Tokarev (2014)

Verenigde Staten / Frankrijk
Actie / Misdaad

geregisseerd door Paco Cabezas
met Nicolas Cage, Rachel Nichols en Max Ryan

Paul Maguire (Nicolas Cage) en zijn vrienden Kane (Max Ryan) en Doherty (Michael McGrady) leven in een wereld van criminaliteit. Op een nacht lokken ze een Russische gangster in de val die op weg is om geld naar zijn baas te brengen. De opbrengst is groter dan ze dachten en met een koffer vol geld en een Tokarev (Russische wapen) vluchten ze. De misdaad zorgt echter voor een langdurige oorlog tussen hun Ierse familie en de Russische maffia. Jaren later, wanneer Paul zijn criminele verleden achter zich heeft gelaten en een gezin gesticht heeft, wordt zijn dochter ontvoerd.

avatar van Kondoro0614
Tokarev

Nog best een goeie film!

Nicolas Cage vind ik niet de alle beste acteur, Knowing (2009) vond ik toch de beste met hem erin, maar Tokarev was toch te doen..

De film had een goed verhaal in zich verwerkt, maar dit werd niet altijd even goed vertoond. Het was echt even denken op het eind, maar je komt er redelijk snel en makkelijk uit... Ook een pluspunt was dat dit niet eens een film is waar de hoofdrolspelers allemaal blijven leven, of dat maar eentje dood gaat en de rest niet, nee hier was het totaal anders.

Ik had alleen even gemist dat de dochter uiteindelijk toch dood was. Maar gelukkig werd me dit later allemaal weer bij gepraat.. Zo kun je ook eens zien dat je niet altijd de mensen moet pakken die je als eerst verdenkt waarbij deze dan de Russen, maar bleek het toch een dom ongeluk te zijn geweest, vooraal, wie bedenkt er om met wapens te gaan spelen? Oke ze dachten volgens mij dat ze ongeladen waren, maar dat was dus toch niet zo.

Nu is het zo, dat ik het niet zo'n super film vond, maar ik vond het voor het grootste deel goed kijk baar, tot aan het eind ging het een beetje vervelen, en natuurlijk het eind was de grootste twist. een 3.5* vind ik voldoende voor deze film!

avatar van toetje1977
Onvoldoende, maar toch ook weer niet zo dat ik moeite had om de 1,5 uur door te komen.

Acteerwerk redelijk tot matig, actie schokkerig en onoverzichtelijk in beeld gebracht, verhaal standaard. Een aantal vreemde zaken dan:

1. Vrouw van Cage zegt: doe wat je moet doen. Cage kleedt zich om en wil gaan, vrouw zegt: ga je me nou alleen laten?? Wat is dat voor plotselinge verandering van gedachte...
2. Vriend van Cage zit in zijn restaurant, ziet een leger Russen aankomen, bewapend, kan vluchten maar gaat achter een muurtje zitten met een shotgun...
3. Amateuristisch continuïteitsfoutje: Cage met zijn vrienden voor de stripclub, vriend wil naar binnen maar Cage tikt m op de schouder en zegt: ik ga wel en we zien m van binnenuit de auto uitgaan. In het shot vanaf buiten stapt ie uit een lege auto...
4. Cage belt in de eindscene zijn vrouw: kom maar terug, het is veilig... Terwijl de Russen al op de stoep staan...

avatar van schram101
Tokarev is een film die eigenlijk precies past in het rijtje met Cage zijn andere werken van de laatste jaren als bijvoorbeeld Seeking Justice en Trespass. Het is allemaal redelijk verzorgd, Cage staat op de automatische piloot en er volgt een vage twist die je in dit geval al van mijlenver ziet aankomen. Toch is de film, volgens de poster blijkbaar ook wel Rage genoemd ook weer niet heel vervelend. Voor een voldoende komt hij echter net te kort.

avatar van starsky87
Geinige film, maar hij mist wel wat

Leuk voor de actie.

Rachel Nichols is het enige positieve in deze film. De plot zag je van mijlenver afkomen... *2,5 omdat ik toch niet in slaap gevallen ben.

Zelfde kaliber als prince

avatar van Shinobi
"I'm sorry I let you down."

Al die schulden doen Nicolas Cage geen goed, deze film bewijst dat maar weer eens.

