Braddock: Missing in Action III (1988)

Actie

geregisseerd door Aaron Norris
met Chuck Norris, Aki Aleong en Miki Kim

Wanneer kolonel James Braddock te horen krijgt dat zijn vriendin nog in leven is en hij een twaalfjarige zoon heeft, vliegt hij naar het communistische Vietnam. Goed bewapend trekt hij de binnenlanden in om zijn familie te redden. Om dit te bewerkstelligen moet hij uit de handen van een sadistische Vietnamese officier zien te blijven. Er ontstaat een spannende race door het oerwoud met als inzet zijn vrijheid en die van zijn vrouw en kind.

avatar van stephan73
Met Braddock: Missing in Action 3 is de trilogie compleet. En wat voor een trilogie. Deze reeks Vietnam films (opgenomen in de Fillipijnen) is het perfecte voorbeeld hoe goed b-films kunnen zijn. Erg goed dus!
Chuck Norris is (alweer) perfect als Jim Braddock, die als eenmans leger steeds maar weer mensen moet bevrijden uit gevangeniskamoen. Dit keer geen soldaten, maar kinderen. En dat doet hij met grof geschut, zonder om te kijken naar een dode meer of minder.

Dit zijn de films waar de Cannon studio bekend mee werd, en terecht... want het is gewoon pure entertainment.

avatar van Ramon K
In 2003 nogal liggen zeiken op dit soort films, maar die 0,5* kan ik niet meer verantwoorden naar mezelf toe. Film kent een ontieglijk fout basisgegeven, maar de actie die hieruit ontstaat is best te pruimen.

avatar van Quentin
Haha, dus binnenkort bekeer je je ook t.o.v. Cobra? Zal djelle goed doen

avatar van Ramon K
Quentin schreef:
Haha, dus binnenkort bekeer je je ook t.o.v. Cobra? Zal djelle goed doen

Nou bekeren....

Misschien komt die film wel van die hatelijke score af ja. Probleem van al die Cannontroep is natuurlijk dat die films totaal politiek incorrect zijn, maar enigszins wel vermakelijk en onderdeel van mijn jeugd.

avatar van Quentin
Snap precies wat je bedoelt, heb eerst ook enorm afgegeven op Delta Force maar ben inmiddels die politieke incorrecte toon gaan waarderen, vind Cannon films nu zo wat het vermakelijkste wat er is.

Nomak
Chuck Norris kruipt voor de laatste keer in de huid van kolonel James Braddock. Best wel jammer want Braddock is één van de stoerste actiehelden die ik ken. Echt een mooie rol van Chuck Norris.
Hoogtepunt is ongetwijfeld het moment dat zijn vrouw wordt neergeschoten en de martelingen die daarop volgen. Op het einde dacht ik even dat het éénmansleger James Braddock het niet zou overleven. Dat zou pas een dramatische afsluiting van de trilogie zijn. Maar ik had het dus mis, al komt Braddock deze keer wel heel erg gehavend uit de strijd.
Chuck Norris gooit ook deze keer weer enkele oneliners in de strijd.

"I don't step on toes, I step on necks."

avatar van movie acteurs
Erg vermakelijke actie film van Cannon. De film heeft onwijs leuke actie en is zeker te genieten. Chuck Norris zet zijn stoere personage James Braddock weer erg cool neer. Realistisch is het absoluut niet, maar als zo'n film vermaakt vind ik het altijd best. Goede actie film. 3,5.

avatar van DragQueen
Het laatste deel uit de trilogie. Chuck Norris keert weer terug als Braddock, en zorgt voor prima gevechten. de actie is dan ook aardig verzorgd, en de film is best vermakelijk. 2,5 ster.

avatar van glimlicht
Ahh.. heerlijk.

