- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Het grote opmerkingen / feedback topic #2
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11904 berichten
- 5310 stemmen
'Dit topic bevat geen berichten'.
John Milton
-
- 24225 berichten
- 13388 stemmen
Bijna dagelijks ja, maar die hadden we bij de oude site ook al. Neemt niet weg dat het irri is, maar met een refreshje hier en daar kan ik best leven.
-
- 11904 berichten
- 5310 stemmen
Vast al een keer gemeld maar ik ben die Flop100 een keer door aan het nemen en het aantal posters dat ontbreekt is nog steeds schrikbarend hoog.
mrklm
-
- 11397 berichten
- 9906 stemmen
De zoekfunctie is sterk verbeterd. Je kunt je nu tenminste een tikfout permitteren, maar het kan nog beter.
Toen ik Jack of the Red Hearts opzocht stond hij helemaal onderaan in de zoeklijst, ook toen ik de volledige titel had ingevuld! Jealousy (uit 2013) staat niet eens bij voorgestelde titels!
Het zou fijn zijn als het zoekfilter altijd (en) alle exacte matches bovenaan in de zoeklijst zet.
jarno1975 (moderator series)
-
- 10971 berichten
- 2790 stemmen
De zoekfunctie is sterk verbeterd. Je kunt je nu tenminste een tikfout permitteren, maar het kan nog beter.
Toen ik Jack of the Red Hearts opzocht stond hij helemaal onderaan in de zoeklijst, ook toen ik de volledige titel had ingevuld! Jealousy (uit 2013) staat niet eens bij voorgestelde titels!
Het zou fijn zijn als het zoekfilter altijd (en) alle exacte matches bovenaan in de zoeklijst zet.
Jack of the Red Hearts staat bij mij wel helemaal bovenaan.
La Jalousie is de originele titel, als je daar op zoekt staat deze wel bovenaan.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Toen ik op de overzichtspagina van het forum op 'laatste bericht' klikte, werd ik doorgestuurd naar het "Gezamenlijk Crew-topic voor Films & Series". Ik denk dat dit een topic is binnen het crewforum en ik kreeg ook een foutmelding (Je hebt geen toegang tot deze pagina.), maar het is toch wel wat apart.
Als ik er op zoek via de zoekfunctie, staat er dat het topic in De Site > Algemeen staat, maar dat is niet zo.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Toen ik op de overzichtspagina van het forum op 'laatste bericht' klikte, werd ik doorgestuurd naar het "Gezamenlijk Crew-topic voor Films & Series". Ik denk dat dit een topic is binnen het crewforum en ik kreeg ook een foutmelding (Je hebt geen toegang tot deze pagina.), maar het is toch wel wat apart.
Als ik er op zoek via de zoekfunctie, staat er dat het topic in De Site > Algemeen staat, maar dat is niet zo.
Klopt, die bug is er al vele weken. Ook al gemeld hier. Maar raad eens...
Mac Hammer Fan
-
- 6026 berichten
- 7446 stemmen
Eén van de bugs die nog niet opgelost is is deze:
Screenshot-2021-05-01-at-10-40-25 — ImgBB - ibb.co
Geen regisseur en geen cast.
Gehenna
-
- 657 berichten
- 6730 stemmen
Ik mis de functie “Nieuw op Horrify” zoals die er voor de site refresh wél was. Zo hield ik altijd in de gaten wat de nieuwe toevoegingen op die streamingdienst zijn en als ze interessant waren sloot ik weer een maand abonnement af.
Ook staan er een hele hoop films met een “kijk op Horrify” link (bij de externe links) terwijl Horrify ze al lang niet meer aanbied. Kwam erachter toen ik blij op zo'n link klikte en verwelkomt werd met;
“Oeps! We kunnen deze pagina niet vinden.
De link waarop je hebt geklikt is misschien beschadigd. Of de pagina is verwijderd.
”
Er is ook een rare bug die ik tegenkwam waarin als ik naar de regie-pagina van de regisseur van It (1990) MovieMeter.nl ga en dan in het overzicht van alle films die hij heeft geregisseerd 'It (1970)' zie staan als zijn eerste film, dat kan natuurlijk niet omdat die film niet bestaat!?
