- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Het grote opmerkingen / feedback topic #2
tbouwh
-
- 5810 berichten
- 5402 stemmen
Ik zie bij geen van de nieuwe toevoegingen regisseurs staan inderdaad. Dat is ook een manier om mensen impliciet richting de nieuwe modus te duwen. Ik miste al de mogelijkheid om überhaupt nog op regisseurs te zoeken, zoals hier eerder al een keer werd bevestigd.
John Milton
-
- 24225 berichten
- 13388 stemmen
Dat is ook een manier om mensen impliciet richting de nieuwe modus te duwen.

Of dat de gedachtegang is weet ik niet, maar dat ze er niet veel tijd meer in willen steken snap ik wel. Ik kan genoeg dingen benoemen die ik graag anders had gezien, maar ik zou als dev of eigenaar mijn focus ook op de nieuwe site richten, nadat de knoop door is gehakt.
tbouwh
-
- 5810 berichten
- 5402 stemmen
Maar als er op den duur niet meer in te werken valt kun je hem beter helemaal weghalen ipv de schijn ophouden. Ook al ben ik geen fan van het vooruitzicht geen keuze meer te hebben.
John Milton
-
- 24225 berichten
- 13388 stemmen
En dat zullen ze ook vast doen tzt. De enige vraag is of ze het van tevoren aankondigen 
Mac Hammer Fan
-
- 6026 berichten
- 7446 stemmen
In de klassieke modus zijn na correctie van A Stranger to Love (1996) ook de acteurs verdwenen. In de nieuwe layout, die niet compatibel is met Firefox op MacOS , maar wel met Safari, staat alles er wel. Zo te zien wordt de klassieke modus met de tijd onbruikbaar. Doodjammer...
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12843 stemmen
Zo te zien wordt de klassieke modus met de tijd onbruikbaar. Doodjammer...
Maar wel normaal, je kan niet vragen dat men twee aparte layouts blijft ondersteunen natuurlijk. Begrijp ook niet dat men dat op een bepaald moment zo gepresenteerd heeft.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Eens, sowieso gaat over een tijdje de oude layout volledig de deur uit toch?
Het is wel jammer dat die gegevens niet zichtbaar zijn, maar ook geen ramp. MM is voor mij nooit een naslagwerk geweest, heb ik IMDb voor.
Maar ik ben vast net als velen benieuwd wanneer die transitie gaat zijn.
John Milton
-
- 24225 berichten
- 13388 stemmen
In de ogen van MM is die transitie al gedaan natuurlijk. Ik heb geen cijfers, maar ik gok dat 98% van hun dagelijkse pageviews in de nieuwe modus is ? Compleet natte vinger werk natuurlijk, maar hoeveel procent van de bezoekers heeft een account, en hoeveel daarvan hebben in dit topic meegekregen dat de klassieke modus überhaupt nog bestaat?
Het zullen niet heel veel sitebezoekers zijn. Wel een relatief hoog gehalte 'belangrijke' (die toevoegingen doen etc en die de site compleet en levend houden), maar niet genoeg denk ik om ook daar nog meer dan het absolute minimum aan tijd in te steken. Ben wel benieuwd of ze hem tijdig weghalen of laten doodbloeden tot er nog 6 users op zitten 
Ik neem aan dat die gegevens zoals acteurs die nu ontbreken in de nieuwe modus wel weer terugkomen, en ook browsergerelateerde issues mettertijd wel rechtgetrokken worden.
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Ik heb geen cijfers, maar ik gok dat 98% van hun dagelijkse pageviews in de nieuwe modus is ?
Waar baseer jij dat op? Ik lees juist berichten van users die dolblij zijn dat de oude modus nog bestaat. Onbegrijpelijk dat ze een versie online hebben gegooid waar niemand - inclusief de moderatoren zelf - wijs uit wordt. Een parodie op een moderne website. Zoals de nieuwe Moviemeter inhoudelijk ook een parodie op de oude is.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Waar baseer jij dat op? Ik lees juist berichten van users die dolblij zijn dat de oude modus nog bestaat. Onbegrijpelijk dat ze een versie online hebben gegooid waar niemand - inclusief de moderatoren zelf - wijs uit wordt. Een parodie op een moderne website. Zoals de nieuwe Moviemeter inhoudelijk ook een parodie op de oude is.
Dat neemt niet weg dat een groot deel van de bezoekers misschien geen account heeft en dus direct de nieuwe site krijgt, net als dat tig users die ook meteen zien omdat maar weinigen weten dat je de oude site nog kan gebruiken. Maar het is bepaald geen verbetering (nog) nee, dus ben blij dat de optie er voor nu nog is. Ben wel benieuwd hoelang nog.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 berichten
- 5072 stemmen
Een ding waar je het sowieso al aan kunt zien is dat de ingelogde bezoekers maar een zeer klein deel van de pageviews zijn is op de voorpagina, waar doorgaans duidelijk wordt dat minder dan 10% van de bezoekers van de site ingelogd is. Dat is overigens altijd al ongeveer de verhouding geweest en niets nieuws. Denk dat die 98% aardig in de richting komt.
