Tokarev (2014)

Verenigde Staten / Frankrijk
Actie / Misdaad

geregisseerd door Paco Cabezas
met Nicolas Cage, Rachel Nichols en Max Ryan

Paul Maguire (Nicolas Cage) en zijn vrienden Kane (Max Ryan) en Doherty (Michael McGrady) leven in een wereld van criminaliteit. Op een nacht lokken ze een Russische gangster in de val die op weg is om geld naar zijn baas te brengen. De opbrengst is groter dan ze dachten en met een koffer vol geld en een Tokarev (Russische wapen) vluchten ze. De misdaad zorgt echter voor een langdurige oorlog tussen hun Ierse familie en de Russische maffia. Jaren later, wanneer Paul zijn criminele verleden achter zich heeft gelaten en een gezin gesticht heeft, wordt zijn dochter ontvoerd.

avatar van DiDa
Vet!

Erg lekker inderdaad

avatar van sinterklaas
schram101 schreef:

Stormare zal trouwens de Rus wel spelen.

Stolen? The Frozen Ground?

avatar van schram101
Dacht dat mijn sarcasme wel duidelijk was

avatar van mcdaktari
Nicolas Cage in weer een nieuwe film, die ga ik zeker kijken. Zie hem graag in films.

avatar van Elvenraad
Standaard pulp. Verspilling van tijd, geld en energie. Gewoon weer de zoveelste Hollywood exploitatie van geweld.

Hoopte dat Cage na Joe eindelijk weer op de goede weg was, maar dat bleek valse hoop. Ik kreeg de indruk dat dit gemaakt is voor een tv zender, want op zowat alle onderdelen kwam het erg goedkoop over. In vergelijking met zijn andere standaardwerkjes ook echt een dieptepunt. De ontknoping zorgt voor een dikke facepalm. Cage en co zijn gedurende de hele film op oorlogspad tegen de Russiche maffia, vanwege de moord op zijn dochter. Blijkt aan het eind dat het om een ongeluk gaat met een stel dronken tieners. Zeer, zeer stupide.

avatar van royal89
Een straight to dvd film. Wat een ontzettende troep is dit. Tenenkrommend slecht acteerwerk en een nog slechter script. Cage zijn dieptepunt

avatar van blisteringdude
Het begint zo langzaamaan wel pijnlijk te worden wat voor slechte films Nicolas maakt tegenwoordig.

avatar van selfhealing
Nicolas, why ik snap de filmkeuze van deze veelbesproken acteur echt niet. Hij kan veel beter, hij heeft toch een naam en trekt zijn volgers naar vrij waardeloze films de afgelopen tijd.

avatar van Shinobi
selfhealing schreef:
Nicolas, why ik snap de filmkeuze van deze veelbesproken acteur echt niet.

Hij heeft een grote belastingschuld om af te lossen, dus echt kieskeurig kan hij niet zijn met zijn rollen.

schram101 schreef:

Joe (2013)

Supervette film, wat een gezeur en gewauwel van de zogenaamde Simon van C's hierboven, ga fietsen man!

avatar van Brabants
Deze film lijkt qua plot grotendeels op Mystic River van Clint Eastwood. Helaas kan Tokarev het niveau niet evenaren en moeten we het hier doen met matig camera- en acteerwerk, wat er voor zorgt dat het inlevingsvermogen niet voelbaar is. Nicolas Cage maakte onlangs een goede indruk met Joe, maar laat het hier duidelijk afweten. Qua actie is deze film zeker onderhoudend, maar meer moet men niet verwachten.

15 Dagen terug had ik bij 'Joe' de loftrompet over Nicolas Cage afgestoken; dat hij eindelijk weer eens liet zien wat voor een geweldig acteur hij is. Maar slechts één filmproductie later is dat weer voorbij. In deze, op alle fronten tekortschietende extreme en belachelijke B-wraakfilm, huilt Cage, is hij boos en gek van woede, maar overtuigt daarmee geen seconde. In feite is hij hier ook een B-acteur (het zal wel goed betaald hebben). Het verhaal, met vreemd overkomende melodramatische intermezzo's, volgt de bekende weg, mist een goede, degelijke opbouw en de actie is slap, hoe wreed en meedogenloos scènes er ook uitzien. Eigenlijk heb ik naar rotzooi gekeken.

avatar van Re73
Ik snap de reacties hierboven ook niet prima vermaakt goede misdaadfilm.

avatar van alfie
ik heb deze film bekeken...wat een slechte reacties hierboven...persoonlijk vond ik het een goede film wat nog geen minuut verveelde...goed strak camerawerk zonder bibberen.
voor mij 4 sterrren.

alfie schreef:
voor mij 4 sterrren.

