Mer Dare (1983)

Alternatieve titel: Our Century

Sovjet-Unie
Documentaire

geregisseerd door Artavazd Peleshian

Een man kijkt diep in zijn ziel en vertrekt daarna op een intellectuele zoektocht. Hij onderzoekt zowel zijn persoonlijke beslommeringen als internationale tragedies. Hij baant zich schijnbaar een weg doorheen kosmische afstanden, maar hij is niets meer dan iemand die vlucht in zijn innerlijke leefwereld.

avatar van xgogax
Er klopt niets van deze plotomschrijving , maar ik kan dit essay niet in twee of drie zinnen samenvatten . Doet vooral denken aan Dziga Vertov !

Wat ik wel zeker weet is dat vooral Joeri Gagarin ( Юрий Алексеевич Гагарин ) in dit geniaal meesterwerk wordt geëerd ; de eerste mens in de ruimte ! Joeri Gagarin was vanzelfsprekend een van de grootste volkshelden van de Sovjet-Unie ...

xgogax schreef:

Ik heb de film toegevoegd en een beter plot is bijna niet te maken , ik zou zeggen rechtsboven zit de corrigeer knop en ga u gang.