• 15.778 nieuwsartikelen
  • 178.141 films
  • 12.218 series
  • 33.989 seizoenen
  • 647.194 acteurs
  • 199.041 gebruikers
  • 9.373.574 stemmen

Het grote opmerkingen / feedback topic #2

zoeken in:

joachimt (crew films)

• 3797 berichten
  • 9732 stemmen

Mac Hammer Fan schreef:

Behalve de ongemakken van het minimaal verplicht koppelen van 1 regisseur en de nodeloos lange kolommen met grote afbeeldingen om te scrollen heb ik ook vastgesteld dat soms de ingevoerde regisseurs of acteurs weer verdwijnen en dat je ze opnieuw moet ingeven vooraleer je de boel kan insturen.

Ook vastgesteld dat zelfs een bekende regisseur als Tex Avery onvindbaar is en niet kan gekoppeld worden.

Blijkbaar heeft de programmeur een hekel aan Disney. Ik liep gisteren ook al tegen dit probleem aan, toen ik Ben Sharpsteen (o.a. Pinocchio en Dumbo) niet kon vinden. Ik heb dat gisteren al gemeld. Maar het is weekend, dus we zullen even moeten wachten op een reactie.

Wat mij betreft houden jullie even pauze, Theunissen, jij ook. Ik hou momenteel ook even pauze wachtend op een oplossing van dit probleem. Bovenin de wachtrij van ons staan al een hele zooi films die inmiddels al gecontroleerd zijn, maar waar we alleen nog een regisseur moeten invullen. Zo lang dat niet kan, kunnen we die toevoegingen niet goedkeuren. Effe geduld dus.

Mac Hammer Fan

• 6026 berichten
  • 7446 stemmen

Heb vandaag één correctie gedaan: A Stranger to Love (1996) poster

Aan de acteurs heb ik niets veranderd maar ze zijn verdwenen.

Ben overgeschakeld naar nieuwe layout en krijg nu de submenu's niet meer onder mijn avatar.

Wou enkel even checken. Instellingen, profiel enz.. verschijnen niet meer.

Privéberichten ook niet meer...

John Milton

• 24222 berichten
  • 13387 stemmen

Ik heb er misschien wel 50 gedaan vandaag gok ik (allemaal speelduur), maar niet gelet op effect.

Mac Hammer Fan

• 6026 berichten
  • 7446 stemmen

Ik veronderstel dat ik niet de enige ben die geen submenu's meer krijg bij mij avatar. Privé-berichten verschenen ook niet. Kan er iemand de links posten om aan je profiel te geraken, je updates te zien en films toe te voegen? Dat is bij mij allemaal niet meer bereikbaar onder Firefox en Mojave MacOS laatste updates.

John Milton

• 24222 berichten
  • 13387 stemmen

Dat zou voor jou Profiel van Mac Hammer Fan moeten zijn.

Wel naar dat je daar zo niet bij kan

Mac Hammer Fan

• 6026 berichten
  • 7446 stemmen

John Milton schreef:

Dat zou voor jou Profiel van Mac Hammer Fan moeten zijn.

Wel naar dat je daar zo niet bij kan

Hartelijk dank. Maar ik kan via deze link wel niet bij mijn persoonlijke meldingen en instellingen.

Fijne dag.

narva77 (crew films)

• 12727 berichten
  • 6540 stemmen

Mac Hammer Fan schreef:

(quote)

Hartelijk dank. Maar ik kan via deze link wel niet bij mijn persoonlijke meldingen en instellingen.

Fijne dag.

Staan die ook niet onder je avatar, als je je avatar aanklikt?

Mac Hammer Fan

• 6026 berichten
  • 7446 stemmen

narva77 schreef:

(quote)
Staan die ook niet onder je avatar, als je je avatar aanklikt?

Neen.

Maar ik heb ondertussen ontdekt dat het met Safari wel werkt. Het is een probleem met Firefox. (87.0) Ik had met mijn bank hier ook mee problemen.

mrklm

• 11397 berichten
  • 9906 stemmen

rep_robert schreef:

Klopt, snap de functie van dat verglootglaasje eigenlijk niet.

