menu

De Site / Algemeen / Gegevens exporteren (Excel, CSV)

zoeken in:
Is het mogelijk alle films waar je op hebt gestemd te exporteren?

kappeuter (crew)
Ja, dat kan hier:
http://www.moviemeter.nl/user/134526/votes/

Je moet dat wel even in etappes doen: 5 - 4,5 - 4 etc.

Bedankt!

Zoeven gekeken, maar ik denk dat op dit moment nog steeds de 'komma' als scheidingsteken wordt gebruikt. Bij filmtitels met meerdere komma's (b.v. 'Buono, il Brutto, il Cattivo, Il') moet je daardoor achteraf nogal wat aanpassen. Heeft de punt-komma nog als scheidingsteken nog kans van slagen ?

Waar open je het bestand mee? Titels staan tussen aanhalingstekens. In alle programma's die ik heb getest gaat dat correct, ook wanneer de titel een komma bevat.

Ik open de CSV-file met Excel 2010 en krijg een zo een lijst:

2001: A Space Odyssey,1968, 4.5,18-9-2006, 0:25

Alles wordt dus gewoon gescheiden met komma's.

dat kun je vast ergens instellen?

zou toch raar zijn als excel niet om zou kunnen gaan met een "comma separated file" met een "comma" als scheidingsteken

Is het niet mogelijk om een CSV export te maken van al je films met het cijfer daar achter?

nog niet

Helder!

Kunnen we er ook de datum bij krijgen van wanneer de film is toegevoegd aan de map?

Bij De Site > Algemeen > Eigen lijst in Excel:

Is er een manier dat je de stemmen die je over de jaren heb geplaatst op Moviemeter kun downloaden in een lijst voor jezelf.

Ik heb tot nu toe alleen kunnen vinden dat ik dit met de top 10 kan doen, maar niet van al mijn stemmen.

Zou makkelijk zijn

bedankt
Marianne

@ marmis

Je kunt via je eigen profiel (klik op je avatar rechtsboven) het tabblad met je eigen stemmen openen. Dan kun je per stem óf per beginletter in het alfabet ook een CSV export maken. Dus dat zijn een aantal lijsten die je vervolgens kunt samenvoegen.

Bij De Site > Algemeen > Stemmen:

Ik weet niet of dit de goede plek is. Maar ik vroeg me af of het mogelijk is om al mijn stemmen te exporteren naar een excel-bestand. Alleen de naam van de film, het jaar, het meest recente aantal sterren en de datum waarneer ik voor het eerst op die film gestemd heb hoeven vermeld te worden.

Ik ben namelijk gaan bijhouden in Excel wat ik stem. Alleen is het erg veel werk om de 800 films, die ik voordat ik het ben gaan bijhouden heb beoordeeld, nog allemaal handmatig te gaan invoeren, bovendien weet ik niet goed welke volgorde ik moet handhaven. Ik geef de films namelijk allemaal een nummer, het nummer van hoeveelste stem op moviemeter het is. De stemlog heeft geen zin want daar staan films meerdere keren in als ik mijn stem heb gewijzigd.

Als iemand (van het team) me hiermee zou kunnen helpen zou dat erg fijn zijn.

kappeuter (crew)
baspls

Ik leen even de uitleg van MR:

Mochizuki Rokuro schreef:
Je kunt via je eigen profiel (klik op je avatar rechtsboven) het tabblad met je eigen stemmen openen. Dan kun je per stem óf per beginletter in het alfabet ook een CSV export maken. Dus dat zijn een aantal lijsten die je vervolgens kunt samenvoegen.

Dat dan toch maar proberen. Scheelt in iedergeval al wat invul werk.

Bedankt kappeuter

kappeuter (crew)
Ik heb zelf niet veel kennis van Excel, ik weet niet hoe je het makkelijk kunt samenvoegen, maar wellicht is het gewoon een kwestie van bestanden openen en de inhoud selecteren en copy pasten naar een bestand.

kappeuter schreef:
Ik heb zelf niet veel kennis van Excel, ik weet niet hoe je het makkelijk kunt samenvoegen, maar wellicht is het gewoon een kwestie van bestanden openen en de inhoud selecteren en copy pasten naar een bestand.

