• 10.922 nieuwsartikelen

Geregisseerd door: René Clément

Met onder meer: Alain Delon, Jane Fonda en Lola Albright

Gesproken taal: Engels en Frans

Plot Les Félins

"The Women of the "Joy House" Allowed Him Every Freedom...Except the Freedom to Leave!"

Marc, een gigolo, wordt door de handlangers van de geduchte Amerikaanse gangster achtervolgd, omdat hij zijn vrouw heeft verleid. Hij schuilt zich in een villa waar een rijke Amerikaanse weduwe en haar nicht Mélinda, die hem als chauffeur in dienst neemt, woont. Langzamerhand beseft Marc dat hij in een vreesaanjagende valsstrik is belandt...

logo tmdbimage

avatar van brucecampbell

brucecampbell

Eén van de zovele films die ik al jaren zoek!

brucecampbell schreef:

Eén van de zovele films die ik al jaren zoek!

HIER alvast de U.S. poster op groot formaat...

avatar van brucecampbell

brucecampbell

Zéér mooi!

Dogie Hogan

*DVD release 12 aug. 2008: € 9,07.

Dogie Hogan

** DVDreview. Teleurstellend; pre-order maar snel gecancelled.

stinissen (crew films & series)

9 juni

14:45 - 16:30

ARTE

stinissen (crew films & series)

29 juni 14:45 - 16:20

ARTE

avatar van Movsin

Movsin

Niet denderend scenario - soort huit-clos film - maar met een verrassende ontknoping. Mooi camerawerk maar met Delon en Fonda m.i. niet in hun beste doen.

gauke

Een mysterieuze Hitchcockachtige, psychologische en ook sexy thriller over een driehoeksverhouding die niet van gevaar ontbloot was. Het bizarre verhaal zat vol met verrassende plotwendingen (waarin logica niet het sterkste punt was), onderhuidse spanning en onheilspellende elementen. De cast speelde zonder meer goed.

avatar van Biosguru

Biosguru

De plot is al raar. De dialogen en actie's van de personages maken het onnavolgbaar vreemd, wel op een rare sexy, tongue in cheeck manier. Maar de dialoog bestaat grotendeels uit van die filosofische volzinnen waar Fransen een patent op hebben. "De idee" is daarbij meer van belang, dus dat er een filosofische volzin geuit wordt, dan wat de zin zelf precies inhoudt. Niet mijn kopje thee.