• 15.774 nieuwsartikelen
  • 178.104 films
  • 12.217 series
  • 33.988 seizoenen
  • 647.155 acteurs
  • 199.031 gebruikers
  • 9.373.245 stemmen

Het grote opmerkingen / feedback topic #2

zoeken in:

Flavio

• 4896 berichten
  • 5229 stemmen

kinjutsu schreef:

(quote)

? waar vind je die?

Onder je avatar vind je "instellingen", en dan staat onderaan ergens een vinkje "Overschakelen naar de klassieke modus"

Mac Hammer Fan

• 6026 berichten
  • 7446 stemmen

Bij de laatste toevoeging iets vreemds meegemaakt. Er kunnen maar drie regisseurs meer ingevoerd worden en als je een naam typt van een regisseur of acteur komt er een hele kolom met grote foto's. Ik hoop dat het niet de bedoeling is van dit vanaf nu zo in te voeren want het vorige was veel handiger.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Als er dan toch aan het toevoegscherm wordt gesleuteld, zou het dan eigenlijk ook geen goed idee zijn om het werk voor de toevoeger simpeler te maken? Ik heb het altijd vreemd gevonden dat je de IMDB link moet ingeven (die er in 90% van de gevallen is) maar dat je dan nog zelf al die informatie moet overkopiëren. Kunnen een aantal standaard zaken (land, genre, jaar, titel, regisseur, cast bijvoorbeeld) niet standaard ingevuld worden wanneer je de IMDB link hebt ingegeven?

Er is namelijk toch al ergens een link waar die gegevens worden opgevraagd, want bij een toevoeging geef je maximaal 3 castleden in en wordt er automagisch een hele hoop andere acteurs toegevoegd aan de film in kwestie. Dat moet dan natuurlijk nog wel door de toevoeger zelf worden gecontroleerd en in geval van gegronde reden gewijzigd kunnen worden.

Apollinisch

• 21297 berichten
  • 0 stemmen

Apollinisch schreef:

(afbeelding)

Waar vind ik bovenstaand bericht? Als ik op 'laatste bericht' klik kom ik bovenaan de algemene Netflixpagina en niet bij een specifiek bericht. Sterker nog, het laatste bericht op die pagina is er ook eentje van kappeuter, maar dan van afgelopen zaterdag om 21:27 uur.

Maand verder dus weer aandacht voor deze klotebug.

John Milton

• 24222 berichten
  • 13387 stemmen

Er staan 3 films van regisseur Jonatan Etzler op MovieMeter. Toch kan ik hem niet vinden via de algemene zoekfunctie of zelfs via www.moviemeter.nl/film/searchdirector.

Dat is toch wel heel irritant als je wilt weten wat je van iemand gezien hebt. Ik moet nu naar IMDb om te kijken welke andere films hij gemaakt heeft, dan bijvoorbeel 'Intercourse' (jaja) opzoeken op moviemeter, en dan is daar wel een Hyperlink bij Jonatan Etzler, zodat je ook kunt zien dat hij Get Ready with Me (2019) geregisseerd heeft. Dat zijn film Jag Följer Dig (2015) die Narva net aan de site toegevoegd heeft daar niet bijstaat is tot daar aan toe (want koppeling TMDb heb ik begrepen), maar dat het gewoon lijkt alsof er niets van deze filmmaker op de site staat terwijl het 3 (misschien wel meer? who knows anymore) films zijn, is eigenlijk wel te gek voor woorden.

Laat ze daar alsjeblieft wat op vinden, want zulks valt (voor mij althans) in de categorie 'site de facto onbruikbaar'

Theunissen

• 12268 berichten
  • 5513 stemmen

Mac Hammer Fan schreef:

Bij de laatste toevoeging iets vreemds meegemaakt. Er kunnen maar drie regisseurs meer ingevoerd worden en als je een naam typt van een regisseur of acteur komt er een hele kolom met grote foto's. Ik hoop dat het niet de bedoeling is van dit vanaf nu zo in te voeren want het vorige was veel handiger.

Het invoeren van regisseurs en acteurs is nu een ergernis geworden en neemt het plezier van het toevoegen van een film weg. Je kan het ook niet meer aanpassen als je een fout hebt gemaakt, waarna je helemaal opnieuw moet beginnen en alle info weer moet toevoegen

John Milton

• 24222 berichten
  • 13387 stemmen

En om positief te blijven een hopelijk meer constructieve verbetertip (geen idee of er iets mee kan)

Jag Följer Dig (2015)

Zweedse short waarbij (fijn!) de YouTube link van KIS KIS - keep it short kanaal erbij staat. Er staat echter in die hyperlink Kijk op YouTube (niet ondertiteld). Maar hij is wel ondertiteld, alleen in het Engels. Nu vermoed ik dat dat komt omdat er geen NL ondertiteling bijzit, maar nu gok ik dat het gros van ons filmliefhebbers wel met Engelse subs overweg kan. En er wordt nu toch een klein beetje de suggestie gewekt dat het Zweeds is ZONDER ondertiteling, en dat wordt al iets lastiger. Het zou zonde zijn als mensen daardoor niet doorklikken?

