- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic
Het grote opmerkingen / feedback topic
Bombong
-
- 480 berichten
- 2704 stemmen
Eerst mochten er niet meer dan drie opeenvolgende delen op de site, als er nog een deel verscheen moesten alle delen verwijderd worden. Nu is het aantal uitgebreid naar 5.
Dit illustreert hoe onbegrijpelijk deze regel is. Als een film binnen de regels van MM is toegevoegd, blijft het uitermate vreemd dat door een toekomstige gebeurtenis die in principe los staat van die film (namelijk: iemand maakt een nieuwe film die als vervolg op de eerste film zou kunnen worden beschouwd) de film opeens niet meer aan de regels voldoet en daarom wordt verwijderd.
En om nou meteen weer een discussie te beginnen om die regel weer uit te breiden, lijkt me niet wenselijk!
Waarom niet?
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4895 stemmen
Waarom niet?
Omdat hier een tijdje geleden al behoorlijk over gediscuseerd is - en dit ook gewoon is afgerond en we bepaalde regels hebben aagepast - en het geen zin heeft om weer te beginnen, omdat één persoon ergens over struikelt. Voor meer info. blader je maar terug. Er zijn genoeg pagina's te vinden, waar deze discussie nog terug te lezen is.
Bombong
-
- 480 berichten
- 2704 stemmen
Ik ben het er mee eens dat de crew toevoegingen van films weigert die nog in productie zijn als daar nog niet eens een behoorlijk plaatje van is. Mensen die die films toevoegen willen gewoon zo vroeg mogelijk de credits krijgen van de toevoeging van een verwachte grote productie. Als je kijkt in het overzicht van afgewezen toevoegingen dan zie je vooral zulke gevallen terug, waarbij mensen niet eens de moeite hebben genomen om in normaal Nederlands een plotomschrijving te maken die iets zinnigs over de film zegt.
Maar ik denk dat iedereen wel aanvoelt dat dat van een heel andere orde is dan Mochizuki Rokuro die de MM-database wil verbeteren door een bestaande film van een bekende regisseur toe te voegen en daarvoor ook netjes alle informatie heeft aangeleverd (tenminste, ik ga ervan uit dat hij dat heeft gedaan
) maar waarvan alleen geen plaatje is.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Het is iig wel schrijnend dat zo'n naar MR's zeggen topfilm niet op dvd is verschenen en dat er nergens plaatjes zijn te vinden.
Blijkbaar ook in Japan ondergewaardeerd.
Ook maar een schamele 6 stemmen op imdb (Gedo).
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Het is iig wel schrijnend dat zo'n naar MR's zeggen topfilm niet op dvd is verschenen en dat er nergens plaatjes zijn te vinden.
Blijkbaar ook in Japan ondergewaardeerd.
Ook maar een schamele 6 stemmen op imdb (Gedo).
Ja, ik schik mij al ruim twee jaar in mijn lot. Ik vind ook dat ik een plaatje te pakken moet kunnen krijgen.
Ik heb dan ook het ultieme nog niet gedaan: MR himself of de productie studio vragen om een filmstill. Maar ik doe het met de herinnering. Door die 6 imdb stemmen (waarvan eentje van mij) zou je haast gaan twijfelen of de film überhaupt bestaat.
En de synopsis is uiteraard al klaar 
Bombong
-
- 480 berichten
- 2704 stemmen
- en het geen zin heeft om weer te beginnen, omdat één persoon ergens over struikelt.
Ah! Nou dat is in ieder geval duidelijk...
stephan73
-
- 6269 berichten
- 14444 stemmen
Ik had inderdaad een maand geleden een lijstje titels van jou gehad, waarvan ik er aardig kon vinden.
Ik heb daarna niet meer verder gezocht, maar na een paar minuten zoeken toch je top 10 film kunnen vinden!

En zo blijf ik erbij dat van de meeste films (van bekende regisseurs) er echt wel wat te vinden is!
En wat betreft de prijs? Wanneer kan ik hem ophalen! 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen

Hoe/waar gevonden? Ik heb er zelf ook aardig wat tijd in gestoken maar niks kunnen vinden...
stephan73
-
- 6269 berichten
- 14444 stemmen

Hoe/waar gevonden? Ik heb er zelf ook aardig wat tijd in gestoken maar niks kunnen vinden...
