• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.079 films
  • 12.212 series
  • 33.983 seizoenen
  • 647.093 acteurs
  • 199.014 gebruikers
  • 9.372.317 stemmen

Stemmen

zoeken in:

Koert

• 251 berichten
  • 2662 stemmen

Wat maakt het eigenlijk uit? Beide systemen werken blijkbaar. Het is ook echt niet zo dat je in Nederland hogere cijfers haalt omdat je één punt 'cadeau krijgt', daar wordt de normering wel op aangepast.

kimberlyVD

• 5946 berichten
  • 1567 stemmen

mister blonde schreef:

De schaal begint bij 1, dus een 5 is niet de helft. Een 5,5 is voldoende, daaronder niet. Vind het maar een vreemd systeem.

10/2 is nog altijd 5 hoor. Dus 5 is de helft van 10... En da's een feit.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 berichten
  • 5448 stemmen

Mat_ schreef:

Ik vind het pas een vreemd systeem dat je al een 1 krijgt ondanks dat je niets goed hebt.

Ik denk dat het in praktijk niet veel uitmaakt of je een 0 of een 1 krijgt. Het gevolg dat je een zwaar onvoldoende hebt blijft bestaan. En wie zich druk maakt over het verschil tussen 0 of 1 als laagste score, kan zich beter toeleggen op het studeren zelf.

Mat_

• 737 berichten
  • 1335 stemmen

Film Pegasus schreef:

(quote)

Ik denk dat het in praktijk niet veel uitmaakt of je een 0 of een 1 krijgt. Het gevolg dat je een zwaar onvoldoende hebt blijft bestaan. En wie zich druk maakt over het verschil tussen 0 of 1 als laagste score, kan zich beter toeleggen op het studeren zelf.

Dat weet ik best ook wel, maar ik vind het een beetje raar dat de meeste Nederlanders het vanzelfsprekend vinden dat een quotering gaat van 1 tot 10 en dat je pas vanaf 5,5 een voldoende hebt. Tussen 0 en 1 is er eigenlijk geen verschil, maar tussen 5 en 5,5 is er wel een enorm verschil in Nederland

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

Dat is wel begrijpelijk want daar ligt de grens en daarbij ook veel twijfelgevallen. Bijvoorbeeld ben je nu wel of niet geslaagd, heb je de test wel of niet gehaald, was de film nou goed of niet, etc.

Blijf het wel raar vinden dat stemmen op een film bij MM vaak vergeleken wordt met school. Ik ga in ieder geval niet met een lijstje op schoot een film bekijken, alle cijfertjes bijelkaar optellen en dat is het eindcijfer.

JDSsmetje

• 6568 berichten
  • 2313 stemmen

Ik richt me gewoon naar 2,5. 2,5* is matig/gemiddeld. Voila.

Bij Shawshank Redemption, The (1994):

Degelijke maar sentimentele recht toe recht aan film. Bedroefend dat deze veredelde, nogal pompeuze kinderfilm op nummer 1 in de top 250 staat.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Je vindt hem degelijk, maar toch slechts een 0.5*? Wat krijgt een slechte film dan van je?

misterwhite

• 4726 berichten
  • 656 stemmen

Jawaddedadde schreef:

Je vindt hem degelijk, maar toch slechts een 0.5*? Wat krijgt een slechte film dan van je?

Neem hem niet serieus, zijn stemgedrag klopt totaal niet.

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Stemgedrag klopt wel, maar dit lijkt me een anti-stem. Een statement dus. Wel een goed statement!

misterwhite

• 4726 berichten
  • 656 stemmen

Ramon K schreef:

Stemgedrag klopt wel, maar dit lijkt me een anti-stem. Een statement dus. Wel een goed statement!

Vind je iemand die alleen maar 5 sterren en 0,5 sterren geeft een goede stemmer. Ik had het niet over Jawaddedde maar die gast waar hij reactie op gaf

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Hij heeft 16 stemmen geplaatst pas. Logisch dat je eerst de hoogtepunten en dieptepunten af gaat. Maar ik vind wel dat zijn 0,5* voor deze film in combinatie met zijn recensie duidt op het met opzet naar beneden stemmen van deze film. Dat kan eigenlijk niet.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Ik denk dat Ramon K het ook wel over die gast heeft hoor (popquizhotshot). Hij is nog maar pas ingeschreven, dus het kan wel dat hij eerst al de films die hij goed vindt een 5 geeft en de slechte een 0.5.

Vond z'n uitleg in combinatie met zijn puntentoekenning gewoon wat frappant.

Ramon K schreef:

Wel een goed statement!

Ik weet dat je dit als grapje bedoelt, toch vind ik het triest dat mensen gewoon anti-stemmen uitbrengen om een gemiddelde te doen kelderen (dan heb ik niet over jou persoonlijk)

chevy93

• 12753 berichten
  • 1323 stemmen

Dat lukt bij deze film toch niet meer, aangezien er 9000+ stemmen zijn.

Zelf met 100 man zou je hem maar 0,01 of 0,02 kunnen doen dalen!

clockwork72

• 2780 berichten
  • 1738 stemmen

de enige film die nog boven deze zou kunnen komen i The GodFather. Wat ook eigenlijk terecht is

chevy93

• 12753 berichten
  • 1323 stemmen

En toch vind jij deze film beter dan the GF?

Bron: Top 10!

Bedroevend spelt men inderdaad met een v, typfout, staat wat slordig.

De topfilms krijgen 5 sterren, de misbaksels 0.5 en die ga ik inderdaad als eerste af. Waarom misterwhite concludeert dat mijn stemgedrag niet zou kloppen, is mij onduidelijk, evenals de stelling dat ik derhalve niet serieus genomen zou moeten worden.

