ad
  • 139.745 films
  • 6.651 series
  • 20.177 seizoenen
  • 434.315 acteurs
  • 281.258 gebruikers
  • 8.104.578 stemmen

Het grote opmerkingen / feedback topic #2

zoeken in:

IH88

• 5732 berichten
  • 3013 stemmen

Ik heb gelukkig nog weinig grijze haren, maar door de 'Dit topic bevat geen berichten' bug zal ik er over een jaar waarschijnlijk zo bijlopen

https://media.comicbook.com/2017/12/star-wars-alec-guinness-hated-dialogue-harrison-ford-1070510-1280x0.jpeg

John Milton

• 15183 berichten
  • 7966 stemmen

Ik mag dat ondanks mijn +8 ook zeggen (al kreeg ik vanavond wel een ‘nouhou het wordt wel wat dunner hoor!’ voor de oren), maar dat is idd wel een dingetje. Vandaag weer meermaals meer lopen stoeien, dat ik hem ook echt meerdere keren achter elkaar kreeg na refresh of opnieuw link benaderen vanuit ‘ algemeen’.

Maar: de toevoegingen lopen weer, dus wie weet pakken ze dit ook aan, en de andere dingetjes die nog aandacht behoeven.

joachimt (crew films)

• 1808 berichten
  • 7639 stemmen

We zijn weer bezig met toevoegingen behandelen. We lopen nog hier en daar tegen wat dingen aan bij dat proces, dus sommige toevoegingen blijven nog even staan, maar het merendeel kunnen we gaan verwerken. Hoplijk halen we de achterstand snel in.

John Milton

• 15183 berichten
  • 7966 stemmen

Op dat vlak is er alle begrip, mag ik hopen. Dit was overmacht voor de crew. Ik zal even braaf wacht met mijn backlog gestaag aandragen tot het onder controle is.

jarno1975

• 10683 berichten
  • 2607 stemmen

Het lijkt er op dat het toch nog steeds niet goed gaat. Dit is bij alle toevoegingen van vanavond.

De regisseurs(s) en acteurs worden niet weergegeven in het muis-over venster.

https://www.moviemeter.nl/series/images/uploads/Untitled.jpg

Dopke

• 686 berichten
  • 8258 stemmen

Search heeft wat refinement nodig. Als ik op ‘Forgotten’ zoek dan komt mijn resultaat pas op plek 40+ tevoorschijn. Terwijl deze op ‘The Forgotten’ na de meeste stemmen heeft. (‘The Forgotten’ staat op plek 6, maar der terzijde). Op IMDB komt de film direct als eerste naar boven, bij Icheckmovies als 2e en bij Letterboxd als eerste. Het zal er vast mee te maken hebben dat het de Engelste titel is voor een Zuid-Koreaanse film (Gi-eok-ui Bam (2017), maar het kan niet de bedoeling zijn dat ik voor een 'bekende' film eerst naar imdb moet om de regisseur op te zoeken om aan de hand daarvan de film te vinden op MM. Ik zocht vandaag naar naar Another Round en deze kwam wel als tweede naar boven. Eerste plek was echter voor ‘Tangerine Dream: Sound from Another World’ met 0 stemmen… huh?

joachimt (crew films)

• 1808 berichten
  • 7639 stemmen

jarno1975

Dank voor het melden. Neem ik mee in de feedback naar de programmeur. De data staan er wel goed in, alleen wordt het niet getoond op de voorvertoning.

stinissen (crew)

• 20912 berichten
  • 40280 stemmen

Hoe moeilijk kan het zijn.....

..

John Milton

• 15183 berichten
  • 7966 stemmen

Het kan best moeilijk zijn.

Ik kan computers bouwen uit losse onderdelen, waarbij alles op elkaar afgestemd en geoptimaliseerd is, of netwerk storingen analyseren vanuit de ISP kant, maar toen ik hoofdredacteur werd van de website waar ik als student redacteur/eindredacteur van was, liep ik kneiterhard stuk op de IT/website beheer/onderhoud (dat leer je niet bij een studie sport academie of geschiedenis). Uren en uren troubleshooten waarom die thumbnail niet in de facebook post kwam, of er dubbele lijnen tussen bepaalde alinea’s zaten en niet tussen andere.