Gelukkig Alfie blijkbaar ben ik niet de enige, het lijkt wel of er steeds meer personen op moviemeter zitten die alleen maar komen om te zeiken of 1 ster geven om een rating omlaag te halen.
Ik kom hier al jaren maar het gaat me steeds meer tegen staan.

Re73 schreef:

Ik kom hier al jaren maar het gaat me steeds meer tegen staan.

Merkwaardig bericht! Een beschuldiging of toch weer niet?
Wat is de strekking? Kun je beter je mond houden wanneer je een filmproductie beargumenteerd niet goed gevonden hebt?

avatar van parcivalis
Er moet een markt zijn voor dit soort films, dat kan niet anders. Ik kan me niet voorstellen dat er een producent of acteur is die serieus denkt hiermee een goeie film te hebben gemaakt. Slechtste film sinds jaren.

gauke schreef:

Merkwaardig bericht! Een beschuldiging of toch weer niet?

Ik ben van mening dat 1* een twee op de schaal van 10 gewoon nergens over gaat, tenzij er sprake zou zijn geweest van een ameurfilmpje met een handgefilmde camera. In vrijwel elke film zit namelijk wel iets, zo ook in deze de gevechten met mes bijvoorbeeld worden goed in beeld gebracht. Het maken van een film als deze lukt een jan boerenfluitje dan ook niet. Tuurlijk er zijn betere films, maar je kunt hier niet beweren dat de gehele film bout is.
Daarnaast is er ook nog de twist op het eind, al zullen de meeste daar vast wel weer over vermelden die al weer van mijlenver te hebben zien aankomen..."tuurlijk jonguh"
Wat ik verder bedoel is dat er veel mensen puur stemmen op hun smaak. In de trant van ik vind het niks (niet mijn smaak) dus ik geef 1*. Dit mag natuurlijk alleen is dat jammer voor iemand die hier op MM een kijkje komt nemen puur om te lezen hoe de recensie is van een film en om te overwegen de film te gaan kijken. Deze kan dan besluiten hiervan af te zien terwijl die het misschien wel leuk zou hebben gevonden.
In mijn optiek doe je "film" in het algemeen tekort.
Tot slot:
Vanavond bekeek ik een film ...pfff geen doorkomen en uiteindelijk doorgezet naar het einde. Geef ik deze film 1*Nee! Ik kijk namelijk ook altijd even naar de reacties en meningen van anderen. Misschien had ik mijn avond niet, was ik niet in de stemming voor deze film, had ik misschien andere verwachtingen of lag de acteur of actrice mij misschien gewoon niet.
De reacties van anderen, mits goed onderbouwd, deden mij deels andere kijk op de film geven en mij realiseren dat ik gewoonweg meer had verwacht van deze film, de film was dus niet overall slecht te noemen.

Re73 schreef:

Hier heb je eigenlijk wel een punt. Ook ik vind een voldoende voor deze film wat ver gaan, maar 1 ster is wel het andere uiterste. Mijn argumentatie kun je daarover vinden in mijn persoonlijke mening. Een ster lijkt er enkel op dat het gemiddelde om de een of andere onbekende reden drastisch moet zakken. Gaat inderdaad wat ver en daardoor krijg je natuurlijk geen helder beeld meer op MM.

Re73 schreef:

Dank-je-wel voor de brede argumentatie.
Even naar jouw top 10 gekeken en volgens mij liggen onze filmsmaken niet zo ver uitelkaar. Bovendien waardeer ook jij wel films met 1*

Tokarev zal, als ik het goed heb begrepen, het witte doek nooit zien, maar is gemaakt voor de dvd-markt. Meestal zijn dit producties voor een specifieke doelgroep of om snel te cashen.

De door jouw genoemde standpunten kan ik volgen, maar uiteindelijk ben ik het niet met je eens. Buiten persoonlijke smaak, zijn voor mij de drie belangrijkste delen van een film: het verhaal + het script, het spel van de cast en de regie (incl. cameravoering). Bijkomende elementen zijn: originaliteit, sfeer, effecten, kostuums en soundtrack. Wanneer een productie in mijn ogen op (bijna) alle fronten tekort schiet, dan kan ik enkel een lage waardering geven. En bij Tokarev vond ik dat: een uitermate teleurstellend brobbel- en afraffelwerk.

