Six Days Seven Nights (1998)

Avontuur / Komedie

geregisseerd door Ivan Reitman
met Harrison Ford, Anne Heche en David Schwimmer

Tijdens een romantisch uitje op een tropisch eiland met haar vriend besluit Robin Monroe om haar magazine te helpen door een interessant verhaal op een nabij gelegen eiland te coveren. Het enige vliegtuig op het eiland wordt bestuurd door Quinn Harris, een stevige drinker. Quinn en Robin kunnen elkaar niet uitstaan, maar wanneer hun vliegtuig crasht op een onbewoond eiland worden ze wel gedwongen met elkaar samen te werken.

avatar van eppo349
De enige reden dat ik naar deze film kijk zijn de scene's waarin Mevrouw Heche in een T-shirt (al dan niet nat) rondloopt. De rest doet er niet toe.

avatar van hjcool
Harris was toen 56 jaar en die meid 29! kom nou zeg, ik dacht o jee daar gaan we weer, weer een happy end met een romance!

avatar van Outblasty
Heb hier super goede herineringen aan, vond dit vroeger een verschrikkelijk spannende film. Denk dat ik hem maar niet opnieuw ga kijken want ik heb zo'n gevoel dat die herinnering wel eens verpest zou kunnen worden.

Qua films waarin Harrison Ford in meespeelde moet dit toch wel een van zijn slechtste zijn geweest. Het verhaal is vreselijk en zeer voorspelbaar en de romance tussen Harrison Ford en Anne Heche is te triest voor woorden (leek meer op incest ). De beelden op het eiland redden de film nog een beetje maar veel soeps was het niet met als dieptepunt het einde met die belachelijke piraten.

Deze film is wel goed voor het milieu: 100% recyclage.

Dick2008 schreef:
Deze film scoort toch hoger dan verwacht, hoewel over het algemeen toch niet al te lovende kritieken. Vond toch erg grappige film en kon er vaak om lachen. Chaotisch sfeertje en met dat Japanse vliegtuig en met die zeerovers ja ik vind dat het allemaal bijdraagt tot een geslaagde film. En Anne Heche mag er ook best wezen.

Dick2008 schreef:
Nou ik vind het anders maar een erg leuke film. Nog leuker dan de eerste keer zien. Anne Heche en Harrison Ford doen het goed. Bij deze mijn stem verhoogd. 4.0.

Veel grappige scenes, bijvoorbeeld dat die boot op wordt geblazen terwijl ze in dat vliegtuig zit, en dat die zeerovers hun eigen boot opblazen Ook een mooie scene vind ik als die baas opbelt terwijl het sneeuwt in New York en zij zit lekker op zo'n tropisch eiland, nou wat wil je nog meer.

Heb deze film nu voor de derde keer bekeken. Vergeleken bij andere films speelt David Schwimmer hier nog redelijk maar een goede acteur vind ik het nog steeds niet. Anne Heche is toch eigenlijk ook maar een rare meid. Maar het komt de film wel ten goede. De sexuele geaardheid van een acteur/actrice laat ik verder buiten beschouwing. Ford doet het wel leuk. Het leeftijdsverschil tussen hem en Heche is misschien wat te groot. Maar ja, maak ik ook geen punt van, want komt in realiteit ook best wel vaak voor.

Toch is het spel van geen van allen echt opmerkelijk te noemen. Wel kent de film vele grappige momenten, al blijven de dialogen misschien nog wel het leukst. De mooie opnamen tussendoor helpen ook. Het avontuurlijke wat duidelijk aanwezig is, zorgt voor een goed tempo van de film, die zelfs ook nog even spannend wordt. De speelduur is precies goed en dit blijft dan ook één van de leukere films. 4.0

avatar van aburex
Best wel een leuke film met redelijk veel clichés, maar dat doet er niet toe. Heb hem al enkele keren gezien en blijft toch nog interessant. Leeftijdsverschil? Nou ja

koksan
wat een goeie fim

avatar van DragQueen
Leuke Avontuurlijke Komedie, met een aardig verhaaltje. Ford en Heche delen verder een aardige chemie, en vullen hun rollen op een leuke manier in. Vermakelijk kijkvoer. 3 Sterren.

avatar van black swallow
flauwe film,
kan me voorstellen dat het sommigen aan zal spreken,... maar tis het soort film van dertien in een gemakkelijk dozijn,

avatar van schram101
Vermakelijk filmpje die absoluut niet boven de middelmaat uitstijgt, maar vanwege de leuke rol van Ford en de komische rubberboot-grap toch voor een komische avond zorgen. De piraten (met o.a. een gastrolletje voor Danny Trejo) zijn lekker fout, en dat is eigenlijk ook de hele film.

Fout

avatar van danny61
mooie film geen echte hoogvlieger maar toch leuk , zeer mooie locatie

avatar van John Milton
het slaat niet echt ergens op deze film, het verhaaltje vliegt alle kanten uit en logica is ver te zoeken. Meestal kan ik niet zo goed tegen dit soort films maar op de een of andere manier komt deze er mee weg....

Ik weet het ook niet, maar ik kan hem geen onvoldoende geven, daar vind ik hem simpelweg te vermakelijk voor

avatar van filmfreak 101
hjcool schreef:

Dude jij hebt dezelfde profielpic als ik xd

filmfreak 101 schreef:

Dude jij hebt dezelfde profielpic als ik xd

Hier hebben ze het over "avatar".

Ik weet niet hoor, "happy end", voor mij is het wel romantische komedie alleen er zit ook veel avontuur en actie in, is het geen spoiler??? Wie het weet mag het zeggen en correcties indienen kan ook altijd.