Maar ik was wel een amateur zonder programmeer achtergrond die er niets mee verdiende, of dat oogpunt had. Desondanks, shit kan moeilijk zijn, daar heb kan ik wel begrip voor opbrengen. Zoals Joachim al eens aangaf, ICM heeft bugs die er al zowat vanaf het begin inzitten. Ik hoop gewoon dat de oplossingen gestaag door blijven komen en de communicatie (van de devs naar de crew, en dan naar ons) een tandje hoger gaat.

Ajax&Litmanen1

• 54259 berichten
  • 3370 stemmen

Ik hoop wel echt dat ze er voor gaan kijken om die zwaar irritante kortfilms eens weg te filteren uit de filmupdates. Daar word ik nou helemaal doodziek van. Iedere dag weer.

John Milton

• 15183 berichten
  • 7966 stemmen

Ik misgun je die optie niet (je afkeur is bekend ), maar het zal mij persoonlijk worst wezen of dat er komt.

Niet verrassend aangezien veel van die updates door yours truly worden ‘veroorzaakt’ (shorts rule!), maar ik kan me zeker voorstellen dat het voor diegenen die daar niets mee hebben een meerwaarde zou kunnen hebben, net zoals we vroeger het recensie filter hadden om het oeverloos geblaat even weg te filteren. Maar helaas voor jou vind ik shorts een geweldige toevoeging. Ik maak me meer druk om het gebrek aan forumposts in het weekend.

Silver lining: wees blij dat alles wat ik deze week op Kurzfilmtage Oberhausen kijk (zo’n 400 titels) bijna allemaal niet op MM staat, anders was ik als een tornado er doorheen gegaan met 6 shorts per uur, stay away from my letterboxd

Plus: dit is een inhaalslag, als straks het meeste er zo’n beetje opstaat, zou het ook zomaar kunnen dat het afneemt. Al valt dat lastig te voorspellen.

leatherhead

• 3371 berichten
  • 1737 stemmen

Ah, ik vroeg me al af waar Ajax&Litmanen1's maandelijkse klaagzang over kortfilms bleef..

horizons

• 5008 berichten
  • 1956 stemmen

Hoewel ik er niet op stem vind ik die kortfilms wel af en toe leuk om te zien.

Ajax&Litmanen1

• 54259 berichten
  • 3370 stemmen

leatherhead schreef:

Ah, ik vroeg me al af waar Ajax&Litmanen1's maandelijkse klaagzang over kortfilms bleef..

Ik ben dat kleine dorpje dat dapper weerstand blijft bieden tegen de Romeinen...

John Milton

• 15183 berichten
  • 7966 stemmen

Ik had liever dat je Walhalla was, maar goed. We doen het met wat we hebben, of niet

tbouwh

• 5005 berichten
  • 3491 stemmen

Zo lang de shorts geïndexeerd staan als zodanig (gelukkig al enige tijd het geval, al was de marker in de oude weergave veel duidelijker) is dat ook het laatste waar ik me aan stoor. Ik zou er eerder (opnieuw) voor pleiten dat de kortfilms in de gebruikersstatistieken apart worden genomen, net als de series naast de langspelers. Ze mogen best meetellen in het totaal, als er op de pagina van de gebruiker maar helder onderscheid wordt gemaakt.

Even voor de duidelijkheid trouwens, iets telt hier als 'kort' tot en met 30 minuten toch? Ik hanteer zelf 40 min. als grens en door de loop van de veranderingen ben ik m'n zekerheid over het huidig geldige criterium even kwijt.

John Milton

• 15183 berichten
  • 7966 stemmen

Dat is niet in mijn voordeel Tim.