Kunnen we daar misschien iets iets mee, kappeuter? dat er 'Engelse ondertiteling' oid in die link komt te staan? Ik denk dat er de komende jaren nog enorm veel niet Engelstalige shorts op de site gaan komen die wél Engelse subs hebben op de kanalen van Kis Kis, Omeleto, short of the week etc.

Theunissen

• 12268 berichten
  • 5513 stemmen

Ik wilde net een film van regisseur "Mathieu Mulder" toevoegen, maar dat kan nu niet vanwege de volgende toelichting bij regisseurs ?

Koppel personen door te zoeken op voor + achternaam van een regisseur. Bijvoorbeeld: Quentin Tarantino. Maximaal 3 regisseurs per film. Voorwaarden is dat de persoon gelinkt moet zijn aan een moviemeter-film. Daardoor kan het voorkomen dat sommige regisseurs niet gevonden kunnen worden.

Wat is dit voor een onzin die nieuwe voorwaarde ? Dan kan je dus geen films toevoegen van regisseurs waarvan nog geen film op moviemeter staat.

gauke

• 9852 berichten
  • 13069 stemmen

Theunissen schreef:

Ik wilde net een film van regisseur "Mathieu Mulder" toevoegen, maar dat kan nu niet vanwege de volgende toelichting bij regisseurs ?

Koppel personen door te zoeken op voor + achternaam van een regisseur. Bijvoorbeeld: Quentin Tarantino. Maximaal 3 regisseurs per film. Voorwaarden is dat de persoon gelinkt moet zijn aan een moviemeter-film. Daardoor kan het voorkomen dat sommige regisseurs niet gevonden kunnen worden.

Wat is dit voor een onzin die nieuwe voorwaarde ? Dan kan je dus geen films toevoegen van regisseurs waarvan nog geen film op moviemeter staat.

Ik heb films toegevoegd in de klassieke modus.

Ik houd deze site voorlopig in de klassieke modus; bespaart me een hoop ergenis.

Theunissen

• 12268 berichten
  • 5513 stemmen

gauke schreef:

Ik heb films toegevoegd in de klassieke modus.

Ik houd deze site voorlopig in de klassieke modus; bespaart me een hoop ergenis.

Ik gebruik ook de klassieke modus, maar daar is nu een aanpassing (Regisseur(s) en Acteurs) gemaakt m.b.t. het toevoegen van een film, waardoor ik geen film meer kan toevoegen (ik had er nog 5 klaarstaan, maar die krijg ik nu niet toegevoegd vanwege die aanpassing).

Mac Hammer Fan

• 6026 berichten
  • 7446 stemmen

gauke In de klassieke modus is het echter nu ook niet meer zoals het was. Hopelijk wordt dat rechtgezet zoals het vroeger was. Die kolommen met regisseurs en acteurs en grote afbeeldingen waarin je moet selecteren hoeven voor mij echt niet.

jarno1975 (moderator series)

• 10971 berichten
  • 2790 stemmen

Wellicht een goede optie om bepaalde wijzigingen eerst met crewleden te bespreken voordat ze doorgevoerd worden. Dat voorkomt denk ik een hoop problemen er ergernissen.

Theunissen

• 12268 berichten
  • 5513 stemmen

Wil ik bijvoorbeeld de film van "Mathieu Mulder" toevoegen en ik vul zijn naam in bij Regisseur(s), dan krijg je verschillende namen (Mathieu Mulder staat er niet bij) te zien (je moet dan ook veel scrollen, wat niet gebruikersvriendelijk is) en onderaan staat dan:

Er dient minimaal 1 regisseur gekoppeld te zijn voordat je de film kunt versturen.

Ook wilde ik nog een film toevoegen van regisseur Wytse Koetse (van hem staat ook al een film op MovieMeter, namelijk "Jimmy on the Run (2016)"), maar als ik die film wil toevoegen, dan wordt de naam Wytse Koetse niet eens gevonden en staat er dus weer doodleuk:

Er dient minimaal 1 regisseur gekoppeld te zijn voordat je de film kunt versturen

Ik mag hopen dat dit een bug is en dat het aangepast gaat worden, want anders ben ik bang dat het niet alleen "Jimmy" is die "on the run" is.