Mochizuki Rokuro heeft mij een link gestuurd, waar alle titels van die regisseur te zien zijn in zowel Engelse titels als in Japanse tekens. En dan maar googelen met die tekens tot je een plaatje vindt! Ik gebruik deze manier meestal om Japanse posters te vinden van oude films (lukt niet altijd, maar kom toch aardig ver!)
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
ik ben er stil van

ik ga niet vragen hoe het je is gelukt (paar minuten, tsss), maar ga er gewoon even van genieten
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
Nice stephan, ik heb ook menigmaal gezocht (maar niet met Japanse tekens..).
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
De tabbladen van de gebruikerstatistieken zijn onder handen genomen. De tabbladen lijstjes, stemmen, toevoegingen en meningen zijn functioneel zoveel mogelijk gelijk getrokken. Vanuit het idee van consistentie is het idee om de site zoveel mogelijk te laten verlopen via de logica dat chronologische lijsten gepagineerd worden met 1/2/3 linkjes, en lange alfabetische lijsten door middel van een A/B/C opdeling. Dit was bij de diverse gebruikerslijstjes nog niet consequent doorgevoerd. Misschien dat er hier en daar nog steeds iets te vinden is dat nog niet 100% voldoet aan deze logica, maar dat zal ik dan later nog onder handen nemen.
Er is ook een nieuw tabblad bij gekomen: filmlog. Veel mensen, ik zelf ook, zien hun stemhistorie als een persoonlijk filmlog. Ik vertel bv. regelmatig mensen wat ik allemaal recentelijk gezien heb door naar m'n laatste 25 stemmen te kijken of ze een linkje te sturen naar deze lijst. Deze recente stemmen zijn vanaf nu van de profielpagina verplaatst naar dit nieuwe logboek-tabje. Gecombineerd met markeringen van meningen/recensies vormt dit een logboek waar je chronologisch in "weblog formaat" kunt lezen wat iemand in een bepaalde periode allemaal gezien heeft en wat hij of zij er van vond. Interessante voorbeelden zijn de logs van mensen die stemmen, schrijven en markeren, bv. het filmlog van kappeuter. Bij mensen die alleen stemmen en verder niet is deze pagina natuurlijk niet veel meer dan een veredelde "recente stemmen"-lijst zoals we die al kenden. Wie weet moedigt dit mensen aan om meer leuke stukjes te schrijven over een film. Suggesties voor verbetering zijn welkom.
Dit logboek wordt dus automatisch opgebouwd uit stemmen en aangevinkte meningen/recensies. Oudgedienden weten misschien nog dat ik helemaal aan het begin van de site, toen mijn mening ook nog overal direct onder het plot stond, ook een logboek bij hield op de site. Dit waren stukjes tekst in een kort weblog-achtig formaat, "vandaag even langs de Pathe Arena gereden voor bladibla", "gisteren ziek dus een kleine marathon gehouden", enzovoorts. In m'n achterhoofd heb ik het idee dat je in de toekomst eventueel meer vrijheid krijgt om van dit filmlog een echt persoonlijk logboek te maken, misschien zelfs bereikbaar onder http://gebruikersnaam.moviemeter.nl. Ik kan me voorstellen dat je ook een film in je log wilt kunnen opnemen die je herzien hebt (zonder wijziging van de stem), dat je een kort verhaaltje wilt vertellen over waarom en hoe je 'm zag, of dat je aan wilt kunnen geven dat het moment van kijken een andere was dan het moment van stemmen. Maar goed, dat is nog even toekomstmuziek.
Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
Via deze pagina blijf je op de hoogte blijven van recente stemmen, meningen en recensies van Kevin13.
die blijven kan misschien gewist worden net zoals recensies?
Hannibal
-
- 9358 berichten
- 3273 stemmen
Wat leuk Jordy!
Toch een kleine opmerking. Ik zie bij films waar ik wel recensies heb geschreven niets meer staan omdat ik na mijn recensie mijn waardering heb gewijzigd.
Nu staat er bijv. alleen nog maar ¨stem gewijzigd, oorspronkelijke stem was 4,0 sterren ¨
Zou leuk zijn als in zulke gevallen de recensie ook blijft staan.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Ziet er goed uit. Goed dat je gelijk kunt lezen in het filmlog dat scheelt klikken. Opmaak prima, het is alleen wel een end scrollen met al die foto's en foto's (en lange lappen tekst) bijvoorbeeld waar je alleen een stem hebt gewijzigd.
