• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.079 films
  • 12.212 series
  • 33.983 seizoenen
  • 647.066 acteurs
  • 199.011 gebruikers
  • 9.372.269 stemmen

Het grote opmerkingen / feedback topic #2

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Misschien kan dit technisch helemaal niet, maar valt er niet iets te bedenken dat je MM bezoekers de optie kan geven om te switchen tussen oude en nieuwe layout, zoals deze weken nu ook kan? Zeg dat je standaard de nieuwe layout krijgt, maar dat mensen die zijn geregistreerd de optie hebben om de simpelere oude versie te kunnen blijven gebruiken?

horizons

• 5688 berichten
  • 2406 stemmen

Op basis van welke algoritmes worden de trending lijsten gemaakt?

qhona

• 34 berichten
  • 286 stemmen

De switch naar de oude versie bestaat nu nog. Maar als we straks de nieuwe site helemaal goed hebben staan, zal op ten duur de oude versie verdwijnen.

The Oceanic Six schreef:

Misschien kan dit technisch helemaal niet, maar valt er niet iets te bedenken dat je MM bezoekers de optie kan geven om te switchen tussen oude en nieuwe layout, zoals deze weken nu ook kan? Zeg dat je standaard de nieuwe layout krijgt, maar dat mensen die zijn geregistreerd de optie hebben om de simpelere oude versie te kunnen blijven gebruiken?

T.O.

• 2414 berichten
  • 2792 stemmen

Hier ook iemand die de paginering bovenin mist bij de berichtensecties.

Bij de regisseurspagina's zou de filmografie beter passen op de eerste pagina dan de 'bekend van' sectie die er nu vrij prominent staat en volgens mij weinig toegevoegde waarde heeft. De IMDB-achtige uitbreiding van de castinformatie vind ik trouwens wel leuk vaak.

De TV-pagina toont niet meer alle films die de aankomende week te zien zijn, maar hanteert in plaats daarvan dagpagina's, die je apart moet aanklikken. Dat betreur ik.

En, een stuk minder belangrijk: de toevoeging '/5' achter het cijfergemiddelde bij een film, om aan te duiden dat een beoordeling maximaal vijf sterren kent, ziet er nogal lullig en onduidelijk uit

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

qhona schreef:

De switch naar de oude versie bestaat nu nog. Maar als we straks de nieuwe site helemaal goed hebben staan, zal op ten duur de oude versie verdwijnen.

(quote)

Dat was me bekend. Ik vroeg me alleen af of er een optie bedenkbaar zou zijn waarmee ingelogde leden die oude layout wel zouden kunnen houden. Maar ik begrijp dat dit geen optie is dus?

horizons

• 5688 berichten
  • 2406 stemmen

qhona schreef:

(quote)

Volgens kappeuter blijft de switch bestaan.

Ergens op deze pagina's vermeld.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

horizons schreef:

(quote)

Volgens kappeuter blijft de switch bestaan.

Ergens op deze pagina's vermeld.

Eh nee.

Dit is wat Kappeuter schreef: "De mogelijkheid om terug te schakelen naar de 'klassieke' site blijft in principe voorlopig bestaan."

Het woord 'voorlopig' heeft een betekenis.

ghostman

• 5740 berichten
  • 5 stemmen

De site heeft een geslaagde metamorfose gehad , alleen is de frontpage wat mij betreft een beetje onoverzichtelijk door een overdaad aan informatie .

Simon Smith (crew films)

• 1374 berichten
  • 4512 stemmen

Waarom zijn sommige stemmen van andere gebruikers grijs en andere geel? Ik bedoel je de stemmen die bij een bericht over de film zijn vermeld.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Wanneer een bericht als mening is aangemerkt staan ze in het geel.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Berichten verplaatst naar De Site > Algemeen > Zoeken op de site

Basto

• 11931 berichten
  • 7402 stemmen

Hoe kan ik de oude lay out selecteren?

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Basto schreef:

Hoe kan ik de oude lay out selecteren?

Jouw profiel -> instellingen -> Klassieke modus

Basto

• 11931 berichten
  • 7402 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Jouw profiel -> instellingen -> Klassieke modus

Dank, dat scheelt een paar uur scrollen per dag.

Apollinisch

• 21297 berichten
  • 0 stemmen

Als ik de muisaanwijzer boven iemands avatar hou wordt de aanwijzer een vergrootglas. Echter, als ik vervolgens klik krijg ik geen grote versie te zien maar gebeurt er niks.

Paalhaas

• 1582 berichten
  • 2569 stemmen

In de filmografie van Wes Anderson staat dat The French Dispatch uit 1970 komt. Volg je die link naar de filmpagina staat er wél 2021 zoals het hoort.

kos

• 46688 berichten
  • 8846 stemmen

De filmbanner is stiekem wel heel cool.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

In het gebruikte lettertype zijn op Apple apparaten de headers en andere 'bold' teksten niet zo mooi

https://ibb.co/rv3L0kJ

links Mac, rechts Windows

evt. op te lossen met

-webkit-font-smoothing: antialiased;

Heino (moderator series)

• 1517 berichten
  • 2355 stemmen

Bij het insturen van seizoenen van Coronation Street (Serie, 1960 - 1989) is het bij meerdere seizoenen fout gegaan. Er werden automatisch maar een aantal afleveringen opgehaald, waarna de toevoeger de rest van de afleveringen handmatig heeft aangevuld (ca. 100 afleveringen). Na insturen zagen wij alleen de automatisch opgehaalde afleveringen en nu moeten de overige wederom handmatig worden aangevuld. Kan er naar gekeken worden of dit een bug kan zijn? Dit probleem speelt voor zover ik weet pas sinds de nieuwe layout wordt gebruikt.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Ik zie nu voor het eerst dat als je zoekt op een film die je al gezien hebt, ook je eigen sterwaardering direct opkomt bij het zoekresultaat. Heel mooi!

