• 15.775 nieuwsartikelen
  • 178.124 films
  • 12.218 series
  • 33.989 seizoenen
  • 647.155 acteurs
  • 199.034 gebruikers
  • 9.373.383 stemmen

Het grote opmerkingen / feedback topic #2

zoeken in:

John Milton

• 24222 berichten
  • 13387 stemmen

Er is specifiek gevraagd om hier te melden waar tegenaan gelopen wordt. Ik kan me voorstellen dat mensen bij het uitblijven van verbetering en minimale communicatie na enige tijd nogmaals aan de bel trekken.

Zie ik ook niet als spam.

joachimt (crew films)

• 3797 berichten
  • 9732 stemmen

BBarbie schreef:

"Er dient minimaal 1 regisseur gekoppeld te zijn voordat je de film kunt versturen."

Dat werkt voor geen meter.

Ik heb nog een vijftal toevoegingen klaarliggen, maar die bewaar ik voorlopig maar tot deze fout in het systeem verholpen is.

Het probleem is niet dat er minimaal 1 regisseur gekoppeld moet worden. Dat was altijd al zo. Het probleem is dat je geen nieuwe regisseur toe kunt voegen. Dat was de programmeur even vergeten. Niet zo handig inderdaad en hij gaat het spoedig bouwen. Uiteraard schrokken wij er ook van.

Theunissen

• 12271 berichten
  • 5514 stemmen

joachimt schreef:

Het probleem is niet dat er minimaal 1 regisseur gekoppeld moet worden. Dat was altijd al zo. Het probleem is dat je geen nieuwe regisseur toe kunt voegen. Dat was de programmeur even vergeten. Niet zo handig inderdaad en hij gaat het spoedig bouwen. Uiteraard schrokken wij er ook van.

Dat klinkt in ieder geval al positief

Hopelijk past de programmeur dan ook aan dat als je een Regisseur of een Acteur hebt toegevoegd, dat je daarna de regisseur en/of acteur weer kunt verwijderen als je een fout hebt gemaakt (bijvoorbeeld als je bijvoorbeeld op de verkeerde persoon hebt geklikt). Dat kan nu namelijk niet en dat is best irritant en dan moet je ook weer helemaal opnieuw beginnen (dus dan kom je alles weer opnieuw toe te voegen).

joachimt (crew films)

• 3797 berichten
  • 9732 stemmen

Theunissen schreef:

(quote)

Dat klinkt in ieder geval al positief

Hopelijk past de programmeur dan ook aan dat als je een Regisseur of een Acteur hebt toegevoegd, dat je daarna de regisseur en/of acteur weer kunt verwijderen als je een fout hebt gemaakt (bijvoorbeeld als je bijvoorbeeld op de verkeerde persoon hebt geklikt). Dat kan nu namelijk niet en dat is best irritant en dan moet je ook weer helemaal opnieuw beginnen (dus dan kom je alles weer opnieuw toe te voegen).

Er staat een rood kruisje naast de naam, waarmee je hem weer weg kunt halen. Volgens mij is daarmee jouw probleem opgelost. Of begrijp ik je verkeerd?

Theunissen

• 12271 berichten
  • 5514 stemmen

joachimt schreef:

Er staat een rood kruisje naast de naam, waarmee je hem weer weg kunt halen. Volgens mij is daarmee jouw probleem opgelost. Of begrijp ik je verkeerd?

Ik gebruik de oude lay-out in combinatie met Firefox en ik zie geen rood kruisje. Ik weet niet of de anderen dat ook hebben die de oude lay-out gebruiken. Voeg ik nu iemand toe, dan is het grijs gearceerd en dan kan ik niets meer.

joachimt (crew films)

• 3797 berichten
  • 9732 stemmen

Theunissen schreef:

(quote)

Ik gebruik de oude lay-out in combinatie met Firefox en ik zie geen rood kruisje. Ik weet niet of de anderen dat ook hebben die de oude lay-out gebruiken. Voeg ik nu iemand toe, dan is het grijs gearceerd en dan kan ik niets meer.

Ah, dat verklaart het verschil. Ik gebruik de nieuwe. Ik ben bang dat dit voor de oude layout niet meer gemaakt gaat worden.