Ik heb alleen Internet op mijn PC. Bij een volledig scherm is er geen vergrootglas, dan staat er een invoerbalk waar ik direct zoekopdrachten kan invullen. Als ik het scherm smaller maak verandert die zoekbalk in een vergrootglas. Heeft dus te maken met de breedte van je scherm en op de PC heeft het dus toch een functie.

Heb overigens geen problemen met Firefox, kan gewoon mijn profiel bekijken. Het maakt daarbij niet uit of ik op de avatar, de gebruikersnaam of het pijltje rechts daarvan klik: werkt allemaal.

Mac Hammer Fan

• 6026 berichten
  • 7446 stemmen

mrklm Ik werk met Firefox op Mac, jij met een Windows PC. Dat is niet hetzelfde.

Nog een bug: in Safari zijn mijn afgekeurde series onzichtbaar!

UPDATE

Misschien komt dat omdat de link foute toevoegingen mij bij film brengt in plaats van serie?

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11904 berichten
  • 5310 stemmen

Het is wel echt heel lelijk zo, al die nieuwe toevoegingen zonder regisseursnaam...

Mac Hammer Fan

• 6026 berichten
  • 7446 stemmen

Ik weet niet of het aan de update van Firefox ligt (87>88) of dat de sitemaker de bug heeft opgelost, maar vandaag zie ik bij mijn avatar de meldingen en prive-berichten en submenu's nu wel in de nieuwe layout. Ik kijk uit naar een oplossing dat er spoedig weer kan toegevoegd worden.

Simon Smith (crew films)

• 1374 berichten
  • 4512 stemmen

Waar vind je het serie-logboek eigenlijk? Dus van de series die je onlangs hebt gewaardeerd?

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Simon Smith schreef:

Waar vind je het serie-logboek eigenlijk? Dus van de series die je onlangs hebt gewaardeerd?

Dat bestaat helaas nog niet, althans niet in de vorm zoals we die kennen van het Filmlog. Dit staat op de wensenlijst van nog te ontwikkelen functionaliteiten. Een gecombineerd Film- en Serielogboek lijkt me het handigst.

Je kunt op je userprofiel wel naar beneden scrollen en dan kijken bij Recente Stemmen

Klik vervolgens Series aan.

https://i.ibb.co/gMP4Q8w/Screenshot-2021-04-21-Profiel-van-Simon-Smith-Movie-Meter-nl.png

Mac Hammer Fan

• 6026 berichten
  • 7446 stemmen

Waarom zijn bij je stemmen in de nieuwe layout de films niet meer alfabetisch gerangschikt? Alles staat nu door elkaar.

Flavio

• 4896 berichten
  • 5229 stemmen

Stemmen staan nu op volgorde van stemgemiddelde.

jarno1975 (moderator series)

• 10971 berichten
  • 2790 stemmen

Bij het toevoegen van een film moet je nu de regisseur en acteurs uit een lijst selecteren. Hoe werkt dat bij acteurs of regisseurs met dezelfde naam? Je weet dan niet welke je moet kiezen.

Mac Hammer Fan

• 6026 berichten
  • 7446 stemmen

Mac Hammer Fan schreef:

Ik weet niet of het aan de update van Firefox ligt (87>88) of dat de sitemaker de bug heeft opgelost, maar vandaag zie ik bij mijn avatar de meldingen en prive-berichten en submenu's nu wel in de nieuwe layout. Ik kijk uit naar een oplossing dat er spoedig weer kan toegevoegd worden.

Te vroeg victorie gekraaid. Bij mijn avatar zijn in Firefox de meldingen en prive-berichten en submenu's weer niet meer zichtbaar. Om gek te worden...

Mac Hammer Fan

• 6026 berichten
  • 7446 stemmen

Flavio schreef:

Stemmen staan nu op volgorde van stemgemiddelde.

Echt jammer. Dat is veel minder overzichtelijk. Filmliefhebbers zullen hun dvds toch ook alfabetisch sorteren in hun verzameling en niet volgens stemgemiddelde?

gauke

• 9852 berichten
  • 13069 stemmen

Mac Hammer Fan schreef:

(quote)

Te vroeg victorie gekraaid. Bij mijn avatar zijn in Firefox de meldingen en prive-berichten en submenu's weer niet meer zichtbaar. Om gek te worden...