Zoiets ja, vrij eenvoudig.

Ik exporteer. Verander bij iedere titel de datumnotatie van MM in de datumnotatie die excel gebruikt. Kopieer alle titels uit het export-bestand naar mijn filmoverzicht en verplaats dan alle gegevens naar de goede kolom. Dan sorteer ik alle films op datum en laat automatisch het nummer toevoegen.

Werkt perfect, kan ik alleen nog op een dag dat ik me verveel de overige info (DVD gegevens ect.) invullen.

http://i1101.photobucket.com/albums/g426/Baspls/Knipsel.jpg

kappeuter (crew)
Ah, mooi zo!

Ik doe alles handmatig en is snel gedaan mits je niet te veel bijhoud. Alleen de belangrijkste dingen. Zie de foto. Ga ik exporteren met CSV-export dan krijg ik een heel vreemd lijstje.

http://i62.tinypic.com/sqpphh.jpg

Bij De Site > Algemeen > Het grote opmerkingen / feedback topic #2:

Op honderden plekken op de sites staan "csv export" linkjes. Ik heb een tijdje bijgehouden hoe vaak deze export gebruik wordt, en dat is slechts sporadisch, en dan vooral om eigen stemoverzichten te downloaden. Ik toon liever zo weinig mogelijk linkjes en opties, om de site voor nieuwe gebruikers begrijpelijk te houden. Daarom zijn al deze linkjes verwijderd.

Er is in ruil een nieuwe functionaliteit beschikbaar gekomen. In het menu bij je avatar zie je nu de optie "Gegevens Exporteren". Hier komt je op een pagina waar je je eigen bijdragen aan de site (o.a. je stemmen en meningen) in CSV en/of Excelformaat kunt downloaden.

Dit gaat niet helemaal direct, omdat het een redelijk zware actie is voor de site om alles bij elkaar te zoeken, gebeurt dit 's nachts. Je kunt een maal per week een verzoek in dienen om je gegevens te downloaden, je krijgt dan in de eerstvolgende nacht een melding wanneer je de gegevens daadwerkelijk kunt downloaden.

Ik hoor graag als er ergens iets mis gaat, of als je hier mee heel groot onrecht heb aangedaan

kappeuter (crew)
Jordy
Ik heb het getest, maar ik krijg nu nog een wit scherm.

oops, nu dan

kappeuter (crew)
Ja!

Gegevens exporteren

Via deze pagina kun je een deel van je bijdragen aan de site downloaden in Excel- of CSV-formaat.

Je hebt vandaag om 20:20 uur een verzoek ingediend om je gegevens te downloaden. Je ontvangt vannacht een melding, wanneer de bestanden voor je klaar staan.

Krijg ik dan een bericht tijdens de superbloedmaan?

Ja wie weet

Ben wel erg nieuwsgierig naar de velden die de export van de eigen stemmen heeft. Wat ik altijd gemist heb is het IMDb-nr. Wordt dat nu ook meegeëxporteerd? En regisseur, productieland, e.d.?

Kun je geen overzichten meer per jaar, decade of land exporteren, maar alleen kiezen voor alle stemmen etc? Als ik gegevens exporteer, wat ik niet supervaak, maar wel met enige regelmaat doe, is het altijd voor specifieke opdrachten.

Als dat niet meer kan zou namelijk rampzalig zijn. Dan kun je wat mij betreft de functionaliteit helemaal wegdoen, want van zo die nu is zal ik geen gebruik meer maken.

arno74 schreef:
Ben wel erg nieuwsgierig naar de velden die de export van de eigen stemmen heeft. Wat ik altijd gemist heb is het IMDb-nr. Wordt dat nu ook meegeëxporteerd? En regisseur, productieland, e.d.?

IMDb code zit er wel bij, regisseur, land, etc niet

Mochizuki Rokuro schreef:
Kun je geen overzichten meer per jaar, decade of land exporteren.
Nee. Kun je die lijstjes niet copy/pasten naar een Excel document? Als ik weet hoe mensen die optie gebruikten, en wat ze nu (eventueel) missen, dan wil ik wel meedenken over een oplossing.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:22 uur

geplaatst: vandaag om 07:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.