Breakout (2013)

Canada
Actie / Thriller

geregisseerd door Damian Lee
met Brendan Fraser, Dominic Purcell en Ethan Suplee

Een onschuldige kampeertrip krijgt een duistere wending voor een jonge broer en zus wanneer ze getuige zijn van een moord. De twee worden vervolgens het volgende doelwit van de moordenaar waarbij ze achtervolgd en opgejaagd worden door de wildernis. Ondertussen probeert hun vader, Jack Damson, uit de gevangenis te ontsnappen om zijn kinderen te redden uit de handen van de criminelen Tommy en Kenny.

Net deze film bekeken met aardige verwachtingen van de cast.
Helaas vielen de actiescene's heel erg tegen. De film wordt er heel ongeloofwaardig door.
De gebeurtenissen werden steeds uitgesteld.

De thriller, een kat en muisspel in de bossen, is wereldwijd niet in de bios te zien geweest (wel de bedoeling geweest? Want ik zag 'm op de site van Pathé staan), maar meteen op dvd uitgebacht. De regisseur heeft zichtbaar zijn best gedaan om het meer te laten lijken dan het is (in tegenstelling met ishaboi hiervoor vond ik de actiescènes nog meevallen), echter het verhaal blijft te middelmatig en te weinig origineel. Ook de personges zijn niet bijster interessant.

avatar van filmkul
Zeer zwakke film. Het verhaal is het grootste minpunt. Het plot is slecht uitgewerkt en erg ongeloofwaardig. Verder ontbreekt daarbij de spanning. Het acteerwerk is erg matig. Met name Fraser is volledig mis cast. Purcell doet het redelijk, maar schiet wel erg vaak mis.
Zeker geen aanrader. 1.0

Erg povere thriller, niet zo slecht misschien als je op basis van de tot dusverre gegeven cijfers op de diverse sites zou denken, maar dat het kwalitatief volstrekt onder de maat blijft is duidelijk. Voorspelbaar plot(al duizend keer eerder gezien), armzalige uitwerking(heb nog nooit diverse verhaallijntjes zo klungelig samen zien komen als in deze film), en desastreus acteerwerk. Met name houten klaas Fraser maakt er als de veronderstelde held een potje van en acteert op het niveau van een mummie die hij in zijn succesvolste films ooit bestreed. Alleen Suplee als de gehandicapte misdadiger die het allemaal te veel wordt maakte wat gevoel bij me los, alhoewel ik ook die dankbare rol in het verleden wel eens beter gespeeld zag zien. Breakout is enkel uit te houden als je je kritisch vermogen anderhalf uur ergens anders parkeert, als je er niets van verwacht valt het wellicht mee.