Mac Hammer Fan

• 6026 berichten
  • 7446 stemmen

Ik erger mij ook aan het bericht "Er dient minimaal 1 regisseur gekoppeld te zijn voordat je de film kunt versturen". Aan de makers van de site: zet het asap terug zoals voorheen want zo is het plezier van toevoegen er van af.

Ik heb hier hopelijk geen werk voor niets gedaan. De regisseur kon niet gekoppeld worden omdat het een nieuwe is die niet in de kolom staat.

gauke

• 9852 berichten
  • 13069 stemmen

Dat wist ik niet. Sorry!

stinissen (crew films & series)

• 23442 berichten
  • 76929 stemmen

Heel erg dit... ook het tv gebeuren lukt nog steeds niet, aanpassen van data of tijden , zenders etc ze zouden eerst alles moeten bespreken met de crew met name Kappeuter dan komt het goed.

jarno1975 (moderator series)

• 10971 berichten
  • 2790 stemmen

Het systeem lijkt sowieso niet te werken. Als je bij regisseur bijvoorbeeld 'Brad' intikt krijg je de volgende resultaten: Brad Pitt, Brad Dourif, Daga Persson , Liv Persson Astrid Persson Lars Göran Persson

Wat heeft de familie Persson met Brad te maken?

Maar Brad Bird om maar wat te noemen komt niet naar voren.

Daarnaast ook van de enorme grote (lege) fotoafbeeldingen.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

John Milton

Dat zou een welkome uitbreiding zijn.

Je kunt er overigens wel min of meer van op aan dat we hier geen films linken zonder (Nederlandse of Engelse) ondertiteling, tenzij het Nederlandse of Engels gesproken films zijn.

In ons menu staat NL ondertiteld maar dan zou je ofwel een optie erbij moeten hebben (Engelse ondertiteling) of alle titels met Engelse ondertiteling moeten aanvinken als ondertiteld. Dat laatste doe ik meestal zelf wel bij films die Engelse ondertiteling bevatten.

De wensenlijst is lang maar ik zal de suggestie er op zetten.

narva77 (crew films)

• 12726 berichten
  • 6540 stemmen

John Milton schreef:

Kunnen we daar misschien iets iets mee, kappeuter? dat er 'Engelse ondertiteling' oid in die link komt te staan? Ik denk dat er de komende jaren nog enorm veel niet Engelstalige shorts op de site gaan komen die wél Engelse subs hebben op de kanalen van Kis Kis, Omeleto, short of the week etc.

Ik heb het inderdaad even aangepast in “ondertiteld”. Ik ging er eigenlijk vanuit dat het alleen van toepassing was op Nederlands ondertitelde titels.

John Milton

• 24222 berichten
  • 13387 stemmen

narva77 schreef:

(quote)
Ik heb het inderdaad even aangepast in “ondertiteld”. Ik ging er eigenlijk vanuit dat het alleen van toepassing was op Nederlands ondertitelde titels.
Geen gekke gedachte hoor

er zullen vast ook enkele zijn die denken 'ja, HALLO. Engels!!!', dus het is hoe dan ook een compromis.

Kondoro

• 11519 berichten
  • 2861 stemmen

Wat is dat toch elke keer dat ik rond deze tijd gewoon geen filmtitel meer kan zoeken?

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Is het mogelijk dat het toevoegen van films terug op de oude manier kan dion.ollie en meter_fan? Ik snap in de eerste plaats al niet waarom net deze wijzigingen zijn gedaan terwijl er nog gigantisch veel bugs openstaan die veel belangrijker zijn (zoals een zoekmachine die de helft van de tijd niet doet wat moet!) maar nu is het zelfs soms niet meer mogelijk om films toe te voegen..

In de oude layout werkt het nieuwe systeem sowieso al langs geen kanten en dat snap ik nog ergens aangezien de focus op het nieuwe design zal liggen, maar zorg er dan op zijn minst voor dat:

- je kan aanduiden dat een castlid een stemrol heeft

- dat je niet verplicht wordt om een regisseur of castlid te selecteren uit een voorgestelde lijst

- dat die voorgestelde lijst logisch is en niet gewoon willekeurig een hoop namen laat zien die in de verste verte een beetje overeenstemmen met hetgeen je hebt ingevoerd

- dat je zelf een regisseur kunt toevoegen wanneer die niet in het systeem zit zodat je niet na al je werk doodleuk de melding krijgt "gelieve een regisseur te selecteren".

Wat is zelfs de logica in die laatste stap? Een verkeerde regisseur kiezen? Dat zal de database die in de loop der jaren zorgvuldig is opgebouwd helemaal naar de knoppen helpen en eerlijk gezegd: we zijn al halfweg als zelfs een bug zoals dat niet alle films aan de regisseur wordt gekoppeld (een bug die al vanaf het begin van het nieuwe design is!) niet opgelost geraakt. Ik heb bijna 500 toevoegingen op mijn naam staan en ik heb nog nooit zo liggen prutsen met een toevoeging als nu.

