• 15.775 nieuwsartikelen
  • 178.139 films
  • 12.218 series
  • 33.989 seizoenen
  • 647.189 acteurs
  • 199.040 gebruikers
  • 9.373.557 stemmen

Het grote opmerkingen / feedback topic

zoeken in:

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12843 stemmen

Ik zou de meeste problemen van Jordy ook niet kunnen aanpakken, ik zit eigenlijk aan de andere kant van het hek te werken.

En ik denk ook dat hij gek zou worden van mijn gezeur, want aan de achterkant van de voorkant van MM is toch wel wat werk

Jeauhan

• 879 berichten
  • 0 stemmen

Makz schreef:

(quote)

Namen en zo blijven er ook buiten. Het gaat gewoon puur om de leeftijd.

Was ook meer met een knipoog bedoeld. Wilde ermee aangeven dat bij films met weinig stemmers het gemiddelde dan erg onderhevig zou zijn aan 'extremen in leeftijd'. Bij films met veel stemmers zul je zien dat je weinig kunt opmaken uit de resultaten behalve hetgeen je al wist. Films met veel stemmers zijn immers ook door een breed publiek gezien...

lordsnoopy

• 2949 berichten
  • 2244 stemmen

Jeauhan schreef:

Grappig dat boven de 60 weer een stijging in het gemiddelde is te zien. Stelletje ouwe rukkers hier op MM...

Valt wel mee hoor, zijn ook een hele categorie users die een compleet verkeerd geboortejaar hebben ingevuld. Ik ben ze tegengekomen van -200 tot +300 of zoiets

Daarnaast is de 60+ groep een kleinere groep dan 20-30 bijv.

Vinokourov

• 3143 berichten
  • 2909 stemmen

Jeauhan schreef:

(quote)

Grappig dat boven de 60 weer een stijging in het gemiddelde is te zien. Stelletje ouwe rukkers hier op MM...

Die 3,00 is mogelijk wanneer bijvoorbeeld maar twee 60+'ers allebei een 3,00 aan American Pie hebben gegeven. De statistische relevantie t.o.v. andere leeftijdsgroepen is dan in die leeftijdsregio nauwelijks betekenisvol.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Ik ben wel blij dat er bij de heavy_voters (het zal gaan om aantal stemmen , niet om gewicht mag ik hopen) een (relatief) kritische kijk is op de ranglijst aanvoerder hier op MM.

Goldenskull

• 24398 berichten
  • 3086 stemmen

heavy voters zijn mensen met 1000+ votes

doodah

• 1538 berichten
  • 1233 stemmen

Hoe kan ik films verplaatsen van het bovenste niveau van mijn films, naar een map?

Jeauhan

• 879 berichten
  • 0 stemmen

Sleur en pleur toch gewoon?

Makz

• 89 berichten
  • 575 stemmen

Jeauhan schreef:

(quote)

Dat viel mij dus ook op Heel typisch, ik denk niet dat mijn oma AmericanPie zou kunnen waarderen.

Anyhow, als ik zo die cijfers zie is het ook niet echt een groot verschil en lijkt het me ook niet interessant om het dan te bekijken.

Sowieso is het zo dat als je echt meer over de film wilt weten, je het beste in de reacties al het een en ander kunt teruglezen.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Goldenskull schreef:

heavy voters zijn mensen met 1000+ votes

Oh, ik dacht 5000+

doodah

• 1538 berichten
  • 1233 stemmen

Jeauhan schreef:

Sleur en pleur toch gewoon?

Bij mij werkt dit toch niet. Er staat altijd een verbodsteken.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

doodah schreef:

(quote)

Bij mij werkt dit toch niet. Er staat altijd een verbodsteken.

Bij mij werkt het wel als je eerst de pagina een keer 'refresht' nadat je de film hebt toegveoegd. Anders springt de film steeds weer terug.

Goldenskull

• 24398 berichten
  • 3086 stemmen

speedy23 schreef:

(quote)

Oh, ik dacht 5000+

Was even voor de duidelijkheid, niet iedereen weet dat

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Knight Rider (2008) is naar het televisieforum verplaatst omdat het een pilot betreft. Pilots worden namelijk niet opgenomen in de database.

Zuzuu

• 557 berichten
  • 757 stemmen

Ik weet niet of dit al eens eerder is besproken. Ik ben namelijk al heel lang niet op het forum geweest.

Soms heb je films waarbij heleboel acteurs tegelijk een soort hoofdrol hebben. Dat houdt in dat zij allemaal credits hebben om op de voorpagina te komen op moviemeter. Het probleem is dat er maar 3 acteurs op mogen komen. Dus... Het zou handig zijn als er een extra optie zou zijn bij het corrigeren van een film, om meer dan 3 acteurs toe te voegen.

Wat vinden jullie ervan?