Theunissen

• 12271 berichten
  • 5514 stemmen

Dan wordt het er helaas niet gebruikersvriendelijk op en moet ik in de toekomst de nieuwe lay-out in Edge of Chrome gebruiken voor het laten toevoegen van films en de oude lay-out kan ik dan blijven gebruiken in Firefox voor het overige. Zolang de oude lay-out blijft werken natuurlijk, want er verschijnen steeds meer tekortkomingen in de oude lay-out.

jarno1975 (moderator series)

• 10971 berichten
  • 2790 stemmen

joachimt schreef:

Wordt dan ook het probleem verholpen dat je maar 3 regisseurs kan toevoegen? Er zijn natuurlijk genoeg films die meer regisseurs hebben.

Daarnaast vind ik het erg vreemd dat er nu tijd wordt gestoken in nieuwe features terwijl mijns inziens alle tijd naar het oplossen van de lopende problemen zou moeten gaan. Zorg eerst dat hetgeen wat nu is gebouwd foutloos werkt. Daarmee schep je ook veel meer vertrouwen bij de gebruikers en zullen ze ook de nieuwe layout meer gaan waarderen.

Maar als dit de werkwijze is heb ik er een hard hoofd in dat er überhaupt nog iets wordt gedaan aan alle bugs op het seriegedeelte. Daar is sinds de lancering van de nieuwe layout nog helemaal niets opgelost van de tientallen problemen waar de crew tegenaan loopt.

joachimt (crew films)

• 3797 berichten
  • 9732 stemmen

jarno1975 schreef:

(quote)

Wordt dan ook het probleem verholpen dat je maar 3 regisseurs kan toevoegen? Er zijn natuurlijk genoeg films die meer regisseurs hebben.

Ja. Is gisteren al gemeld aan de programmeur.

Theunissen

• 12271 berichten
  • 5514 stemmen

De nieuwe lay-out werkt inderdaad beter m.b.t. het toevoegen van regisseurs en acteurs en ik zie ook dat je dan geen last hebt van gigantische pictogrammen bij de regisseurs en acteurs. Lijkt er enigszins op dat als er iets nieuws wordt aangepast op MovieMeter, dat het dan in de nieuwe lay-out goed en handig werkt en in de oude lay-out slecht en onpraktisch werkt. Zo wordt je onderhand min of meer gedwongen om de nieuwe lay-out te gaan gebruiken, of zie ik dat soms te negatief in ?

• 10971 berichten
  • 2790 stemmen

joachimt Ik zie nu net trouwens dat bij sommige films wanneer je op de correctieknop drukt het veld van de regisseur leeg is. Bij deze bijvoorbeeld:

The Fallout (2021)

joachimt (crew films)

• 3797 berichten
  • 9732 stemmen

jarno1975 schreef:

joachimt Ik zie nu net trouwens dat bij sommige films wanneer je op de correctieknop drukt het veld van de regisseur leeg is. Bij deze bijvoorbeeld:

The Fallout (2021)

Ik zie het. Ik zal het doorgeven.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12843 stemmen

mister blonde schreef:

Maar denk je niet dat het averechts werkt als je dit topic vol spamt?

Ik begrijp dat het een retorische vraag is, maar volgens mij kan je hier een hele dag dick pics posten zonder dat iemand van de nieuwe beheerders het in de mot heeft.

De site mag dan uit amateurhanden naar een professioneel bedrijf zijn gegaan, de realiteit lijkt eerder het tegenovergestelde te zijn.

mister blonde

• 12694 berichten
  • 5828 stemmen

Het is geen retorische vraag hoor. Maar laat ze de basis aanpakken. Ik vind het echt soms een beetje overdaad hier, vooral van een aantal gebruikers die denken dat het aantal berichten op de site ze meer zeggingskracht geven of zo.

Maar ik denk inderdaad dat mijn dick pics op het moment een verrijking zijn voor de site. Wel lekker dat ik ouderwets vetes kan uitvechten zonder dat het direct verwijderd wordt, maar dat zal ik beperken uit respect voor medegebruikers met wie ik al decennia lang de site deel (al kan ik het soms niet laten).

Maar het zelftoegeeigende recht van de dienst uit maken van sommige gebruikers word ik wat moe. Als ik daar wat van zeg ben ik er absoluut niet van gediend de mond gesnoerd te worden. Fuck that shit

Apollinisch

• 21297 berichten
  • 0 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Ik begrijp dat het een retorische vraag is, maar volgens mij kan je hier een hele dag dick pics posten zonder dat iemand van de nieuwe beheerders het in de mot heeft.

Getuige de berichten van joachimt (crew films) van vanavond wordt er toch meegelezen. Of je daar optimistisch of pessimistisch van moet worden is een tweede..

