ad

Geregisseerd door: Ernie Barbarash

Met onder meer: Jean-Claude Van Damme, Darren Shahlavi en John Ralston

• Google Play Bekijk via Google Play

Over Pound of Flesh

"The black market is about to get bloody"

Deacon, een voormalige black-ops agent, is in China om zijn nier af te staan aan zijn stervende nichtje. Een dag voor de operatie wordt hij wakker en blijkt hij het slachtoffer te zijn van orgaandiefstal. Op zoek naar zijn nier laat hij een spoor van geweld achter in de donkerste uithoeken van de stad, bordelen, vechtclubs, zwarte markten en landgoederen van miljardairs.

imageimageimageimage

avatar van Draconian

Draconian

Acteerwerk vond ik matig. Vooral de scene in het huis was te langdradig waardoor je de focus kwijtraakt. Vergeleken met zijn vorige films was dit rommel.

avatar van vranque

vranque

Dit is wat je er van verwacht en je komt gelukkig niet bedorgen uit. Heerlijke zekerheid, ware het niet dat ik dan toch een beetje kots op dit soort films. Ergens in een klein hoekje hopen op verbetering? Zinloos.

avatar van schumacher

schumacher

Die hard Van Damme fan hier en aan hem lag het zeker niet ze, ik zie die graag bezig.

Meerdere andere acteurs vond ik maar niets, er was geen chemie of nikske, die ouwe chinees of wat het ook was (niks fouts mee bedoeld) die vond ik echt slecht en die broer tja......

De gevechten waren leuk zoals altijd mee Van Damme daarom kon ik nog met een gerustgemoed een 3 geven, kzou graag meer willen geven maar dan zou ik niet objectief meer zijn.

Beetje jammer dat Van Damme aan zo'n films meedoet, die zou beter nog eens meedoen aan the expendables ofzo of een hard target 2 ofzoiets dat was echt de max die film, leuk verhaal, zalig in beeld gebracht die scene op die wagen in hard target en al die acteurs waren top toen.

Als Van Damme fan kijk je ook sowieso naar deze film, hem in aktie zien blijft genieten maar de film is helaas niet super. Het niveau zoals dus wrong bet en hard target en noem maar op word helaas van geen kanten behaald.

Mss een leuk weetje; blijkbaar komt er een nieuwe kickboxer aan met Jean Claude . Daar kijk ik al wat meer naar uit.

avatar van biohazard

biohazard

leuke film

avatar van Brabants

Brabants

JCVD is duidelijk uitgerangeerd, ook al hoop je als fervent kijker toch telkens op het tegendeel. Wederom een ongeloofwaardig en saai verhaal, slechte actie en onzinnige dialogen. Het is nooit echt een acteur geweest die het moest hebben van zijn verbale communicatie en daarbij komt nu ook nog eens dat zijn vechtkunsten niet zo heel bijzonder meer zijn. Jammer maar het zijn nu eenmaal wel de feiten.

avatar van .44 Magnum

.44 Magnum

@ schumacher

als echte die hard van Damme fan had je misschien gezien dat die oude Chinees een bekende is uit één van zijn oudere films

avatar van dvdcrusher

dvdcrusher

Blij Van Damme nog eens terug te zien in een vertrouwde rol. Hij kan het nog steeds, al moet ik zeggen dat ik Dolph Lundgren, die nog een paar jaartjes ouder is dan JC, er toch nog fitter zag uitzien in Skin Trade. Maar het zal waarschijnlijk ook wel aan die nieroperatie liggen. Het scenario is prima en ook het einde is origineel. Tot dus ver het positieve. Wat mij vooral stoort is de slechte casting. Wat een ellendig zwakke acteurs spelen er naast JC. Zo mogelijk hebben ze nog een zwaarder accent als JC. Van vrouwelijk schoon is hier ook geen sprake. Nee, dit is beslist een van de zwakkere films van JC en ik wijt dit niet eens aan zijn 55 jaar. Sorry, meer dan 3 sterren kan ik niet geven, hier zat echt veel meer in/

avatar van filmkul

filmkul

Matige actiefilm. Het verhaal is recht toe recht aan en bevat verder geen verrassingen. De film kabbelt redelijk voort, maar is wat aan de saaie kant. De actiescenes zijn vlak en doorsnee. Van Damme is nooit een echte acteur geweest en komt in deze film ook niet uit de verf. De zogenaamde dialogen zijn niet echt passend. Verder ziet de film er redelijk verzorgt uit. 2.0

avatar van bangkoklover

bangkoklover

Van damme moet er maar mee stoppen, hij is alleen nog geschikt voor dit soort derderangs films, en ik kan me niet voorstellen dat hij daar nog iemand een plezier mee doet, mij in ieder geval niet, slechte acteurs, slechte dialogen, slechte actie, kortom bagger.

