• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.038 films
  • 12.206 series
  • 33.975 seizoenen
  • 647.063 acteurs
  • 198.999 gebruikers
  • 9.371.645 stemmen

Het grote opmerkingen / feedback topic #2

zoeken in:

jordidj1

• 156 berichten
  • 540 stemmen

misschien is dit ook al gemeld, maar

hoe werkt het met de Netflix-toplijst? Zo'n top 100 is chill, maar ik zie enkel de eerste pagina (dus de eerste 25)

Heino (moderator series)

• 1517 berichten
  • 2355 stemmen

jordidj1 schreef:

hoe werkt het met de Netflix-toplijst? Zo'n top 100 is chill, maar ik zie enkel de eerste pagina (dus de eerste 25)

Heb je dit probleem op telefoon of pc? Ik zie namelijk wel gewoon 100 titels op mijn laptop (Chrome).

jordidj1

• 156 berichten
  • 540 stemmen

jordidj1 schreef:

Was op mijn macbook, vreemd, als ik nu op de link klik die ik zelf heb gebouwd doet 'ie het wel

MovieMind

• 6943 berichten
  • 0 stemmen

Bij De Site > Algemeen > Over de nieuwe MovieMeter:

Wellicht moeten er nog veel verbeteringen worden gedaan, maar ik vind de nieuwe layout helemaal niks!

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2200 stemmen

Ik ben niet helemaal tegen een nieuwe lay-out, ik denk namelijk dat een nieuwe lay-out helemaal niet slecht is.

Zeker voor het forum werkt het m.i. over het algemeen prima, al zou ik wel graag rechts onderin de 'up'-knop terug zien, nu is het flink scrollen.. Echter qua vorm en inhoud niet heel veel veranderd waardoor ik hier wel mee kan leven.

Waar ik echter helemaal NIET kapot van ben, is de nieuwe structuur voor de filmpagina en voor regisseurs. Veel te druk en onoverzichtelijk. It's too much. Waar de vorige versie uitblonk in 'less is more', gaan we hier naar 'more is less'. Zonde, gemiste kans. Hoop dat hier zeker nog enkele aanpassingen in gaan komen.

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1726 stemmen

Is er een manier om ook uitgebreid te zoeken naar series?

MovieMeter.nl

dit maar voor series dan.

mister blonde

• 12694 berichten
  • 5825 stemmen

Dat regisseurs overzicht is echt een drama zo.

Fueledable

• 231 berichten
  • 3444 stemmen

Misschien dat dit alleen mij opvalt, maar de tijd wanneer je voor het laatst ingelogd hebt klopt niet. Het blijft nu staan op de tijd dat je inlogt en niet wanneer je uitlogt. Dat ziet er soms gek uit met betrekking tot bijvoorbeeld het tijdstip bij stemmen en wanneer je online was.

tbouwh

• 5809 berichten
  • 5400 stemmen

Als ik mijn stemmen sorteer op score (A-Z is ook een handmatig selecteerbare optie, daar doel ik nu niet op) worden de lijsten per stem niet op alfabetische titelvolgorde gezet (zoals voordien, meen ik?), maar óók niet op chronologische volgorde van wanneer de stem geplaatst is (dat zou een aardig alternatief kunnen zijn). Nu ontdek ik dus in het geheel geen logica, kan daar naar gekeken worden?

niethie

• 7319 berichten
  • 7243 stemmen

tbouwh schreef:

Als ik mijn stemmen sorteer op score (A-Z is ook een handmatig selecteerbare optie, daar doel ik nu niet op) worden de lijsten per stem niet op alfabetische titelvolgorde gezet (zoals voordien, meen ik?), maar óók niet op chronologische volgorde van wanneer de stem geplaatst is (dat zou een aardig alternatief kunnen zijn). Nu ontdek ik dus in het geheel geen logica, kan daar naar gekeken worden?

Volgens mij staat het nu op hoogst gewaardeerd door de site zelf. Maar zou het ronduit belachelijk vinden als die blijft, aangezien het gaat om ''jou '' profiel als gebruiker. Hoe moet je dan ooit nog orde vinden in je eigen stemmen? Er wordt overigens weer lekker actief gereageerd door de nieuwe eigenaren...

horizons

• 5687 berichten
  • 2404 stemmen

Inderdaad het zijn de films die jij hebt gezien ook volgorde van gemiddelde waardering van MovieMeter. Dus eigenlijk elke films uit de top 250 heb je gezien.

