• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.031 films
  • 12.206 series
  • 33.975 seizoenen
  • 647.057 acteurs
  • 198.998 gebruikers
  • 9.371.617 stemmen

Het grote opmerkingen / feedback topic #2

zoeken in:

horizons

• 5687 berichten
  • 2404 stemmen

Het begint weer steeds vaker op te treden dat het topic geen berichten weergeeft als je het opent.

Boenga

• 2628 berichten
  • 1532 stemmen

Aangezien er wordt opgeroepen om 'klachten' hier te melden:

wat ik een beetje jammer vind, is dat je via de smartphone 4 clicks moet maken om aan 'updates - mijn updates - films' te geraken. En wanneer je dan verder wil kijken naar de 'mijn updates' van series, en van de fora, moet je telkens opnieuw die 4 clicks maken. Daar waar het op de pc of laptop volstaat op je muis te bewegen en je alléén op 'films' of 'series' of... moet clicken.

Maar voor alle duidelijkheid: er zijn véél ergere dingen in het leven, en verder vind ik de vernieuwde site prima.

John Milton

• 24220 berichten
  • 13385 stemmen

Viel met net op dat vanuit mijn updates bij het Mubi topic de link 'laatste bericht' leidt naar: https://www.moviemeter.nl/mubi#4955596

en ook als ik een test bericht erbij flans, en terug ga naar Mijn Updates - forum, dan zie ik bij dat topic 'laatste bericht 20:55 door tbouwh. Extra maf is dat als ik even wat semi-zinnigs roep (uiteraard om te testen, ik heb niet veel zinnigs in de aanbieding op dit tijdstip) in die andere topics, die wél gelijk bovenaan komen te staan. Alsof ik geostraceerd ben voor het Mubi topic. Thats enough, JM, now hush.

Daar gaat iets niet lekker met de link en updaten overzicht.

https://i.imgur.com/msl2zHG.jpg

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Hoe worden die "verkooplinks" eigenlijk aangemaakt? Bijvoorbeeld bij Star Wars (1977) is dat wel een gigantisch verschil. Meer zelfs, er is geen enkele verkoper op bol.com die de film aan €9.90 aanbiedt.

Volgens MovieMeter:https://i.imgur.com/79ceu51.png

De realiteit (wanneer je op de link klikt):https://i.imgur.com/wVVeFf7.png

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 berichten
  • 5448 stemmen

John Milton schreef:

Viel met net op dat vanuit mijn updates bij het Mubi topic de link 'laatste bericht' leidt naar: https://www.moviemeter.nl/mubi#4955596

en ook als ik een test bericht erbij flans, en terug ga naar Mijn Updates - forum, dan zie ik bij dat topic 'laatste bericht 20:55 door tbouwh. Extra maf is dat als ik even wat semi-zinnigs roep (uiteraard om te testen, ik heb niet veel zinnigs in de aanbieding op dit tijdstip) in die andere topics, die wél gelijk bovenaan komen te staan. Alsof ik geostraceerd ben voor het Mubi topic. Thats enough, JM, now hush.

Daar gaat iets niet lekker met de link en updaten overzicht.

(afbeelding)

Dat probleem heb je ook nog met andere topics over VOD-diensten die op MM staan. De link tussen de pagina voor de dienst en het forumtopic moet nog gelegd worden. Ik zat met dezelfde frustraties (toch bijna) rond het topic van Netflix. Is al gemeld en zal hopelijk snel opgelost worden.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Metalfist schreef:

Hoe worden die "verkooplinks" eigenlijk aangemaakt? Bijvoorbeeld bij Star Wars (1977) is dat wel een gigantisch verschil. Meer zelfs, er is geen enkele verkoper op bol.com die de film aan €9.90 aanbiedt.

Ik vermoed dat dit helaas te wijten is aan BOL-aanbod dat in België verschilt met het aanbod in Nederland.

Niet alles wordt blijkbaar geleverd aan België.

Ik zie 'm namelijk wel voor € 9,90 (Verkoop door Walhalla):

bol.com | Star Wars Episode 4 - A New Hope (2DVD) (Dvd), Harrison Ford | Dvd's

Je kunt kijken op het koopoverzicht voor deze titel voor alternatieve uitgaven.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

kappeuter schreef:

Ik vermoed dat dit helaas te wijten is aan BOL-aanbod dat in België verschilt met het aanbod in Nederland.