Mac Hammer Fan
-
- 6026 berichten
- 7446 stemmen
Nog eens een toevoeging geprobeerd in de nieuwe layout. Ook daar loopt het verkeerd. In de preview (voorbeeld) zijn de regisseur en de acteurs niet zichtbaar.
John Milton
-
- 24225 berichten
- 13388 stemmen
Zoals ik in de zin erna zeg is het enigszins natte vingerwerk Redlop. Maar wel zo logisch mogelijk beredeneerd.
En dat bericht was geen waardeoordeel over de oude of nieuwe site, ik heb me daar reeds genoeg over uitgesproken. Dit was een neutrale inschatting van cijfers, en de weerslag daarvan op besluitvorming. Uiteraard allemaal uit de dikke duim, want ik heb de cijfers niet en zit niet in de inner circle. 
Maar je zegt het zelf al; ‘ je leest berichten’. En van wie lees je berichten? Juist. Geregistreerde users. Waar lees je die berichten? In een bepaald topic waar een bepaald slag users in de loop der jaren zijn weg naar heeft gevonden. Das een soort van MovieMeter Bubble, voor iedere John Milton, Onderhond of tbouwh die zijn updates checkt of kritisch reageert is er een sloot mensen die wat opzoekt, wat leest, maar zelden iets post. Of nooit, want geeneens geregistreerd. ‘ Goh, een nieuwe look. Ok.’ En dat was dat. Zit jij veel op het forum van Spotify? Ik nooit, ondanks dat ik het dagelijks gebruik. Ik lees iedere dag Tweakers en hardware.info, maar het zou me verbazen als iemand daar weet wie John Milton is of wat ik van die sites vind. Dat zal hier voor heel veel bezoekers niet anders zijn.
(Misschien dat die niet ingelogde, direct op de nieuwe site komende gebruikers ook kritisch zijn, maar de enige manier waar dat aan afgelezen wordt zonder polls en enquetes zijn clicks, vrees ik. En wat ik las zijn die niet afgenomen...)
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Dat was bij de oude MM toch ook zo? Dat er meer niet-geregistreerde dan wel aanwezig waren? Dat zullen ook veel users zijn die op dat moment ongeregistreerd via hun smartphone op de site zijn. Maar goed als de eigenaren om deze reden de oude versie er definitief uitgooien zullen een hoop users afhaken. Mensen gaan niet naar Moviemeter om te lezen dat Bruce Willis hoofdpijn had tijdens de opnames van Die Hard II.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Je kan toch niet serieus verwachten dat een website die met een nieuwe versie komt, de oude versie daarnaast blijft ondersteunen? Zolang de nieuwe layout nog wordt getest ja, maar daarna is het natuurlijk klaar.
Ik ben met name benieuwd naar wat dit voor de andere metersites betekent. Is daar iets over bekend meter_fan?
Mac Hammer Fan
-
- 6026 berichten
- 7446 stemmen
Ik ben nu verplicht van in de nieuwe layout met twee browsers tegelijk te werken want met Safari kan ik geen plaatjes kopiëren van imdb, ik moet Firefox gebruiken. Maar Firefox voor Mac is niet compatibel met de nieuwe layout. En bij Safari kan ik de namen niet van Pages in de velden van het toevoegveld slepen. Het was vroeger toch zoveel gemakkelijker. De nieuwe layout is voor mij absoluut geen verbetering.
Sorry.
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Je kan toch niet serieus verwachten dat een website die met een nieuwe versie komt, de oude versie daarnaast blijft ondersteunen? Zolang de nieuwe layout nog wordt getest ja, maar daarna is het natuurlijk klaar.
Het doel van een nieuwe website zou een verbetering van de oude moeten zijn. Dat is hier niet het geval. De beste mogelijke verbetering van de nieuwe website is verder gaan met de oude en de nieuwe website de prullenbak in. Of Moviemeter verdwijnt uit beeld bij de doelgroep en gaat verder als clickbait. Meestal is dat het begin van het einde.
mister blonde
-
- 12694 berichten
- 5828 stemmen
De kans dat ik met de nieuwe versie afhaak is groot iig. Zou zonde zijn na al die tijd.
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12843 stemmen
De kans dat ik met de nieuwe versie afhaak is groot iig. Zou zonde zijn na al die tijd.
Ik blijf vorharden, maar merk toch ook dat ik sneller meteen naar andere sites grijp.
Even kijken op welke films van een regisseur je al gestemd hebt zit er niet meer in.
Snel een film opzoeken werkt ook enkel nog voor de allerbekendsten.
Terwijl er massas extra data binnengetrokken wordt per film, blijven de gaten in de filmdatabase zelf groter worden.
En het forum/de reacties blijven wat weggemoffeld, waardoor het minder uitnodigt om te lezen.