Heino (moderator series)

• 1517 berichten
  • 2355 stemmen

Misschien al eerder gemeld, maar zijn de foto's die onder het plot van een film staan aan te passen? Bijvoorbeeld bij Pulp Fiction (Film, 1994) staan tussen het plot en de tekst "5e in Top 250 beste films aller tijden" meerdere foto's dubbel/driedubbel, beetje veel van het goede lijkt me.

tbouwh

• 5809 berichten
  • 5400 stemmen

Wel een bizarre realisatie dat ''Tv-Meter'' in de klassieke modus ook nog gewoon inzichtelijk is als ware het de losse site (met losse seriestemmen en statistieken). Sinds gister weer terug in de omgekeerde wereld.

Ebenezer Scrooge

• 2150 berichten
  • 3092 stemmen

Dat armzalig kleine avatartje rechts bovenin, kun je net zo goed helemaal weglaten..

wwelover

• 2605 berichten
  • 3954 stemmen

Is het een idee om een 'report' knop te plaatsen bij nieuwsartikels? Zie toch regelmatig fouten staan, of nu bijvoorbeeld bij de Oscar nominaties waar de link van Eurovision (bij beste Song) naar de verkeerde film linkt.

meter_fan

• 180 berichten
  • 84 stemmen

eRCee schreef:

Ik zie nu voor het eerst dat als je zoekt op een film die je al gezien hebt, ook je eigen sterwaardering direct opkomt bij het zoekresultaat. Heel mooi!

Je eigen stemmen worden inderdaad sinds vanmiddag weergegeven op meerdere plekken. Zodat je gelijk kan zien welke films je al hebt gezien, en wat je destijds had gestemd. Het team is constant bezig jullie feedback door te nemen en de oplettende gebruiker zal iedere dag zien dat er wat dingetjes zullen worden verbeterd.

Graag deel ik jullie een aantal punten die momenteel bovenaan ons lijstje staan genoteerd als taken voor de developers hier. Met de nadruk op bovenaan, de definitieve lijst bestaat inmiddels al uit ruim 60 punten. Blijf ze vooral melden als er iets beter kan.

- Kunnen kiezen tussen gebruikersnamen MovieMeter account en TVMeter account.

- Zoeken naar topics in de zoekbalk

- Stemtabellen terugbrengen

- Uitgeschreven reviews van miniseries op MovieMeter koppelen aan betreffende series vanuit TVMeter

- De regisseur-beoordelingen op basis van gemiddelden worden weer terug gezet

- Voor acteurs gaan we zoeken naar een passende oplossing voor een soortgelijk eigen 'gemiddelde'.

- Labeltje voor 'korte films'.

- Pagineringsknoppen bij reacties/meningen bovenaan, in plaats van enkel onderaan.

- Avatars op desktop zullen iets groter worden gemaakt.

- Profielen voorzien van hun 'oude' TVMeter account, in iedergeval tijdelijk, zodat mensen te herkennen zijn.

- Terugbrengen emoticons

- Een tiental bugs

Blijf ondertussen alles melden, we proberen dagelijks een rondje maken en noteren veel.

Tot de volgende update!

tijs.k

• 139 berichten
  • 6 stemmen

Emoticons zijn toch gewoon al te typen? CTRL+CMD+space op Mac en Windows+. (punt) op Windows. elke telefoon heeft volgens mij ook een emoji keyboard

Ebenezer Scrooge

• 2150 berichten
  • 3092 stemmen

meter_fan schreef:

- Avatars op desktop zullen iets groter worden gemaakt.

Da's fijn.

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11900 berichten
  • 5309 stemmen

Vraagje!

Ik haal veel leuke films op Netflix uit het aanbod dat bij hun verdwijnt - de pagina hier op MovieMeter werkt gelukkig nu prima. Ik weet dat bij Amazon Prime er ook nog wel het e.e.a. verdwijnt, hoewel dat bij Prime duidelijker staat aangegeven. Is het mogelijk dat er ook een overzicht komt te staan van films die van Prime verdwijnen? En van Videoland, als dat het geval is?

pascal83

• 2736 berichten
  • 2480 stemmen

Ik ben enige tijd niet meer regelmatig op de meter sites geweest, heb de veranderingen een beetje gemist. Nu kan ik mijn stemmen op series niet meer terug vinden. Waar kan ik dat alsnog terug vinden?

Edit. Alsnog gevonden.

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11900 berichten
  • 5309 stemmen

Andere vraag: waarom staan de titels bij mijn stemmen niet meer op alfabetische volgorde? Ik dacht nog even dat ze op datum stonden maar ook dat is niet het geval. Waar zit de logica nu?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.