Toegevoegde waarde kan ik er nog niet van inzien.

Pim1993

• 657 berichten
  • 849 stemmen

John Milton schreef:

(quote)
Niks mis met stoppen met een site, maar stoppen vanwege je eerste indruk van een nieuwe release is wat zonde. Geef jezelf wat tijd om te wennen en de devs wat tijd om iets met je kritiek te doen.

Maar geef dan bij voorkeur wel aan wat er concreet onbegrijpelijk aan is, en hoe het beter zou kunnen

Met dit kunnen ze niet heel veel. Mijn eerste indruk van de layout is ook druk, maar dat is niet echt een voorstel hoe het beter kan. Wat Seam hierboven doet, is dat al wel. Begrijp me niet verkeerd, ik moet zelf ook langer denken voor ik precies kan zeggen wat me niet bevalt.

“Tis onbegrijpelijk!” zonder verdere uitleg, zal een developer onderop de stapel leggen, vrees ik.

Snap ik! Dit is in mijn optiek wel de omgekeerde wereld. Je vernieuwd en verbetert iets met een daadwerkelijke visie om iets te vernieuwen en te verbeteren? Dat mis ik. Dit lijkt me nergens voor nodig (slechts mijn mening). Ik kan morgen ook wel een andere jas naar m’n werk aantrekken.

Rafasol

• 64 berichten
  • 257 stemmen

Damn ik haat verandering, zeker als het te bruusk en teveel ineens is. Ik heb dan liever links of rechts eens een extra tool of aanpassing of iets klein in de lay-out. Maar goed, zal wel aan mij liggen en zullen het moeten gewoon worden.

Voorlopig zie ik nog niet echt de extra voordelen, lijkt mij enkel wat commerciëler geworden. Ook het raten van series vind ik slordig, waar je per seizoen of reeks kan stemmen. Ik ga het per reeks doen, van sommige weet ik ook niet meer welk seizoen beter was.

tbouwh

• 5809 berichten
  • 5400 stemmen

niethie schreef:

(quote)
Volgens mij staat het nu op hoogst gewaardeerd door de site zelf. Maar zou het ronduit belachelijk vinden als die blijft, aangezien het gaat om ''jou '' profiel als gebruiker. Hoe moet je dan ooit nog orde vinden in je eigen stemmen? Er wordt overigens weer lekker actief gereageerd door de nieuwe eigenaren...

Dat had ik niet door, maar nu je het zegt (en een andere gebruiker het nog eens bevestigt) vind ik dat andermaal betreurenswaardig en typisch voor waar de site nu zoal voor staat of wil staan. Als er tien procent wordt doorgevoerd van de feedback waar dit topic inmiddels bomvol mee staat is het nog steeds een dead man's switch voor de gemiddelde (vaste) gebruiker en een groot welkom voor de klikkende en surfende bezoeker.

Kondoro

• 11519 berichten
  • 2861 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)
Ergens zou het leuk zijn als bv meter_fan zich hier in discussies zou mengen om te horen wat hun mening is. Al neem ik aan dat ze hier wel meelezen natuurlijk.

Dat gaat niet gebeuren ben ik bang, vaak is het Dion die de woordvoering doet vanuit de MM HQ.

Woland

• 4796 berichten
  • 3816 stemmen

Na een weekendje af en toe MM gebruikt te hebben, nog een aantal verbeterpunten opgemerkt. Of in ieder geval, lichte irritaties.

- In een lang topic als dit kan je onderaan tussen de pagina's switchen, maar bovenaan niet. Superonhandig

- Ik heb eerder al wat gezegd over dat het bij films e.d. te lang duurt voor je bij de daadwerkelijke comments komt (te veel onnodige informatie, foto's e.d.), maar na een paar keer naar beneden gescrolld te zijn erger ik me inmiddels ontzettend aan het blok helemaal onderin. Door helemaal naar beneden te scrollen kom ik alsnog niet bij de meest recente berichten terecht, maar op een blok links, site-informatie, en toplijsten die wmb niet zo'n prominente plek verdienen. Als ik een overzicht van toplijsten wil zien of trending films/series dan verwacht ik zoiets onder een menu-optie 'Toplijsten' o.i.d., die hoef ik niet elke keer te zien

- Het commentaarblok staat soms boven (de filmpagina's zelf geloof ik), maar in dit topic weer onderaan

