- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Flavio
-
- 4893 berichten
- 5224 stemmen
Andere vraag: waarom staan de titels bij mijn stemmen niet meer op alfabetische volgorde? Ik dacht nog even dat ze op datum stonden maar ook dat is niet het geval. Waar zit de logica nu?
Het stemgemiddelde bepaalt de volgorde nu.
Noud
-
- 544 berichten
- 1156 stemmen
Bij De Site > Algemeen > Over de nieuwe MovieMeter:
Ik ben niet heel tevreden met de nieuwe moviemeter. Misschien omdat ik de oude zo gewend ben en hem overzichterlijk vind.
Nu zie ik teveel informatie en afbeeldingen. Teveel voor mij
Hoe ik liever zie.
Achtergrond afbeelding achter de filmposter weghalen
On Demand staat te prominent op
Afbeeldingen over de filmbeschrijving weghalen
Afbeeldingen met acteurs weghalen. Staat eigenlijk er al
Trailer kleiner maken
Wel complimenten dat jullie de site draaiend te houden
badfans69
-
- 3962 berichten
- 6126 stemmen
MM 2.0 zorgt voor toename van bezoekers.
moviemeter.nl Competitive Analysis, Marketing Mix and Traffic - Alexa
origineelhe
-
- 60 berichten
- 1291 stemmen
De TV-pagina toont niet meer alle films die de aankomende week te zien zijn, maar hanteert in plaats daarvan dagpagina's, die je apart moet aanklikken. Dat betreur ik.
En hier kan ik me ook in vinden:
En, een stuk minder belangrijk: de toevoeging '/5' achter het cijfergemiddelde bij een film, om aan te duiden dat een beoordeling maximaal vijf sterren kent, ziet er nogal lullig en onduidelijk uit
legian
-
- 777 berichten
- 0 stemmen
Is er eigenlijk een reden dat het berichttypen vak bij Films bovenaan de berichten staat en bij series en in het forum onder de berichten? De laatste lijkt me veel logischer.
horizons
-
- 5687 berichten
- 2402 stemmen
Die achtergrond afbeelding achter de poster is juist één van de beste verbeteringen.
niethie
-
- 7319 berichten
- 7240 stemmen
Andere vraag: waarom staan de titels bij mijn stemmen niet meer op alfabetische volgorde? Ik dacht nog even dat ze op datum stonden maar ook dat is niet het geval. Waar zit de logica nu?
Nicolage Rico
-
- 20219 berichten
- 2364 stemmen
Ook vast al benoemd (door Ajax&Litmanen1 o.a.): liever zie ik direct bij een film op welke on demand zender de film wél beschikbaar is i.p.v. de hele rits met bekende aanbieders, waar vervolgens soms 5 x 'niet beschikbaar' bij staat. Daar heb je niks aan en het kost ook nog eens onnodig veel ruimte.
Nu moet je alsnog handmatig opzoeken of de film wellicht misschien op Cinemember of een andere aanbieder staat. Nogal omslachtig.
Zoals het was dus. Op de oude vertrouwde website van Moviemeter.
Nicolage Rico
-
- 20219 berichten
- 2364 stemmen
Hoe langer ik gebruik maak van de nieuwe site, hoe meer ik verlang naar de oude website.
Nu wil ik zoeken naar de top 50/100 per land. Moet ik nu echt gaan zoeken in de ellenlange lijst naar een bepaald land? Hetzelfde geldt voor de overige zoektermen.
Edit: overgeschakeld naar de klassieke modus. Wat een verademing. 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Dat is nu al een aantal keren aangehaald. Maar nog altijd niet op gereageerd, Weet jij hier iets over kappeuter. Is dit een fout? Ik mag toch hopen dat dit niet blijft?
Het staat op de todo-lijst van veel gemelde wensen van users.
Verder kan ik niets zeggen wanneer ontwikkelaars hier naar zullen kijken, omdat er meer punten op deze lijst staan.
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11900 berichten
- 5305 stemmen
Na het een aantal dagen een kans te hebben gegeven ben ik toch ook weer overgeschakeld naar de klassieke modus. Niet zozeer kritiek naar de ontwikkelaars - je zal het bij niemand helemáál goed kunnen doen - maar ik vind de klassieke modus een stuk rustiger, en vooral prettiger aan m'n ogen. Als alle bugs eruit zijn geef ik het wel weer een keer een kans.
horizons
-
- 5687 berichten
- 2402 stemmen
Ik switch vaker tussen "nieuwe" moviemeter en "oude" gamesmeter en de nieuwe stijl heeft duidelijke pluspunten en de oude stijl doet op sommige vlakken wat gedateerd aan. Maar in overzichtelijkheid is de oude stijl een pak beter.
Persoonlijk zou de oude stijl, plus wat toevoegingen zoals de banner achter filmposters en acteursinfo met daaroverheen wat stijlelementen van de nieuwe versie (lettertype, forumweergave) nog wel een hele mooie middenweg zijn.
Maaarrrreee dat is aan de developers natuurlijk en hoezeer ze aan de kritiek op de layout tillen die hier wordt gegeven. Functionaliteiten die nog niet 100% zullen vast gefixed worden in de komende tijd ga ik sowieso van uit.
wess16
-
- 616 berichten
- 3843 stemmen
Hm, het is flink wennen aan moviemeter nieuwe stijl. Mijn eerste indruk is vooral dat de site een stuk minder overzichtelijk is geworden, maar het oogt allemaal wel gelikter.
Ik hoop dat de stemtabellen snel terugkeren, dus dat je met één click in één oogopslag kunt zien of en hoe je films in een bepaalde lijst hebt beoordeeld.