Chuck Norris redt de kinderen van de boze dictators en bouwt een prachtige band op met zijn zoon. Daarbij worden zoveel mogelijk zwak begaafde soldaten gedood en auto's/helicopters opgeblazen. Totaal niet spannend natuurlijk maar wel cheap-entertainment en daarbij dus een aardige comedy

Al vond ik de martelscéne best spannend! Dacht even dat Chuck Norris zich hier niet uit ging redden... Ach ik had beter moeten weten...

Iets minder dan het geweldige Invasion U.S.A.

*3,0

avatar van RuudC
Zeer vermakelijk ondanks dat deze film slecht aansluit op de eerste twee delen en de afgrijselijke openings- (en afsluitings)track. Wat een vreselijke overdramatische zwijmeltroep maakt die Ron Bloom. Let op dat deze film nergens echt goed wordt. Chuck gaat het probleem tegemoet en is er na anderhalf uur vol karate en explosies er weer uit. Fans kunnen er wel mee uit de voeten. Ik vind generaal Quoc fantastisch (BRADDOCK, BRADDOOOOOOCK!!!). Met de ‘missing in action’thematiek heeft het niets meer te maken. Omdat er redelijk wat vaart in zit, vind ik ‘m beter dan deel een, maar de beste van de trilogie blijft deel twee. De beeld- en geluidskwaliteit is op dvd erg matig. Dit is gewoon direct van VHS gehaald en op dvd gekwakt. Dat had wel iets liefdevoller gemogen.

avatar van Spetie
Het derde en gelukkig laatste deel in de reeks, behorend tot één van de slechtste trilogieën, die ik ken.

Chuck Norris speelt hier wederom de stoïcijnse Braddock, die zich als een zombie gedraagt en totaal geen emotie kent. Geen emotie als hij zijn zoontje voor het eerst ziet, en ook geen enkele emotie als zijn vrouw sterft. Petje af, je moet het maar kunnen. Verder is het vooral verrassend dat in zo’n hersenloze film als deze de actie en het doden van de Vietnamezen pas halverwege lijkt te beginnen. Daarbij moet wel gezegd worden, dat Chuck een fikse inhaalslag maakt richting het einde.

Ik ben persoonlijk verbaasd over de hoge score. Ik vind het zelf erg slecht, en zelfs met het verstand op nul maar een weinig genietbare actiefilm. Het heeft totaal niets nieuws meer te bieden en past qua niveau gemakkelijk in de reeks, want niveau lijkt er niet of nauwelijks te zijn.

avatar van RuudC
Een gemiddelde van 2,18 zou ik niet hoog willen noemen.

avatar van Spetie
Het is meer dan het dubbele van mijn score.

Maar het gemiddelde is hoger dan dat van het eerste en tweede deel, dat vond ik wel opvallend.

avatar van Movie Jim
Ik vond deze film van het begin tot het eind erg spannend.
Ik zie dit ook niet als een B film.
Maar een echte klassieke oude keigoede
leuke film.
Ook het script van de film is geweldig.
Chuck Norris is op 29-04-1975 in Saigon.
Dan denkt hij dat zijn vrouw gedood is door
een explosie. 12 jaar later vertelt Eerwaarde
Polanski en de CIA dat zijn vrouw nog in
leven is. En ook dat hij een kind heeft.
Ja dit is toch echt geweldig. Had Chuck
Norris maar een Oscar gegeven voor
deze film.

Ja en jij een enkel rit naar de "Chuck Norris" afkickkliniek. Daar laten ze je deze film 24 uur per dag zien en dan piep je wel anders

Gisteren herzien en nog steeds meer dan aardig jaren '80 vermaak.

avatar van 606
stinissen schreef:
Gisteren herzien en nog steeds meer dan aardig jaren '80 vermaak.
Mee eens. Mooi Non stop een mans actie vermaak.

Reinbo
Spetie schreef:

Chuck is the coolest.

avatar van 606
Spetie schreef:
Het is meer dan het dubbele van mijn score.