Het argument dat door mijn lage waardering mensen kunnen besluiten om een film niet te gaan zien, is niet enkel ondergeschikt, maar in de praktijk zie ik dat echt niet gebeuren. Daarmee geef je me echt teveel eer. Bovendien leest verreweg het merendeel van de bioscoopbezoeker geen recensies en kiest een film uit op basis van genre en/of acteur/actrice.

avatar van Re73
@gauke er zijn weinig films die ik maar 1* of minder heb gegeven, in de meeste gevallen gaat het dan ook nog eens om films waarbij vrijwel iedereen een dergelijk cijfer heeft gegeven.
Daarnaast zul je dan ook gezien hebben dat ik ongeveer evenveel veel films maar 4.5 * of 5* heb gegeven. In mijn ogen zijn er namelijk ook maar weinig films die een dergelijk cijfer verdienen. Weinig perfecte dus films (althans voor mij dan)
Als je zegt dat onze filmsmaken niet zover uit elkaar liggen doel je waarschijnlijk op mijn top tien?
Kijk eens naar die films, stuk voor stuk kassuccessen. Toch worden deze films menigmaal neergesabeld met 1* terwijl er bij die films kosten nog moeite zijn gespaard.

Voor mij is het belangrijkste element in film... "de beleving" als ik goed in een film zit vliegt de tijd en kan de film mij niet lang genoeg duren. Als de film dan ook nog eens blijft hangen van wauw! en me de volgende dag nog steeds bezig houd is de film voor mij een topper!
De door jouw genoemde criteria... verhaal en script zijn naar mijn mening hetzelfde. Het spel van de cast wordt mede bepaald door de regie net als het camerawerk.
En tja wat is een goed verhaal? Een origineel verhaal, een verhaal gebaseerd op waarheid of fictie een dramatisch verhaal, of juist een verhaal met spanning? enz.
Ik zelf houd van alle genres (behalve horror wat ik dan ook niet kijk) voor de rest is het dan zwaar afhankelijk in welke stemming je verkeert? Lachbui (comedy), beetje depri, (drama), hyper (actie), gevoelig, (romantiek). Voor een verhaal, welke dan ook, zul je dus in een stemming moeten zijn.
Een film kan dus nog zo'n goed verhaal hebben, goed worden geacteerd en goed in beeld worden gebracht ben je in de verkeerde stemming dan zul je de film ook nooit goed vinden.

@Brabants Dat je 2.5* geeft een 5 dus op de schaal van 10 en dus een onvoldoende vind ik persoonlijk een acceptabel cijfer zeker in combinatie met het gegeven dat je de film niet goed vond zou het natuurlijk ook vreemd zijn als je de film een voldoende zou geven.

avatar van Elineloves
Tokarev. Niets nieuws onder de zon, maar toch redelijk mee vermaakt. Hoewel ik de film in twee delen heb gekeken, ik viel namelijk de eerste keer halverwege in slaap, was ik nieuwsgierig naar hoe het af zou lopen. En dat terwijl de eerste helft eigenlijk helemaal niet zo spectaculair was, maar iets in mij wilde weten hoe het verder zou gaan. Toen ik de film de volgende ochtend afkeek was ik met name door de twist aan het einde wel blij dat ik het de voordeel van de twijfel had gegeven. De twist had ik niet zien aankomen en maakte best indruk. Maar helaas is dat ook het enige wat me echt bij zou blijven. De rol van Stormare was helaas te verwaarlozen, terwijl hij één van de redenen was waarom ik deze film wou zien.

Cage stond me iets teveel op automatische piloot. Het leek alsof ik hem (te) vaak in deze rol had gezien, hoewel ik me weinig andere films voor de geest kon halen waarin dat het geval was. Hij deed het niet slecht, maar écht meeleven lukte me ook niet. Er ontbrak iets van sympathie voor de personages. Dat zorgde ervoor dat de film niet naar een hoger niveau werd getild.

avatar van schumacher
Ben het niet eens met de lage scores hier. Was het een topfilm? Nee, dat niet maar was de film aangenaam en leuk om naar te kijken? Zeer zeker, degelijke film en zeker de moeite om eens gezien te hebben.

Leuke film, wat hogere kwaliteit dat de standaard cage film. Goed weg te kijken. Beetje cheesy maar goed te doen. Echter niks speciaals. 3.0.

avatar van patrickman
veel jank commentaren maar goed ik heb wel genoten van deze film ik vond het plot alleen erg zwak maar het verhaal het acteren heb ik van genoten niet super maar wel iets nieuws je komt er nooit helemaal uit