Maar de voordelen zijn vele malen groter dan dit nadeel. Ook het alfabet bij de recensies is een welkome verbetering. Prachtig.
edit: met de opmerking van Hannibal er nu bij, wellicht stem wijzigingen dan maar helemaal niet meenemen in het filmog.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Wat leuk Jordy!
Toch een kleine opmerking. Ik zie bij films waar ik wel recensies heb geschreven niets meer staan omdat ik na mijn recensie mijn waardering heb gewijzigd.
Nu staat er bijv. alleen nog maar ¨stem gewijzigd, oorspronkelijke stem was 4,0 sterren ¨
Zou leuk zijn als in zulke gevallen de recensie ook blijft staan.
Die recensie staat als het goed is nog steeds op de datum van plaatsen
neo
-
- 15435 berichten
- 10035 stemmen
Leuk. Zou ook graag Jordy's oude log van de begintijd zien terugkeren. Maar dat komt misschien later wel terug?
Ik heb er wel een opmerking over. Ik heb Bluebird in september 2006 gezien en toen een recensie geschreven. Nu heb ik mijn stem pas geleden weggehaald en opnieuw gestemd (wat hoger). Door mijn nieuwe stem staat deze daardoor in het overzicht. En dat hoeft voor mij niet, want ik heb de film immers niet recentelijk gezien en vind het daarom ook niet interessant om bij recentelijke ''ontwikkelinge'' te hebben staan op de log.. Het zou fijn zijn als je dit bij een volgende wijziging zelf zou mogen aanpassen/verwijderen van je filmlog.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Bij Mochizuki Rokuro zie ik een recensie staan die niet recent is.
http://www.moviemeter.nl/user/41856/log/
Die van Mimi wo Sumaseba (1995) - Whisper of the Heart.
Staat ie in de recente log omdat hij zijn stem onlangs heeft gewijzigd? Dit blijkt dan iig niet uit de informatie in het log.
De recensie plaatste hij al op 21 juli 2007.
Goldenskull
-
- 24398 berichten
- 3086 stemmen
Waarschijnlijk heeft hij deze op 9 maart aangevinkt dan?
Alastor
-
- 2634 berichten
- 3018 stemmen
Bugje: Stemmenlijst gesorteerd op alfabet sectie '0-9' eindigt niet bij 9.
Voorbeeld: Jordy's stemmen '0-9'
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Het zou fijn zijn als je dit bij een volgende wijziging zelf zou mogen aanpassen/verwijderen van je filmlog.
Dat is inderdaad een van de toekomstige verbeterpunten waar ik aan zit te denken.
Reservoir Dogs
-
- 1393 berichten
- 819 stemmen
Dat is inderdaad een van de toekomstige verbeterpunten waar ik aan zit te denken.
En het Belgische Televisie-overzicht ?
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Bij Mochizuki Rokuro zie ik een recensie staan die niet recent is.
http://www.moviemeter.nl/user/41856/log/
Die van Mimi wo Sumaseba (1995) - Whisper of the Heart.
Staat ie in de recente log omdat hij zijn stem onlangs heeft gewijzigd? Dit blijkt dan iig niet uit de informatie in het log.
De recensie plaatste hij al op 21 juli 2007.
Stem is inderdaad 9 maart geplaatst, voor nu heb ik gekozen om het moment van stemmen als "de" datum te kiezen.
Zie deze pagina svp als een veredelde "recente stemmen" lijst waar bij het combineren van stemmen en berichten met gegok zo goed mogelijk een datum wordt gevonden. Deze pagina kan vervolgens het uitgangspunt worden voor een (toekomstig) echt persoonlijk filmlog waar bij je volledige controle hebt over wat je plaatst en met welke datum.
Norma
-
- 3463 berichten
- 5088 stemmen
Is het correct dat er nu "quote verwijderd" staat in meningen die met een quote beginnen? (wat eerder problemen gaf met de lay-out)
Ik zie overigens dat bij de film zelf de quote nog wel netjes in de mening staat.
Fijn dat je nu makkelijker kan zoeken in je meningen!
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Is het correct dat er nu "quote verwijderd" staat in meningen die met een quote beginnen?
Voor nu is dat even de oplossing ja, zal later nog eens kijken hoe we dat het best kunnen doen. Ik wil (delen van) andermans berichten persoonlijk niet in m'n filmlog hebben.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.