• 8.348.348 stemmen

Blast from the Past (1999)

Komedie / Romantiek | 112 minuten

Genre: Komedie / Romantiek

Geregisseerd door: Hugh Wilson

Met onder meer: Brendan Fraser, Alicia Silverstone en Christopher Walken

Releasedatum: 29 april 1999

• Google Play Bekijk via Google Play

Plot Blast from the Past

"She'd never met anyone like him. He's never met anyone... Period."

Adam (Fraser) leeft al sinds zijn geboorte in een atoomkelder, omdat zijn ouders dachten dat er een atoombom gevallen was. Als hij na 35 jaar de kelder verlaat, ontmoet hij Eve (Silverstone) die hem maar een vreemd figuur vindt. Adam vraagt Eve om hem te helpen met boodschappen doen voor zijn ouders.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van jumpstylemovie

jumpstylemovie

nadiah schreef:

wat een slechte film zeg! En Fraser is erg irritant.

En waar baseert gij dat op?

Theunissen

Leuke komedie met vooral een sterk eerste deel van de film. Ik vond vooral Christopher Walken goed in deze film.

avatar van Drs. DAJA

Drs. DAJA

Walken doet het weer erg leuk. Verder een film met leuke art-direction en een komisch uitgangspunt.

avatar van movie fan

movie fan

goede film , een leuk en interessant verhaal , een goede cast en de film is ook goed uitgewerkt . 4.5 sterren zeker verdiend , mede dankzij een goed acterende Brendan Fraser.

avatar van 606

Hij is van het handje

Antwoordt goed voor jou .

Leuk omschrijving van iemand die op mannen valt ipv vrouwen

avatar van 606

Zeer leuk verhaal heeft deze film en brendan speelt uitstekend.

Ook de rest doet het goed en de humor is er genoeg.

3,5 ster

avatar van Turkeyloverz

Turkeyloverz

Geinige film. De film heeft een goed gegeven waar genoeg uit halen viel, Vooral de "leave my elevator alone" sekte was geweldig. Verder is vader Webber goed en ziet Alicia Silverstone er goed uit. Ook de scene met de ex van Eve in de discotheek waar Adam zich verdedigtwas hilarisch. Kortom, heb me wel vermaakt.

avatar van pooper

pooper

vermakelijk filmpje.

avatar van sofripa

sofripa

Heerlijke comedy. Zeg ik niet al te vaak. Fraser speelt weer dun en slap, maar gelukkig is er Walken om dat niveau omhoog te krikken.

avatar van jansma

jansma

bedroefend zwakke film weinig overtuiging geacteerd door deze C actuers.

avatar van nachtschade

nachtschade

De dertiende in het dozijn..........slechts Silverstone hield me wakker, en dat had niks met de film en/of haar acteertalent te maken.....

avatar van jakobjan1908

jakobjan1908

Zeer vermakelijke film, gisteren voor de derde keer gezien en het blijft leuk. Natuurlijk blijft ook Alicia Silverstone het kijken waard.

avatar van yeyo

yeyo

jansma schreef:

deze C actuers.

Christopher Walken een C-acteur

avatar van Rodger

Rodger

ben niet zo'n comedie fan, maar deze was best leuk om te zien,.. leuk verhaal.. en leuke scenes..

avatar van elayz

elayz

Leuke film, laats op tv gezien. verwachte er eigenlijk niks van, maar was toch wel een leuk verhaal en wel aardig uitgewerkt.

Dus een 3.0* lijkt mijn hier goed op zijn plaats!

avatar van Norma

Norma

De film begint en eindigt leuk, met de scènes in het ondergrondse huis.

Christopher Walken steelt daarin de show, helaas moet de film het tussentijds vooral doen met Fraser, van wie ik nooit fan zal worden vrees ik. Nou moet hij hier natuurlijk ook wel een erg naïef sulletje neerzetten, maar als ik hem zo zie bekruipt me altijd een beetje het gevoel dat de man helemaal niet hoeft te acteren om zo te zijn.

Geinig gegeven wel, een paar grappige opmerkingen, voor de rest wel erg flauw.

avatar van Pierre1965

Pierre1965

Qua verhaal briljant.

Alle grappen prima bedacht.

Ook het einde, geen problemen mee.

Alleen het overdreven flauw acteren stoort me zo vaak in komedies.

Waarom ook in deze weer.

avatar van FMHZ

FMHZ

Leuk idee, alleen wat matig uitgewerkt. Vooral het begin vond ik wel erg leuk gedaan, met die bunker etc. Walken doet het heel prima. Maar zodra Adam 'buiten' komt wordt het gelijk matig. Niet dat de grappen niet leuk zijn, en het acteren is ook allemaal nog wel tot daar aan toe. Alleen het idee dat hij voor het eerst bovengronds komt komt niet echt goed tot zn recht. Hij heeft alles vrij snel door, reageert niet vreemd op nieuwe mensen die hij ontmoet, hij heeft tenslotte 35 (!!) jaar alleen met zn ouders gewoond. etc. etc. Vond ik toch wat jammer, want dat gegeven kon de film zo leuk maken. 2,5 ster.

avatar van rep_robert

rep_robert

Aardig stukje jeugdsentiment dat veel herinneringen nar boven brengt, inclusief de paar leuk uitgevoerde grappen. Het idee achter deze film is natuurlijk geniaal en dat wordt in het begin ook leuk in beeld gebracht. Helaas neemt de love-interest Silverstone daarna de film steeds meer over en dat haalt toch wel de luchtigheid en de humor uit de film.