Seam

• 991 berichten
  • 2310 stemmen

Ik denk dat Dion te druk bezig is met hoogstaande artikelen publiceren zoals: 'De vijf beste scheten in films van het afgelopen decennium' , 'De vijf meest aantrekkelijke clickbait titels voor films' , 'De vijf best beoordeelde films volgens Imdb.'.

Zou ook een woord van de beste man horen, aangezien hij wel regelmatig werk verzet hier met dergelijke artikelen. Dan moet je toch op z'n minst tijd hebben om even een update te maken alhier. Betreffende artikelen schrijven kost namelijk hooguit 15 minuten per post...

Apollinisch

• 21297 berichten
  • 0 stemmen

Seam schreef:

Ik denk dat Dion te druk bezig is met hoogstaande artikelen publiceren zoals: 'De vijf beste scheten in films van het afgelopen decennium' , 'De vijf meest aantrekkelijke clickbait titels voor films' , 'De vijf best beoordeelde films volgens Imdb.'.

Zou ook een woord van de beste man horen, aangezien hij wel regelmatig werk verzet hier met dergelijke artikelen. Dan moet je toch op z'n minst tijd hebben om even een update te maken alhier. Betreffende artikelen schrijven kost namelijk hooguit 15 minuten per post...

Als je dit topic een beetje had gevolgd had je geweten dat niet dion.ollie maar meter_fan (en in mindere mate kappeuter als soort doorgeefluik en joachimt) het woord voert inzake de nieuwe lay-out. Laat dion lekker z'n artikeltjes schrijven. Ik lees er zo nu en dan eentje, niks mis mee. Als je denkt het beter te kunnen, laat maar zien.

Apollinisch

• 21297 berichten
  • 0 stemmen

Tegelijkertijd..

meter_fan schreef:

(quote)

Je eigen stemmen worden inderdaad sinds vanmiddag weergegeven op meerdere plekken. Zodat je gelijk kan zien welke films je al hebt gezien, en wat je destijds had gestemd. Het team is constant bezig jullie feedback door te nemen en de oplettende gebruiker zal iedere dag zien dat er wat dingetjes zullen worden verbeterd.

Graag deel ik jullie een aantal punten die momenteel bovenaan ons lijstje staan genoteerd als taken voor de developers hier. Met de nadruk op bovenaan, de definitieve lijst bestaat inmiddels al uit ruim 60 punten. Blijf ze vooral melden als er iets beter kan.

- Kunnen kiezen tussen gebruikersnamen MovieMeter account en TVMeter account.

- Zoeken naar topics in de zoekbalk

- Stemtabellen terugbrengen

- Uitgeschreven reviews van miniseries op MovieMeter koppelen aan betreffende series vanuit TVMeter

- De regisseur-beoordelingen op basis van gemiddelden worden weer terug gezet

- Voor acteurs gaan we zoeken naar een passende oplossing voor een soortgelijk eigen 'gemiddelde'.

- Labeltje voor 'korte films'.

- Pagineringsknoppen bij reacties/meningen bovenaan, in plaats van enkel onderaan.

- Avatars op desktop zullen iets groter worden gemaakt.

- Profielen voorzien van hun 'oude' TVMeter account, in iedergeval tijdelijk, zodat mensen te herkennen zijn.

- Terugbrengen emoticons

- Een tiental bugs

Blijf ondertussen alles melden, we proberen dagelijks een rondje maken en noteren veel.

Tot de volgende update!

"De oplettende gebruiker zal iedere dag zien dat er wat dingetjes zullen worden verbeterd".

Niet om mezelf op de borst te kloppen, maar ik vind mezelf best een oplettende gebruiker. En ik zie helaas nog niet veel verbeteringen. Ik denk dat ik de nieuwe eigenaren, zowel voor als na de nieuwe lay-out, continu het voordeel van de twijfel heb gegeven en zelfs in bescherming heb genomen tegen kritischer gebruikers (hoewel dat allicht niet aan mij was), maar mijn geduld begint nu langzamerhand ook een beetje getest te worden.

Hoe staat het ervoor lui? Is er al wat schot in de zaak?