Simon Smith (crew films)
-
- 1374 berichten
- 4512 stemmen
Ik check regelmatig dit topic om te zien of er al nieuws is over bug fixes, maar ik zie weinig langskomen. Zijn er al dingen verbeterd sinds de nieuwe view van de site?
Number23
-
- 8638 berichten
- 5681 stemmen
Voorheen kon ik bij de bioscoopagenda kijken naar releasedata door de jaren heen. Op die manier hield ik ook elke maand wat anniversary avondjes, maar met de nieuwe layout kan ik het niet meer vinden. Is dit helemaal verwijderd?
oup
-
- 587 berichten
- 3184 stemmen
Als ik zo door dit topic scroll, krijg ik het idee dat ik voorlopig nog wel even gebruik kan blijven maken van de klassieke modus.
Mac Hammer Fan
-
- 6026 berichten
- 7446 stemmen
Als ik zo door dit topic scroll, krijg ik het idee dat ik voorlopig nog wel even gebruik kan blijven maken van de klassieke modus.
Waar helaas ook niet alles meer werkt...
film013
-
- 37 berichten
- 3306 stemmen
Ik gebruik de filters om TV Zenders te verwijderen regelmatig, meestal haal ik kinderzender Nickelodeon en de niet-ondertitelde zenders BBC One en BBC Two weg. Maar ik merk dat ik dit iedere keer opnieuw moet instellen. Bijvoorbeeld als ik van Films op TV naar Series op TV of naar Films morgen op TV ga, dan moet ik deze zenders steeds opnieuw weghalen (en dus ook bij overmorgen, dinsdag en woensdag, zowel bij Films als Series). Is het mogelijk om een standaardoptie aan ieders profiel te koppelen waarmee je automatisch zenders kunt toevoegen of verwijderen? Het is een goede toevoeging, maar nu is het alleen vervelend dat je ze op iedere pagina opnieuw moet weghalen.
oup
-
- 587 berichten
- 3184 stemmen
Klopt, viel mij ook op dat ik bijvoorbeeld niet meer op regisseur kan zoeken. Uiteindelijk zal ik ook wel moeten geloven aan de nieuwe modus. Vooralsnog brengt mij dit te weinig (of beter gezegd: juist teveel) om nu al over te gaan.
tijs.k
-
- 139 berichten
- 6 stemmen
Eens in de zoveel tijd een reactie/update van de eigenaars zou ook wel op prijs gesteld worden. Dat hoeft echt niet dagelijks, maar 1x per week een kleine update die ons het idee heeft dat er nog hoop is kan geen kwaad.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2364 stemmen
Op m'n telefoon heb ik de nieuwe versie (moet toch een keer wennen als de oude versie niet meer te gebruiken is).
Maar wat is het zoeken super irritant zeg. Dat gaat, als ik het goed heb, op populariteit en niet op de letters/woorden. Daardoor moet je tegenwoordig zowat de gehele titel intikken in de zoekbalk. Kan dat nou echt niet beter?
-
- 11904 berichten
- 5310 stemmen
Op m'n telefoon heb ik de nieuwe versie (moet toch een keer wennen als de oude versie niet meer te gebruiken is).
Maar wat is het zoeken super irritant zeg. Dat gaat, als ik het goed heb, op populariteit en niet op de letters/woorden. Daardoor moet je tegenwoordig zowat de gehele titel intikken in de zoekbalk. Kan dat nou echt niet beter?
Die zoekfunctie was bij de vorige versie ook al mwah, maar de nieuwe is inderdaad alles behalve een verbetering.
-
- 11904 berichten
- 5310 stemmen
En wat anders: de laatste toevoeging is nu al van 23 april. Vind ik vrij lang geleden, maar misschien dat dat eigenlijk heel kort geleden is want tijd is tenslotte relatief.
