- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Stemmen
Stemmen
Legan
-
- 18121 berichten
- 4947 stemmen
En een 10 moet onmogelijker zijn om te verdienen.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Zou dit dan ook niet moeten zijn met een 1 (of te wel 0,5*)
Hier vergis je je.
Een 5* is het absolute maximum, moeilijk om te verdienen dus.
0,5* is niet het absolute minimum, want dat is 0*.
0* kunnen we hier helaas niet geven. Het lijkt wel alsof MM het zo heeft gedaan om aan te tonen dat geen enkele film het absolute minimum hoort te krijgen.
Een 0,5* geven moet dus gewoon kunnen zonder er slapeloze nachten aan over te houden.
Querelle
-
- 6548 berichten
- 4894 stemmen
waarom? Ik vind het nog meevallen hoeveel er op 0,5* staan.
Bij het laagste cijfer komt alle troep, waar ik echt niks mee kan.
Eens met Nomak.
Legan
-
- 18121 berichten
- 4947 stemmen
waarom? Ik vind het nog meevallen hoeveel er op 0,5* staan.
0,5* is niet het absolute minimum, want dat is 0*.
0* kunnen we hier helaas niet geven.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Hoe je het ook wendt of keert, op MM is 0,5* gewoon het absoluut minimum en geen 0,0*. Net zoals hier 5,0* het absoluut maximum is en geen 6,0*, 7,0*, etc...
Minimum en maximum zijn iets totaal verschillend.
Je kan als maximumcijfer zetten wat je wil, maar minimumcijfer is eigenlijk altijd 0. MM speelt hier vals.
Als je een film echt barslecht vindt, dan moet je eigenlijk de mogelijkheid hebben om 0* te kunnen geven.
Legan
-
- 18121 berichten
- 4947 stemmen
Waarom zouden tegenpolen dezelfde betekenis moeten hebben?
Ik zie het probleem niet
Je kan als maximumcijfer zetten wat je wil, maar minimumcijfer is eigenlijk altijd 0. MM speelt hier vals.
/edit: ik blijf niet wijzigen Querelle
.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
MM speelt ook vals doordat het zelf een maximumcijfer heeft vastgesteld. Ik zie het probleem niet.
Ik zie het probleem heel duidelijk.
Een maximumcijfer maakt niet uit.
Je kan alles omrekenen naar bijvoorbeeld 10.
Als een film allemaal perfecte beoordelingen krijgt, dan krijgt die film een gemiddelde van 10 op 10.
Als je het minimum niet 0* maakt, maar 0,5* zoals hier, dan heb je een probleem.
Als een film van iedereen de laagste beoordeling krijgt (0,5*), dan krijgt die film als je dat omrekent 1 op 10.
Die film hoort geen 1 op 10 te krijgen, want iedereen geeft er het minimum aan, dus eigenlijk zou die film 0 op 10 moeten krijgen.
Het probleem zou opgelost zijn als we hier de mogelijkheid krijgen om 0* te geven.
0 = 0
0,5 = 1
1 = 2
1,5 = 3
2 = 4
2,5 = 5
3 = 6
3,5 = 7
4 = 8
4,5 = 9
5 = 10
Dan hoef je geen cadeautjes uit te delen aan een film waarvan je denkt dat die niet meer hoort te krijgen dan 0*.
Querelle
-
- 6548 berichten
- 4894 stemmen
0,5 en 5* zijn beiden een soort vergaarbakken met rest films, alleen bij 0,5* komt alles waar ik geen enkel positief gevoel bij heb en bij 5* komt alles dat het dichtst bij de perfecte film aanleunt. (Die niet bestaat) Vandaar dat het verschil in aantal zo groot is.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
't Is gewoon de (Nederlandse?) schoolmentaliteit. Vul je niks in / doe je niks goed krijg je een paal. Slaat eigenlijk ook nergens op, ben het met Nomak eens.
Legan
-
- 18121 berichten
- 4947 stemmen
Die film hoort geen 1 op 10 te krijgen, want iedereen geeft er het minimum aan, dus eigenlijk zou die film 0 op 10 moeten krijgen.
.
Querelle
-
- 6548 berichten
- 4894 stemmen
Komt ook bij dat ik liever moeite steek in het categorizeren van goeie films dan in het categorizeren van slechte films
(één keer per jaar of zo)
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Dat ze in Nederland op school geen 0 geven heb ik nog al eens gehoord. Erg vreemd, bij ons in België geven ze gewoon een keiharde 0. Wat ook terecht is natuurlijk.
Kr!kke
-
- 5394 berichten
- 2568 stemmen
ik snap Nomak zijn punt wel, maar ja of een film nu bijvoorbeeld gemiddeld 0.2 of 0.7 sterren heeft... maakt tog niet uit, dan is het wel duidelijk dat het een k*tfilm is...
en al zou je de film dan eigenlijk een 0 willen geven, rekening houdend met het feit dat 0.5 gewoon de laagste score is geef je hem eigenlijk een "0" lijkt me...
