Tokarev (2014)

Verenigde Staten / Frankrijk
Actie / Misdaad

geregisseerd door Paco Cabezas
met Nicolas Cage, Rachel Nichols en Max Ryan

Paul Maguire en zijn vrienden Kane en Doherty leven in een wereld van criminaliteit. Op een nacht lokken ze een Russische gangster in de val die op weg is om geld naar zijn baas te brengen. De opbrengst is groter dan ze dachten en met een koffer vol geld en een Tokarev (Russische wapen) vluchten ze. De misdaad zorgt echter voor een langdurige oorlog tussen hun Ierse familie en de Russische maffia. Jaren later, wanneer Paul zijn criminele verleden achter zich heeft gelaten en een gezin gesticht heeft, wordt zijn dochter ontvoerd.

Toch wel spannende thriller met verrassende ongeloofwaardige ontknoping

avatar van Lovelyboy
Niet dat ik hier nu veel van verwachtte, maar toch viel het tegen.

Veel poespas en gedoe, met Cage, Stormare en Glover toch ook niet een misselijke cast, Nichols als eyecandy, en het nodige bruut geweld trekt voorbij maar weet mij desondanks nergens te boeien. Een aantal domme dingen, zoals je wapen pas doorladen als je al in het vertrekt staat en bv eerst het wapen naar binnen steken zoals ik Mel Gibson onlangs ook al zag doen in Edge of Darkness, trekken voorbij. Net als een portie vaag melodrama wanneer hij Danny neersteekt.

Tokarev is het niet net niet, Tokarev is het gewoon helemaal niet en nog wel voor het grootste deel. Slechts de schietpartij in het appartement is nog wel aardig. Verder vooral héél snel vergeten...

avatar van Movie Jim
Rage / Tokarev is gelukkig al iets beter dan Kill Chain, met Nicolas Cage wat was die slecht.
Nou Rage / Tokarev vond ik zelf best wel slecht hoor.
Vervelend einde, en een heel verhaal rondborduren met een stel Russen .
Nee Nicolas Cage maakt inderdaad de laatste tijd veel slechte films.

trinco schreef:

Achteraf blijkt het om een ongeluk te gaan: één van haar vrienden heeft met een Tokarev van Cage zelf zitten spelen en zijn dochter neergeschoten, yeah right: niemand bergt een vuurwapen geladen weg, niet alleen vanwege de veiligheid maar ook omdat het kruit slof wordt.

Vreemd op een recensiesite zoals deze dat de clou al wordt weggegeven. Beetje jammer voor de mensen die de film nog willen zien.

avatar van joolstein
Aardige eenvoudige actie- thriller. De vaart zit er van het begin best goed in. Met een dochter die is ontvoerd en de afhandeling erna is het een soort kruising tussen ‘Taken’ en ‘Man on Fire’ Géén al te origineel plot, wat ik ook niet had verwacht. Het wie-en-hoe in het plot was zelfs niet eens heel moeilijk te doorgronden. Maar er is ruimte voor lekkere uitbarstingen van actie die onderhoudend worden geënsceneerd. De film bevat ook een paar mooi geënsceneerde achtervolgingen, waarvan één een vlotte autoachtervolging is. Nicholas Cage doet wat hij altijd doet Continuum-& The Man in the High Castle actrice Rachel Nichols krijgt niet veel schermtijd, maar ze speelt haar rol verder prima. De film scoort op bruut geweld een dikke voldoende. Ik heb mij in ieder geval dan ook prima vermaakt.