- Een kleine bug, maar als ik op een titel gestemd heb, komt er 'geen stemmen' bij de ster te staan. Dit verdwijnt weer als ik de pagina ververs, maar tijdelijk kan de geupdate score niet gevonden worden lijkt het

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

Is wel even wennen deze nieuwe modus. Gelukkig kun je via Mijn Instellingen makkelijk overschakelen naar de klassieke modus. Via mijn instellingen heb ik ook de sorteervolgorde kunnen aanpassen naar het nieuwste bericht eerst. Toch wel ietsjes makkelijker. Kan alleen in de nieuwe modus de smileys niet vinden. Af en toe best leuk om die te gebruiken. Per ongeluk heb ik een keer een bericht verwijderd die ik helaas in de nieuwe modus niet meer kon corrigeren. Voor de rest ziet het er allemaal prima uit. Dit is voorlopig alles wat ik te melden heb.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Rafasol schreef:

Ook het raten van series vind ik slordig, waar je per seizoen of reeks kan stemmen. Ik ga het per reeks doen, van sommige weet ik ook niet meer welk seizoen beter was.

Ik zou het eigenlijk ook nog wel leuk vinden (maar volgens mij ging het ook niet op de "originele" TVMeter) om ook reviews per series te maken in plaats van per seizoen. Nu kun je wel op een volledige serie stemmen maar moet je wel aparte reviews per seizoen maken?

horizons

• 5687 berichten
  • 2404 stemmen

Dat is inderdaad niet gewijzigd. Zelf vind ik stemmen op alle seizoenen tegelijk juist niet handig (maar kan de toevoeging wel begrijpen) maar zou een discussieblok over de gehele serie wel kunnen waarderen. Zeg maar zoals de artiestenpagina op musicmeter.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Aah ja dan wordt hetzelfde cijfer bij alle seizoenen gezet, dat is nu ook niet zo handig misschien. Ik zou op zich wel wat meer reviews willen schrijven voor series maar bijvoorbeeld bij Modern Family merkte ik indertijd dat ik weinig nieuws te vertellen had per seizoen. Ik ben toen gestopt met reviews schrijven na 4 seizoenen maar zou wel gemakkelijker een review voor de volledige serie kunnen schrijven.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Vergeet niet om meter_fan te taggen als je iets aan wil kaarten, dat is in het verleden zo door hen verzocht. Ik denk niet dat je erop moet rekenen dat ze de afgelopen 10 pagina's doorlezen (daar kan je van alles van vinden, maar gewoon taggen is makkelijker.)

kos

• 46688 berichten
  • 8845 stemmen

Ik moet nog steeds echt enorm wennen dus het zal wel een maandje duren eer ik echt kan opsommen wat me wel of niet bevalt.

Ben de Hoog

• 160 berichten
  • 208 stemmen

Gadverdamme. Weer een verandering om te veranderen. Als een site goed is, blijf er dan vanaf! Zoals het was, dat was perfect. Grote letters, overzichtelijk. Een TV-gids voor de komende dagen. Ik vind het helemaal niks en erg frustrerend. Het WAS goed. Waarom, waarom, waarom veranderen? Onder druk gezet door snelle mannetjes oid?

Zoevene

• 49 berichten
  • 1325 stemmen

Kan ik ook ergens die kleine lettertjes vergroten? (Ipad)

Dit is zelfs met leesbril erg vermoeiend.

tbouwh

• 5809 berichten
  • 5400 stemmen

-> doorklikken vanuit de statistieken van een film naar een persoonlijke lijst van een gebruiker werkt niet meer, dan volgt er een foutmelding.

-> ik plaatste net ergens een bericht zonder dat bericht aan te vinken als ''persoonlijke mening'', maar ik zag het toch direct als zodanig terug op de homepage.

Ik wil mijn verbolgenheid uitspreken over de hier geopperde gedachte dat gebruikers het beste altijd meter-fan/dion zouden kunnen taggen omdat we er niet op zouden kunnen rekenen dat ze alles lezen. Wat mij betreft letterlijk het minste wat je kunt doen als je zoveel verandert. Het topic is ervoor. Desnoods huur je vanuit je reclame-inkomsten een capabel iemand in die vanuit het feedback-topic notulen kan opmaken door alle suggesties te isoleren en nauwgezet te ordenen.

ZZ TOP

• 507 berichten
  • 2187 stemmen

Ben het helemaal met je eens, Ben de Hoog.