Zeker in het verband van 'er komen binnenkort verbeteringen in de site'. 'Binnenkort' is bij mij - zeg - een week of twee. Bij de nieuwe eigenaren blijkbaar een stuk langer. Tijd is dus niet alleen relatief maar blijkt ook subjectief. En dit soort nieuw opgedane wijsheden op een zondagochtend... Wauw, al zeg ik het zelf.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Op de mobiele versie kan ik trouwens niemand meer quoten? Het lijkt wel alsof de pagina gewoon gerefresht wordt maar het tekstveld blijft leeg. Ook een user noemen lukt niet meer, ik krijg altijd "gebruiker niet gevonden" terwijl ik het exact typ.
narva77 (crew films)
-
- 12727 berichten
- 6540 stemmen
En wat anders: de laatste toevoeging is nu al van 23 april. Vind ik vrij lang geleden, maar misschien dat dat eigenlijk heel kort geleden is want tijd is tenslotte relatief.
Zeker in het verband van 'er komen binnenkort verbeteringen in de site'. 'Binnenkort' is bij mij - zeg - een week of twee. Bij de nieuwe eigenaren blijkbaar een stuk langer. Tijd is dus niet alleen relatief maar blijkt ook subjectief. En dit soort nieuw opgedane wijsheden op een zondagochtend... Wauw, al zeg ik het zelf.
Dat heeft hier mee te maken:
Zelf films toevoegen aan MovieMeter (centraal toevoegingen topic) #2
Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Wordt nog aan gewerkt door de beheerders. Vandaar dat we even niks kunnen toevoegen en behandelen helaas.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Het forumtopic over Netflix is nog steeds kapot meter_fan (in de nieuwe modus uiteraard, anders zou ik het niet melden).
Nieuwste berichten verschijnen wel in de updates maar zijn in het topic zelf niet te zien.
IH88
-
- 9731 berichten
- 3184 stemmen
Ik heb de afgelopen weken de nieuwe- en de oude modus gebruikt, en ik heb nu wel een beter beeld van de min- en pluspunten van de nieuwe site.
Pluspunten:
- De lay out ziet er strak en verzorgd uit. Het was even een paar dagen zoeken, maar alles is ook prima vindbaar.
- Het zelf een film/serie toevoegen is makkelijker geworden, en dat is ook een groot pluspunt.
- Dat films en series samen zijn gebracht zal niet iedereen kunnen appreciëren, maar ik vind het super. Misschien wel het grootste pluspunt.
Minpunten:
- De lay out ziet er mooi uit, maar het is er niet functioneler op geworden. Moviemeter is voor mij een forumsite, en geen informatiesite. Het forumgedeelte mag veel zichtbaarder zijn!
- De bugs. Vooral de "Dit topic bevat geen berichten" bug is bloedirritant.
- Het On Demand forum moet echt aangepakt worden. Bij het gebruiken van de oude modus valt me op hoe makkelijk je kan zien wat er nieuw is op Netflix, en hoe overzichtelijk het allemaal is. Bij de nieuwe modus ziet het er allemaal heel druk uit met eerst de best gewaardeerde films, grote plaatjes van die films, en pas daaronder de nieuwe films. Bij de oude modus had je ook geen plaatsjes, maar alleen de naam van de film en het gemiddelde, wat veel fijner kijken en scrollen is.
- Ik kom zelf nooit op de hoofdpagina (ook bij de oude modus niet), maar als ik even kijk schrik ik echt hoe druk en onoverzichtelijk het allemaal is. Voor mij is MM een forumsite, en hoe vet zou het zijn als er ipv nieuws veel meer aandacht zou zijn voor de nieuwste beoordelingen/recensies van gebruikers. Dat heb je nu ook, maar ergens links onderin na het nieuws en een totaal nutteloos gedeelte over populaire acteurs. Sowieso die nieuwe focus op cast & crew vind ik onbegrijpelijk. Wie heeft hier om gevraagd? De nieuwe updates/het forum/ en het on demand gedeelte zouden de focus moeten zijn (en niet rechts maar gewoon links als belangrijkste gedeelte van je site).