Normaal gesproken een 2,5*, maar gezien het sentiment laat ik hem op 3* staan.

avatar van pvl63

pvl63

Aardig filmpje, vooral vanwege het contrast tussen 1997 en 1962. Blast from the Past is erg over the top, toch blijft het leuk ook al is het niet erg realistisch allemaal. Ik heb me van het begin tot het einde goed vermaakt.

avatar van benni

benni

Soms hilarisch, soms gewoon leuk!! Prachtige komedie. Genoten. Aanrader...;

avatar van basssss

basssss

jansma schreef:

bedroefend zwakke film weinig overtuiging geacteerd door deze C actuers.

Als je Speed 2 5 sterren geeft kan ik dit niet objectief beoordelen. Naar mijn weten een hele grappige film die ik morgenavond opneem en daarna mijn sterren zal geven...

avatar van basssss

basssss

Zojuist herbekeken maar erg leuke, vermakelijke film. Origineel, geinig geacteerd. Eigenlijk niks mis mee. Zeker eens bekijken! Is de moeite waard! 3.5*

avatar van missl

missl

Man komt na heel veel jaar weer boven de grond en ontmoet daar een meisje. Hij weet helemaal niets van de hedendaagse samenleving. Het kijkt prima weg en is vermakelijk maar erg grappig is het niet.

avatar van Proeneke

Proeneke

Luchtig en leuk.!

avatar van IH88

IH88

“Lying can be a very effective dating tool.”

Heel vaak gezien en Blast from the Past blijft leuk. Met het gegeven, een man heeft zijn hele leven met zijn ouders ondergronds geleefd en komt nu in de bewoonde wereld terecht, had misschien iets meer gedaan kunnen worden. Maar het levert grappige situaties op, en er hangt de gehele tijd een aangenaam sfeertje. Fraser doet het aardig, maar het zijn Silverstone en Walken die voor de leukste momenten zorgen. Met prima bijrollen van Spacek, Foley en Slotnick. Blast from the Past kijkt lekker weg en het is allemaal uitermate feel good. Precies wat je ervan verwacht.

avatar van Phantasm

Phantasm

Prima komedie met een leuk verhaal dat lekker wegkijkt.

avatar van Lebarron

Lebarron

Een uitstekende komedie met Brendan Fraser en Alicia Silverstone in de hoofdrollen. De film begint in 1962 aan de vooravond van de Cubaanse rakettencrisis. Calvin Webber (Christopher Walken) is een even geniale als gestoorde wetenschapper die een atoombunker heeft gebouwd waarin hij jaren kan overleven. Hij en zijn vrouw Helen (Sissy Spacek) sluiten zich op voor 35 jaar. Onderwijl krijgen ze een zoon, Adam(Fraser). Adam groeit op met normen en waarden in de geest van de 50's en 60's. In 1999 gaan de sloten open. Calvin gaat eerst omhoog maar treft een volledig andere wereld aan als die hij 35 jaar eerder heeft achtergelaten en krijgt op slag een hartaanval. Omdat ze dringend voorraad nodig hebben stuurt Helen Adam de wereld in. Adam is daar als een hulpeloos, dolend schaap maar gelukkig treft hij Eve(Silverstone) die hem helpt. De film is voorspelbaar maar toch is hij zeer leuk. Dit komt vooral door de sterke cast. Fraser is uitstekend op zijn plek als de brave en goedhartige Adam. Fraser is namelijk een expert in fish-out-of-watercharacters spelen. Het is dan ook schitterend om te zien hoe hij kinderlijk naïef en superenthousiast de grote, boze moderne wereld in wandelt. Alicia Silverstone was ook op haar plek als een echte 90's girl. Kordaat, eigengereid, zelfredzaam en een tikje oppervlakkig en daarom het ideale tegengewicht voor Fraser. Ook zijn er grappige bijrollen van Dave Foley en Joey Slotnick. De sterkste troeven zijn echter Walken en Spacek. Walken is weer lekker op dreef als de paranoia mad scientist en Spacek steelt de show als zijn gefrustreerde echtgenote die uit wanhoop een heimelijke alcoholiste is. Het gedeelte boven de grond doen zij niet mee en daarom is dat dus iets minder maar desondanks is het nog steeds een geslaagde film die op een zeer geslaagde manier zowel met de tuttige tijdsgeest van de 50's/60's als met de banale en oppervlakkige 90's de spot drijft.