The Wolverine (2013)

Actie / Sciencefiction
126 minuten / 132 minuten (extended cut)

geregisseerd door James Mangold
met Hugh Jackman, Tao Okamoto en Will Yun Lee

In “The Wolverine” bevindt Logan, de eeuwige krijger en buitenstaander, zich in Japan. Daar zal het staal van een samoerai botsen met het 'adamantium' van Logans klauwen, wanneer deze laatste het moet opnemen tegen een mysterieuze figuur uit zijn verleden in een epische strijd die hem voorgoed zal veranderen.

stkolaf schreef:
Wolverine travels to Japan to train with a samurai sword... bron:imdb

i dont get it, hij heeft toch zelf 2x3 samuraizwaarden...?

Omdat er staat: "Wolverine travels to Japan to train with a samurai warrior. "

avatar van Frenetic
Kvind de X-men trilogie geweldig en personage Wolverine is mijn favoriet, maar of dit 2e deel gaat werken..

avatar van Albus Dumbledore
ace leader schreef:

Omdat er staat: "Wolverine travels to Japan to train with a samurai warrior. "

Vervang Wolverine met Batman en Japan met China en voila... daar heb je het verhaal van Batman Begins...

ace leader
Het verhaal van wolverine's training in Japan bestaat al langer dan dat van Batman Begins

avatar van darthconner
Is het echt terug over Wolverine? Ik had gedacht dat ze telkens een ander character gingen nemen in de hoofdrol.

puckb96
Vind het wel leuk dat we Wolverine terug zien in X-Men Origins: Wolverine 2 met Hugh Jackman. Vond de eerste geweldig, ook ben ik bang dat hij niet te zien zal zijn in X-Men: First Class dus ik vond het top dat ze deel 2 gaan maken. Al een villain bekend?

avatar van Thorongil
Aranofsky zal de film regisseren. De titel zal 'The Wolverine' zijn en zal apart staan van X-Men Origins: Wolverine.

ace leader
Ik wel er vertrouwen in. Aranofsky is een goede regisseur.

avatar van Sibelius
Darren Aronofsky over The W...

Ik vermoed dat deel 2 van de Wolverine serie, deel 1 zal overklassen.
Het dan ook niet echt een sequel in de strikte betekenis (zie artikel).

Persoonlijk vind ik dat alles waar Darren Aronofsky zich mee bemoeid heeft, zich hoog in de top 250 zou moeten bevinden.
Dit is wel niet meteen het soort film waarmee je Aronofsky zou associëren als je de rest van zijn films bekeken hebt. Hij stond ook al op de shortlist om Superman: the man of steel (2012) te regisseren maar moest het afleggen tegen Zack Snyder.

Ook schrijver Chris McQuarrie heeft met the Usual suspects al bewezen een sterk verhaal te kunnen neerpennen.

Nu al ongeduldig aan het wachten dus, maar eerst is Black Swan, Aronofsky's laatste meesterwerk, aan de beurt.

ace leader
Jammer, jammer...maar familie is inderdaad wel belangrijk.

avatar van Minotaures
Laat er in dit geval van elk centrale personage een Origins komen (gelieve 2 tot 3 delen per personage)...

Wat een doordrammers

ace leader
De topic-titel moet trouwens veranderd worden in The Wolverine (2012), aangezien dit geen officiële vervolg is op x-men origins: wolverine, maar gewoon een aparte film is

avatar van Nicholas
Jackman denkt zelf dat de film nog in 2012 zal komen te draaien in de bios. Hoop wel dat het tweede deel beter is dan het eerste. Met afstand de slechtste X-Men film

ace leader
In verband met mogelijke 'vertragingen', zal de film pas in 2013 worden uitgebracht en niet in 2012..

ace leader
De villain wordt Silver Samurai (bevestigd door Jackman).

afbeelding

avatar van Glacius
Dus een opzichzelfstaande film met dezelfde acteur als Wolverine... Okee...

ace leader
Opnames starten in de lente dit jaar. Ik denk dan dat de film in 2014 zal worden uitgebracht..

avatar van killer13
naar het schijnt zal niet aranofsky gaan regisseren maar james mangold. regisseur van films als walk the line, knight and day en copland. heb toch al een beetje minder vertrouwen. de kerel is een goeie regisseur, maar om een actiespectakel af te leveren.. ik heb zo mijn twijfels

avatar van Thorongil
X-Men heb ik in feite na X-Men Origins Wolverine opgegeven. The Wolverine interesseert me nog lichtjes maar die First Class heb ik laten passeren. Zien wel of de trailer aanslaat, hopelijk wat bruter dan de vorige Wolverine. Bij mij blijft het gevoel dat de serie qua plot en continuiteit gewoon de pedalen kwijt is, men moddert maar wat aan.

avatar van Naomi Watts
Vrij opmerkelijk dat je dan First Class (die from scratch begint) overslaat. Een zware inschattingsfout. Enige X-Men verfilming die de moeite waard is en die terecht een aparte franchise is geworden.

avatar van Metalfist
First Class Zonder twijfel het beste deel uit de X-Men reeks! Het eerste deel van Wolverine is in mijn herinnering niet al te schitterend (is ook het enige deel dat ik niet in huis heb) maar bon, hoogstwaarschijnlijk geef ik dit nog wel een kans.

Al was het maar omdat Jackman precies voor de rol geboren is.

avatar van Metalfist
Sciencefiction? Nu niet echt een genre dat ik met Wolverine associeer maar bon. Hoewel het eerste deel in mijn herinnering het minste uit de X-Men stal is, kijk ik hier op zich toch wel een beetje naar uit. Jackman blijft de perfecte acteur voor de rol en zolang we geen casting fiasco krijgen als met Gambit in het eerste deel gaat dit hoogstwaarschijnlijk zijn voorganger wel verbeteren.

avatar van marvelfreak85
The Wolverine ik hoop dat ie beter word dan origins moet wel zeggen toen ik de set foto's zag op comicbookmovies.com van de Silver Samurai kreeg ik toch wel effe kippevel.
En ik ben verrast dat de film zich naar X-men 3 the last stand afspeeld en niet voor de trilogie dus ben benieuwd welke andere X-men universe karakters nog meer meedoen.

avatar van Cinema072
Wolverine is mijn favoriet character

avatar van HALVE TAMME.
Ik kan niet wachten,ik ben erg nieuwsgierig en benieuwd tegelijk.

avatar van underground
Hoop echt op een top film

Kan niet wachten tot hij in de bios komt :D