Ik neem uw reactie daarentegen wel degelijk serieus, het feit dat uw top tien vooral bestaat uit Lord of The Rings en aangevoerd wordt door The Green Mile maakt dat niet makkelijk, maar ik doe mijn best.

Tenslotte: 0.5 is geen antistem, ik vond het gewoon niet meer stemmen waard.

Jawaddedadde schreef:

Dat de film degelijk gemaakt is (Darabont is een vakkundig filmmaker) is namelijk het enige positieve wat men over deze film kan zeggen. Voor het overige is het een pijnlijk sentimentele en simplistische bedoeling. 0.5, meer kan ik er niet van maken.

chevy93

• 12753 berichten
  • 1323 stemmen

popquizhotshot schreef:

De topfilms krijgen 5 sterren, de misbaksels 0.5 en die ga ik inderdaad als eerste af. Waarom misterwhite concludeert dat mijn stemgedrag niet zou kloppen, is mij onduidelijk, evenals de stelling dat ik derhalve niet serieus genomen zou moeten worden.

Ik neem uw reactie daarentegen wel degelijk serieus, het feit dat uw top tien vooral bestaat uit Lord of The Rings en aangevoerd wordt door The Green Mile maakt dat niet makkelijk, maar ik doe mijn best.

Dus jij vindt de LotR, Green Mile en TSR niet goed?

En wat jouw stemgedrag betreft: http://www.moviemeter.nl/user/99211/votes/

Kijk eens hier dan snap je wat iedereen bedoelt!

misterwhite

• 4726 berichten
  • 656 stemmen

popquizhotshot schreef:

Mijn top 10 is mijn smaak dus ik vind dat je daar je mond over moet houden. Ik heb gezien dat je nog niet lang geregistreerd staat op deze site dus mijn excuses dat ik die opmerinking gaf over je stemgdrag.

Over smaak valt inderdaad niet te twisten, dus laten we daar inderdaad onze mond maar over houden. En wat betreft de vraag van chevy93: Lord of The Rings en Shawshank Redemption vind ik inderdaad niet goed, The Green Mile matig (en nog steeds begrijp ik niet wat het probleem met mijn stemgedrag is; sinds mijn registratie enkele dagen geleden heb ik vooral mijn favoriete films beoordeeld, en dan krijg je vaak 5 sterren..)

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

chevy93 schreef:

Dus jij vindt de LotR, Green Mile en TSR niet goed?

En waarom zou dat niet kunnen? Mijn vader walgt van die drie films, en toch is het verder een toffe pee hoor.

chevy93

• 12753 berichten
  • 1323 stemmen

Tuurlijk, vindt het alleen apart

chevy93 schreef:

Tuurlijk, vindt het alleen apart

Ik weet, over smaak valt niet te twisten, daar waren we het over eens, maar ik vind het op z'n zachtst gezegd "apart" dat ik op mijn stemgedrag wordt aangesproken door iemand die Pirates of the Caribbean op nummer 1 een een top 10 heeft staan die verder NOG een Pirates of the Carribbean en Johny English bevat!

Maar, nogmaals, ieder z'n eigen smaak.

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

Het is wel makkelijk om er automatisch van uit te gaan dat als iemand een 0,5 geeft hij of zij dat doet om het gemiddelde naar beneden te halen. Overigens lees ik bijna nooit wat over users die een film omhoog stemmen, vooral niet als het een favo film betreft van die user die anderen beticht van stemmingmakerij. En daarom is (een beknopte) uitleg bij je stem zo belangrijk (hoewel er altijd figuren blijven die niet kunnen accepteren dat je het gewoon een zwakke film vindt, *kuch District 9 kuch*).

depri83

• 6803 berichten
  • 1490 stemmen

Ik kwam laatst dit lid tegen

http://www.moviemeter.nl/user/54509

Hij/Zij houd er nogal een opmerkelijk stemgedrag op na. De films die hij/zij kijkt vindt hij/zij blijkbaar of fantastisch of helemaal ruk.

Het befaamde 'de gulden middenweg' lijkt bij hem/haar niet te bestaan.

Ook al een behoorlijk lange stemlijst en een redelijke periode actief.

Ajax&Filmfreak

• 3362 berichten
  • 3729 stemmen

Wel bijzonder idd!

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

depri83 schreef:

Ik kwam laatst dit lid tegen

http://www.moviemeter.nl/user/54509

Hij/Zij houd er nogal een opmerkelijk stemgedrag op na. De films die hij/zij kijkt vindt hij/zij blijkbaar of fantastisch of helemaal ruk.

Het befaamde 'de gulden middenweg' lijkt bij hem/haar niet te bestaan.

Ook al een behoorlijk lange stemlijst en een redelijke periode actief.

En? Moet 'ie toch helemaal zelf weten?

depri83

• 6803 berichten
  • 1490 stemmen

Pastichio Rocker schreef:

(quote)

En? Moet 'ie toch helemaal zelf weten?

Dat mag ie idd helemaal zelf weten. Ik schrijf ook dat ik het opmerkelijk vind, niet dat het verboden zou moeten worden.

Waar ik mijn vraagtekens bij zet is zijn waardering van films die niet verder gaat dan het beantwoorden van de vraag: Is dit een goede film? Nee=0,5 Ja=5. Iets wat de geloofwaardigheid van de waarderingen van MM volgens mij ook niet ten goede komt.

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

Nee, maar daar moet je zo wii zo niet naar kijken.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.