• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.079 films
  • 12.212 series
  • 33.983 seizoenen
  • 647.092 acteurs
  • 199.014 gebruikers
  • 9.372.314 stemmen

Stemmen

zoeken in:

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

Querelle schreef:

En een 10 moet onmogelijker zijn om te verdienen.

Zou dit dan ook niet moeten zijn met een 1 (of te wel 0,5*)

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Legan schreef:

Hier vergis je je.

Een 5* is het absolute maximum, moeilijk om te verdienen dus.

0,5* is niet het absolute minimum, want dat is 0*.

0* kunnen we hier helaas niet geven. Het lijkt wel alsof MM het zo heeft gedaan om aan te tonen dat geen enkele film het absolute minimum hoort te krijgen.

Een 0,5* geven moet dus gewoon kunnen zonder er slapeloze nachten aan over te houden.

Querelle

• 6548 berichten
  • 4894 stemmen

Legan schreef:

(quote)

waarom? Ik vind het nog meevallen hoeveel er op 0,5* staan.

Bij het laagste cijfer komt alle troep, waar ik echt niks mee kan.

Eens met Nomak.

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

Querelle schreef:

waarom? Ik vind het nog meevallen hoeveel er op 0,5* staan.

Omdat je in feite andere regels hanteert voor één en hetzelfde, want hoewel 5,0* en 0,5* elkaars tegenpolen zijn, hebben ze ook dezelfde betekenis. En dat zie ik bij jou niet terug.
Nomak schreef:

0,5* is niet het absolute minimum, want dat is 0*.

0* kunnen we hier helaas niet geven.

Hoe je het ook wendt of keert, op MM is 0,5* gewoon het absoluut minimum en geen 0,0*. Net zoals hier 5,0* het absoluut maximum is en geen 6,0*, 7,0*, etc...

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Legan schreef:

Hoe je het ook wendt of keert, op MM is 0,5* gewoon het absoluut minimum en geen 0,0*. Net zoals hier 5,0* het absoluut maximum is en geen 6,0*, 7,0*, etc...

Minimum en maximum zijn iets totaal verschillend.

Je kan als maximumcijfer zetten wat je wil, maar minimumcijfer is eigenlijk altijd 0. MM speelt hier vals.

Als je een film echt barslecht vindt, dan moet je eigenlijk de mogelijkheid hebben om 0* te kunnen geven.

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

Querelle schreef:

Waarom zouden tegenpolen dezelfde betekenis moeten hebben?

Omdat het elkaars tegenpolen zijn? Maar gelukkig kan iedereen, zoals ook blijkt, zijn eigen invulling/betekenis geven aan de sterren.
Querelle schreef:

Ik zie het probleem niet

Is er ook niet. Gewoon nieuwsgierig waarom je strenger bent met je 5,0* maar niet met je 0,5*.
Nomak schreef:

Je kan als maximumcijfer zetten wat je wil, maar minimumcijfer is eigenlijk altijd 0. MM speelt hier vals.

MM speelt ook vals doordat het zelf een maximumcijfer heeft vastgesteld. Ik zie het probleem niet.

/edit: ik blijf niet wijzigen Querelle .

Querelle

• 6548 berichten
  • 4894 stemmen

haha, sorry

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Legan schreef:

MM speelt ook vals doordat het zelf een maximumcijfer heeft vastgesteld. Ik zie het probleem niet.

Ik zie het probleem heel duidelijk.

Een maximumcijfer maakt niet uit.

Je kan alles omrekenen naar bijvoorbeeld 10.

Als een film allemaal perfecte beoordelingen krijgt, dan krijgt die film een gemiddelde van 10 op 10.

Als je het minimum niet 0* maakt, maar 0,5* zoals hier, dan heb je een probleem.

Als een film van iedereen de laagste beoordeling krijgt (0,5*), dan krijgt die film als je dat omrekent 1 op 10.

Die film hoort geen 1 op 10 te krijgen, want iedereen geeft er het minimum aan, dus eigenlijk zou die film 0 op 10 moeten krijgen.

Het probleem zou opgelost zijn als we hier de mogelijkheid krijgen om 0* te geven.

0 = 0

0,5 = 1

1 = 2

1,5 = 3

2 = 4

2,5 = 5

3 = 6

3,5 = 7

4 = 8

4,5 = 9

5 = 10

Dan hoef je geen cadeautjes uit te delen aan een film waarvan je denkt dat die niet meer hoort te krijgen dan 0*.

Querelle

• 6548 berichten
  • 4894 stemmen

0,5 en 5* zijn beiden een soort vergaarbakken met rest films, alleen bij 0,5* komt alles waar ik geen enkel positief gevoel bij heb en bij 5* komt alles dat het dichtst bij de perfecte film aanleunt. (Die niet bestaat) Vandaar dat het verschil in aantal zo groot is.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

't Is gewoon de (Nederlandse?) schoolmentaliteit. Vul je niks in / doe je niks goed krijg je een paal. Slaat eigenlijk ook nergens op, ben het met Nomak eens.

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

Nomak schreef:

Die film hoort geen 1 op 10 te krijgen, want iedereen geeft er het minimum aan, dus eigenlijk zou die film 0 op 10 moeten krijgen.

In Nederland is dat toch zowat altijd een 1 (voor de moeite), zelfs op school. In België geven ze misschien een 0, maar we zijn niet in België, dus je hebt niets te willen met je 0,0 .

Querelle

• 6548 berichten
  • 4894 stemmen

Komt ook bij dat ik liever moeite steek in het categorizeren van goeie films dan in het categorizeren van slechte films (één keer per jaar of zo)

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Dat ze in Nederland op school geen 0 geven heb ik nog al eens gehoord. Erg vreemd, bij ons in België geven ze gewoon een keiharde 0. Wat ook terecht is natuurlijk.