Niet alles wordt blijkbaar geleverd aan België.

Ik zie 'm namelijk wel voor € 9,90 (Verkoop door Walhalla):

bol.com | Star Wars Episode 4 - A New Hope (2DVD) (Dvd), Harrison Ford | Dvd's

Je kunt kijken op het koopoverzicht voor deze titel voor alternatieve uitgaven.

Mjah, dat is wel heel irritant natuurlijk. Ik zie hem namelijk nergens voor die prijs en het is juist die editie die mijn aandacht trok. Het koopoverzicht is dan voor mij ook redelijk nutteloos, want daar staat gewoon dezelfde informatie (onder andere de DVD van €9.90)

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Ja dat is zeer spijtig.

Ik ben bang dat daar niet zoveel aan te doen is.

Ik zal het wel op de lijst zetten voor de ontwikkelaars om een technische oplossing voor te bedenken, maar of dit haalbaar is weet ik niet.

John Milton

• 24220 berichten
  • 13385 stemmen

Hey kapp, kun je een regisseur eigenlijk nog bij je updates zetten?

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

John Milton schreef:

Hey kapp, kun je een regisseur eigenlijk nog bij je updates zetten?

Nee ik zie dat dat niet meer gaat. Dat zou wel moeten kunnen uiteraard.

Ook missen regisseursupdates bij Cast & crew updates en mist dat kopje bij Mijn Updates.

Ik zet het op de lijst!

gauke

• 9852 berichten
  • 13069 stemmen

Op mijn desktop of pc vind ik de nieuwe modus overzichtelijk en prettig in het gebruik, ook al mis ik bij de regisseur mijn aantal stemmen en stemgemiddelde (maar dat komt vast en zeker nog goed) en is mijn hele top 10 door elkaar gegooid (ik weet niet waarom).

Op mijn mobiele telefoon daarentegen vind ik de nieuwe site onoverzichtelijk en heb ik moeite om dingen te vinden en zoals ik eerder aangaf: je blijft scrollen.

origineelhe

• 60 berichten
  • 1291 stemmen

Is het nog mogelijk om in een forumtopic naar bijv. pagina 100 te gaan, zonder 100 keer op volgende te hoeven klikken?

Seam

• 991 berichten
  • 2310 stemmen

In de klassieke versie kon je volgens mij 'slepen' met film/series die je in je top 10 zodat je makkelijk(er) de top 10 kon aanpassen. Dit lijkt in deze modus niet meer mogelijk. Ook zou ik het kunnen waarderen als ik kon selecteren welke informatie ik bij mezelf of anderen wil zien op de profielpagina. Ik vind 3 top 10s namelijk erg veel als ik door het profiel scroll. Ik zou liever zien dat je een extra ruimte openklapt als je de top 10 aanklikt, of dat je een optie krijgt om te selecteren of je zo'n openklap optie krijgt.

Zo ben ik wel geinteresseerd in de top 10 film en serie, maar beduidend minder in regisseurs. Ik kan me echter voorstellen dat anderen hun eigen voorkeur hebben. Dus misschien dat je bij gegevens kunt selecteren welke top 10 automatisch openklapt en welke niet. Op die manier geef je gebruikers de ruimte om dit zelf aanpassen.

Overigens weet ik niet of het al gemeld was, maar ik kan de top 10 regisseurs nergens aanpassen? Staat ook niet in het venster van top 10, bij het venster wat openklapt als je op je gebruikersnaam in de banner klikt.

Heino (moderator series)

• 1517 berichten
  • 2355 stemmen

Is het voor gebruikers of crew mogelijk om de externe links aan te passen? Zo staat er bij TreurTeeVee (Serie, 2017 - 2017) een link naar Formule 1 nieuws bij, maar dit lijkt me niet de bedoeling.

ghostman

• 5740 berichten
  • 5 stemmen

kappeuter schreef:

(quote)

Nee ik zie dat dat niet meer gaat. Dat zou wel moeten kunnen uiteraard.

Ook missen regisseursupdates bij Cast & crew updates en mist dat kopje bij Mijn Updates.

Ik zet het op de lijst!