De site werkt prima, is overzichtelijk en rustig.

Voeg wat leuke en nuttige toevoegingen toe aan de bestaande site die de mensen hier graag willen. En (bijna) iedereen is tevreden.

Verandering wil niet zeggen dat je de site verbeterd.

Maar het zal wel met geld te maken hebben.

Jammer!

Hannibal

• 9358 berichten
  • 3273 stemmen

Ik heb bijna alle make-overs van MovieMeter wel meegemaakt en het enige dat echt nooit verandert is het gezeik over de veranderingen.

Ik ben zelf erg positief over deze verandering, vooral over de samenvoeging van TV- en MovieMeter, wat geweldig dat nu alles op 1 site staat. Mijn complimenten aan iedereen die hier aan meegewerkt heeft!

gauke

• 9852 berichten
  • 13069 stemmen

Voor mij is het een verschil waar ik moviemeter gebruik. Op mijn mobiel begint de enorme wirwar aan informatie me te irriteren. Je blijft scrollen. Ik heb de site maar teruggezet naar het klassieke model en dat bevalt me beter. Terwijl op mijn pc met een groot scherm de nieuwe versie aangenaam is.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Nog een paar puntjes:

- ik merk dat ik na een paar dagen de site ook nog vrij onrustig vind ogen, met veel menu's en informatie overal.

Misschien dat een dark mode wat zou kunnen zijn? Dat geeft iig wat meer rust aan de ogen, wat ik wel erg prettig vind. Nu zijn er ook wel andere sites waar ik erg actief ben, die een drukke frontpage hebben en waar ik ook nooit naar kijk. Dat zal op MM niet anders worden ben ik bang. Persoonlijk zou ik het niet erg vinden als er meer tekst stond en minder beeldmateriaal, de frontpage is nu een soort van lappendeken van blokjes waar je op kunt klikken. Het zou helemaal mooi zijn als jezelf e.e.a. kon finetunen.

- wat is eigenlijk de toegevoegde waarde van de regel "139.014 films / 6.429 series / etc." bovenin? Leuke statistieken, maar het maakt ook wat druk. Misschien is dat meer iets voor juist helemaal onderaan?

- ik mis heel erg de paginering bovenin (al vaker genoemd, maar lijkt me met een quickfix wel te verhelpen)

- ik mis de tool waarbij je makkelijk in verschillende streamingdiensten tegelijk kon zoeken. Ik zal vast niet de enige zijn met meer dan 1 abonnement, dus ik kan me voorstellen dat meer mensen dat hebben. Ik vond dat eigenlijk de beste verbetering tot nu toe onder de nieuwe eigenaar.

Wel positief dat je nu zelf artikelen kunt insturen voor de frontpage, dat was me eerder nog niet opgevallen.

Kondoro

• 11519 berichten
  • 2861 stemmen

Ik ben teruggekeerd naar de klassieke modus, ik heb de site even tijd gegeven te wennen maar: ik wen er maar niet aan. Best irritant. Ik weet nog heel erg goed dat Jordy van layout veranderde en dat was in de periode dat ik me net had ingeschreven op deze website. Toen kwam die lelijke gele balk bovenin en de site was een witte vlek ik weet nog dat ik het ontzettend lelijk vond maar, ik wende binnen een paar dagen helemaal en de site kreeg vanuit mij veel meer liefde. Ook toen was er veel commentaar en gezeur over de verandering, beetje zoals het nu ook is en ik mij zelf ook weer terug herken dat ik ook daar aan mee doe.

De nieuwe site is dan wel niet lelijk hoor, daar niet van. Maar het went niet, de menu's zijn teveel en onoverzichtelijk, ik kijk namelijk graag naar toplijsten van b.v. de gebruikers en ik had moeite die te vinden met de nieuwe layout. Het forum vind ik lelijker geworden omdat het allemaal in elkaar gedrukt over komt. Ook mijn profiel is er op achter uit gegaan, ik zie nu een menu met 'best beoordeeld' vol in beeld, kan ik die ook uit zetten of weg krijgen? Als mensen mijn best beoordeelde films willen zien kunnen ze ook gewoon naar mijn stem overzicht gaan en daar kijken naar de films die ik met vijf sterren heb beoordeelt.

De vraag bij mij was ook wel waarom veranderen als het goed werkt? De site liep goed en oogde heerlijk, kleinere aanpassingen leek mij veel beter dan alles overhoop te halen maar goed, wie ben ik?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.