Suicide Kings (1997)

Komedie / Drama

geregisseerd door Peter O'Fallon
met Christopher Walken, Jay Mohr en Denis Leary

Wanneer de zus van Avery Chasten wordt ontvoerd, komen hij en een paar vrienden met het idee om de voormalig maffiabaas Charlie Barret te ontvoeren, om zo het losgeld te kunnen betalen. Terwijl de ontvoerde en vastgebonden Barret probeert om de jongens tegen elkaar uit te spelen, is zijn handlanger Lono Veccio naar hem op zoek.

dominion
Kennis van me zei dat dit een meesterlijke film was dus deze ga ik maar eens snel opzoeken.

zeer sterke film goed geacteerd . vooral door meneer walken een super acteur'.

avatar van Fortune
Matig.

Wat vooral deze film nekt is het acteerwerk van de 4 jongens die vooral te overdreven hun personages neerzetten. Overacting is het juiste woord hier voor.
De reden dat ik deze ging kijken was Dennis Leary en die deed het best goed in hierin, behoorlijk grappig ook die gesprekken de hele tijd over zijn nieuwe laarzen van visschubben.
Walken deed het trouwens ook goed en kan elk gesprek boeiend maken.
Behoorlijk ongeloofwaardig geheel die de film niet goed maakt.

2.5

avatar van Fryce
Aardige film, met leuk spel van Christopher Walken en een redelijk vermakelijk verhaal.

avatar van Zandadder
dominion schreef:

Je kennis heeft gelijk.

Een leuke, en toffe film, niet door de uitzonderlijke acteerprestaties, behalve die van Walken, maar door het leuke verhaal en door het plot!!

avatar van mikey
Matig verhaal met wat plottwists dat erg J90 aandoet (dus gedateerd), helaas een decennium van lelijkheid. Het moest een psychologische thriller worden maar dat is geheel mislukt. Dan blijft er nog wat meligheid over waarin Walken zich als een vis in het water voelt. Niet grappig, niet spannend.

avatar van Beatle
Gewoon een toffe film, met Walken weer in een glansrol.

avatar van centurion81
Gisteren gezien, heb me prima vermaakt! Vind het gewoon altijd geweldig om naar Christopher Walken te kijken. Beetje hetzelfde heb ik met Willem Dafoe, Jack Nicholson, Donald Sutherland, Paul Rudd en Edward Norton.

Speciale vermelding wmb voor Big Bang Theory ster Johnny Galecki, die er in 1997 al net zo uitzag als nu! De tand des tijds lijkt maar weinig vat op hem te hebben!

En fin, een prima tussendoortje met een bovengemiddeld goede Christopher Walken. Degenen die de jongens van overacting betichten: de genreduiding is ook komedie hè

avatar van flaphead
De film weet niet zo goed of het een misdaad of een komedie wilt zijn en slaagt zo in geen van beiden. Een combinatie, een vaker gedaan recept, wil in ieder geval niet echt lukken. De grappig bedoelde situaties voelen geforceerd aan, de bad guys erg cliché en de studenten te overdreven in hun karakterrol (met name Ira). Er worden wat twists ingegooid om het gevoel te krijgen dat het scenario goed in elkaar zat, maar ook dat is niet origineel. Taaie zit, Walken redt de film nog een beetje.