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

Zuzuu schreef:

Wat vinden jullie ervan?

Ikzelf vind het wel prima zo. Voor meer (specifiekere) info, ga ik altijd naar IMDB. Wat ik wel zou willen is dat MM ook een beetje de rol van IMDB overnam, bijv. door bij de films een extra tabblad te creëren waarop de gehele cast, crew, budget, etc ... staat. Maar ja, ijdele hoop denk ik.

Leland Palmer

• 23785 berichten
  • 4895 stemmen

Het enige wat er misschien nog aangepast kan worden dan, is dat er aan het begin ''met o.a.'' staat, of aan het einde ''e.a.'' staat.

Makz

• 89 berichten
  • 575 stemmen

Ik ben het met Legan eens dat er wel wat meer info zou mogen. Het is toch minder dat je voor specifiekere zaken naar IMDB moet gaan.

Makkelijkste is om toch op één website te blijven..

Leland Palmer

• 23785 berichten
  • 4895 stemmen

Nou, zo ''minder'' vind ik dat niet. Bij elke film staat een link die je direct naar de betreffende film op IDMb brengt, dus een grote moeite is het niet lijkt me.

Pure

• 770 berichten
  • 0 stemmen

Daarnaast zal MM niet in de buurt komen van IMDb wat betreft volledigheid, dus 'onafhankelijk' worden van IMDb lijkt me sowieso niet haalbaar. En om daar nou een beetje tussenin te gaan zitten is verspilde moeite lijkt me zo. Zelf vind ik het in ieder geval prima zo.

Lui (crew films)

• 3491 berichten
  • 11880 stemmen

Dat ben ik met HarmJan eens. Je kunt wel zeggen dat er films zijn met veel bekende acteurs (The Expendables vind ik een erg goed voorbeeld), maar er zijn ook genoeg films waar bijna geen bekende acteur in speelt. En om nou bij de hele database meer bekende acteurs toe te gaan voegen, terwijl die ook op IMDb staan? Dat zou onnodig veel moeite zijn! Volgens mij is de bedoeling van MovieMeter ook mensen een bepaalde indruk van de film te geven en daarom staat (denk ik) ook niet alle informatie, die erop IMDb wel bij staat, hier op deze site! Ik meen ook weleens een discussie te hebben gezien waarin een user voorstelde om de gehele cast toe te voegen bij de films. Ik vind het wel mooi zo!

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Ik vind het prima zo, gebruik die imdb link heel vaak en het gaat perfect (nog nooit bij de verkeerde link uitgekomen tenminste)

Waar ik het niet mee eens ben is dat de imdb vollediger zou zijn, zoals Pure schrijft. Er staan meer titels in de imdb, maar in diezelfde lijsten lijsten staat ongelofelijk veel bagger, doublures, TV-show optredens en andere kul die de overzichtelijkheid niet ten goede komen. Bovendien staan er films in de MM database die in de imdb niet staan.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Ik weet niet of het technisch mogelijk is maar kun je eigenlijk berichten in het forum bij "Overige Films" als een recensie aanduiden?

Zo heb ik hier nog een film liggen (Night of the Day of the Dawn of the Son of the Bride of the Return of the Terror) die niet op de site kan omdat het een amateurproductie zou zijn maar eens dat ik hem heb gezien ga ik er toch sowieso een stukje over schrijven dus dan zou het wel handig zijn dat als iemand daar gaat kijken dat ie dan ook ineens een recensie kan bekijken.

Pure

• 770 berichten
  • 0 stemmen

@Mochizuki Rokuro:

ik beweer ook niet dat IMDb overzichtelijker is, maar zeer zeker wel vollediger. Er zullen vast een paar films op MM staan die niet op de IMDb staan, maar andersom is dat verschil natuurlijk nog veel groter (bijv. kortfilms). Als ik wil zien wat een bepaalde regisseur of acteur allemaal gedaan heeft, of als ik achtergronden en trivia van een film wil weten, heb ik meer te zoeken op IMDb dan op MM.

Niet dat het zin heeft om de twee sites te vergelijken, want de opzet is gewoon duidelijk anders. En dat komt de complementariteit alleen maar ten goede.

Punt is dus eigenlijk dat het voor MM de moeite niet is om naar dergelijke volledigheid te streven, al is het maar vanwege de beperkingen die hier gelden omtrent het toevoegen van films.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 berichten
  • 5448 stemmen

Ook vrij onuitvoerbaar in praktijk. Tot hoeveel acteurs ga je dan en is dat voor alle films hetzelfde? Bij Ocean's eleven zitten een pak meer bekende namen dan in Snowwhite & the seven dwarfs. Hier heb je net een prachtig overzicht van alle films, dat veel zuiverder is dan imdb, door het enkel te viseren op films en niet op tv-series en dergelijke. Wil je meer info, kan je met één klik naar IMDb gaan en alle info opzoeken. Alle acteurs, inclusief cameo's. En nog een hoop andere info en trivia. Met één klik zit je ook op musicmeter voor de soundtrack en boekmeter voor het originele boek. Te gek om alles hier op één site te willen gieten, terwijl je er evengoed aan kan geraken met gewoonweg te klikken.