avatar van rensenbrinck

rensenbrinck

Typische "Van Damme"- actiefilm;niet meer maar ook niet minder.

Verhaal en acteerprestatie vond ik zeker voldoende.

Alleen het "familiaal" onderonsje in het huis duurde iets te lang.

Maa om dit bagger te noemen? Zeker niet;of kijken sommigen alleen maar naar "oscaar" winnaars

of psychologische drama's?

avatar van blisteringdude

blisteringdude

Matige Van Damme. Ik stoorde me vooral aan de matige special effects en de slechte dialogen. Dat Van Damme het nog steeds kan, heeft hij wel bewezen in Six Bullets en Assassination Games van enkele jaren terug.

avatar van Kondoro

Kondoro

• 1914 stemmen

Pound of Flesh

Van Damme komt helaas aan zijn eind. Nu alweer 55 jaar en je kunt toch merken aan zijn films dat hij achteruit gaat. Ook in deze B-Film was veel te klagen. Dus daar gaan we dan! De film zag er te simpel uit, je ziet vaak het gebruik van een green screen wat ik dus totaal niet vind kloppen in een film. Mocht je er mee werken dan vind ik het zeker wel netjes dat je dan ook een goede afwerking er in maakt. Dit was afgeraffeld. Het acteer werk van de acteurs en actrices ziet er niet uit. De enigste die ik het nog een beetje goed vond doen in de film was, uiteraard de heer hem zelf, Jean-Claude Van Damme. Aan actie geen gebrek, dat zeker niet in deze film. Het concept was matigjes en best wel makkelijk opgezet. Camerawerk is ook verschrikkelijk. Dus, mocht je een B-Film willen zien die je middagje even moet vullen? Neem deze film! Ideaal!!!

avatar van Timecop

Timecop

Matige special effects, vooral als ze in de auto rijden, dan lijkt het wel een jaren 50 film

avatar van DragQueen

DragQueen

Redelijke Van Damme film. Ik mag hem altijd graag zien verschijnen in films. Ook hier zorgt hij weer voor de nodige rake klappen. Het verhaal is daarin tegen dan weer zwakjes, en af en toe wat gekunsteld. Het camerawerk en de effecten ogen ook vrij goedkoop. Let daarbij op de scenes in de auto. Het zal ongetwijfeld een budget kwestie zijn. Het reikt niet boven het niveau B-film, maar is toch bij vlagen vermakelijk. 2,5 Ster

avatar van Jeroen A.

Jeroen A.

Het verhaal zit goed in elkaar maar het is niet echt de jean claude van damme die ik gewent ben. En dan heb ik veel films van hem gezien want ik heb bijna al zijn films. Ik vond het zonde dat je bij bepaalde scene in de auto dan kon je gewoon zien dat het niet echt was. Ik raad hem wel aan voor alle van damme fans maar zeg der wel bij verwacht der niet veel van ik geef deze film dan ook 2 sterren

avatar van HALVE TAMME.

HALVE TAMME.

''3x niks .''

Pound of Flesh (2015):

Recht toe recht aan actie zonder special effects, plus een slap verhaal en 1 a

2 acteurs die er tijdens de film uit moeten springen zover het voor hun doen

kan, de rest van de cast lanterfanten er maar wat omheen (in en in triest als

je het mij vraagt).

Halve ster van mijn kant, meer kan ik er helaas niet van maken.

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Vermakelijk maar wel over zijn hoogtepunt heen Van Damme toch geamuseerd.

avatar van Richard_Voorhees

Richard_Voorhees

Van Damme is eigenlijk de enige reden om deze film te zien. Ja, hij zet weer een personage neer dat hij al zo'n kleine 20 keer eerder deed, maar hij komt er nog best goed mee weg.