Nieuwe berichten bij regisseurs van nieuwe MovieMeter staan niet om de oude site en de nieuwe berichten bij regisseurs op oude MovieMeter staan niet op de nieuwe site .

Zo staat je recent bericht bij Fulci niet op de nieuwe site , maar wel op de oude site ( waarschijnlijk gebruik je nog de oude site ) . En de berichten die ik enkele weken heb geplaatst bij Bava , Kubrick en Welles op oude MovieMeter staan niet op de nieuwe site .

Maar mijn nieuwe berichten bij Mamoulian en Russo op nieuwe MovieMeter staan niet op de oude site .

John Milton

• 24220 berichten
  • 13385 stemmen

Heino schreef:

Is het voor gebruikers of crew mogelijk om de externe links aan te passen? Zo staat er bij TreurTeeVee (Serie, 2017 - 2017) een link naar Formule 1 nieuws bij, maar dit lijkt me niet de bedoeling.

Er gaat nog meer mis vrees ik.

https://i.imgur.com/DEmjVKt.jpg

-Ik zie die link naar formule 1 nieuws bij alle series die ik net bekeken he, zeker stuk of 5.

-als ik klik op treurteevee nav jouw behandelen van mijn correctie, kom ik uit op https://www.moviemeter.nl/personen/51715/ib-melchior, zie url beneden in screenshot bij muisaanwijzer zwevend boven treurteevee link.

-ik heb GEEN bericht met toelichting ontvangen, dat heino mijn correctie behandeld heeft

-wat ik wél net ontvangen heb is mijn 3e of 4e notificatie dat mijn toevoeging van Our Kind of Love (2018) goedgekeurd is.

Heino (moderator series)

• 1517 berichten
  • 2355 stemmen

John Milton Ik zie nu inderdaad ook deze F1 link bij alle series. Bij de seizoenspagina's staat deze onder de On Demand diensten en bij seriepagina's bij de externe links. Dit lijkt me niet de bedoeling meter_fan?

Ik zie mijn verzonden bericht wel in mijn overzicht met PM's staan, maar dan wel onder het tabje "TvMeter archief", ik weet niet of jij dit ook hebt?

Wat betreft het linken naar de serie heb ik eerlijk gezegd geen idee, bij mij gaat dit wel goed.

John Milton

• 24220 berichten
  • 13385 stemmen

heen en weer schakelen naar klassieke modus zag ik je bericht ook niet. Maar toen ik mijn andere browsertab (dat nog een nieuwe modus pagina open had) ververste, kreeg ik de oude tvmeter layout, op de reguliere moviemeter URL, en daar stond je bericht van behandelen van mijn correctie WEL (indien wenselijk heb ik daar ook een screenshot van); die hangt dus ergens in limbo tussen de oude tvmeter en de nieuwe samengegane site. Want: klassieke modus weer uitgeschakeld en ik vind je bericht wederom niet bij mijn berichten in de nieuwe samengegane site.

Daar gaat dus iets mis in hetzelfde hoekje wat ghostman hierboven aankaart. Hier zullen de devs echt nog even mee aan de slag moeten, lijkt het.

Betekent wellicht wel dat wanneer iemand vanuit klassieke modus mij een PM stuurt, dat ik daar misschien niets van meekrijg...? Ik wist nu wel dat Heino me iets had gestuurd, maar kon het dus zonder fratsen uit te halen niet inzien, ook niet op klassieke MM, moest dus echt via een ververs actie op ouwe tv meter design terechtkomen, lijkt het. Al was het wel moviemeter.nl

Heino (moderator series)

• 1517 berichten
  • 2355 stemmen

John Milton Daar gaat inderdaad iets niet goed lijkt me. Ik had je correctie incl. verstuurd bericht overigens vanuit de nieuwe layout gedaan.

John Milton

• 24220 berichten
  • 13385 stemmen

Hmm dat maakt het nog ongrijpbaarder. Als dat een woord is.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12839 stemmen

Is er eigenlijk een reden waarom de trailer in een overlay opent? Beetje een nodeloze klik (en vervelend als je klaar bent dat je hem weer moet sluiten).

jarno1975 (moderator series)

• 10970 berichten
  • 2790 stemmen

Heino schreef:

John Milton Ik zie nu inderdaad ook deze F1 link bij alle series. Bij de seizoenspagina's staat deze onder de On Demand diensten en bij seriepagina's bij de externe links. Dit lijkt me niet de bedoeling meter_fan?