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Zonder in de persoonlijke vetes te willen roeren, maarre, ik verbaas me wel hogelijk over het aantal mensen dat meent wekelijks te moeten roepen hoe kut het allemaal wel niet is. Wat denk je daar precies mee te bereiken? Dat alles ineens terug wordt veranderd naar de oude site? Zo werkt het niet in het leven, geloof me, hier niet en elders ook niet. Niemand schiet iets op met berichten die louter een negatieve insteek hebben. Dit topic is bedoeld voor concreet en constructief commentaar. Het kan best zijn dat sommigen de veranderingen niet aankunnen en de site niet meer bezoeken, maar moet je dat dan echt van de daken schreeuwen? Hou de eer aan jezelf alsjeblieft.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 berichten
  • 5448 stemmen

Ik heb een reeks berichten verwijderd die off topic waren. Off topic berichten en slow chat zijn niet toegelaten op moviemeter. Vroeger niet en ook nu niet. Als er problemen zijn, dan meld je dat of praat je het uit in privéberichten.

• 10971 berichten
  • 2790 stemmen

joachimt schreef:

(quote)

Ik zie het. Ik zal het doorgeven.

Nu na de correctie van de poster staat er geen regisseur meer bij The Fallout (2021)

joachimt (crew films)

• 3797 berichten
  • 9732 stemmen

jarno1975 schreef:

(quote)

Nu na de correctie van de poster staat er geen regisseur meer bij The Fallout (2021)

Ik kwam er vanochtend achter dat er bij het koppelen van regisseurs op de nieuwe methode geen naam meer getoond wordt in de klassieke modus, wel in de nieuwe site. Het lag niet aan jouw postercorrectie in dit geval. Nadat ik jouw correctie had goedgekeurd, heb ik zelf nog een acteurscorrectie gedaan. Bij sommige films moet je tijdens het corrigeren de regisseur opnieuw selecteren. Dat is een bug. Maar daardoor is bij deze film de regisseur niet meer zichtbaar in de klassieke modus. Beide bevindingen heb ik al gemeld.

Theunissen

• 12271 berichten
  • 5514 stemmen

Kan de bug m.b.t. regisseur "Wytse Koetse" er ook uit worden gehaald ? Ik wil namelijk nog een film van hem toevoegen, maar als ik zijn naam invoer bij de gegevens, dan wordt hij niet gevonden (bij gebruik met zowel de oude als de nieuwe layout) en kan ik de film niet laten toevoegen vanwege onderstaande vervelende melding:

Er dient minimaal 1 regisseur gekoppeld te zijn voordat je de film kunt versturen.

Mac Hammer Fan

• 6026 berichten
  • 7446 stemmen

Behalve de ongemakken van het minimaal verplicht koppelen van 1 regisseur en de nodeloos lange kolommen met grote afbeeldingen om te scrollen heb ik ook vastgesteld dat soms de ingevoerde regisseurs of acteurs weer verdwijnen en dat je ze opnieuw moet ingeven vooraleer je de boel kan insturen.

Ook vastgesteld dat zelfs een bekende regisseur als Tex Avery onvindbaar is en niet kan gekoppeld worden.

Warp

• 963 berichten
  • 3048 stemmen

Over het algemeen vind ik de nieuwe site prima werken en er strak uitzien op de desktop versie. Natuurlijk zitten er nog wat bugs in maar die zijn hier al vaak genoeg vermeld. De mobiele versie vind ik echter een ander verhaal, daar ben ik terug geschakeld naar de klassieke modus. Nieuwe website is mij te veel scrollen en zoeken, de klassieke modus is veel cleaner en minimalistischer, precies zoals het op smartphones moet zijn. En laat ik nou net MM vooral op de smartphone gebruiken.

Theunissen

• 12271 berichten
  • 5514 stemmen

Mac Hammer Fan schreef:

Behalve de ongemakken van het minimaal verplicht koppelen van 1 regisseur en de nodeloos lange kolommen met grote afbeeldingen om te scrollen heb ik ook vastgesteld dat soms de ingevoerde regisseurs of acteurs weer verdwijnen en dat je ze opnieuw moet ingeven vooraleer je de boel kan insturen.

Ook vastgesteld dat zelfs een bekende regisseur als Tex Avery onvindbaar is en niet kan gekoppeld worden.

De nodeloos lange kolommen met grote afbeeldingen om te scrollen, daar stoorde ik me ook aan, maar daar heb je via de nieuwe lay-out (die ik in ieder geval nu wil gaan gebruiken m.b.t. het toevoegen van films) geen last van. Omdat je nu nog geen films kunt toevoegen van regisseurs die nog niet op MovieMeter staan, heb ik echter geen films meer kunnen toevoegen (ik had er nog 5 klaar staan) en het toevoegen van een film van regisseur Wytse Koetse is helaas ook een bug, want hij staat wel op MovieMeter met een film, maar hij wordt niet gevonden bij de regisseurs en daar heb jij en anderen ook last van (wel m.b.t. een andere regisseur).

stinissen (crew films & series)

• 23442 berichten
  • 76929 stemmen

Data bij film en series lukt ook nog niet ook kun je geen zenders toevoegen. En als er een film bv om 0.01 uur begint dan staat hij bij het tv overzicht van de dag erna....