Kr!kke

• 5394 berichten
  • 2568 stemmen

ik snap Nomak zijn punt wel, maar ja of een film nu bijvoorbeeld gemiddeld 0.2 of 0.7 sterren heeft... maakt tog niet uit, dan is het wel duidelijk dat het een k*tfilm is...

en al zou je de film dan eigenlijk een 0 willen geven, rekening houdend met het feit dat 0.5 gewoon de laagste score is geef je hem eigenlijk een "0" lijkt me...

Kr!kke

• 5394 berichten
  • 2568 stemmen

Nomak schreef:

Dat ze in Nederland op school geen 0 geven heb ik nog al eens gehoord. Erg vreemd, bij ons in België geven ze gewoon een keiharde 0. Wat ook terecht is natuurlijk.

daar ben ik het volledig mee eens

Querelle

• 6548 berichten
  • 4894 stemmen

In de ene filmencyclopedie geven ze gewoon een 0, en 0,5.. enz. In de ander worden 0,5*, 1* en 1,5* samengevoegt met een symbool.

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

Nomak schreef:

Het verschil is dat in België een 5 een voldoende is. In Nederland is een 5 een keiharde onvoldoende. Wat ook terecht is natuurlijk.

Querelle

• 6548 berichten
  • 4894 stemmen

Ik zou denk ik wel kritischer zijn als ik hier een 0 kon geven.

0,5* staat dan ook voor 0 t/m 0,5*

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12841 stemmen

Is Belgie is het trouwens vaak "een voldoende onder voorwaarden". Bij teveel onvoldoendes moeten 5/10s ook opnieuw gedaan worden.

6 is steeds vrijstelling.

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Onderhond schreef:

Is Belgie is het trouwens vaak "een voldoende onder voorwaarden". Bij teveel onvoldoendes moeten 5/10s ook opnieuw gedaan worden.

Sinds enkele jaren toch niet meer?

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12841 stemmen

Zou kunnen, ik ben ook al eventjes de schoolbanken ontgroeid. Maar een jaar of 4-5 geleden ging het in ieder geval nog zo. Vond het ook best een logisch systeem.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Nomak schreef:

(quote)

Ik zie het probleem heel duidelijk.

Een maximumcijfer maakt niet uit.

Je kan alles omrekenen naar bijvoorbeeld 10.

Als een film allemaal perfecte beoordelingen krijgt, dan krijgt die film een gemiddelde van 10 op 10.

Als je het minimum niet 0* maakt, maar 0,5* zoals hier, dan heb je een probleem.

Als een film van iedereen de laagste beoordeling krijgt (0,5*), dan krijgt die film als je dat omrekent 1 op 10.

Vind het maar een vreemde redenering. Sterker nog, het slaat als kip op Dirk. Een maximum mag je willekeurig instellen maar een minimum niet?

Als het minimum 1 is en de film krijgt 1 op 10 omdat iedereen het minimum geeft dan is dat gewoon correct natuurlijk. Je zou van het minumum ook 3 of 6 kunnen maken, dan hoort zo'n film 3 respectievelijk 6 op tien te krijgen.

-Roald-

• 3178 berichten
  • 803 stemmen

De laatste tijd zijn er bij mij diverse stemmen verwijderd. Zo ook zag ik vandaag bij Resurrecting The Champ dat mijn stem van 2 weken geleden verwijderd was. Het ligt in ieder geval niet aan m'n internetverbinding. Beetje vreemd.. Iemand enig idee?

starbright boy (moderator films)

• 22407 berichten
  • 5071 stemmen

-Roald- schreef:

De laatste tijd zijn er bij mij diverse stemmen verwijderd. Zo ook zag ik vandaag bij Resurrecting The Champ dat mijn stem van 2 weken geleden verwijderd was. Het ligt in ieder geval niet aan m'n internetverbinding. Beetje vreemd.. Iemand enig idee?

Als ik in je logs kijk zie ik dat je 'm zelf eerst hebt geplaatst, toen hebt veranderd van 4.0* naar 3.5* en toen meteen hebt verwijderd. Meteen achter elkaar. Je hebt het dus toch echt onbewust zelf gedaan.

-Roald-

• 3178 berichten
  • 803 stemmen

starbright boy schreef:

(quote)

Als ik in je logs kijk zie ik dat je 'm zelf eerst hebt geplaatst, toen hebt veranderd van 4.0* naar 3.5* en toen meteen hebt verwijderd. Meteen achter elkaar. Je hebt het dus toch echt onbewust zelf gedaan.

Aha Ik zal maar is beter opletten voortaan

Bedankt !

kimberlyVD

• 5946 berichten
  • 1567 stemmen

Legan schreef:

(quote)
Het verschil is dat in België een 5 een voldoende is. In Nederland is een 5 een keiharde onvoldoende. Wat ook terecht is natuurlijk.

Vind ik dus absoluut niet. 5/10 is de helft, dus NIET onder de helft en is dus een voldoende. Maar dat is gewoon omdat ik dat zo ervaar op school waarschijnlijk... Vermits jij er anders over denkt.

mister blonde

• 12694 berichten
  • 5827 stemmen

De schaal begint bij 1, dus een 5 is niet de helft. Een 5,5 is voldoende, daaronder niet. Vind het maar een vreemd systeem.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12841 stemmen

Bij ons kan je gewoon een glasharde 0 krijgen.

mister blonde

• 12694 berichten
  • 5827 stemmen

Ja, zie het nu. Dacht dat Kimberly een Nederlandse was eigenlijk.

Mat_

• 737 berichten
  • 1335 stemmen

Ik vind het pas een vreemd systeem dat je al een 1 krijgt ondanks dat je niets goed hebt.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.