• 15.783 nieuwsartikelen
  • 178.145 films
  • 12.218 series
  • 33.989 seizoenen
  • 647.194 acteurs
  • 199.044 gebruikers
  • 9.373.625 stemmen

Het grote opmerkingen / feedback topic #2

zoeken in:

Baggerman

• 10839 berichten
  • 8281 stemmen

Oef, dat voorbeeld van Onderhond is wel shocking. Ik hou ook vol, maar Tonypulps ergenis deelde ik ook al lang. Vooral als je op de Engelse titel zoekt van een anderstalige film, vind je die totaal niet. En als je de precieze titel invoert (zelfs unieke titels), krijg je eerst allerlei andere onzinnige shit alvorens je de film krijgt die je zocht (als dat al gebeurt).

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11904 berichten
  • 5310 stemmen

Kan het zijn dat ik nu bij de toevoegingen helemaal geen regisseur meer zie staan?

• 11904 berichten
  • 5310 stemmen

Quentin schreef:

(quote)
Inderdaad, ik bezoek de nieuwe website vooralsnog nog dagelijks vanuit routine, maar beleef er maar weinig plezier aan. Ga het nog even een kans geven, maar de overstap naar Letterboxd is dichtbij.

Bedankt voor de tip. Ik heb ook minder plezier aan de site met de non-stop bugs.. Ik ga op zoek naar alternatieven.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

wavanbuuren schreef:

De minachting voor de die hard MM gebruikers is er een van een onbeschoftheid die zijn weerga niet kent.

Ik heb vooral te doen met de Crew die zijn ziel en zaligheid blijft geven onder al het gemopper.

En met Jordy natuurlijk, die zijn levenswerk te grave gedragen ziet worden.

En toch blijf ik. Zou mijn stemmen niet graag kwijt raken op de verschillende meter sites.

17 jaar alweer. Je zou er melancholisch van worden.

Nou dat. Ik ben benieuwd hoe Jordy over alles denkt. Hij als ''amateur'' had het zo ontzettend veel beter voor elkaar qua site, functionaliteiten en performance. En er werd naar de achterban geluisterd.

Er is weer een week voorbij en geen dion.ollie of meter_fan die nog eens heeft gereageerd op de feedback van een week geleden. Of 4 weken geleden. Of vandaag. Er komt nooit enige respons.

De enige reden om te blijven is inderdaad uit routine en om je gegevens up to date te houden. Doodzonde.

Kondoro

• 11521 berichten
  • 2862 stemmen

Ik heb mijn meningen gedownload, deze ga ik één voor één toevoegen in Letterboxd, op z'n tijd. En dan kijk ik even wat ik doe hier. Ik merk wel dat mijn plezier er met de tijd uit gaat en ik mijn inbreng in de site door (vooral) amateuristisch maar wel hobbymatig stemmen en meningen schrijven steeds minder gewaardeerd zie worden.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Toch is het wel jammer dat de enige filmsite van niveau die ons land kent zo ten onder gaat. Ik vind de buitenlandse alternatieven in het niet vallen met het oude Moviemeter. Heerlijke site was dat.

Nouja we kunnen allemaal mopperen, maar er zal toch niet worden geluisterd.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Er is vanavond door de crew overleg geweest met de nieuwe eigenaren om de problemen rond de onvolledige regisseurspagina's en filmografieën te bespreken, die er nu voor zorgt dat de filmdatabase een stuk ontoegankelijker is geworden.

Er vallen gaten in de filmdatabase en er zijn fouten in geslopen door de mismatch met gegevens die zijn overgenomen van TMDb.

Ook geeft dit diverse problemen bij het behandelen van toevoegingen en correcties.

Het goede nieuws is dat de eigen filmdata van MM zijn behouden.

Er zal volgende week een oplossing gezocht worden voor deze problematiek, waarbij de eigen MM-data weer vooropgesteld worden en filmografieën weer compleet worden.