Seam

• 541 berichten
  • 1476 stemmen

tbouwh schreef:

Zo lang de shorts geïndexeerd staan als zodanig (gelukkig al enige tijd het geval, al was de marker in de oude weergave veel duidelijker) is dat ook het laatste waar ik me aan stoor. Ik zou er eerder (opnieuw) voor pleiten dat de kortfilms in de gebruikersstatistieken apart worden genomen, net als de series naast de langspelers. Ze mogen best meetellen in het totaal, als er op de pagina van de gebruiker maar helder onderscheid wordt gemaakt.

Even voor de duidelijkheid trouwens, iets telt hier als 'kort' tot en met 30 minuten toch? Ik hanteer zelf 40 min. als grens en door de loop van de veranderingen ben ik m'n zekerheid over het huidig geldige criterium even kwijt.

Ben het hier wel mee eens. Ik kijk en volg zo'n anderhalf dozijn gebruikers hier vooral vanwege hun filmlog. Ik ben alleen totaal niet geinteresseerd in kort films, waardoor ik dan continu moet kijken of het wel of niet een feature length film is. Dat neemt aardig wat tijd in beslag, dus ik zou een filter bijvoorbeeld kunnen waarderen. Of inderdaad een aparte lijst voor kortfilms. Zeker bij gebruikers die zowel veel kortfilms als normale films kijken is dat best onhandig (lees irritant) voor me.

tbouwh

• 5005 berichten
  • 3491 stemmen

Wilde graag even melden (heb het hier nog niet eerder zien passeren) dat in sommige van mijn persoonlijke gebruikerslijsten de grafische kaders (verkleinde versie van de poster) op een paar plekken ineens buiten proportie schuiten. Dan heb je allemaal normale kleine kaders en dan ineens twee grote. Misschien een bug die bij meer gebruikers voorkomt.

Redlop

• 8923 berichten
  • 3536 stemmen

In de oude versie is bij sommige films de cast weggevallen.

Mac Hammer Fan

• 4375 berichten
  • 7301 stemmen

Er is iets grondig mis, sorry dat ik het nog maar eens zeg, en de fout ligt niet bij mij of de crew, maar de site vertoont nog steeds talrijke bugs. Ik heb vandaag drie toevoegingen ingezonden en de acteurs van de cast nauwgezet ingevuld. Ik weet het heel zeker. Maar voor de crew waren ze niet zichtbaar. Ik kon het zelfs niet corrigeren want de acteursvelden waren verdwenen. Noch in Firefox noch in Safari onder MacOS Mojave alles laatste updates. Ook bij tvmeter waar ik de problemen gepost heb loopt het mank. In mijn berichtgeving kreeg ik de melding "je serie is goedgekeurd". Klikte ik op de titel, dan belandde ik bij een film die lang geleden door iemand anders was toegevoegd in plaats van de serie. Tot overmaat van ramp werken ook de links bij afleveringen bij nieuw toegevoegde series niet. Ook hier werd alles nauwgezet ingevuld en door de crew gecontroleerd. Ik werkte nu met de nieuwe layout. Ik maak mij serieus zorgen.

EDIT

ik kreeg van Kappeuter de tip dat ik enter moet gebruiken bij acteurs. Dan kan er een rood kruisje naast de naam van de acteur verschijnen en zou het moeten lukken. Maar bij de rejections kun je het inderdaad momenteel niet meer corrigeren. Het wordt allemaal veel moeilijker dan vroeger voor mijn simpele geest.

stinissen (crew)

• 20912 berichten
  • 40280 stemmen

De tv versie werkt ook nog steeds niet kan geen aanpassingen doen of nieuwe zenders selecteren ...

JDSsmetje

• 6545 berichten
  • 2056 stemmen

Geen idee of het al gemeld is, maar wanneer ik op de filmpagina van Loft klik, kom ik bij de serie uit 2011 terecht. Hetzelfde gebeurt bij De Zaak Alzheimer. Lijkt me dat er nog een probleempje is met gelijknamige titels.

joachimt (crew films)

• 1808 berichten
  • 7639 stemmen

JDSsmetje schreef:

Geen idee of het al gemeld is, maar wanneer ik op de filmpagina van Loft klik, kom ik bij de serie uit 2011 terecht. Hetzelfde gebeurt bij De Zaak Alzheimer. Lijkt me dat er nog een probleempje is met gelijknamige titels.