Gelukkig zijn er mensen die daar door heen kunnen kijken, en genieten van de non stop one man action show.

davez
Slechte bad guy, geen eindgevecht, granaatexplosie overleven, helicopter neerhalen met zoon, een troep kinderen redden zonder slachtoffers enzoverder enzovoort. Een beetje te veel van het goede. De eerste 2 delen waren gewoon beter vooral deel 2 vond ik zelfs goed.

Geen vervelende film want ik ben fan van Norris maar het werd uiteindelijk een herhalingsoefening, en ferm over de top vandaar 1 ster.

avatar van Ajax&Litmanen1
Vreemd dat ik niet eens op MIA 3 heb gestemd, maar juist deze film herinner ik me het beste van vroeger, met Braddock zijn vrouw en kind. De film is zoals de hele reeks niet zo best, maar nog best geinig. Chuck Norris is weer lekker op dreef, nu om kindertjes te redden. Daar hoort ook zijn zoon bij die hij eindelijk terug vond, terwijl zijn vrouw weer voor zijn gezicht vermoord is. Wel wat lomp dat Chuck nauwelijks geëmotioneerd is bij 2 van zulke ingrijpende gebeurtenissen, maar ach. Het levert wel weer een paar lekkere actiemomenten op. De marteling, de ontspanning met zijn zoon en de clash op het einde bij de brug. Toch vond ik deel 2 net iets leuker. Maar een heel, heel kleine voldoende kan er nog net vanaf.

avatar van Captain Pervert
Samen met deel 1 en 2 afgelopen week herzien.

Waar bij de eerste delen de regie en het camerawerk afschuwelijk is, heeft deze film wat meer fantasie in de regie. Een meebewegende camera, kortere shots, het voelt allemaal frisser aan dan de saaie regie van de eerste twee delen.

Dat kan niet alle slechte punten verbergen maar het maakt dit deel wel tot het minst oogpijnigende deel van de trilogie. Als je je even niet ergert aan het bizar slechte acteerwerk van de zoon van Braddock maar goed.

3 sterren, dat is 0,5 meer dan de beide eerste delen.

HALVE TAMME.
"Back to the 80's".

Ik zeg : Heerlijk.

avatar van xxERWINxx
Heerlijke oorlogs/actie film!! Back to the 80's

Zeker niet het minste deel, einde was ook goed.

avatar van Phantasm
Deze was een stuk beter dan zijn 2 voorgangers, kijkt lekker weg.

avatar van Metalfist
I don't step on toes, Littlejohn, I step on necks

Met deze derde Missing in Action ben ik aan de laatste van mijn voorraadje Chuck Norris films aangekomen. Een aantal jaar geleden, ten tijde van de Expendables rage, me eens laten verleiden tot een aantal van zijn films aan te schaffen en wat bleek? Op zo'n 10 (volwaardige Chuck Norris) films was er welgeteld één die een voldoende kreeg. Hellbound was met zijn 3* een aangename verrassing en ik hoopte de lijn verder te trekken met deze Braddock.

De reden dat dit altijd links was blijven liggen was dat ik de twee voorgangers niet in mijn bezit had. Ik heb echter ondertussen geen zin om nog actief op zoek te gaan naar films van de man met de baard en uiteindelijk dan maar gehoopt dat het niet nodig was om de eerste twee delen te zien. Naar het schijnt is Braddock qua chronologie met zijn voorgangers om van te huilen dus veel heb ik niet gemist denk ik. Wat overblijft is een film met een vermakelijke opening aan het consulaat (alleen die soundtrack was abominabel) en eentje die rustig voortkabbelt terwijl Braddock himself regelmatig is iemand op een vuist trakteert. Niet noodzakelijk een slecht concept, maar de uitwerking is nogal tam te noemen. Hier en daar eens een ontploffing, Braddock die wat cool met één of ander geweer staat te zwaaien en een slechterik wiens vocabulaire enkel en alleen lijkt te bestaan uit het roepen van Braddock's naam. Ondertussen moet er nog een vader-zoon momentje passeren en tegen dan loopt de aftiteling over het scherm.