De verwachting is dat dit eind volgende week gerealiseerd zal zijn.

joachimt (crew films)

• 3797 berichten
  • 9732 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Misschien dat er nog wel een backup is. Of misschien is de data zelf nog wel oké, maar is het de displaylaag waar vanalles foutgaat. Het is in ieder geval een filmsite onwaardig.

Zonet bijv. dit nog gemerkt. De grote en bekende Tarkovsky, regisseur van ... Antichrist (2009) ¯_ (ツ)_/¯

(afbeelding)

Dit is een goed voorbeeld van problemen van TMDb-koppeling en precies het soort probleem dat opgelost zou moeten worden met de verbeteringen van komende week.

Voor wie niet door heeft hoe deze "bug" ontstaat:

Kijk eens bij de full cast & crew van Antichrist op TMDb: Antichrist (2009) - Cast & Crew — The Movie Database (TMDb) - themoviedb.org

Daar zie je Tarkovsky staan met een "In Memory Of" credit.

De nieuwe MM werkt met personen en films die gelinkt worden via TMDb. In beginsel is dit niet een foute keuze, omdat je de site kunt verrijken met extra informatie, maar uiteraard moet je dan wel selectief zijn in de informatie en onze informatie in de eigen database voorop stellen. Dit gaat dus helaas nog mis. Dat Antichrist wordt genoemd bij Tarkovsky in de zoekresultaten zal waarschijnlijk komen doordat dit de bekendste film is waaraan zijn naam is gekoppeld. In plaats daarvan zou natuurlijk de bekendste film (meeste stemmen op MM) waar hij daadwerkelijk regisseur van is (volgens ONZE database) daar moeten staan.

Dit is precies het soort problemen waar we het vanavond over gehad hebben met Roy. Ik zal dit voorbeeld nog wel even doorgeven aan hem.

narva77 (crew films)

• 12727 berichten
  • 6540 stemmen

BlueJudaskiss schreef:

Kan het zijn dat ik nu bij de toevoegingen helemaal geen regisseur meer zie staan?

In de oude layout inderdaad niet meer. Op de nieuwe site wel. De klassieke layout wordt niet meer up to date gehouden.

pampelonne

• 442 berichten
  • 203 stemmen

wat is Letterboxd??

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Nou dat. Ik ben benieuwd hoe Jordy over alles denkt

Het zou natuurlijk niet zo netjes zijn als ik hier ongezouten m’n mening over van alles ging geven. Maar er heerst bij mij wel enig schuldgevoel tegenover jullie als vaste bezoekers en crewleden. Ik had dit niet verwacht.

• 11904 berichten
  • 5310 stemmen

Ik kan me niet voorstellen dat iemand het ook maar nodig vindt dat Jordy een schuldgevoel moet hebben...

• 11904 berichten
  • 5310 stemmen

Ik denk niet dat A&L dat bedoelt.

Ik doel op Jordy die - wat mij betreft onterecht - zegt dat hij enig schuldgevoel heeft

Apollinisch

• 21297 berichten
  • 0 stemmen

Tja inderdaad, in retrospect alleen maar meer respect voor wat Jordy met crew en moderators al die jaren heeft bewerkstelligd.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

gauke schreef:

Weet iemand hoe of het komt dat ik niet in mijn profiel kan komen? Mijn avatar reageert niet terwijl de andere functies wel reageren.

Moet je niet eerst nog op 'informatie' klikken? Zo werkt het bij mij, al vanaf het begin. Is wel een nutteloze tussenstap overigens.

Ik kan jouw profiel gewoon zien.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

BlueJudaskiss schreef:

Bedankt voor de tip. Ik heb ook minder plezier aan de site met de non-stop bugs.. Ik ga op zoek naar alternatieven.

Het probleem is natuurlijk dat dit soort sites ook weer een keer zal veranderen. Wat dat betreft heb je nergens op het web garanties dat het blijft zoals het je het beste bevalt.