Welke Loft? Ik kan dit niet reproduceren.

joachimt (crew films)

• 1808 berichten
  • 7639 stemmen

Bij Alzheimer kan ik het wel reproduceren. Zowel via de zoekfunctie als via mijn eigen stemmen (ik heb alleen de film gezien/gestemd), kom ik bij de serie inderdaad. Kent iemand nog meer van dit soort voorbeelden?

kappeuter, zet maar op de bugslijst erbij. Volgens mij had je deze nog niet.

Metalfist

• 12300 berichten
  • 3926 stemmen

De Loft versie van 2008 linkt naar deze pagina joachimt: Pagina niet gevonden Ik heb op de 2008 versie gestemd (ik klik dan ook degene aan in de lijst waarin mijn stem bijstaat) maar kom dus op de miniserie, met dezelfde poster, uit. Ergens vind ik het ook wel vreemd dat die apart op de site staan? Dat is gewoon een iets langere versie van de film die ze indertijd op televisie in 3 stukken hebben uitgezonden maar dat terzijde.

Aah ja dat is ook logisch, je geeft de link van MovieMeter mee en de site maakt er "Pagina niet gevonden" van.. Jongens toch, dat kun je je toch niet meer voorstellen dat zo'n dingen nog altijd niet zijn opgelost.

Mac Hammer Fan

• 4375 berichten
  • 7301 stemmen

En we gaan maar verder met de bugs.

Ik wil de film Nadja à Paris toevoegen van Éric Rohmer. Blijkt dat de regisseur niet kan gekoppeld worden. Dus voeg ik hem nogmaals toe en ja hoor hij verschijnt niet in de lijst!

Waar gaat dat eindigen...

Firefox onder Mojave, screenshots gestuurd naar een crewlid.

joachimt (crew films)

• 1808 berichten
  • 7639 stemmen

Mac Hammer Fan schreef:

En we gaan maar verder met de bugs.

Ik wil de film Nadja à Paris toevoegen van Éric Rohmer. Blijkt dat de regisseur niet kan gekoppeld worden. Dus voeg ik hem nogmaals toe en ja hoor hij verschijnt niet in de lijst!

Waar gaat dat eindigen...

Firefox onder Mojave, screenshots gestuurd naar een crewlid.

De zoekmachine op de toevoegpagina lijkt moeite te hebben met accenten, apostrofs etc... Heb ik ook al ondervonden.

Staat genoteerd. Morgen is er waarschijnlijk weer een Google Meet sessie met Roy en een programmeur. Dan nemen we een lijst met meest urgente bugs rondom toevoegingen, regisseurs en dergelijk door.

gauke

• 9699 berichten
  • 12527 stemmen

Waarschijnlijk een domme en ondoordachte suggestie: in de vernieuwde site zitten ontelbare (ontwikkelings) fouten waarvan er nu veel bekend zijn. Is het niet beter om tijdelijk terug te schakelen naar de klassieke modus zodat er voldoende tijd is om de fouten rustig te herstellen en daarna weer over te schakelen naar de nieuwe modus?

Mac Hammer Fan

• 4375 berichten
  • 7301 stemmen

Zopas een andere film proberen toe te voegen. Had netjes met de enter toets de regisseurs en acteurs gekoppeld, maar bij inzenden kreeg ik een foutmelding over het formaat van de poster. Ik verbeter dat en wat zie ik? Regisseurs en acteurs zijn weg!!! Ik begin ze opnieuw in te voegen met de enter toets en bij de tweede regisseur wordt mijn film gewoon ingezonden zonder volledige data. Het loopt echt de spuigaten uit. Zo kan het echt niet verder... pff...

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.