Op zich begint 'Tokarev' nog wel aardig, maar naarmate de film vordert wordt het er helaas niet beter op. Daarvoor wil het op een bepaalde manier ingenieus overkomen d.m.v. flashbacks en onderlinge relaties die de boel alleen maar verslechteren. Hierbij helpt het niet dat Cage - voor de zoveelste keer - een ongeïnspireerde rol neerzet.

Qua verloop resulteert het zich in een ongebalanceerd geheel, omdat het lijkt alsof men geen keus kan maken tussen drama en actie. Niet dat het iets uitmaakt, aangezien het merendeel van de actiescènes door de slechte montage vrijwel te verwaarlozen zijn en het dramagedeelte er te dik op ligt. Om het maar niet over de geforceerde score te hebben.

Al met al een hoop onzinnigheid bij elkaar. Als volbloed actiefilm had dit denk ik beter gewerkt; nu is het tien keer niets.

1,5 Sterren.

avatar van housemoviewatch
Gezien het verhaal lijkt het me weer zo'n standaard filmpje. Dochter ontvoerd word wss weer gered einde. Nee deze sla ik maar over

avatar van psychopath
housemoviewatch schreef:

Kan er niet echt op ingaan maar kan je wel zeggen dat je er volledig naast zit

Verder leuk om Cage weer is te zien alleen voor mij is het het net niet, tis geen slechte film maar als het wat grauwer en donkerder was neer gezet was beter over gekomen.

avatar van housemoviewatch
psychopath schreef:

Kan er niet echt op ingaan maar kan je wel zeggen dat je er volledig naast zit

Hmm misschien dan toch maar een poging wagen. Kijken of dit mijn mening bijsteld .

avatar van ikhebsmaak
Een slechte film. Daarvoor zijn verschillende argumenten aan te dragen, maar laten we eerst eens kijken wat de positieve zaken zijn:
* Een paar prachtige camera-voeringen (close-ups van druppels, enz.),
* Een onverwacht einde.
Meer positieve punten kon ik niet bedenken.
Wat is er dan zo slecht aan deze film? Allereerst het acteerwerk. Het heeft een hoog B-film gehalte. En op zich kan ook een B-film uitermate vermakelijk zijn, maar ook op dit vlak schoot deze film tekort. Nicolas Cage zou deze film op een hoger plan moeten tillen, maar hij acteert zo ongeveer het slechts van allemaal. Zelf als hij huilt voel ik als kijker geen enkele emotie, terwijl de muziek doet vermoeden dat het verloop hartverscheurend is.\
Dan komen we bij het plot. Dit is onverwacht en voor de kijker een afknapper. Het zou anders zijn wanneer de kijker meer wordt betrokken bij het rechercheer-werk van de inspecteur en de emoties van de jongens. Echter: niets van dit alles. Een bak koud water over je hoofd na zo'n matige film is het laatste waar de kijker op zit te wachten.
Nog iets technisch: veel trillingen in het camera-werk. En dan heb ik het niet over achtervolgingsscenes, maar statiefmomentjes waarbij de camera een dialoog opneemt. Zeer storend als het je eenmaal is opgevallen.

avatar van Daniël44
Een matige actie film. Behalve het nog redelijke acteerwerk van Nicolas Cage en zijn maten, acteren alle andere personages slecht. In meer films van Nicolas Cage, maar bijvoorbeeld ook van Jason Statham, doet de hoofdpersoon en soms de hoofdpersonen het nog wel aardig, maar zijn de bijrollen vreselijk.
Dat Nicolas Cage een van zijn vrienden 'per ongeluk' vermoord, was ook vergezocht.
De actie was snel en een beetje schokkerig, maar kan er nog wel mee door.
De scènes in huis waren op een aparte manier gefilmd, waardoor het leek dat je samen met hun in bijv. de keuken stond.
Het einde met het domme ongeval was vergezocht, maar toch ook wel verrassend.
Deze film past goed in het rijtje met de andere films van de afgelopen jaren van Nicolas Cage (zoals bv. Stolen).

Het acteerwerk van Nicholas Cage laat veel te wensen over, zo is zijn "tough guy" persona niet echt geloofwaardig. Dit lijkt niet zozeer te liggen aan cage zelf als wel aan de extreem platte karakters in de film. De politieman, de rus, de ier, je kan de karakters zo zelf invullen. Er zijn echter meer zwaktes aan deze film. Het plot is namelijk flinterdun.