't Is vooral nog de gewoonte van "MM even te checken". Verder alle begrip dat een nieuwe layout ook een korte testfase doormoet, maar ondertussen staat deze denk ik al 2 maanden live en blijft het aanvoelen als een alpha release.
Quentin
-
- 10202 berichten
- 8551 stemmen
't Is vooral nog de gewoonte van "MM even te checken".
Noud
-
- 545 berichten
- 1157 stemmen
Is er eens een poll gehouden over de nieuwe Moviemeter website?
Vooralsnog blijf ik het niets vinden, maar misschien is het kwestie van wennen.
Voor mij komt er teveel (onbelangrijke) informatie aan teksten/fotos.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Ik blijf vorharden, maar merk toch ook dat ik sneller meteen naar andere sites grijp.
Is dat vooral IMDB of zijn er nog anderen die aanspreken?
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
De minachting voor de die hard MM gebruikers is er een van een onbeschoftheid die zijn weerga niet kent.
Ik heb vooral te doen met de Crew die zijn ziel en zaligheid blijft geven onder al het gemopper.
En met Jordy natuurlijk, die zijn levenswerk te grave gedragen ziet worden.
En toch blijf ik. Zou mijn stemmen niet graag kwijt raken op de verschillende meter sites.
17 jaar alweer. Je zou er melancholisch van worden.
Quentin
-
- 10202 berichten
- 8551 stemmen
Ik heb vooral te doen met de Crew die zijn ziel en zaligheid blijft geven onder al het gemopper.
Het is natuurlijk vooral pijnlijk dat een zeer complete en correcte filmdatabase (opgebouwd in de afgelopen twintig jaar door users en een vrijwillige crew) helemaal vernietigd is door er incomplete externe data in te pompen. Dat gaat nooit meer goedkomen.
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12843 stemmen
Het is natuurlijk vooral pijnlijk dat een zeer complete en correcte filmdatabase (opgebouwd in de afgelopen twintig jaar door users en een vrijwillige crew) helemaal vernietigd is door er incomplete externe data in te pompen. Dat gaat nooit meer goedkomen.
Misschien dat er nog wel een backup is. Of misschien is de data zelf nog wel oké, maar is het de displaylaag waar vanalles foutgaat. Het is in ieder geval een filmsite onwaardig.
Zonet bijv. dit nog gemerkt. De grote en bekende Tarkovsky, regisseur van ... Antichrist (2009) ¯_ (ツ)_/¯
tbouwh
-
- 5810 berichten
- 5402 stemmen
WTF, hoe krijg je zoiets überhaupt voor elkaar? Dat kan niet eens als je alleen een externe website koppelt, want op TMDB of IMDB is het misschien vaak incompleet maar niet zó. Respect voor mensen die nog blijven proberen films toe te voegen.
John Milton
-
- 24225 berichten
- 13388 stemmen
Sweet baby Jesus....
Ach, bugs kunnen even wel grappig zijn, maar OH heeft gelijk dat het nu gewoon lang begint te duren en dit soort dingen komen vreselijk amateuristisch over. Een site hoort te werken, en als iets stuk is moet het snel worden gemaakt. Als nieuwe bezoeker geeft dat gewoon niet erg de indruk dat shit op orde is, laat staan voor de trouwe userbase die echt veel gebruikt maakt van de functionaliteit.
Net als Onderhond blijf ook ik volharden, maar met een aangepast verwachtingspatroon. Hoop nog steeds dat ze snel iets vinden voor alle functionele gebreken. De looks en 'nieuws-artikeltjes' heb ik vrede mee intussen, maar een filmsite die niet alle films toont van een regisseur (en dan bedoel ik niet alleen de films die niet op de site staan, maar hij toont ook niet alle films die gewoon wel op de site staan), of een filmsite waarop je niet op regisseur kunt zoeken is, ik zei het eerder, de facto onbruikbaar voor een meer dan casual bezoeker. En in die staat zou een site geen uur langer dan strikt noodzakelijk moeten verkeren, lijkt me?
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Vanmiddag zocht ik op ''The Cat'' ( Lo Mao (1992) ), maar die kwam uiteraard niet tevoorschijn. Dan vraag ik mij af; waarom niet eerst de resultaten die 100% overeen komen met je zoekopdracht? Waarom krijg ik dan een lijst met films zoals ''Charlie Chan in The Chinese Cat''. Als ik die wil, dan zoek ik daar wel op. Vervolgens op regisseur gezocht. In dit geval wist ik, bij hoge uitzondering voor dit soort werk, toevallig dat het van Ngai Choi Lam was. Geen zoekresultaat. Dan maar via google. Gevonden! Maar een lege regisseurspagina...
Het is lastig, maar het wordt hoog tijd om dit uit mijn systeem te krijgen en gewoon direct naar Letterboxd te gaan. *sad emoji*
gauke
-
- 9852 berichten
- 13069 stemmen
Weet iemand hoe of het komt dat ik niet in mijn profiel kan komen? Mijn avatar reageert niet terwijl de andere functies wel reageren.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.