• 8.300.281 stemmen

Hamilton: I Nationens Intresse (2012)

Actie / Thriller | 109 minuten

Genre: Actie / Thriller

Alternatieve titels: Hamilton: In the Interest of the Nation / Hamilton / Agent Hamilton: In the Interest of the Nation

Oorsprong: Zweden

Geregisseerd door: Kathrine Windfeld

Met onder meer: Mikael Persbrandt, Pernilla August en Leo Gregory

Oorspronkelijke taal: Zweeds

• Google Play Bekijk via Google Play
  • Lumière Bekijk via Lumière

Plot Hamilton: I Nationens Intresse

Gemaskerde soldaten vallen een voertuig aan dat beladen is met geavanceerde raketten tijdens een smokkeloperatie in Oezbekistan. Ondertussen wordt een Zweedse ingenieur gekidnapt in Ethiopië. Hamilton krijgt de opdracht om de kidnapping te onderzoeken en ontdekt al snel een internationaal wapenschandaal in de top van de overheid, alsook plannen voor een terroristische aanval op Zweeds grondgebied. Zijn loyaliteit wordt op de proef gesteld maar de natie komt op de eerste plaats.

image

Tomas Tideman

Johanna Runestam

Staffan Wärnman

Maria Solska

stinissen (crew films & series)

De film begint zeer voortvarend maar kan dit niveau niet vast houden zelfs de uitstekende Zweedse acteur Mikael Persbrandt kan deze prent niet naar een bovengemiddelde film laten uitstijgen.

gauke

Het verhaal is langdradig, te simpel en voorspelbaar, het script zwak en de actiescènes saai. Ook de cast oogt niet bijzonder sterk en het trillende cameragebruik irriteert. De personages zijn clichématig en blijven onderbelicht, waardoor ze nooit echt interessant willen worden. Voor de Zweedse tegenhanger van James Bond en Jason Bourne is de 49-jarige Mikael Persbrandt wat te oud.

avatar van armand 1

armand 1

Zeer goede film

avatar van opa-ben

opa-ben

goeie,spannende film. Een soort Zweedse James Bond, maar dan wat minder overdreven. Een aanrader wat mij betreft.

avatar van Betamax

Betamax

Deze vond ik stukken beter dan de laatste twee 007 films.

Prima aktie en een stuk rauwer.

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Op zich wel een prima film maar wel met een vrij standaard terrorisme/spionage verhaal. Het ziet er allemaal wel goed uit en er wordt ook goed geacteerd maar deze film blinkt eigenlijk nergens in uit. Niet bijzonder dus. 3 sterren

avatar van jarno1975

jarno1975

Inmiddels is er ook een 2e deel die 7 september uitkomt in Zweden:

Hamilton 2: Men Inte Om Det Gäller Din Dotter (2012)

avatar van Toontje35

Toontje35

Pazmaster schreef:

Kan ik me helemaal in vinden deze recensie!

avatar van b00ts

b00ts

Niet bijzonder inderdaad. Echter als je het hebt over een lekkere actiefilm. waarin fatsoenlijk geacteerd wordt en die lekker weg kijkt, dan staat deze ergens bovenaan.

avatar van qwatje

qwatje

prima spionage actie film. Ik heb me geen moment verveeld. Goed geacteerd, en zeer behoorlijke actie. een aanrader voor de fans van 'Bond achtige films' 3,5*

avatar van Cleanshot

Cleanshot

Goede actiescenes, de verhaallijn in combinatie met de tijdlijn rammelde wel een beetje naar mijn mening. Een goede harde actiefilm, in het begin een beetje rommelig maar zeker de moeite waard.

avatar van f2sputnik

f2sputnik

Een lekkere wegkijkfilm. Met genoeg actie en voor een zweedse film zeker niet onaardig. Ik heb slechtere films gezien.

Het is zeker een "Bond" achtige film, zoals eerder gezegd.

Ik heb mij in ieder geval niet verveeld.

Op naar "Deel 2".

avatar van Leo1954

Leo1954

• 2071 berichten

Saai actiefilmpje van het type 13 in een dozijn. Geen aanrader, heb me laten verleiden omdat de film van Zweedse makelij is, maar dat voegt hier echt niets toe.

avatar van hoffhaan

hoffhaan

• 2068 stemmen

Gewoon een goede spionage film. Met een redelijk verhaal. Soms een beetje onwerkelijk, maar de actie en spanning zijn goed. 3.5

avatar van Rodger

Rodger

Redelijke actie film, leuk voor een avondje...

2.0

avatar van kleez

kleez

Zeer en zeer erg ondergewardeerd hier (3,25). Ongelooflijk dat menigeen Hollywood hoger staat dan deze werkelijk zeer sterke film.

Nee, je moet geen actie film a la Jason Statham of Rambo-achtig.

Zeer degelijke Scandinavische thriller / actie! Voor mij beste film die ik dit jaar heb gezien.

avatar van knusse stoel

knusse stoel

kleez schreef:

Inderdaad, dat is een juiste conclusie! Helaas is het zo dat als je vraagt waarom men het niet zo waardeert, is de eerste opmerking vaak dat het de taal is. Zelf ben ik meertalig en heb geen hekel aan andere talen, ga er gemakkelijk in op. Heb deze net binnen gekregen en ben benieuwd!

avatar van Decec

Decec

Een goede actie/thriller/drama film...

Spannend verhaal...

Prima acteerwerk...

Mooi HD kwaliteit breedbeeld...

Te snel camerabeweging (onrustig)...

Perfect achtergrond geluid/muziek

(Dolby Digital)...

Bekende acteur Mikael Persbrandt...

avatar van dvdfreak123

dvdfreak123

Zeker niet slecht deze. Is inderdaad een beetje de zweedse james bond. Film verveelt nergens en vliegt snel voorbij alleen jammer dat er niets vernieuwend aan is en natuurlijk weer wat cliche. Cast speelt wel goed, maar is een beetje een dertien in een dozijn film. Goed als je van james bond houd en eens iets anders wil zien. Zeker blij dat ik hem gekeken heb. Maar zal bij die 1ne keer blijven denk ik. Ga wel nog de 2de zien misschien dat die nog beter bevalt. 6/10