Hamilton: Men Inte Om Det Gäller Din Dotter (2012)

Alternatieve titels: Hamilton 2 | Agent Hamilton: But Not If It Concerns Your Daughter

Zweden
Actie / Thriller

geregisseerd door Tobias Falk
met Mikael Persbrandt, Steven Waddington en John Light

De dochter van de beste vriend van Hamilton wordt ontvoerd nadat haar moeder enkele verklaringen in de media heeft afgelegd over een radicale moslimorganisatie. De ontvoerders eisen een grote hoeveelheid losgeld en politieke concessies. Als vriend van de familie raakt Hamilton betrokken bij de zaak en het spoor leidt al snel naar een rijke sjeik in de woestijn. Tijdens een reddingspoging komt naar voren dat de sjeik banden heeft met Al Qaeda en Hamiltons leven komt plots op het spel te staan.

Zeer vermakelijke film die ik na Taken 2 (2012) heb gekeken de films hebben een ding gemeen en dat is ontvoering alleen is deze prent veel beter en heeft de nodige drama en is spannend. Mikael Persbrandt is erg overtuigend als Carl Hamilton en ik kan niet wachten op de volgende Hamilton film die het overigens goed doet in de Zweedse bioscopen.

avatar van opa-ben
weer een spannende film vol actie met de "Zweedse James Bond" in de hoofdrol. een genoegen om naar te kijken, niet zo overdreven als de meeste Bond films, maar meer realistisch, ook al blijft het vrijwel onmogelijk om in het echt te doen wat ze doen. blijft een prettig kijkspektakel in ieder geval.

avatar van Cleanshot
Bikkelhard en hoewel meer van hetzelfde toch best goed voor zo'n frieskou land.

avatar van Rodger
Het ging een beetje te snel, van de hak op de tak...
Had er iets meer tijd aan besteed,dan was het een nog betere film geweest..
2.0.

avatar van hoffhaan
Net zoals deel 1 een harde actie thriller. 3.5

avatar van Decec
Een goede actie/thriller/drama film...
Spannend verhaal...
Prima vervolg...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...