PS: ik vertel niets nieuws trouwens aangezien dit gisteren ook al een aantal keer gemeld is...

tbouwh

• 5810 berichten
  • 5402 stemmen

Zijn er überhaupt moderators die achter deze systeemwijziging staan? Ik geloofde mijn ogen niet. Als er overleg plaatsvindt over zoiets fundamenteels komt het er nooit door en hoeven gebruikers hier ook niet aan te geven waar ze in negatieve zin tegenaan lopen.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Ik vind het vooral jammer dat niemand van de crew minus kappeuter nog op vragen of andere zaken hier reageert. Alleen een melding van dat het is gelezen, genoteerd en er een reactie volgt zou al fijn zijn. Sinds de nieuwe layout is er geen 0,0 communicatie nog naar de bezoekers geweest vanuit de eigenaren. En het is niet dat we 1 week verder zijn, maar ik gok dat we nu op 1,5 tot 2 maanden ofzo zitten?

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12842 stemmen

The Oceanic Six schreef:

En het is niet dat we 1 week verder zijn, maar ik gok dat we nu op 1,5 tot 2 maanden ofzo zitten?

De bug die het voor mij een beetje samenvat is de onderstaande:

https://www.onderhond.com/tmp/ehm.jpg

Da's minder dan twee minuten werk om te fixen, wie de site gebruikt kan er ook echt niet naastkijken, low-hanging fruit wat je als developer snel effe meepikt om ten minste een gevoel van voortgang te krijgen.

Ik zit nog steeds op de nieuwe layout trouwens, maar gewoon uit principe. Ondertussen ben ik er wel aangewend, maar de irritaties blijven gewoon. Het is ongemakkelijk, onrustig en onafgewerkt.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Onderhond schreef:

Da's minder dan twee minuten werk om te fixen, wie de site gebruikt kan er ook echt niet naastkijken, low-hanging fruit wat je als developer snel effe meepikt om ten minste een gevoel van voortgang te krijgen.

Ik zit nog steeds op de nieuwe layout trouwens, maar gewoon uit principe. Ondertussen ben ik er wel aangewend, maar de irritaties blijven gewoon. Het is ongemakkelijk, onrustig en onafgewerkt.

Ja, dit gevoel hangt bij iedereen wel ja. Ik zit op de oude layout en twijfel zeer of ik nog hier de site wil gebruiken als de nieuwe layout blijvend is. Moet er wel veel gecorrigeerd gaan worden, anders is de fun er wel een beetje vanaf.

Het kan toch niet al te lastig zijn om eens per week of 2 weken een keer een voortgangsberichtje hier achter te laten als eigenaar zou je zeggen.

BBarbie

• 12893 berichten
  • 7675 stemmen

"Er dient minimaal 1 regisseur gekoppeld te zijn voordat je de film kunt versturen."

Dat werkt voor geen meter.

Ik heb nog een vijftal toevoegingen klaarliggen, maar die bewaar ik voorlopig maar tot deze fout in het systeem verholpen is. Wat een puinhoop.

Het gaat met MM de verkeerde kant op, net als met IMDb dat inhoudelijk steeds minder betrouwbaar wordt.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12842 stemmen

Mijn punt hier ging er om dat de crew niet reageert omdat ze je gezeur niet meer serieus nemen.

Wat jullie verder doen met jullie onderlinge vete moeten jullie vooral zelf weten, maar de nieuwe beheerder is gewoon pijnlijk afwezig, terwijl de site nog maar halvelings werkt.

De zoek toont vaak amper relevante resultaten, regisseursoverzichten zijn nog steeds onvolledig, als ik op m'n eigen profiellinkje boven dit bericht klik kom ik uit bij user pogo123 ... Blijkbaar gaat er ook vanalles mis bij het toevoegen van nieuwe films (mooi, dat je dan als community nog zelf de moeite wil doen om dingen toe te voegen, terwijl alle nieuwe info automatisch van TMDb binnengepompt wordt). Sommige bugs zijn al gemeld door meerdere mensen, maar je hoort er gewoon niks van terug.

Zelfs de oude forumbug (geen berichten gevonden) zit er nog steeds in.

mister blonde

• 12694 berichten
  • 5828 stemmen

Deels wel mee eens hoor. Maar denk je niet dat het averechts werkt als je dit topic vol spamt?

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Als er nu 1 ding spam genoemd kan worden in een topic genaamd 'Het grote opmerkingen en feedback topic', dan is het wel een persoonlijke vete zoals die tussen jullie twee..

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.