The Dark (1979)

Horror / Sciencefiction

geregisseerd door John 'Bud' Cardos
met William Devane, Cathy Lee Crosby en Richard Jaeckel

Los Angeles wordt geteisterd door een moorddadig buitenaards wezen. Kunnen Roy Warner en zijn vriendin een oplossing vinden om het monster onschadelijk te maken?

avatar van stephan73
Sfeervolle en spannende sci-fi/horror, die de hele 92 minuten weet te boeien. In mooie shots wordt het verhaal van een buitenaardse serie-moordenaar verteld. De motivatie van deze bloeddorstige E.T. blijft een beetje onbekend, maar dat maakt in dit soort films niet uit. Het gaat gewoon om de zoektocht naar het wezen en niet om wat voor een motivatie dan ook.

4* voor deze Predator avant-le-lettre!