Big Hero 6 (2014)

Animatie / Avontuur

geregisseerd door Don Hall en Chris Williams
met de stemmen van T.J. Miller, Maya Rudolph en Jamie Chung

Big Hero 6 draait om Hiro Hamada, een wonderkind en robotica-expert. Hij raakt betrokken bij een crimineel plan dat de hectische, hightech stad San Fransokyo dreigt te vernietigen. Met de hulp van zijn beste vriend – de robot Baymax – sluit Hiro zich aan bij een team van onervaren misdaadbestrijders om de stad te redden. Gebaseerd op de gelijknamige Marvel comics.