Ik kan op de nieuwe modus op mijn tablet niet in mijn eigen avatar komen.

joachimt (crew films)

• 3797 berichten
  • 9732 stemmen

jarno1975 schreef:

Bij het toevoegen van een film moet je nu de regisseur en acteurs uit een lijst selecteren. Hoe werkt dat bij acteurs of regisseurs met dezelfde naam? Je weet dan niet welke je moet kiezen.

Je kunt het linkje naast de naam aanklikken en dan opent die in een nieuw tabblad. Dan kun je zien welke persoon het is, doorklikken naar IMDb en controleren of dat de juiste is.

narva77 (crew films)

• 12727 berichten
  • 6540 stemmen

joachimt schreef:

(quote)

Je kunt het linkje naast de naam aanklikken en dan opent die in een nieuw tabblad. Dan kun je zien welke persoon het is, doorklikken naar IMDb en controleren of dat de juiste is.

Dat wilde ik net zeggen. Dat heb ik zojuist met acteurs uit Survival of the Film Freaks (Film, 2018) ook moeten doen. Is wel extra omslachtig...

• 10971 berichten
  • 2790 stemmen

Dat is inderdaad erg omslachtig. Ik zie sowieso weinig nut in het linken van alle acteurs aan imdb. Wat heeft dit precies als doel?

narva77 (crew films)

• 12727 berichten
  • 6540 stemmen

jarno1975 schreef:

Dat is inderdaad erg omslachtig. Ik zie sowieso weinig nut in het linken van alle acteurs aan imdb. Wat heeft dit precies als doel?

Je bedoelt de TMDB (The Movie Database), neem ik aan? Dat vragen wij ons als crew ook af. Dat lijkt me meer een vraag voor de beheerders/eigenaren...

• 10971 berichten
  • 2790 stemmen

Inderdaad, TMDB. Waarschijnlijk om al die foto's te tonen hier. Al vraag ik me af of mensen daar op zitten te wachten.

MM was altijd onderscheidend maar wordt nu weer een zoveelste kopie van al die andere filmsites.

Heino (moderator series)

• 1517 berichten
  • 2355 stemmen

Het lukt me niet meer om series toe te voegen aan de Mijn Series map (en onderliggende mappen). Als ik onder de poster van een serie op het gele blokje met "+ Mijn Series" ga staan verschijnt de mappenstructuur en als ik op een map klik verschijnt daar ook een vinkje achter. Als ik vervolgens in die map kijk staat de serie daar niet in. Dit is ook snel te zien door na het toevoegen aan de map op F5 te drukken, dan verdwijnt het vinkje ook direct. Ik gebruik overigens de nieuwe versie van de site op Chrome.

Bij het filmgedeelte werkt deze functie wel gewoon.

joachimt (crew films)

• 3797 berichten
  • 9732 stemmen

jarno1975 schreef:

Inderdaad, TMDB. Waarschijnlijk om al die foto's te tonen hier. Al vraag ik me af of mensen daar op zitten te wachten.

MM was altijd onderscheidend maar wordt nu weer een zoveelste kopie van al die andere filmsites.

Acteurpagina's is een toevoeging. Zo kun je ook de filmografie van acteurs zien. Hoeft niet natuurlijk.

Het toevoegen wordt op dat punt dan inderdaad een stukje omslachtiger, omdat je nu moet controleren dat je de juiste persoon koppelt. Voorheen moest alleen de naam kloppen en zorgen dat je de drie belangrijkste namen te pakken had. Het is dus een extra controle tbv een extra functionaliteit op de site.

narva77 (crew films)

• 12727 berichten
  • 6540 stemmen

Het is weer mogelijk om ook acteurs/regisseurs te koppelen die niet vindbaar zijn via de zoekfunctie. De bovenste optie in het zoekveld is de optie die je gebruikt wanneer de persoon niet vindbaar is. Dit meldde de maker van de tool aan de crew.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Misschien heb ik iets gemist hoor:

Oxygène (2021)

Maar waarom is de naam van regisseur Alexandere Aja hier niet zichtbaar? Als ik op de correctieknop druk zie ik zijn naam wel staan.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Dat speelt alleen op de klassieke layout. Is doorgegeven maar mogelijk worden bepaalde bugs daar niet meer verholpen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.