BBarbie

• 12893 berichten
  • 7675 stemmen

Help! Mijn spoilers zijn zichtbaar in de nieuwe modus (NIET in de klassieke modus).

Wat doe ik fout?

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Apollinisch schreef:

Tegelijkertijd..

(quote)
"De oplettende gebruiker zal iedere dag zien dat er wat dingetjes zullen worden verbeterd".

Niet om mezelf op de borst te kloppen, maar ik vind mezelf best een oplettende gebruiker. En ik zie helaas nog niet veel verbeteringen. Ik denk dat ik de nieuwe eigenaren, zowel voor als na de nieuwe lay-out, continu het voordeel van de twijfel heb gegeven en zelfs in bescherming heb genomen tegen kritischer gebruikers (hoewel dat allicht niet aan mij was), maar mijn geduld begint nu langzamerhand ook een beetje getest te worden.

Hoe staat het ervoor lui? Is er al wat schot in de zaak?

Leuk dat je dit nog eens onder de aandacht brengt. Ik zie vooral dingen die er waren bij de vorige versie en nu dienen te worden 'teruggezet'. Dit had men zich kunnen besparen als men vooraf een rondvraag had gedaan welke functionaliteiten echt dienden te worden 'verbeterd'. Nu gooiden ze een nieuwe versie erop naar eigen goeddunken en dan maar zien of de users het leuk vinden. Nu hebben ze zichzelf een hoop werk op de hals gehaald dat ze zich hadden kunnen besparen als ze vooraf hadden bekeken wat de users echt willen.

Het is cliché maar 'if it ain't broken don't fix it'.

Ok dit is een gratis site dus in feite hebben we niets te eisen. Aan de andere kant blijft deze site sterk afhankelijk van de users. Wij blijven nog altijd de 'klanten' met specifieke wensen dus het helemaal omgooien zonder veel overleg zou inderdaad gaan leiden tot klachten en veel frustraties.

Ik werk zelf in de IT als tester dus ik weet hoe belangrijk communicatie en overleg is tussen de verschillende partijen: analisten, developers, testers en de eindgebruikers. De functie van een tester is om te kijken of de functionaliteiten werken zoals de eindgebruikers (vaak een business) het willen. Als dat zo is dan wordt het in een laatste fase ook door de eindgebruikers getest of dat werkelijk is hetgeen ze willen. De developers ontwikkelen en passen zonodig aan indien testers of eindgebruikers een 'bug' ontdekken.

In het geval van de metersites is de rolverdeling niet meer erg duidelijk. We weten dat er developers zijn die dingen zullen aanpassen op vraag van de users. Wij als users zijn eindgebruikers maar ook het beheer is eindgebruiker. Daar hebben we al een conflict want beide partijen hebben niet altijd dezelfde wensen. Bovendien zijn we als users (onbewust) testers met het verschil dat we niet weten wanneer bepaalde bugs zijn opgelost en daadwerkelijk kunnen worden uitgeprobeerd. Je kan moeilijk elke dag de hele lijst van potentiële verbeteringen gaan doornemen. Veranderingen en bugs vind je ook het vaakst bij toeval.

Mijn suggestie is dat meter_fan best een topic creëert over de functionaliteiten die zullen worden verbeterd, bugs die zullen worden opgelost, (potentiële) nieuwe functionaliteiten etc. Dan weten we ook daadwerkelijk wat we mogen verwachten. En natuurlijk het topic gebruiken om updates te bezorgen wat er specifiek is aangepast zodat het ook kan worden getest.

Flavio

• 4896 berichten
  • 5229 stemmen

BBarbie schreef:

Help! Mijn spoilers zijn zichtbaar in de nieuwe modus (NIET in de klassieke modus).

Wat doe ik fout?

Ik heb even gecheckt bij de laatste film die je hebt gezien en ik kan je spoiler niet lezen hoor. Het verschil tussen tekst tussen spoilertags en gewone tekst is in de nieuwe modus vrijwel niet meer te zien, de achtergrond is heel lichtgrijs (het zal ook aan het apparaat kunnen liggen waarop je kijkt). Dus als je zelf op een film gestemd hebt dan lijkt het alsof er geen verschil is.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.