menu

De Site / Algemeen / Gegevens exporteren (Excel, CSV)

zoeken in:
Graag, want bij een zoekopdracht komen er maar 50 titels op een pagina en mijn lijstjes zijn over het algemeen langer. Als er alternatieve titels zijn zet excel die in de rij eronder, dus dat is erg onhandig.

Ik denk eerlijk gezegd dat er meer mensen zijn die het cvs export vooral gebruiken voor specifieke zoek opdrachten. Ik wacht de reacties even af.

Hmm ben benieuwd wat er uit gaat komen. Heb er ooit gebruik van gemaakt maar kreeg een vaag (Excel) lijstje dus gelijk de prullenbak in en houd het nu zelf bij in Excel. Dat blijf ik gewoon doen aangezien ik specifieke wensen heb.

Wanneer je meerdere opties aanvinkt, krijg je dan meerdere Excel bestanden of is alles bij elkaar gegooid?

Probeer het maar eens

Jordy schreef:
IMDb code zit er wel bij, regisseur, land, etc niet

IMDb-code is een enorme verbetering! Land is wel een groot gemis, zeker als je niet meer je zoekopdracht kunt exporteren. Dan is het namelijk niet meer mogelijk om bijvoorbeeld je persoonlijke toplijst van een land te exporteren. Zo'n lijst maken wordt dan handwerk met de zoekfunctie.

Het zou dus al helpen als je zoekresultaten wel zou kunnen exporteren naar csv?

Ik gebruik de functies wel veel bij het maken van toplijstjes. Dus dat is gravend in de eigen stemmen, maar niet alleen op de score, ook op land, genre of jaartal, afhankelijk van waar het lijstje over gaat.
De toevoeging van imdbcodes is, zeker als je het lijstje in wilt sturen voor een poll, een optie die al lange tijd een gemis was!

Het genereren van 'kijklijstjes' doe ik dus minder met deze functie, maar heb dat ook wel gedaan. In dat geval zou ik jaartal en speelduur in aparte kolommen erbij willen hebben.

Jordy schreef:
Het zou dus al helpen als je zoekresultaten wel zou kunnen exporteren naar csv?
Ja, wat mij betreft is dat voldoende. Ik zag wel dat je een zoekresultaat ook kan opslaan in 'Mijn Films' en dan exporteren - maar dan krijg je ook de 'rest' van die map mee, maar dat lijkt me nogal omslachtig.

Copy-pasten van een zoekopdracht is overigens inderdaad zEEr onhandig! Dan mag je in excel zelf nog een heleboel gaan editen en ben je tijden bezig.
Het enige voordeel van een copy-paste is dan weer dat vreemde tekens correct in excel overkomen, bij de export wordt daar altijd een puinhoop van gemaakt.... (Hopelijk is dat dus ook gelijk te fixen)

beavis schreef:
Het enige voordeel van een copy-paste is dan weer dat vreemde tekens correct in excel overkomen, bij de export wordt daar altijd een puinhoop van gemaakt.... (Hopelijk is dat dus ook gelijk te fixen)

Dat zou opgelost moeten zijn. De oude csv export was sowieso slecht, dus dat was ook een reden om 'm maar weg te halen.

Mochizuki Rokuro schreef:
(quote)
Ja, wat mij betreft is dat voldoende. Ik zag wel dat je een zoekresultaat ook kan opslaan in 'Mijn Films' en dan exporteren - maar dan krijg je ook de 'rest' van die map mee, maar dat lijkt me nogal omslachtig.

Een workaround is inderdaad voor nu om de resultaten van een zoekopdracht in een Mijn Films mapje te zetten, en die te exporteren

Volgens mij is het vannacht nog niet helemaal goed gegaan, met het klaarzetten van de bestanden, zal daar vanavond even naar kijken

Jordy schreef:
Volgens mij is het vannacht nog niet helemaal goed gegaan, met het klaarzetten van de bestanden, zal daar vanavond even naar kijken

Klopt, want heb niks ontvangen.

Bij De Site > Algemeen > Het grote opmerkingen / feedback topic #2:

heb het even een schop gegeven, leek nu goed te gaan

Lijstje ziet er goed uit (heb voor nu alleen de stemmen aangevinkt). Is het trouwens mogelijk om i.p.v. de MM en IMDb nummers, de links te plaatsen naar de betreffende film?

Eventueel nog genre en acteurs er bij zetten.

Over de tijd, mits het kan, lijkt me het uur, minuten en seconden niet nodig. Alleen de datum voor de overzichtelijkheid.

Ziet er inderdaad goed uit, heb ook alleen mijn stemmen naar xls geëxporteerd en dat gaat prima, ook de buitenlandse titels met speciale tekens komen goed over. Die IMDb-code is een hele aanwinst omdat het nu uitwisselbaar is met andere sites die ook met IMDb-codes werken. En ik kan mooi zien of er stemmen bij films ontbreken op IMDb of MM .

De zoekopdrachten exporteren is nu wel een gemis, dat was een handige functionaliteit (ook omdat het én je stem én het stemgemiddelde opleverde, het stemgemiddelde kwam nu niet in de export voor). Geen idee of de workaround werkt, want als je de zoekopdracht naar mijn films exporteert, en dat vervolgens naar excel, gaat dan ook je eigen stem mee in de export, of alleen de titel?

