Missing in Action (1984)

Actie / Oorlog

geregisseerd door Joseph Zito
met Chuck Norris, M. Emmet Walsh en David Tress

Colonel Braddock, die na 10-jaar een Vietnamees POW-kamp wist te ontsnappen, keert terug. Hij probeert de locatie te vinden van een gevangenenkamp en de Amerikaanse gevangenen te bevrijden. Hiermee wil hij bewijzen dat er nog steeds Amerikanen vast zitten in Vietnam.

avatar van FunkStarr
Behoorlijke tegenvaller van Chuck. Afgezien van hier en daar een aardig shot is er verder niet veel te beleven. Delta Force vind ik dan stukken beter. De vervolgen hoef ik nu ook niet zo snel te zien. 2*

Meneer Bungel
Spoiler-alert again! Gaat ie weer, ditmaal naar Vietnam. De scènes (begin en eind) in de bush-bush zijn het meest rechttoe rechtaan met wat explosies (met één echte knaller) en wat geschiet, hoewel Chuck emerging from the water een hele leuke is (incl. idd voorgaande lachpartij van de vijand). De scènes in Saigon en Bangkok (geschoten op de Filipijnen, naar ik begrijp) zijn echter sfeervoller en leuker. Ook wordt me hier (na Invasion U.S.A.) duidelijk(er) dat men een en ander wel degelijk met een knipoog beoogd heeft, maar het wringt zo met die rare, 'serieuze' boodschap. Nog ietsje moeilijker aan te zien in dat opzicht dan I.U.S.A. (aka niet voor iedereen), maar ook als geheel net iets minder. Dan was er nog wel M. Emmett Walsh, een persoonlijk favoriet, die er verder echter weinig te zoeken had.

2,5*.

avatar van lars-pixar
Ik wilde altijd erg graag Missing in Action kijken en ben de film zo doende gaan kopen op dvd.
En ik heb van het weekend de film zitten bekijken, vanwege de oude actie en natuurlijk Chuck Norris.
Maar ik vindt het erg teleurstellend om deze film twee sterren te geven, zo goed was die niet.
Het eerste uur vond ik erg matig en opbouwend en als op geven moment Chuck de jungle in gaat wordt het toch nog leuk zoals ik had verwacht had van de film.
Nu vraag ik me wel af of ik de dvd moet bewaren voor in mijn dvd collectie, misschien voor een herhaling vatbaar?

avatar van Movie Jim
Inderdaad ik vind dit veel Rambo
op lijken.
Maar wel een goeie film.

avatar van jipt
DiDa schreef:
Iedereen roept altijd "Chuck Norris die Rambo nadoet". Feit is dat Missing In Action eerder was dan Rambo: First Blood part 2...
De producten hebben een uitgelekt script van Rambo 2 gebruikt om Missing in Action te maken.

jipt schreef:

Ok, dat wist ik niet al had ik wel zoiets verwacht. Het leek me al sterk dat het andersom zou zijn . James Cameron, George Cosmatos en Stallone die een film van Norris als voorbeeld nemen leek me al sterk.

avatar van Gang_Star
Deze film stond me beter in het geheugen, maar het zal ondertussen al een jaar of 10 zijn dat ik die (voor het eerst) heb gezien. Nu de 2e keer vond ik het een stuk minder leuk. Het begint redelijk met die oorlogscenes, maar na de ontsnapping van Braddock wordt het inhoudelijk minder leuk. Zijn terugkeer na 10 jaar deed me hopen op flink wat spektakel, maar op wat geknal en ontploffingen na had het einde weinig te bieden.

Wel leuk om te zien in de credits: Stuntman: J. Claude van Damme.

Gang_Star schreef:
Wel leuk om te zien in de credits: Stuntman: J. Claude van Damme.

Klopt, in de film Predator met Schwarzenegger was Van Damme ook gecast voor de rol van Predator, maar dat is uiteindelijk niet doorgegaan. Wel een leuk verhaal. En zo zijn er wel meerdere zoals geruchten dat Schwarzenegger en Stallone origineel gecast waren voor Face Off, en dat zijn toen Travolta en Cage geworden. Altijd leuke weetjes zijn dat vind ik.

avatar van Beertje45
FunkStarr schreef:

Jean Claude speelde wel degelijk een rolletje in MIA, een der soldaten die wordt neergeknald die naar een wachtende heli rent. heb deze info uit een vroeg naslagwerk, verschenen tijdens het eerste decennia van JC's doorbraak in de filmbusiness.

avatar van fappie
mikey schreef:
Norris rules. Hij is tenminste geloofwaardig als actieheld. Sly is maar een opblaaspop met een IQ van 140

Haha IQ van 140 is hoog toch? En grote kans dat het klopt want Sly is een filmgenie.

fappie schreef:

Sly rules, Norris sympathieke man maar als acteur waardeloos.

avatar van Phantasm
Niet echt goed en niet echt slecht, leuk om een keer gezien te hebben.

avatar van john mcclane 2
Guilty pleasure.
kan ik niet ontkennen.
Maar dit is er een die mij kennis liet maken met Chuck Norris,
En van goede actie films die doen wat ze moet doen is dit er een!
er zijn volgens mij vele vervolgen ,,die steeds minder goed werden.
Dit is gewoon goed te doen.

avatar van wimaroca
Voor toen die tijd was het gewoon een topfilm,dus om 'm nu te waarderen klopt niet met de tijdgeest.iedereen wou deze huren,weet ik nog wel !!!!!!
Ik zal 'm geen sterren geven want ik denk dat ik 'm nu ook een onvoldoende zou geven,

avatar van Movie Jim
Missing in action blijft goed.
Chuck Norris speelt
zijn rol James Braddock
anders dan in de volgende delen,
hij komt zwijgzamer en kouder over.
Toch blijf ik dit een geweldige film vinden
ik zal wel de enige zijn in Nederland
nee maar ik vind de actie vermakelijk
en het verhaal is redelijk.