Ik zie mijn verzonden bericht wel in mijn overzicht met PM's staan, maar dan wel onder het tabje "TvMeter archief", ik weet niet of jij dit ook hebt?

Wat betreft het linken naar de serie heb ik eerlijk gezegd geen idee, bij mij gaat dit wel goed.

Die F1 GPfans link lijkt me reclame, die site wordt namelijk ook beheerd door meter_fan.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

het topic "Gezamenlijk Crew-topic voor Films & Series" is voor mij als niet-crewlid te zien in de updates (de inhoud niet)

John Milton

• 24220 berichten
  • 13385 stemmen

jarno1975 schreef:

Die F1 GPfans link lijkt me reclame, die site wordt namelijk ook beheerd door meter_fan.

Ik help graag met troubleshooten en films toevoegen, ik heb er momenteel 10 in de wacht staan. Ik stel me zonder meer bereidwillig op om de flinke veranderingen, het gebrek aan communicatie (niet de crew, you guys rock) en alle bugs het voordeel van de twijfel te geven. Eigenlijk spendeer ik graag tijd aan het beter en completer maken van de site.

Maar als dat waar is, is het een straal urine in mijn gezicht. Niets meer, niets minder.

Wtf is next? Links voor Helende Edelmetalen die beschermen tegen 5G straling, omdat de eigenaren daar ook een site van hebben, tussen de relevante links onder een film? Links naar 2 brillen voor de prijs van een? Reclame banners zijn een ding, en er moet geld worden verdiend, maar dat tussen de externe links stoppen, alsof het waarde heeft voor hetgeen waarvoor je kwam? Je moet echt wat doen om mij me zo negatief uit te doen laten, maar hoe matig is dat.

Zeg me alsjeblieft dat dit een fout is. Het.heeft.er.geen.fuck.mee.te.maken.

Links naar formule 1 is echt het laatste waar ik op moviemeter voorbij wil scrollen op volstrekt willekeurige plaatsen. Gooi er dan gelijk wat random links naar wetenschappelijk, cultureel en maatschappelijk verantwoord nieuws onder. Het is moeilijk mij kwaad te maken, maar de gedachte dat iemand het een goed idee leek om op een film- en seriesite onder IEDERE serie een link naar iets totaal ongerelateerds als formule 1 te plaatsen, slaagt daar wonderwel in. You might as well have posted pictures of your sock collection.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Ik heb vanmorgen te horen gekregen dat dit een fout was, en dat dit niet had mogen gebeuren.

Het is gisteravond verholpen.

John Milton

• 24220 berichten
  • 13385 stemmen

Wat fijn!

Daar hoopte ik toch idd nog een klein beetje op, al snap ik niet direct hoe zulks per ongeluk kan gebeuren. Maar goed, op wordpress na heb ik nooit een website beheerd/onderhouden. Ik ben er in ieder geval blij mee dat mijn bovenstaande rant toch niet nodig blijkt te zijn. JM was een beetje verbolgen.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Ja ik begrijp dat heel goed.

Baldur

• 691 berichten
  • 3072 stemmen

Kan iemand van de crew meer duidelijkheid geven wat er gaat gebeuren met series die nog onder films staan en dus eigenlijk dubbel zijn? Worden deze nog samengevoegd en verdwijnen de dubbele stemmen?

Enkele voorbeelden:

- Night Stalker: serie | film (deze redirect al wel, maar mist bv de berichten en stemmen die bij de filmversie zijn geplaatst)

- Unorthodox: serie | film

Knisper

• 13038 berichten
  • 1278 stemmen

Is het mogelijk om Arte toe te voegen aan de zenders in het tv-overzicht? Aangezien er nu een functie is om zenders weg te klikken voor de mensen die geen Arte kijken.

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

Is het mogelijk om de paginanummers ook bovenaan de pagina te zetten, zodat je niet helemaal naar beneden hoeft te scrollen om naar een andere pagina te gaan? Bij sommige pagina's is dit al zo, maar niet bij allemaal.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.