Ik vind overigens nog steeds dat er ook voordelen zijn aan de nieuwe site. De integratie met series is een leuke toevoeging en netjes gedaan. Als de beheerders wat meer zouden uitstralen dat het een project in ontwikkeling is en dat ze alle input van ons zouden gebruiken voor verbeteringen, dan was er voor mij weinig aan de hand. Ik sta ook zeker niet op het punt om de site te verlaten.

joachimt (crew films)

• 3797 berichten
  • 9732 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

Het probleem is natuurlijk dat dit soort sites ook weer een keer zal veranderen. Wat dat betreft heb je nergens op het web garanties dat het blijft zoals het je het beste bevalt.

Klopt helemaal. Ik ben ook lid en moderator van iCheckMovies. Ik ken daar bugs die al bestaan sinds ik lid werd (2012). De nieuwe versie van de website is nog in ontwikkeling, al 7 jaar......

Het leert je wel relativeren.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Jordy schreef:

(quote)
Het zou natuurlijk niet zo netjes zijn als ik hier ongezouten m’n mening over van alles ging geven. Maar er heerst bij mij wel enig schuldgevoel tegenover jullie als vaste bezoekers en crewleden. Ik had dit niet verwacht.

Even ter nuancering, ik bedoelde uiteraard niet dat jij enige schuldgevoelens moet hebben he. Ik doelde op het zien instorten van iets dat een jaartje of 20 je levenswerk was en wat jij zo fantastisch op hebt gebouwd. Sites komen en gaan, maar Moviemeter was bij mij in de oude vorm sowieso een blijvertje geweest.

Graaf Machine

• 9792 berichten
  • 1412 stemmen

Heb nauwelijks problemen met de site. Ben ook al aan de nieuwe lay-out gewend.

Het enige dat me echt weerhoudt om hier vaker te komen dan voorheen is het gebrek aan bioscoop. Ben niet echt een thuiskijker. En zeker deze lange lockdown neemt heel erg een hap in mijn filmplezier.

Moet nog steeds eens die lijst voor de top 1000 of zo afmaken. Moet voor eind mei geloof ik, maar kan me er maar moeilijk toe zetten.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12843 stemmen

joachimt schreef:

Klopt helemaal. Ik ben ook lid en moderator van iCheckMovies. Ik ken daar bugs die al bestaan sinds ik lid werd (2012). De nieuwe versie van de website is nog in ontwikkeling, al 7 jaar......

Het leert je wel relativeren.

Maar ICM heeft nog het excuus een hobbieproject te zijn. MM heeft dat ook lang gehad (maar moest daar eigenlijk zelden op terugvallen), nu is het echter in handen van professionele mensen. Daar verwacht je dan toch méér van, niet minder.

Graaf Machine

• 9792 berichten
  • 1412 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Maar ICM heeft nog het excuus een hobbieproject te zijn. MM heeft dat ook lang gehad (maar moest daar eigenlijk zelden op terugvallen), nu is het echter in handen van professionele mensen. Daar verwacht je dan toch méér van, niet minder.

Bij dit soort sites verwacht ik juist van hobbyisten meer dan van professionals.

Professionals schuimen de boel af tot alleen de winstgevende delen overblijven. De jarenlange liefhebbers zijn dan minder belangrijk dan de grote massa die de site bezoekt om de inkomsten veilig stellen.

Hobbyisten zijn juist meer geïnteresseerd in de filmliefhebbers, en hebben daar wat geld voor over, en proberen dat via donaties en niet-storende (dus minder geldgenerende) reclames te bekostigen.

gauke

• 9852 berichten
  • 13069 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

Moet je niet eerst nog op 'informatie' klikken? Zo werkt het bij mij, al vanaf het begin. Is wel een nutteloze tussenstap overigens.

Ik kan jouw profiel gewoon zien.

Ja maar dan kan ik niets in mijn profiel wijzigen. Ik heb al zoveel geprobeerd. Ik zou bijvoorbeeld tijdelijk terug willen gaan naar de klassieke modus. Ik begin me inmiddels dusdanig te ergeren dat ik er serieus over denk om de pijp aan Maarten te geven en me uit te schrijven. Er zijn andere filmsites denk ik maar.....

starbright boy (moderator films)

• 22407 berichten
  • 5072 stemmen

Als je het al geprobeerd hebt, vergeef me de vraag, maar heb je je cookies al verwijderd? Dit is namelijk zeker geen algemeen probleem (dat niets kunnen wijzigen).