De ontvoering van zijn dochter lijkt genoeg reden om compleet loco te gaan op mensen die vooralsnog niks misdaan hebben. Er zijn zoveel momenten dat je denkt, denk even 1 minuut langer na dan waren er nu niet 30 mensen dood dat het lachwekkend wordt. Dat de film simultaan wel enkele zware onderwerpen denkt te kunnen behandelen doet je dan weer eerder huilen.

Vond deze film helemaal niet zo slecht. Ben wel niet tevreden van Nicolas Cage zijn optreden, heb al beter (maar ook slechter) van hem gezien.
Maar het verhaal vond ik wel goed, met een heel verrassend einde.
Het beviel me wel.
Had de film ook aangekocht omdat Peter Stormare, een van mijn lievelingsacteurs, in de cast zijn, maar helaas is zijn rol maar heel miniem.

avatar van Rodger
Matige film,.. begint wel aardig maar zwakt dan snel af,.. en redelijk voorspelbaar allemaal.
2.0**

Ik ben iemand die afgelopen dagen regelmatig moviemeter raadpleegt alvorens een film op te vragen bij Prime. Ik heb 'm gisteren bekeken, en ik vond hem vrij goed. Als je op een zaterdagavond een leuke actiefilm wilt bekijken kan ik deze prent aanraden. Het acteerwerk van Nicolas Cage vond ik trouwens vrij aardig. Iemand met zijn kwaliteiten kan een film doen slagen, ook al is het op automatische piloot.

Ik hecht trouwens weinig geloof aan de recensies waarin staat dat "het voorspelbaar is". Achteraf, nadat je de film hebt uitgekeken kan je je wel vragen stellen over het scenario.
Zijn kompaan vertelt hem dat een Tokarev het moordwapen is, maar er wordt niks vermeld over de moorden die er 20 jaar eerder mee gebeurd zijn. Anders zou het duidelijk zijn voor Cage dat het zijn eigen wapen was, en was de film afgelopen

avatar van macrobody
Een van de weinige actie films van 2014 die ik nog niet gezien had en dat had waarschijnlijk als reden dat ik Cage als acteur niet al te best vind. Deze film bevatte ook erg weinig actie voor een actie film. Omdat het geen standaard happy end heeft toch 2,5 ster.

avatar van umbra
Lekker actiefilmpje met het nodige drama (lees "no happy ending"). Geen enkele sec verveeld, keek lekker weg. 7.5/10

avatar van Toontje G
Het was al niet veel en op het einde gaat het helemaal mis. Bedroevend dus. Slecht acteerwerk. GTST acteurs doen het volgens mij nog beter. Het is dat er een paar aardige actiescenes inzitten anders was mijn avond helemaal naar de galemiezen.

avatar van Mr-Mcmovie
Weer eentje dat een dertien in een dozijn is.

Veel weg van John Wick zeiden ze me wat ik totaal niet vind op de duistere sfeer na dan.
Cage is helemaal niet meer wat hij was vroeger net als Bruce Willis en al de rest, maar natuurlijk is het wel leuk voor een keertje te zien.

Waar ik me wel het meeste aan stoor bij films is als er zware plot gaten zijn en dat is met deze Tokarev weer al eens het zelfde: Eerst was er sprake van een ontvoering dan later vinden ze zijn dochter neergeschoten, maar dan op het eind als we te zien krijgen wat er echt met haar is gebeurd blijkt dat ze al meteen neergeschoten was dat is zo amateuristisch in elkaar geflanst.

Ook heeft zo een film van deze zijn actie dat de film het hoogst in mekaar moet houden, maar dat werd hier wel wat verstoord door het slordige camerawerk wat alles wat onduidelijk maakte (op de zalige scene na als ze in dat huis binnen vallen met drie en al die russen afknallen)

Voor de rest me wel mee geamuseerd maar het is een film dat ook goed is voor een keertje weer gezien te hebben. Verder dan al dat wel leuk dat Glover, en Stormare er in kwamen.

avatar van frolunda
Vrij clichématige wraakfilm,behalve de twist op het einde die zowel origineel maar ook een soort van afknapper was.De actie was op zich wel in orde maar kwam door de slordige en nerveuze cameravoering ook niet helemaal uit de verf.Dan blijft er niet veel over van Tokarev want op de goede rol van Pasha D. Lychnikoff als Chernov was het acteren ook niet hoogstaand (Stormare was zelfs slecht).Matige film derhalve die dan weer als positief punt heeft dat ie zonder Nicolas Cage nog een stuk minder was geweest,ook al kan hij ook een stuk beter (zie Joe (2013).