Wat wel onhandig is is dat je nu 1 week moet wachten om bijvoorbeeld die zoekopdracht via 'mijn films' te kunnen exporteren, al snap ik wel dat er een limiet moet zijn als dit veel capaciteit van het systeem opeist. Misschien kan die grens wat soepeler als blijkt dat het gebruik van die functie meevalt? Ik vermoed dat er maar een aantal vaste gebruikers daar regelmatig gebruik van maken.

Ik heb op de lijst gezet dat zoekresultaten weer direct exporteerbaar moeten worden

Alexander1900 schreef:
Lijstje ziet er goed uit (heb voor nu alleen de stemmen aangevinkt). Is het trouwens mogelijk om i.p.v. de MM en IMDb nummers, de links te plaatsen naar de betreffende film?

Hmn, de link kun je natuurlijk zelf "verzinnen" / samenstellen op basis van het MM id

Eventueel nog genre en acteurs er bij zetten.

Wellicht dat er later idd meer velden in de export komen

Over de tijd, mits het kan, lijkt me het uur, minuten en seconden niet nodig. Alleen de datum voor de overzichtelijkheid.
De opmaak van het datumveld kun je zelf in Excel (of ander programma) aanpassen

Jordy schreef:
Ik heb op de lijst gezet dat zoekresultaten weer direct exporteerbaar moeten worden
Perfect!

In De Site > Algemeen > Lijsten exporteren:

Ik gebruikte altijd een lijst van de site om mijn films aan te kopen.
Maar nu merk ik dat je de lijsten niet meer kan exporteren naar Exel, want ik dus altijd deed.
Waarom is die handige functie verdwenen ?

kappeuter (crew)
@ Tarkus

Die functionaliteit is gewijzigd. Zie Gegevens exporteren menu.

Toelichting vind je hierboven.

als ik een CSV-export doe van een zoekopdracht, dan verschijnt in Excel alles in 1 kolom
Maar heb gevonden hoe ik dat met "tekst naar kolommen" kan oplossen.

- de kopjes "eigen stem" en "gemiddelde" staan dan echter precies omgekeerd boven aan de kolom
- vreemde tekens in titels komen ook nog steeds niet goed over
- is het mogelijk om de imdb-code ook inclusief de hele url te doen?

beavis schreef:
- is het mogelijk om de imdb-code ook inclusief de hele url te doen?
Dat laatste kun je met een formule oplossen in excel.

="http://www.imdb.com/title/"&A1

A1 is in dit voorbeeld dan de cel waar de imdb-code staat, die formule levert je dan de imdb-url op.

Om ze meteen in kolommen te krijgen als je het bestand opent, hernoem ik het .csv eerst naar .txt en vervolgens open ik het met excel, dan krijg je de import-scherm, dan kiezen voor "delimeted" en daarna de "komma" als "separator". Kan vast ook direct als .csv geïmporteerd worden, maar dit werkt iig zeker.

ik open de file altijd direct, en het import scherm zal vergelijkbaar zijn met wat "tekst naar kolommen" doet. Voor de verandering van een tijdje geleden stond alle info echter altijd al direct in kolommen, dat was veel fijner

dank voor de formule. ook daar hoop ik dat een snellere/directe oplossing mogelijk is, maar zo niet, dan hoef ik iig niet verder te zoeken naar hoe ik dat dan het snelst oplos.

beavis schreef:
- de kopjes "eigen stem" en "gemiddelde" staan dan echter precies omgekeerd boven aan de kolom

dit is in ieder geval een bug die op de lijst gaat

vreemde tekens gaan bij mij wel goed, dus dat is wellicht een excel instelling

Gebruikt er anders iemand Ant Movie Catalog? Daarmee kun je ook je Excel bestanden mee openen en dergelijke

Kleine opmerking over de nieuwe "gegevens exporteren" functionaliteit:

Gisteren even mee gespeeld, het zou handig zijn om iets meer (of iets duidelijker, kan het nu zelfs niet meer checken) info vooraf te geven. Wou eigenlijk m'n stemmen exporteren, maar zag dat meningen ook konden. Leek me als backup wel fijn, dus maar even gedaan.

Dat je dan blijkbaar een dagje moet wachten is begrijpelijk en maakt niet zoveel uit, maar dat je dan te lezen krijgt dat je dit maar 1x per week mag doen is wel even schrikken Nogmaals, kan zijn dat het er wel stond op de originele pagina maar daar heb ik dan knal overgelezen.

Ja het staat er wel als je het gaat doen. Leek me verder ook persoonlijk niet zo belangrijk, want waarom zou je dat elke dag willen doen?

Niet natuurlijk, maar als je even wil experimenteren dan zit je dus een week vast. Njah, moet ik maar eerst lezen wat er staat

Ik heb vandaag geprobeerd een csv-export te doen na een zoekopdracht (dus niet via het menu gegevens exporteren*). Kan dat überhaupt nog? Ik krijg eerst de zoekresultaten op mijn scherm met als opties in de bovenste balk:

stemtabel | toevoegen aan Mijn Films | toevoegen aan Mijn Updates | exporteren naar CSV

Als ik op die laatste klik krijg ik een wit scherm. Krijg ik morgen nu toch een bestandje of krijg ik nu morgen niks? En indien dat laatste: hoe werkt die export functie dan na een zoekopdracht? En kan ik ook deze optie maar 1x per week doen?

* het zou fijn zijn als je in deze optie ook iets meer zou kunnen spelen (dat je niet alle stemmen wilt, of in welke volgorde je de resultaten gerangschikt wilt zien) als het niet meer via de optie kan die ik nu heb geprobeerd.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:51 uur

geplaatst: vandaag om 22:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.