Blast from the Past (1999)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Hugh Wilson
met Brendan Fraser, Alicia Silverstone en Christopher Walken

Adam (Fraser) leeft al sinds zijn geboorte in een atoomkelder, omdat zijn ouders dachten dat er een atoombom gevallen was. Als hij na 35 jaar de kelder verlaat, ontmoet hij Eve (Silverstone) die hem maar een vreemd figuur vindt. Adam vraagt Eve om hem te helpen met boodschappen doen voor zijn ouders.

avatar van jumpstylemovie
nadiah schreef:
wat een slechte film zeg! En Fraser is erg irritant.

En waar baseert gij dat op?

Leuke komedie met vooral een sterk eerste deel van de film. Ik vond vooral Christopher Walken goed in deze film.

avatar van Drs. DAJA
Walken doet het weer erg leuk. Verder een film met leuke art-direction en een komisch uitgangspunt.

avatar van movie fan
goede film , een leuk en interessant verhaal , een goede cast en de film is ook goed uitgewerkt . 4.5 sterren zeker verdiend , mede dankzij een goed acterende Brendan Fraser.

avatar van 606
Hij is van het handje

Antwoordt goed voor jou .

Leuk omschrijving van iemand die op mannen valt ipv vrouwen

avatar van 606
Zeer leuk verhaal heeft deze film en brendan speelt uitstekend.
Ook de rest doet het goed en de humor is er genoeg.

3,5 ster

avatar van Turkeyloverz
Geinige film. De film heeft een goed gegeven waar genoeg uit halen viel, Vooral de "leave my elevator alone" sekte was geweldig. Verder is vader Webber goed en ziet Alicia Silverstone er goed uit. Ook de scene met de ex van Eve in de discotheek waar Adam zich verdedigtwas hilarisch. Kortom, heb me wel vermaakt.

avatar van pooper
vermakelijk filmpje.

avatar van sofripa
Heerlijke comedy. Zeg ik niet al te vaak. Fraser speelt weer dun en slap, maar gelukkig is er Walken om dat niveau omhoog te krikken.

avatar van jansma
bedroefend zwakke film weinig overtuiging geacteerd door deze C actuers.

avatar van nachtschade
De dertiende in het dozijn..........slechts Silverstone hield me wakker, en dat had niks met de film en/of haar acteertalent te maken.....

Zeer vermakelijke film, gisteren voor de derde keer gezien en het blijft leuk. Natuurlijk blijft ook Alicia Silverstone het kijken waard.

avatar van yeyo
jansma schreef:
deze C actuers.

Christopher Walken een C-acteur

avatar van Rodger
ben niet zo'n comedie fan, maar deze was best leuk om te zien,.. leuk verhaal.. en leuke scenes..

Leuke film, laats op tv gezien. verwachte er eigenlijk niks van, maar was toch wel een leuk verhaal en wel aardig uitgewerkt.

Dus een 3.0* lijkt mijn hier goed op zijn plaats!

avatar van Norma
De film begint en eindigt leuk, met de scènes in het ondergrondse huis.
Christopher Walken steelt daarin de show, helaas moet de film het tussentijds vooral doen met Fraser, van wie ik nooit fan zal worden vrees ik. Nou moet hij hier natuurlijk ook wel een erg naïef sulletje neerzetten, maar als ik hem zo zie bekruipt me altijd een beetje het gevoel dat de man helemaal niet hoeft te acteren om zo te zijn.

Geinig gegeven wel, een paar grappige opmerkingen, voor de rest wel erg flauw.

avatar van Pierre1965
Qua verhaal briljant.
Alle grappen prima bedacht.
Ook het einde, geen problemen mee.
Alleen het overdreven flauw acteren stoort me zo vaak in komedies.
Waarom ook in deze weer.

Leuk idee, alleen wat matig uitgewerkt. Vooral het begin vond ik wel erg leuk gedaan, met die bunker etc. Walken doet het heel prima. Maar zodra Adam 'buiten' komt wordt het gelijk matig. Niet dat de grappen niet leuk zijn, en het acteren is ook allemaal nog wel tot daar aan toe. Alleen het idee dat hij voor het eerst bovengronds komt komt niet echt goed tot zn recht. Hij heeft alles vrij snel door, reageert niet vreemd op nieuwe mensen die hij ontmoet, hij heeft tenslotte 35 (!!) jaar alleen met zn ouders gewoond. etc. etc. Vond ik toch wat jammer, want dat gegeven kon de film zo leuk maken. 2,5 ster.

avatar van rep_robert
Aardig stukje jeugdsentiment dat veel herinneringen nar boven brengt, inclusief de paar leuk uitgevoerde grappen. Het idee achter deze film is natuurlijk geniaal en dat wordt in het begin ook leuk in beeld gebracht. Helaas neemt de love-interest Silverstone daarna de film steeds meer over en dat haalt toch wel de luchtigheid en de humor uit de film.

Normaal gesproken een 2,5*, maar gezien het sentiment laat ik hem op 3* staan.

avatar van pvl63
Aardig filmpje, vooral vanwege het contrast tussen 1997 en 1962. Blast from the Past is erg over the top, toch blijft het leuk ook al is het niet erg realistisch allemaal. Ik heb me van het begin tot het einde goed vermaakt.

avatar van benni
Soms hilarisch, soms gewoon leuk!! Prachtige komedie. Genoten. Aanrader...;

jansma schreef:
bedroefend zwakke film weinig overtuiging geacteerd door deze C actuers.

Als je Speed 2 5 sterren geeft kan ik dit niet objectief beoordelen. Naar mijn weten een hele grappige film die ik morgenavond opneem en daarna mijn sterren zal geven...

Zojuist herbekeken maar erg leuke, vermakelijke film. Origineel, geinig geacteerd. Eigenlijk niks mis mee. Zeker eens bekijken! Is de moeite waard! 3.5*

avatar van missl
Man komt na heel veel jaar weer boven de grond en ontmoet daar een meisje. Hij weet helemaal niets van de hedendaagse samenleving. Het kijkt prima weg en is vermakelijk maar erg grappig is het niet.

avatar van Proeneke
Luchtig en leuk.!

avatar van IH88
“Lying can be a very effective dating tool.”

Heel vaak gezien en Blast from the Past blijft leuk. Met het gegeven, een man heeft zijn hele leven met zijn ouders ondergronds geleefd en komt nu in de bewoonde wereld terecht, had misschien iets meer gedaan kunnen worden. Maar het levert grappige situaties op, en er hangt de gehele tijd een aangenaam sfeertje. Fraser doet het aardig, maar het zijn Silverstone en Walken die voor de leukste momenten zorgen. Met prima bijrollen van Spacek, Foley en Slotnick. Blast from the Past kijkt lekker weg en het is allemaal uitermate feel good. Precies wat je ervan verwacht.