Debk het slechtste wat ik van nicolas heb gezeni tot op heden. En hij heeft wat gedrochten op zijn naam staan.
En toch.....heerlijke acteur!!

avatar van cor1946
Redelijke actie film. Goed spel van Cage.

avatar van fritsje
Aardige feel bad movie, best goed gespeeld,behalve Cage dan ,kan die niet eens een betere pruik opzetten ,of er desnoods voor uit komen dat hij kalend is
Jezus wat een nepkop.ook zijn mimiek heeft te lijden van zijn laatste fase parkinson lijkt het.

Orgie van geweld, waar het Amerikaanse publiek zo dol op is. Aan mij niet besteed, ook al is het goed gemaakt en bij vlagen onderhoudend. Van die houten kop van Nicolas Cage was ik niet onder de indruk.

avatar van Kliko_Green
Eigenlijk helemaal nog niet zo’n gek verhaal. Acteerwerk was verzorgd en de actie goed. Wat mij betreft een prima film in dit genre en het nivo wat ik er van verwacht had.

Cage stapt uit de auto van zijn companenen. Bij het uitstappen zit er ineens geen een van zijn maatjes in de auto.
Hij zat achterin terwijl die andere twee voor zaten.
Maar wat een schijtfilm zelfs nog meer bekende acteurs maar deze prutfilm is niet te redden

avatar van trinco
Wat een bagger: Cage is totaal niet geloofwaardig als voormalig crimineel.
Hij is van de Saulus ineens zo'n Paulus geworden dat ie ozo bang is dat zijn dochter een keertje drinkt of blowt [wss. heeft ie dat aan zijn vrouw belooft op haar sterfbed, gaap.]
Zijn dochter wordt vermoord en omdat het met een Tokarev is gebeurt gaan hij en zijn maten er vanuit dat de Russen het hebben gedaan, alsof niet iedereen die de weg weet aan zo'n wapen kan komen.

Achteraf blijkt het om een ongeluk te gaan: één van haar vrienden heeft met een Tokarev van Cage zelf zitten spelen en zijn dochter neergeschoten, yeah right: niemand bergt een vuurwapen geladen weg, niet alleen vanwege de veiligheid maar ook omdat het kruit slof wordt.

Dan zijn twee bezopen pubers blijkbaar in staat om dusdanig een overval te ensceneren dat een door de wol geverfde inspecteur zich om de tuin laat leiden, tuurlijk. Als je als acteur of regisseur je naam aan een dergelijke film verbindt, heb je weinig zelfrespect.

avatar van wimaroca
Wat een slappe film,en Cage heeft niets meer gemaakt sinds Con air
the Rock

En dan dat zwarte pruik van hem,geen gezicht,....had 'm dan een keer af laten vallen,dan had je humor

avatar van Shadowed
Heel degelijk.

Verwachtte van tevoren eigenlijk vrij weinig van maar mijn verwachtingen zijn overstegen. Het is niet Cage die deze overstijgt, maar ik vond vooral de regie best sterk. Het is ook zeker niet de eerste keer dat laag beoordeelde films het zo goed bij mij doen.

Cage is best prima. Het is dat hij een beetje een grap is in de filmwereld en vaak een beetje te dramatische rollen kiest, maar voor de rest is het best een degelijk acteur. Af en toe is het net iets te veel drama, maar in het algemeen heel degelijk.

Vooral de actie was best goed in beeld gebracht. Knap geschoten, intense actie die best lekker gefilmd was door een nerveuze camera. Des te intenser natuurlijk, maar het leukste is dat elke actiescène er eigenlijk anders uitziet.

Dan krijg je lekker verschillende stijltjes die allemaal best werken. Het is wel met een lange inleiding, zo valt het eerste half uur echt in het dramagenre. Maar daarna is er eigenlijk veel actie en thriller en dat maakt het dan weer leuker.

Lekker pakkende actie, in een verhaaltje met een lekker harde toon. Het is dan wel jammer dat het geweld niet passend hard is, maar wel met een pakkend stijltje. Niks mis mee op z'n tijd. Alleen de actie had wat bloederiger en harder gemogen.