Verder heeft deze film niet enorm veel te bieden. De chemie tussen de personages was inderdaad niet geweldig. Iets dat een film waarin de relatie tussen de broers en het nichtje wat centraal staat erg jammer is.

Ook zag de film er visueel gezien soms niet al te best uit. De donkere steegjes waren nog wel redelijk, maar die scene waarin Van Damme in een soort ijsbad ontwaakt vond ik er dan weer erg lelijk uitzien.

Daarnaast was het verhaal redelijk voorspelbaar en die zogenaamde religieuze broer sloeg inderdaad kant noch wal. Zeker geen topper uit het genre, maar hier en daar nog wel wat vermakelijke actie.

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

Redelijke actiefilm met Jean-claude, zeker niet zijn beste film.

De film viel me een beetje tegen, niet zo veel actie en veel donkere beelden van de gevechten zelf.

Alle actie speelt zowat af in het donker waardoor je weinig ziet.

Einde was wel goed gedaan en verzonnen niet gedacht dit einde.

al met al wel vermakelijk, maar had beter gekund.

avatar van Proeneke

Proeneke

Toevallig vandaag op deze film gekomen, na heeel lange tijd geen films van JCvD te hebben gekeken.

Ik was een beetje afgeknapt op zijn gedrag wat betreft drugsgebruik en zo. En toen ik aan deze film begon moest ik daar weer aan denken, simpelweg omdat t zen sporen in zijn gezicht zeker wel heeft nagelaten. Hij leek wel een wandelend lijk af en toe. Natuurlijk zal dat misschien zijn omdat hij heel de film maar met 1 nier rondwandelt , da zou kunnen

Maar ik moet zeggen, dat ik gaandeweg steeds meer enthousiast werd want ik kreeg toch weer het old skool gevoel terug dat ik had bij de eerdere films uit de jaren 90.

Laat de man zijn wat hij is, hij doet het nog steeds prima, en met altijd weer dat vleempje drama.

Ik heb ervan genoten, en ga de andere films die ik gemist heb ook eens belijken.

Rest mij nog een vraag bij deze film... mag het ietsje meer zijn??

avatar van steventje

steventje

Een van de slechtere films van onze Jean Kloot. Wat een slecht script zeg en de vechtscenes zijn ook allemaal vertraagd of slecht in beeld gebracht. De hele film leek me nogal donker gefilmd en er gebeurde zo weinig in beeld. Geen toplocaties of mooie plaatjes zoals we normaal gewend zijn van Vandamme. Neen deze film is er ééntje om snel te vergeten. Het enige postieve was de kop van Jean Kloot, die leek echt geleefd en vermoeid.

avatar van Chainsaw

Chainsaw

Wat je wil zien is een pissige spierbundel, die zijn nier gaat halen bij een groep gangsters. Wat we krijgen is een groep oninteressante personages, die in de auto (met de meest bespottelijke greenscreen effecten ooit) of in een vakantiehuisje oeverloos doorzagen over familierelaties, zieke geliefden en de Bijbel. Het houterige spel en de kneuterige dialogen daarbij werken niet bevorderlijk.

Pound of Flesh was misschien nog leuk geweest als de toon niet zo serieus was. Een paar lekkere lompe actiescènes of dik aangezette kills hadden de film een stuk leuker gemaakt. In plaats daarvan krijgen we inwisselbare en veel te korte gevechten, afgewisseld met het nodige gelul van een hoop saaie personages. Meer geknok tussen Van Damme en Darren Shahlavi had de film de nodige peper in de reet gegeven. Positieve aan de film is Van Damme zelf. Hij oogt niet topfit (kan ook niet als je een personage speelt dat net een nieroperatie heeft gehad), maar hij is alsnog energieker dan al die charismaloze vaatdoeken die in de film rondlopen. Maar hij kan niet voorkomen dat je als kijker aan het einde van deze inwisselbare actiefilm op apegapen ligt.

1,5 sterren

avatar van limelight73

limelight73

Poeh... ff schrikken van het ouder worden van mijn held. Ging er een beetje negatief in omdat ik al recensies had gelezen. Het viel me allemaal nog redelijk mee. Ik vond echter ook de broer op de een of andere manier niet goed in het geheel passen. Verder was het verhaal eigenlijk nog best goed en moest ik op het einde nog bijna een traantje wegpinken ook. Een krappe 3*.

avatar van patrick17

patrick17

van Damme zie ik graag spelen en daardoor zal ik nooit een film van hem overslaan.