Er zijn nog wel meer plus- en minpunten, maar dit zijn de belangrijkste. Ik blijf overigens wel de nieuwe modus gebruiken (vooral ook omdat de bugs ook bij de oude modus jammer genoeg voorkomen).
IH88
-
- 9731 berichten
- 3184 stemmen
Ik ben trouwens nog één belangrijk punt vergeten. Als ik in de nieuwe modus Netflix aanklik kom ik eerst op een informatiepagina terecht, en daarna moet ik nog een keer klikken om bij de nieuwe titels te komen. Bij de oude modus klik je Netflix aan en kan je gelijk zien welke nieuwe titels er zijn verschenen. Klinkt pietluttig, maar het is echt veel gebruiksvriendelijker.
-
- 11904 berichten
- 5310 stemmen
Ik ben trouwens nog één belangrijk punt vergeten. Als ik in de nieuwe modus Netflix aanklik kom ik eerst op een informatiepagina terecht, en daarna moet ik nog een keer klikken om bij de nieuwe titels te komen. Bij de oude modus klik je Netflix aan en kan je gelijk zien welke nieuwe titels er zijn verschenen. Klinkt pietluttig, maar het is echt veel gebruiksvriendelijker.
Ja, goeie! Was mij inderdaad ook al opgevallen. Ook in het kader van pietluttigheid nog niet gemeld hier maar nu jij het zegt ga ik hier zeker in mee!
IH88
-
- 9731 berichten
- 3184 stemmen
Hetzelfde geldt trouwens voor regisseurs. Als je in de oude modus op Terrence Malick zocht, kreeg je gelijk netjes zijn filmografie onder elkaar (zonder plaatsjes!). In de nieuwe modus krijg je eerst een informatiepagina, en als je zijn filmografie wilt zien moet je doorklikken. En dan krijg je alsnog eerst producer/schrijver credits, terwijl we allemaal weten dat Malick allereerst een regisseur is. Nogmaals, het klinkt pietluttig, maar het zijn de kleine dingen die het hem doen hé
.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 berichten
- 5448 stemmen
Hetzelfde geldt trouwens voor regisseurs. Als je in de oude modus op Terrence Malick zocht, kreeg je gelijk netjes zijn filmografie onder elkaar (zonder plaatsjes!). In de nieuwe modus krijg je eerst een informatiepagina, en als je zijn filmografie wilt zien moet je doorklikken. En dan krijg je alsnog eerst producer/schrijver credits, terwijl we allemaal weten dat Malick allereerst een regisseur is. Nogmaals, het klinkt pietluttig, maar het zijn de kleine dingen die het hem doen hé
.
En het is in de nieuwe modus ook niet mogelijk om in 1 overzicht te zien hoeveel films je van Malick hebt gezien en welke score.
John Milton
-
- 24225 berichten
- 13388 stemmen
.
Dat stukje is gewoon niet strak, niet goed uitgedacht, en doordat onlogisch ook niet heel gebruiksvriendelijk. Hopelijk passen ze dat nog aan tzt.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Voorheen kon ik bij de bioscoopagenda kijken naar releasedata door de jaren heen. Op die manier hield ik ook elke maand wat anniversary avondjes, maar met de nieuwe layout kan ik het niet meer vinden. Is dit helemaal verwijderd?
Ja, viel mij ook op. Hopelijk is dat gewoon vergeten en geen bewuste beslissing geweest.
Toen de site net was overgenomen en het een tijdje slecht werkte, heb ik Wikipedia als alternatief gebruikt. Dat werkt ook wel, maar is toch minder zaligmakend.
1996 in film - Wikipedia - en.wikipedia.org
Ander punt: Op MusicMeter werkt de export-functie niet meer. Zou daar iets aan gedaan kunnen worden? Zonde om straks alles kwijt te zijn mocht de site uit de lucht worden gehaald. 
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2364 stemmen
Neem me niet kwalijk, maar wat een *&**# website is dit toch geworden. Ik betrap mezelf erop zelden nog te kijken op de site, omdat deze te vermoeiend is geworden.
Ik wil de oude (goed werkende) versie terug, please.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.