Kr!kke
-
- 5394 berichten
- 2568 stemmen
Dat ze in Nederland op school geen 0 geven heb ik nog al eens gehoord. Erg vreemd, bij ons in België geven ze gewoon een keiharde 0. Wat ook terecht is natuurlijk.
daar ben ik het volledig mee eens 
Querelle
-
- 6548 berichten
- 4894 stemmen
In de ene filmencyclopedie geven ze gewoon een 0, en 0,5.. enz. In de ander worden 0,5*, 1* en 1,5* samengevoegt met een symbool.
Legan
-
- 18121 berichten
- 4947 stemmen
Querelle
-
- 6548 berichten
- 4894 stemmen
Ik zou denk ik wel kritischer zijn als ik hier een 0 kon geven.
0,5* staat dan ook voor 0 t/m 0,5*
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12841 stemmen
Is Belgie is het trouwens vaak "een voldoende onder voorwaarden". Bij teveel onvoldoendes moeten 5/10s ook opnieuw gedaan worden.
6 is steeds vrijstelling.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Is Belgie is het trouwens vaak "een voldoende onder voorwaarden". Bij teveel onvoldoendes moeten 5/10s ook opnieuw gedaan worden.
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12841 stemmen
Zou kunnen, ik ben ook al eventjes de schoolbanken ontgroeid. Maar een jaar of 4-5 geleden ging het in ieder geval nog zo. Vond het ook best een logisch systeem.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Ik zie het probleem heel duidelijk.
Een maximumcijfer maakt niet uit.
Je kan alles omrekenen naar bijvoorbeeld 10.
Als een film allemaal perfecte beoordelingen krijgt, dan krijgt die film een gemiddelde van 10 op 10.
Als je het minimum niet 0* maakt, maar 0,5* zoals hier, dan heb je een probleem.
Als een film van iedereen de laagste beoordeling krijgt (0,5*), dan krijgt die film als je dat omrekent 1 op 10.
Vind het maar een vreemde redenering. Sterker nog, het slaat als kip op Dirk. Een maximum mag je willekeurig instellen maar een minimum niet? 
Als het minimum 1 is en de film krijgt 1 op 10 omdat iedereen het minimum geeft dan is dat gewoon correct natuurlijk. Je zou van het minumum ook 3 of 6 kunnen maken, dan hoort zo'n film 3 respectievelijk 6 op tien te krijgen.
-Roald-
-
- 3178 berichten
- 803 stemmen
De laatste tijd zijn er bij mij diverse stemmen verwijderd. Zo ook zag ik vandaag bij Resurrecting The Champ dat mijn stem van 2 weken geleden verwijderd was. Het ligt in ieder geval niet aan m'n internetverbinding. Beetje vreemd.. Iemand enig idee?
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 berichten
- 5071 stemmen
De laatste tijd zijn er bij mij diverse stemmen verwijderd. Zo ook zag ik vandaag bij Resurrecting The Champ dat mijn stem van 2 weken geleden verwijderd was. Het ligt in ieder geval niet aan m'n internetverbinding. Beetje vreemd.. Iemand enig idee?
Als ik in je logs kijk zie ik dat je 'm zelf eerst hebt geplaatst, toen hebt veranderd van 4.0* naar 3.5* en toen meteen hebt verwijderd. Meteen achter elkaar. Je hebt het dus toch echt onbewust zelf gedaan.
-Roald-
-
- 3178 berichten
- 803 stemmen
Als ik in je logs kijk zie ik dat je 'm zelf eerst hebt geplaatst, toen hebt veranderd van 4.0* naar 3.5* en toen meteen hebt verwijderd. Meteen achter elkaar. Je hebt het dus toch echt onbewust zelf gedaan.
Aha
Ik zal maar is beter opletten voortaan 
Bedankt
!
kimberlyVD
-
- 5946 berichten
- 1567 stemmen
Vind ik dus absoluut niet. 5/10 is de helft, dus NIET onder de helft en is dus een voldoende. Maar dat is gewoon omdat ik dat zo ervaar op school waarschijnlijk... Vermits jij er anders over denkt. 
mister blonde
-
- 12694 berichten
- 5827 stemmen
De schaal begint bij 1, dus een 5 is niet de helft. Een 5,5 is voldoende, daaronder niet. Vind het maar een vreemd systeem.
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12841 stemmen
Bij ons kan je gewoon een glasharde 0 krijgen.
mister blonde
-
- 12694 berichten
- 5827 stemmen
Ja, zie het nu. Dacht dat Kimberly een Nederlandse was eigenlijk.
Mat_
-
- 737 berichten
- 1335 stemmen
Ik vind het pas een vreemd systeem dat je al een 1 krijgt ondanks dat je niets goed hebt.