Dit was een van zijn nieuwste film maar was wel een van de minste in heel de reeks.

Er gebeurde te weinig. Het einde is goed en maakt het voldoende. Zoals hierboven staat krap voldoende.

Onderhond

Oef.

Heb eigenlijk nog niet zoveel Van Damme films gezien, maar vond ze meestal toch bij de betere behoren als het over B-film actie gaat. Deze film blijft echter nog vér onder die maat ook, wat het tot een waar wanproduct maakt.

Acteerwerk is erg slecht. Van Damme is ook niet echt geschikt meer als actieheld. Hij bewees eerder toch een beetje te kunnen acteren (JVCD), al kon dat ook gewoon een toevalstreffer geweest zijn. Wat hij hier laat zien is niet best. En dan nog is hij één van de betere acteurs in deze film.

Actiescenes zijn verder ook erg mak. Lelijk in beeld gebracht, flauwe choreografie en vooral erg loom en traag. Visueel verder ook helemaal niks. Met die versnelde editjes als onwaarschijnlijk dieptepunt. Niet wat ik wil zien als ik een actiefilm opzet. Verder véél te veel gejengel en veel te serieus gebracht. Het hele plotje is niks waard, terwijl er toch erg gewichtig over gedaan wordt.

Nee, dit is slecht aan alle kanten. Verbazingswekkend dat dit nog zo veel bekeken wordt en nog een positief gemiddelde heeft ook. Regelrechte putjesfilm.

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Ik ben al een aantal keer badend van het zweet 's nachts wakker geschrokken van de green screen club (en auto)-scene's. Blijft me achtervolgen...

Eigenlijk is dit project een complete nachtmerrie, maar vond JCVD ergens nog wel genietbaar in de barre omstandigheden. Soort leedvermaak.

avatar van Phantasm

Phantasm

Niet echt goed en niet echt slecht, leuk om een keer gezien te hebben.

avatar van DiDa

DiDa

Gister nog eens herzien. Pound of Flesh had heel veel potentie om een vermakelijke actiefilm te worden, maar heeft toch teveel minpunten om echt leuk te zijn.

Positief is het verhaal. Voor een low budget actiefilm bevat het verhaal wel hart en ziel en weet ook met een aantal twists te komen. Van Damme speelt zijn rol ook goed. Zoals al vaker gezegd, hij is naarmate hij ouder is geworden beter gaan acteren. Darren Shahlavi (RIP) is altijd goed als bad guy, maar er wordt te weinig met zijn rol gedaan. De rest van de cast acteert zeer matig.

Een grote fout naar mijn mening is de keuze van de stunt choreograaf om de gevechten neer te zetten in de vorm van MMA. In The Making Of wordt hierover gesproken. Het is een bewuste keuze geweest en was voor Van Damme ook een kennismaking met deze vechtstijl. Het oogt inderdaad realistischer en past ook wel bij het verhaal. Maar zoals al vaker gezegd door mezelf, MMA is een vechtstijl die op het witte doek totaal niet overkomt. De gevechten in Pound Of Flesh zijn dan ook niet flitsend en spectaculair genoeg. Ik wil geen Van Damme zien die constant op de grond aan het worstelen is met zijn tegenstander, maar een Van Damme die zijn tegenstander met een trap of slag neerhaalt. Het openingsgevecht (in zwart wit) met Shahlavi kwam hier het dichtstbij. Als sport is MMA heel gaaf, maar als "film" vechtsport komt dit totaal niet over.

Producent Mike Leeder heeft onlangs aangegeven dat er wat problemen waren in post-producie (budgettair gezien) waardoor ze een goedkopere partij in hebben moeten huren voor de post-productie. En dat is te zien, want de green screen scènes zijn echt belachelijk. De autoscènes zijn echt tenenkrommend om naar te kijken en halen je echt uit de film. Alsof je naar een autoscene in een sitcom zit te kijken. Leeder verdedigt zich regelmatig op facebook mbt commentaar over deze film. Hij vind het jammer dat er zo negatief wordt gedaan over de film, want ze hebben een zeer moeilijke productie gehad en veel tegenslagen enz enz en hij is trots dat ze dit bereikt hebben. Allemaal prima, maar het draait toch om het eindproduct. De personen die deze film kopen hebben hier geen boodschap aan...

