• 8.260.912 stemmen

Yip Man: Jung Gik Yat Jin (2013)

Actie | 100 minuten

Met onder meer: Eric Tsang en Anita Yuen

Oorspronkelijke taal: Kantonees

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis

Plot Yip Man: Jung Gik Yat Jin

In het naoorlogse Hongkong wordt de legendarische Wing Chun Grootmeester Ip Man met tegenzin opgeroepen om nog één keer in actie te komen. Wat begint als een stel eenvoudige uitdagingen in kungfu stijl verplaatst zich al snel naar de duistere en gevaarlijke onderwereld van de Triads. Om zijn leven en zijn eer te verdedigen heeft hij geen andere keus dan voor de laatste keer het gevecht aan te gaan.

imageimageimage

avatar van NYSe

NYSe

Als het door het houten acteerwerk en het lachwekkend vlakke script niet al volledig afzien is, dan weet cameraman Joe Chan het wel door het slijk te halen met werkelijk afschuwelijke belichting en een pan als de enige truc in huis. Ben niet bekend met het verhaal rondom de blijkbaar legendarische Yip Man, maar slechts het feit dat de makers van dit wanproduct niks met de overige films te maken hebben zal me een andere titel doen opzetten.

avatar van Phantasm

Phantasm

Dit was wel de slechtste die ik gezien heb, geef me gewoon de 1-ste twee delen maar, die waren geweldig.

avatar van dvdfreak123

dvdfreak123

Persoonlijk de minste ip man film deze. Gevechten waren niet zo goed of de andere films net als het verhaal. Vind de andere allemaal wel goed maar deze ben ik toch teleurgesteld in. Een film om snel weer te vergeten. 5/10

avatar van Jeffrey050

Jeffrey050

• 1994 stemmen

HALVE TAMME. schreef:

Bij de ene film ben ik een man met veel woorden en bij de andere film eentje met weinig.

Ik zal me betreffende Yip Man: Jung Gik Yat Jin (2013) aan het laatste houden :

Mooie afsluiter.

Helaas is het geen afsluiter. Terwijl deze deel en de vorige al minder leuk waren.

avatar van Lucaij

Lucaij

Ip Man is in dit deel meer aan het roken, thee drinken en eten dan aan het vechten. Laatste half uur was wel sterk. Het drama gedeelte voerde teveel de boventoon en dat vind ik nooit het sterkste punt geweest van de Ip Man films.

avatar van mjk87

mjk87

Redelijke Ip Man die steeds minder wordt en daardoor aan de verkeerde kant van de lijn eindigt. Het eerste uur vond ik wel fijn, wat meer op sfeer en leuke beelden van Hongkong en lekkere gerechten; deze film voelt een stuk realistischer dan de andere films. Ook door Wong die vooral nu een oude wijze man is, maar ook kwetsbaar. Daarna neemt de plot de overhand en vind ik het verhaal steeds minder boeien. Ook de gevechten zijn maar matig. 2,5*.