Is gewoon een erg grappige film met een leuk verhaal en nog een beetje spannend ook.
En ook goed geacteerd!
Wat een stelletje azijnpissers die deze film niks vinden.

avatar van gillie24
Vermakelijk.

Ondanks zijn voorspelbaarheid een leuke, grappige en een prima voortkabbelende film. Het tempo is prima en ook het acteerwerk is gewoon goed. Heche en Ford zijn leuk samen en hebben duidelijk chemie en het geruzie tussen de twee is leuk om te zien. David Schwimmer doet zijn rol van Ross in Friends dunnetjes over en dat blijft leuk. De filmlocatie (ongetwijfeld Hawaii) is betoverend mooi.

De film op zich is niet zo slecht. OK de film is voorspelbaar, en het bevat een heleboel clichés. Maar deze films doet waarvoor het was ontworpen om te doen. Namelijk je vermaken...

Heche en Ford hebben een unieke romantische chemie in de hele film. De meestal stijve Harrison Ford is grappig en overtuigend als Quin Harris. Hij is zeer comfortabel op het scherm dankzij Anne Heche. Zij is de echte ster van de film.
Heche met haar unieke lichaamsbouw, mimiek en komische timing zorgt ervoor dat deze film meer dan de moeite van het bekijken waard is.

De film zou veel beter en leuker zijn geweest zonder David Schwimmer. Hij ruïneert in zijn eentje bijna de film. Hij was ongelooflijk vervelend en storend met zijn alla Ross gespeelde personage in deze film.

het is een Disneyfilm en dat zal verklaren waarom Reitman sommige scenes uit vliegtuig en op het eiland heeft laten vallen. Jammer, want heel het zij-verhaaltje met Schwimmer en de talentloze Jacqueline Obradors voegt niks toe aan de film en irriteert alleen maar.

Alles bij elkaar, een voorspelbare maar smakelijke maaltijd.

Super vermakelijk, enig minpuntje: David Schwimmer. Dit minpuntje wordt weggewerkt door een fantastische Heche. Uitstrailing, Timing, Presentatie. Wat een ondergewardeerd megatalent!

Dick2008
Een film die toch wel bijzonder leuk blijft zeg. Eigenlijk vooral een film tussen Anne Heche en Harrison Ford. Een avontuurlijke romantische komedie. En het leeftijdsverschil stoorde me echt niet, bovendien komt dit aan het eind ook ter sprake. Heche probeert steeds vrolijk en optimistich te blijven, terwijl Ford, daar weer chagrijnig op reageert. Dit geeft een zeer leuke wisselwerking. En er zit wel iets in van die "duo"-films, waarin de één als aangever werkt.
De zeerovers zijn veelal kolder, maar zorgen voor het avontuurlijke in de film, die is opgenomen in een mooie omgeving (Hawaii). Het tempo is ook vrij goed. Ik meende dat hij in loop van tijd wat minder was geworden. Maar heb er toch weer van genoten. 5.0

avatar van blurp194
Grappig niemendalletje, met een mooie zonnige sfeer erin. De combinatie Harrison Ford en Anne Heche werkt onverwacht goed, de interacties tussen die twee zijn grappig en de chemie is zeker aanwezig.

Wel erg cliche en erg voorspelbaar, maar dat hoort wel ietwat bij het genre.

avatar van baspls
"Ever since we've been here you've been so confident."
-"Well I'm the captain. That's my job. It's no good for me to go waving my arms in the air and screaming "Oh shit, we're gonna die!" That doesn't invoke much confidence, does it?"

Komedie is niet echt mijn ding maar dit was voor de verandering best een leuke film.

Harrison Ford had hier een leuke rol, al heb ik hem in betere gezien. De zoveelste keer dat hij iets met vliegen te maken heeft; kapitein van een ruimteschip, een avonturier die NIET kan vliegen, een president op Air Force One en hij heeft recent een ongeluk gehad met z'n privé vliegtuigje...

De film was best aardig opgenomen en het verhaal was best aardig. Voor een komedie kent de film best nog wel een paar serieuze momenten. Zitten wel een paar onwaarschijnlijkheden in het verhaal, het zoeken naar een verongelukt vliegtuig stopt echt niet na een paar dagen (dat duurt echt wel een paar maanden), ook zouden piraten nooit met dure munitie op verongelukte toeristen gaan schieten die niet eens geld bij hebben.

De muziek van Randy Edelman vond ik erg mooi.

Wel behoorlijk andere koek als Ghostbusters maar wel een vermakelijke film.

avatar van knusse stoel
Het is al weer een poos geleden dat ik deze film heb gezien maar in mijn herinneringen was het wel een grappig verhaal. Gespeeld door goede acteurs dus wat wil de mens nog meer?

Als je allergisch bent voor Heche en Ford valt er weinig te genieten. Dit niemandalletje na een uur uitgezet. Wat een hopeloos laag humor-niveau. brrrr Wat is er zo bijzonder aan Heche trouwens? Ik vind het een behoorlijk eng wijf. En die Ford met zijn enge mondje.....

Dick2008 schreef:

waarom in godsnaam 5 sterren voor dit 13 in een dozijn feelgood gedrocht?

avatar van panax
gewoon een leuke film ,meer niet !!

avatar van IH88
“I've flown with you twice and you've crashed half the time.”

Aardige avontuurlijke romcom. Harrison Ford en Anne Hecke zijn een zeer vreemd koppel, maar het werkt wel. Vooral door het humoristische gekibbel tussen beide (en het charisma van Ford). De film heeft veel subplotjes die totaal niet werken (Schwimmer, piraten), maar het geruzie en geflirt tussen Ford en Hecke, op een tropische locatie, maakt het wat aangenamer.