Hetgeen me eigenlijk nog het meest aantrekt in dit soort films, is de de aanwezigheid van Cannon. Bizar eigenlijk, want zo uit mijn hoofd geef ik de productiemaatschappij geen hoog gemiddelde en toch.. Het is iets waar een zekere status vanuit gaat. Hoewel ik me heb voorgenomen om geen Norris films meer te gaan kijken (van Chuck én van Aaron), wil ik voor een Cannon film nog wel een uitzondering maken. Het is in ieder geval ondertussen duidelijk geworden dat Norris interessant is voor een klein bijrolletje maar dat hij geen volledige film kan dragen. Een compleet gebrek aan emotie, een gebrek aan one-liners (al is die toes quote aan het begin van de film wel heerlijk) en vooral een gebrek aan uitstraling zorgen ervoor dat dit soort films op den duur verzandt in de lagere regionen van een gemiddelde score.

Betekent dat dat Missing in Action III niets voorstelt? Wel, er zijn jammer genoeg nog slechtere Norris films te vinden. Aki Aleong schmiert er nog wel leuk op los als Quoc en verder is de climax best nog wel leuk gedaan. Had misschien nog beter geweest als Braddock effectief het loodje had gelegd, maar bon: "You can't always get what you want" zoals de Stones zeggen.

Kleine 2*

avatar van Movie Jim
Dit blijft toch een fantastische actie film.
De beste film van Chuck Norris!
ik ben namelijk een Chuck Norris fan
en kenner heb al zijn films gezien en op DVD
en ja dit is toch de beste.
Ik kijk liever naar deze film
dan naar de Titanic!
als ik die film zie lig ik binnen
2 minuten te slapen.
Nee maar serieus
ik hou ook gewoon van dit genre
en ik geef ook eerlijk aan
de vorige Missing in action
film vond ik het minste deel
van deze trilogie.
Zei ik beste actie film
van Chuck Norris?
jazeker want mij bevalt
het verhaal en
vele actie in deze film wel.
Dit soort films viste ik vroeger
goedkoop uit bij de Wibra

avatar van mrklm
Deze neergesabelde actiefilm begint met een vrij overtuigende reconstructie van de val van Saigon. De paniek rondom de Amerikaanse ambassade en de onrust in de stad is vrij overtuigend in beeld gebracht onder de regie van Chuck broer Aaron Norris. Maar dan worden we getrakteerd op het tenenkrommende liedje "Freedom Again" van Ron Bloom en weten we dat het beste eraf is. Colonel Braddock [Chuck Norris] is één van de passagiers van die roemruchte laatste vlucht uit Saigon en is in afwachting van zijn Vietnamese vrouw [Miki Kim]. Hoewel ze is ontsnapt aan een bomaanslag op haar appartement, is ze haar papieren kwijt geraakt en daardoor moet Braddock zijn vrouw achterlaten. Aangezien Braddock te horen krijgt dat zijn vrouw is omgekomen, is hij nooit teruggekeerd. Maar wanneer hij hoort dat zijn vrouw nog leeft, keert hij terug naar Communistisch Noord-Vietnam en is hij vastberaden zijn vrouw te vinden en haar mee te nemen naar de VS. Een hoop pief-paf-poef afgewisseld met sentimenteel gedoe maakt duidelijk dat Chuck Norris, die meewerkte aan het scenario, net zo goed kan schrijven als acteren. En hoe kan het dat Steven Williams (wiens karakter David Nester omkwam in Missing In Action II: The Beginning) hier levend en wel de ambassade bewaakt? Het beantwoorden van die vraag is net zo min de moeite waard als deze dwaze, soms ronduit wrede actiefilm.