Pound Of Flesh is geen slechte film hoor, maar bovenstaande elementen worden door mij wel als storend ervaren en zijn ook de grootste problemen van de film. De film kijkt aardig weg en Van Damme doet zijn best, maar je kunt niet ontkennen dat de film wat problemen heeft. Voordeel van de twijfel, nipte voldoende 3 sterren

avatar van lars-pixar

lars-pixar

In de nieuwe film van Ernie Barbarash krijgt Jean Caude van Damme weer de hoofdrol, eerder acteerde hij in Assassination Games (2011) en in 6 Bullets (2012) van regisseur Barbarash. In Pound of Flesh wordt je als kijker al meteen in een vrij mysterieuze setting gestopt, Deacon (van Damme) wordt wakker in een ijskoud bad in een hotelkamer en weet niet waar hij zich bevind en hoe hij daar komt. Als hij probeert bij te komen treft hij wat bijzondere aanwijzingen aan, er ligt veel bloed op bed en op de kast ligt een geschreven kaart en veel geld in een envelop, tot schrik komt hij er nog eens achter dat hij een wond heeft op zijn lichaam en dat er wel eens mee te maken kan hebben.

Van Damme is bestolen van zijn nier, die hij tenslotte nog zou doneren aan de dochter van zijn broer, maar iemand was hem hierin voor.

Gelukkig heeft hij nog 1 nier over om de dader te vinden en te achterhalen, actie dus niet te minder.

De casting is aan de slechte kant, vooral als je ziet dat John Ralston de broer van Van Damme moet voorstellen, daarin tegen is het acteerwerk van meerdere acteurs in deze film ook wat aan de matige kant. Het verhaal klinkt in het eerste gehoor wat simpel, maar is toch wel wat diepgaander dan andere tegenwoordige actie B films. Op zo’n moment ligt het nog aan de verwerking van het verhaal en de kwaliteiten van de regisseur waarvan vooral de kwaliteiten er wel in zitten, maar de rest…. ?

Vooral de eerste samenwerking tussen Van Damme en deze regisseur kwam goed uit de verf als je terug kijkt naar Assassination Games (2011) .

Dit derde werk bevat ook weer een goede samenwerking, maar helaas bied de film niet genoeg creatie aan om het interessant te houden.

Het wordt pas interessant bij drie zeer sterke scenes die gelukkig verdeeld zitten over het anderhalf uur heen, de eerste scene is het gevecht in de dans club waar Deacon met een bijbel iedereen te lijf gaat, de tweede creatieve scene is wat later in de film waar Deacon in strijd komt met twee spionnen, de vecht scene speelt zich af in/bij een auto, de laatste interessante actie scene speelt zich af tegen het einde van de film waar Deacon met een infagroenlicht een gebouw binnenvalt. Deze drie scenes laat zien dat regisseur Barbarash niet zijn kwaliteiten heeft verloren. Gelukkig houd dit de film in stand waardoor het vermaak wat schommelt en het zo af en toe wat interessante momenten heeft.

avatar van Elchapo

Elchapo

Een soort guilty pleasure zou ik deze film willen noemen,voor het grote publiek geef je het liever niet toe dat je het een leuke film vindt,en toch is ie leuk....3.5 stars.

avatar van Berthil

Berthil

Wanneer laat hij dat ei op zijn voorhoofd eens weghalen? Elk litteken is beter dan dat.

avatar van Hollywood007

Hollywood007

Allereerst het camerawerk en de montage in deze film zijn verschrikkelijk. Er is tevens gewerkt met een green screen en het ziet er allemaal niet uit. Verschillende keren is er zelfs duidelijk zichtbaar gebruik gemaakt van een body double voor JCVD, waarschijnlijk om de kosten wat te drukken. Maar het verhaal op zich is best ok. Zeker het einde is leuk met een kleine twist erin. JCVD acteert best ok maar de andere laten te wensen over. Toch heb ik me hier best mee geamuseerd. Dat zal zeker niet in de laatste plaats zijn omdat ik een grote JCVD fan ben. Mja, zozo filmpje, maar toch best leuk.

avatar van Thorongil

Thorongil

Met een deftig budget kon dit zoveel beter zijn.