The Dark (1979)

Horror / Sciencefiction

geregisseerd door John 'Bud' Cardos
met William Devane, Cathy Lee Crosby en Richard Jaeckel

Los Angeles wordt geteisterd door een moorddadig buitenaards wezen. Kunnen Roy Warner en zijn vriendin een oplossing vinden om het monster onschadelijk te maken?

avatar van maurice74
Klinkt goed! En deels van Tobe Hooper! Is deze op dvd verkrijgbaar?

avatar van stephan73
Sfeervolle en spannende sci-fi/horror, die de hele 92 minuten weet te boeien. In mooie shots wordt het verhaal van een buitenaardse serie-moordenaar verteld. De motivatie van deze bloeddorstige E.T. blijft een beetje onbekend, maar dat maakt in dit soort films niet uit. Het gaat gewoon om de zoektocht naar het wezen en niet om wat voor een motivatie dan ook.

4* voor deze Predator avant-le-lettre!

avatar van alexspyforever
Waar heb ik nu in godsnaam naar gekeken? Gezien de lage rating op imdb had ik geen meesterwerk verwacht maar in vergelijking met een hoop turkeys is dit gewoon vreselijk slecht. Ik vind 4,2 eigenlijk nog erg hoog voor een film waarin bijna geen ruk in gebeurt. Het monster is een alien die lasers uit zijn ogen kan schieten maar ook een zombie blijkt te zijn. Het monster komt pas in de laatste 10 minuten duidelijk in beeld de overige monsteractie is vooral erg donker gefilmd en zo eens om de 25 minuten of zo. Een hoop gebazel, een hoop suffe karakters waarvan je je afvraagt waarom ze die allemaal laten opdraven. Dit had ook in een half uur kunnen worden verteld. De eindscènes is nog redelijk, dat is ook de enige reden dat ik er nog een halve ster aan wil geven.