Breakout (2013)

Canada
Actie / Thriller

geregisseerd door Damian Lee
met Brendan Fraser, Dominic Purcell en Ethan Suplee

Een onschuldige kampeertrip krijgt een duistere wending voor een jonge broer en zus wanneer ze getuige zijn van een moord. De twee worden vervolgens het volgende doelwit van de moordenaar waarbij ze achtervolgd en opgejaagd worden door de wildernis. Ondertussen probeert hun vader, Jack Damson, uit de gevangenis te ontsnappen om zijn kinderen te redden uit de handen van de criminelen Tommy en Kenny.

avatar van Elineloves
Brendan en Dominic. Klinkt tof. Ben benieuwd.

Net deze film bekeken met aardige verwachtingen van de cast.
Helaas vielen de actiescene's heel erg tegen. De film wordt er heel ongeloofwaardig door.
De gebeurtenissen werden steeds uitgesteld.

De thriller, een kat en muisspel in de bossen, is wereldwijd niet in de bios te zien geweest (wel de bedoeling geweest? Want ik zag 'm op de site van Pathé staan), maar meteen op dvd uitgebacht. De regisseur heeft zichtbaar zijn best gedaan om het meer te laten lijken dan het is (in tegenstelling met ishaboi hiervoor vond ik de actiescènes nog meevallen), echter het verhaal blijft te middelmatig en te weinig origineel. Ook de personges zijn niet bijster interessant.

avatar van konynewortel
Wat een B-acteur is die Brendan Fraser toch, zit de hele film grimassen te trekken die nergens op slaan! Al bij al een zeer slechte cast ,beroerd verhaal en waardeloze acteerprestaties.
De retard speelde nog het best,ken je nagaan. Het wordt nergens spannend,eerder lachwekkend, vooral de schietscenes.

Verschrikkelijke geldverspilling deze film. Het kijken niet waard. Een bos zo groot als Nederland en toch kan iedereen elkaar in no time vinden! En inderdaad is het acteerwerk van Fraser knap waardeloos.

avatar van duffs
de film heeft een sterke cast vooral purcell speelt goed maar de film is veel te gewoon en standaardt om echt goed en spannend te worden en er zitten een paar onlogische twists in ik vond er ondank wel het goede spel van de meesten toch maar weinig aan en was blij dat hij afgelopen was duurde gelukkig niet al te lang had ook niet langer moeten duren 5 je van mij

avatar van jippie2010
Op de één of andere manier moet ik sterk aan The River Wild denken...

jippie2010 schreef:
Op de één of andere manier moet ik sterk aan The River Wild denken...

Maar dan wel stukken minder....

avatar van filmkul
Zeer zwakke film. Het verhaal is het grootste minpunt. Het plot is slecht uitgewerkt en erg ongeloofwaardig. Verder ontbreekt daarbij de spanning. Het acteerwerk is erg matig. Met name Fraser is volledig mis cast. Purcell doet het redelijk, maar schiet wel erg vaak mis.
Zeker geen aanrader. 1.0

avatar van mikeholland
Slechte B film. moeite niet waard om te kijken. Slap verhaal.

wat een waardeloze b film, wat zeg ik?
c film, pfffffffffffff

avatar van SpinPSB
Een B-film met A-acteurs, vreemde gewaarwording. Bah wat slecht, acteren, script, alles...

avatar van bassie200
Inderdaad echt om te janken dit.....het een B-ffilm noemen is eigenlijk nog een te groot compliment.

Absoluut een afrader om deze te kijken. 0,5*

avatar van Phantasm
Ik vond het gewoon een leuke film

avatar van steefke
Had er veel meer van verwacht eigenlijk. Ben een beetje op mijn honger blijven zitten tijdens het kat en muis spel dat gaande is. Weinig spannende actie, acteerprestaties konden ook beter.

Net gekeken. Echt overtuigend vond ik hem niet, maar ook weer niet
zooo slecht als ik hier zo lees.
Lekker standaard allemaal.
Niet bijzonder ervan genoten, maar wel mijn avond ermee opgevuld.
Toch 2.5 ster.

prewagemert
Best veel van verwacht, maar wat een teleurstelling.
Zeer ongeloofwaardig en slecht geacteerd.
Dus na een half uur ging hij op zwart.

Bagger......

Helaas , een film die elke logica mist, mensen meteen vinden in een groot bos, schreeuwen als je stil zou moeten zijn een expert in het tracken in het bos maar dan nog staan roepen .., enz enz soms geloof ik dat het er niet toe doet om een film enigszins geloofwaardig te houden.

Het verhaal leek me goed en door de trailer ben ik de film gaan kijken. Heel jammer hoe de film uiteindelijk is geworden. Ik ben het ook met de mening van hierboven eens. De logica is ver te zoeken en geloofwaardig is het niet echt. Een leuk niet nadenk-filmpje voor als je je verveeld maar te moe bent om echt een film goed te kunnen volgen.

avatar van DjFrankie
Purcell met zijn broer als ex-gevangene, waar hebben we dit meer gehoord.
Ondanks de korte speelduur toch langdradig. En idd volkomen onlogisch.
Waarom het kind reanimeren?

Wel weer mooie beelden

Erg povere thriller, niet zo slecht misschien als je op basis van de tot dusverre gegeven cijfers op de diverse sites zou denken, maar dat het kwalitatief volstrekt onder de maat blijft is duidelijk. Voorspelbaar plot(al duizend keer eerder gezien), armzalige uitwerking(heb nog nooit diverse verhaallijntjes zo klungelig samen zien komen als in deze film), en desastreus acteerwerk. Met name houten klaas Fraser maakt er als de veronderstelde held een potje van en acteert op het niveau van een mummie die hij in zijn succesvolste films ooit bestreed. Alleen Suplee als de gehandicapte misdadiger die het allemaal te veel wordt maakte wat gevoel bij me los, alhoewel ik ook die dankbare rol in het verleden wel eens beter gespeeld zag zien. Breakout is enkel uit te houden als je je kritisch vermogen anderhalf uur ergens anders parkeert, als je er niets van verwacht valt het wellicht mee.