere impact. Maar The Walking Dead heeft zeker ook zijn momenten. In het ziekenhuis, glooiend grasveld, en met paard richting/in de stad. Stuk voor stuk geweldige beklemmende sfeer.

Zeer benieuwd naar E.02

Heb het ook gezien en ik vond het een pilot die zeer veel potentie had. Er werd sterk in geacteerd en het einde smaakt naar meer. Ik vraag me alleen af waarom die gast als enige in dat ziekenhuis was? Want als de zombies alle zieken hebben opgegeten waarom hebben ze hem dan laten leven, en als mensen alle zieken hebben gered, waarom hebben ze hem dan laten liggen? En waarom ze op het begin lieten zien dat hij een zombiemeisje doodschoot? En natuurlijk hoe de zombies ontstaan zijn...

Trouwens, weet iemand hoeveel afleveringen seizoen 1 zal hebben? Tot nu toe zijn er 6 gepland, maar ik kan me niet voorstellen dat een heel seizoen maar 6 afleveringen heeft.

Amel M.
Het zijn er maar 6, AMC is redelijk bekend om hun ~12 afl. per seizoen. Maar 6 voor de eerste zal volgens mij niet veranderen. Echter als het een hit wordt, dan zal S2 garant 12+ episodes hebben.

Ik vond dat juist een mooie opening, want het laat een beetje zien wat hij zal worden. In verhouding met die onwetende man die we daarna wakker zien worden in het ziekenhuis. Een coma patiënt moet je volgens mij voorzichtig verplaatsen, Dat lijkt mij moeilijk met een zombie horde op je hielen. Maar kijken hoe zijn vriend en vrouw dat gaan verklaren.

Net de 2e aflevering gezien en die bevestigt wel meer voor mij dat dit een geweldige serie gaat worden.
Het was een geweldige aflevering vol actie.
Ik smacht naar meer.

Amel M. schreef:
Het zijn er maar 6, AMC is redelijk bekend om hun ~12 afl. per seizoen. Maar 6 voor de eerste zal volgens mij niet veranderen. Echter als het een hit wordt, dan zal S2 garant 12+ episodes hebben.

Ik vond dat juist een mooie opening, want het laat een beetje zien wat hij zal worden. In verhouding met die onwetende man die we daarna wakker zien worden in het ziekenhuis. Een coma patiënt moet je volgens mij voorzichtig verplaatsen, Dat lijkt mij moeilijk met een zombie horde op je hielen. Maar kijken hoe zijn vriend en vrouw dat gaan verklaren.

Ah, oke, dat is niet zoveel. Hopen dat seizoen 2 dan meer afleveringen gaat krijgen, want zo ben je er wel erg vlug doorheen .

Geweldig dat ze nu ook een serie over dit onderwerp maken, de films heb ik intussen wel gezien namelijk.... Zombies zijn gewoon entertainment. Heb niet voor niets nu de nieuwe cod black ops gekocht; puur en alleen omdat ze er zombie nazi's in hebben gestopt!

Tweede aflevering was geen teleurstelling. In navolging van de pilot een sterk vervolg, de effecten hebben ook niet aan kwaliteit ingeboet. Wat mij betreft een blijvertje.

Pfoe, nu beide afleveringen gezien en ik ben om! Ronduit geweldig. Na al die comedy series die ik elke week kijk nu eens een harde serie erbij!

Amel M.
Na afl. 2 begin ik te denken dat zijn vrouw al een affaire had voordat de zombie uitbraak er was. Maar we weten nog niet hoelang hij in een coma heeft gelegen.

Preview Afl. 3

AHWA
Breaking: AMC renews THE WALKING DEAD for a second season.

Zoals verwacht dus

Dat is goed nieuws

Amel M. schreef:
Na afl. 2 begin ik te denken dat zijn vrouw al een affaire had voordat de zombie uitbraak er was. Maar we weten nog niet hoelang hij in een coma heeft gelegen.

Preview Afl. 3

Volgens mij hangt er een dwingende sfeer in dat groepje, de zg. leider is behoorlijk dominant

Inmiddels ook aflevering 2 gekeken en ... ja, iets minder dan de eerste aflevering. Er komt namelijk wat (misplaatste) humor om de hoek kijken en dat vind ik niet gepast. Het blijft beperkt, maar toch een kleine deceptie. Verder wat meer focus op de actie, nieuwe personages en natuurlijk de nodige gore.

Ik blijft enthousiast.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:54 uur

geplaatst: vandaag om 06:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.