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

gauke

Ik heb je een pm gestuurd met link om je instellingen te wijzigen.

Hier ook maar even: Mijn instellingen

Daar moet je nog terug kunnen gaan naar de klassieke site.

Mocht het toch niet lukken stuur dan een e-mail naar [email protected]

Je mail komt dan rechtstreeks binnen bij de webmasters.

Theunissen

• 12271 berichten
  • 5514 stemmen

joachimt schreef:

Blijkbaar heeft de programmeur een hekel aan Disney. Ik liep gisteren ook al tegen dit probleem aan, toen ik Ben Sharpsteen (o.a. Pinocchio en Dumbo) niet kon vinden. Ik heb dat gisteren al gemeld. Maar het is weekend, dus we zullen even moeten wachten op een reactie.

Wat mij betreft houden jullie even pauze, Theunissen, jij ook. Ik hou momenteel ook even pauze wachtend op een oplossing van dit probleem. Bovenin de wachtrij van ons staan al een hele zooi films die inmiddels al gecontroleerd zijn, maar waar we alleen nog een regisseur moeten invullen. Zo lang dat niet kan, kunnen we die toevoegingen niet goedkeuren. Effe geduld dus.

Is hier eventueel nog nieuws over ? Want ik zag dat het toevoegen van films nu weer gaat zonder problemen.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Ja, dat ligt voorlopig even stil:

kappeuter schreef:

Vanwege problemen met de database zal de crew tijdelijk even geen toevoegingen en correcties behandelen.

De verwachting en hoop is dat de problemen, met name bij regisseurspagina's, eind volgende week zijn opgelost.

Excuses voor het ongemak.

Zelf films toevoegen aan MovieMeter (centraal toevoegingen topic) #2

gauke

• 9852 berichten
  • 13069 stemmen

kappeuter schreef:

gauke

Ik heb je een pm gestuurd met link om je instellingen te wijzigen.

Hier ook maar even: Mijn instellingen

Daar moet je nog terug kunnen gaan naar de klassieke site.

Mocht het toch niet lukken stuur dan een e-mail naar [email protected]

Je mail komt dan rechtstreeks binnen bij de webmasters.

Hartelijk dank. Ik kon de site nu overzetten naar de klassieke modus en nu werkt alles weer. Geen idee hoe of het kan.

gauke

• 9852 berichten
  • 13069 stemmen

starbright boy schreef:

Als je het al geprobeerd hebt, vergeef me de vraag, maar heb je je cookies al verwijderd? Dit is namelijk zeker geen algemeen probleem (dat niets kunnen wijzigen).

Dank je wel. Met een pm van kappeuter de site om kunnen zetten naar de klassieke modus en alles werkt weer. Geen idee hoe of het kan. Ik hoop dat voordat de klassieke modus verdwijnt er naar gekeken wordt. Ik kan in ieder geval voorlopig door.

Graaf Machine

• 9792 berichten
  • 1412 stemmen

Graaf Machine schreef:

Heb nauwelijks problemen met de site. Ben ook al aan de nieuwe lay-out gewend.

Het enige dat me echt weerhoudt om hier vaker te komen dan voorheen is het gebrek aan bioscoop. Ben niet echt een thuiskijker. En zeker deze lange lockdown neemt heel erg een hap in mijn filmplezier.

Moet nog steeds eens die lijst voor de top 1000 of zo afmaken. Moet voor eind mei geloof ik, maar kan me er maar moeilijk toe zetten.

Niet overigens dat ik die flauwekul die gepresenteerd wordt klik, ik weet wel beter, maar ik ga er vanuit dat velen die rommel wel klikken. Ja, jammer. En helaas.

Graaf Machine

• 9792 berichten
  • 1412 stemmen

En die toplijst, ach, misschien komt die nog.

Lust neemt sterk af.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.