Door het beter af te lijnen is MM veel duidelijker en vollediger in wat hij doet dan IMDb, dat gewoon groter is en meer aanbiedt.

Bombong

• 480 berichten
  • 2704 stemmen

Nee, meer informatie per film toevoegen op MM lijkt me zonde van de tijd die mensen daarin moeten gaan steken. Het doorklikken naar de IMDb werkt prima.

Het lijkt me echter wel een goed idee dat er nog eens kritisch naar de regels wordt gekeken waarom een film wel of niet op MM mag worden toegevoegd. Volgens mij moet je als doel hebben de filmdatabase zo compleet mogelijk te krijgen. Regels die dat beletten moeten lijkt mij worden geschrapt of in ieder geval doelmatig worden toegepast. Ik denk bijvoorbeeld aan gevallen waarbij één film van een bekende regisseur niet kan worden toegevoegd omdat er geen plaatje op internet te vinden is dat aan de regels van MM voldoet. Of aan een film die niet op MM mag omdat hij vanwege een ondoorgrondelijke reden als deel van een serie wordt aangemerkt.

Goldenskull

• 24398 berichten
  • 3086 stemmen

Ik vind het zo juist erg fijn werken. Als het nodig is heb je idd IMDB. Wat overigens verre van overzichtelijk is.

stephan73

• 6269 berichten
  • 14444 stemmen

Bombong schreef:

Het lijkt me echter wel een goed idee dat er nog eens kritisch naar de regels wordt gekeken waarom een film wel of niet op MM mag worden toegevoegd. Volgens mij moet je als doel hebben de filmdatabase zo compleet mogelijk te krijgen. Regels die dat beletten moeten lijkt mij worden geschrapt of in ieder geval doelmatig worden toegepast. Ik denk bijvoorbeeld aan gevallen waarbij één film van een bekende regisseur niet kan worden toegevoegd omdat er geen plaatje op internet te vinden is dat aan de regels van MM voldoet. Of aan een film die niet op MM mag omdat hij vanwege een ondoorgrondelijke reden als deel van een serie wordt aangemerkt.

Van films van bekende regisseurs zijn meestal wel plaatjes te vinden, behalve als ze net begonnen zijn met het maken van een nieuwe film en er nog geen foto's daarvan vrijgegeven zijn.

En wat betreft TV-films die onder de serie regel vallen, die is nog niet zo lang geleden aangepast en verbeterd. Eerst mochten er niet meer dan drie opeenvolgende delen op de site, als er nog een deel verscheen moesten alle delen verwijderd worden. Nu is het aantal uitgebreid naar 5. Als er binnen een reeks TV-films meer delen verschijnen, spreken wij van een serie en kunnen die niet worden toegevoegd.

En om nou meteen weer een discussie te beginnen om die regel weer uit te breiden, lijkt me niet wenselijk!

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

stephan73 schreef:

Van films van bekende regisseurs zijn meestal wel plaatjes te vinden, behalve als ze net begonnen zijn met het maken van een nieuwe film en er nog geen foto's daarvan vrijgegeven zijn.

Toch niet helemaal waar. Ik loof nog steeds een prijs uit voor diegene die me aan een afbeelding uit mijn favoriete Mochizuki Rokuro film kan helpen: Gedo / The Outer Way uit 1999. Mag niet op de site (potentieel Top 10 materiaal) en die voldoet niet aan jouw criteria.

Daarmee geef ik niet aan dat het principe van het plaatje moet worden losglaten. Na lang zoeken vind je soms op een Chinese site een foto en dat geeft toch ook wel weer voldoening.

@Pure. Ik ben het helemaal met je eens hoor dat ze complementair zijn, Wat ik wilde aangeven is dat bij de imdb het gemak van het compleet zijn bijna wordt opgeheven door dingen die ik noemde: TV optredens, TV-commercials, foute dubbeltellingen, kortfilms, films waarvan het de vraag is of ze echt bestaan (ik zie alleen een titel en een regisseur en geen enkele verdere info over lengte, acteurs, productieland, crew etc).

Ik wilde daarmee aangeven dat ik de vervuiling / overcompleetheid in die database eigenlijk als storender ervaar dan dat ik het een aanwinst vind.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Goldenskull schreef:

Ik vind het zo juist erg fijn werken. Als het nodig is heb je idd IMDB. Wat overigens verre van overzichtelijk is.

Heb ik ook. IMDB is met bepaalde zaken best handig, maar verder vind ik de site aardig onoverzichtelijk.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.