Verder is het flink langer scrollen voordat je eindelijk bij de commentaren/reviews van films bent, terwijl dat toch is waar velen van ons hier zijn, denk ik.
En het is irritant dat je eerst helemaal naar beneden moet scrollen voor je naar een andere pagina van de comments/reviews kan.
Om niet alleen maar te mopperen: wel handig dat je nu sneller ziet waar je films on demand kunt zien.
Succes met deze mooie site!
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
https://i.ibb.co/cTKzJSz/Screenshot-20210316-232557-228.png
Waar vind ik bovenstaand bericht? Als ik op 'laatste bericht' klik kom ik bovenaan de algemene Netflixpagina en niet bij een specifiek bericht. Sterker nog, het laatste bericht op die pagina is er ook eentje van kappeuter, maar dan van afgelopen zaterdag om 21:27 uur.
Basto
-
- 11922 berichten
- 7397 stemmen
Wat is dat een idiote gedachte. Het stemgemiddelde is toch volledig arbitrair bovendien ontbreekt elke logica daarin. Ben echt benieuwd wat de persoon die dat bedacht heeft op had.
Maar goed, lijkt me eenvoudig op te lossen.
Basto
-
- 11922 berichten
- 7397 stemmen
Zijn dat unieke bezoekers of klagen we nu meer? 
tijs.k
-
- 139 berichten
- 6 stemmen
Een dag voor lancering MM 2.0 al een toename zelfs, is dat een wanhoopskreet naar MM 1.0?
horizons
-
- 5687 berichten
- 2402 stemmen
(afbeelding)
Waar vind ik bovenstaand bericht? Als ik op 'laatste bericht' klik kom ik bovenaan de algemene Netflixpagina en niet bij een specifiek bericht. Sterker nog, het laatste bericht op die pagina is er ook eentje van kappeuter, maar dan van afgelopen zaterdag om 21:27 uur.
Ja, ook al aangehaald. Daar gaat iets met link niet goed.
Als je hierheen gaat:
Video on Demand Pagina niet gevonden
En dan op Netflix topic klikt (of enig ander platform) gaat het ook mis. Zelfs als je op pagina nummer klikt. Laatste bericht is van zaterdag en niet gister. (laatste post trailer Ferry)
Via klassieke versie is het deze link:
(laatste post concrete trailer cowboy)
Alleen te openen in klassieke versie.
-
- 11900 berichten
- 5305 stemmen
(afbeelding)
Ik ben ook heel benieuwd naar de logische gedachte daarvan. Wat was er mis met het ouderwetse alfabet?
tbouwh
-
- 5809 berichten
- 5400 stemmen
Gebruikers/bezoekers die profielen opzoeken komen zo altijd eerst de 'populairste' titels tegen 
Het alfabet rangschikt alles naar (alfabetische) willekeur en geeft zo alle favorieten van de gebruiker een plek, de huidige ordening schuift titels naar voren, of dat nu de voorkeur van de gebruiker heeft of niet.
Fransman
-
- 3022 berichten
- 2267 stemmen
De nieuwe layout van MovieMeter werkt nog verre van vlekkeloos. Ik hoop dat de makers zich daarvan bewust zijn en er aan werken. Het aantal rare dingen dat ik tegenkom is te veel om te benoemen. Een paar: als ik een regisseur wil intikken in de zoekfunctie accepteert die geen tekst. Als ik een bericht heb gekregen van een gebruiker, en gelezen, blijft het nummer staan als ongelezen.
Layout mist de strakheid van de vorige versie en is rommelig. Waar zijn jullie in hemelsnaam aan begonnen?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
(afbeelding)
Dat is inderdaad een bug.
Ik heb het bericht opnieuw geplaatst.
Alleen leesbaar op de nieuwe lay-out overigens (ook een bug).
Basto
-
- 11922 berichten
- 7397 stemmen
Ik heb nu ook de desktop versie gezien. Daar is het wat overzichtelijker. Denk dat vooral de mobiele site van veel overbodige info gestript moet worden.
ghostman
-
- 5740 berichten
- 5 stemmen
Er staat een foto van de regisseur Michael ManN bij een acteur die toevallig ook Michael Mann heet .
ghostman
-
- 5740 berichten
- 5 stemmen
Bij Blood and Sand (1941) werkt de link naar de regisseur Rouben Mamoulian niet ( bij 'Geregisseerd door' ) . En op zijn pagina staat deze film niet in zijn filmografie .
ghostman
-
- 5740 berichten
- 5 stemmen
De pagina van Artavazd Peleshian die we kennen van Mer Dare (1983) bestaat niet meer , lol .
j0enne
-
- 9606 berichten
- 3773 stemmen
Is er een mogelijkheid om weer 't gemiddelde van een regisseur van desbetreffende films waarop je hebt gestemd te weergeven?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Filmografie Artavazd Peleshyan
Door de koppeling met TMDb vallen er momenteel gaten in filmografieën van regisseurs.
Deze 'bug' is bij ons bekend.
Het staat uiteraard op de lijst om hier wat aan te doen zodat deze pagina's weer compleet worden.
-
- 11900 berichten
- 5305 stemmen
Ik heb nu ook de desktop versie gezien. Daar is het wat overzichtelijker. Denk dat vooral de mobiele site van veel overbodige info gestript moet worden.

kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Er staat een foto van de regisseur Michael ManN bij een acteur die toevallig ook Michael Mann heet .
Dankjewel voor de tip. Ik heb de foto weggehaald.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.