Shanghai Noon (2000)

Actie / Komedie

geregisseerd door Tom Dey
met Jackie Chan, Owen Wilson en Lucy Liu

Peking, 1881. Om aan een gedwongen huwelijk te ontsnappen is prinses Pei Pei met een escorte naar Amerika gevlucht. Ze is maar nauwelijks op Amerikaanse bodem of de jonge vrouw beseft dat ze in een val is gelokt. Haar begeleiders blijken immers gangsters te zijn die haar enkel tegen een mooie geldsom willen loslaten. Chon Wang, meester in de martial arts, belooft aan de Chinese keizer dat hij de prinses zal redden.

best lache is deze........kijk wilde westen spreekt me altijd aan en ja oosterse vechtsporten ook........gewoon lache filmpie......hoop onzin en vechten wat verwacht je anders van jackie chan!!! Gewoon een film waar je van moet houden

avatar van StuF
Leuke combinatie van Jackie met het wilde westen lijkt me. Volgende keer huur ik em denk ik wel. Alleen Chris Tucker lijkt me minder. Ik vond hem maar een superirritant figuur in 'Meet the Parents'. (zal wel aan die neus liggen of die tering stem) Mazl. stefan@krooshof.nl

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Chris Tucker speelt in Rush Hour, een film van Jackie Chan van een paar jaar geleden. De gozer die zowel in Meet The Parents als Shanghai Noon speelt is Owen Wilson

Na Rush Hour, de tweede film van Jackie Chan die ik kan doorstaan. Het is dan ook niet een standaard actie/vecht filmpje, maar een leuke komedie. Owen Wilson is heel wat minder leuk dan Chris Tucker in Rush Hour, maar toch zitten er enkele zeer vermakelijke scenes in de film. 3 sterren voor Shanghai Noon.

heheh lache joh deze film.....niet een goed verhaal ofzo...maar gewoon leuk om naar te kijken ....

leuke actie en wel grappig maar niet voor het verhaal gaan kijken maar dat moet je nooit doen bij jackie chan

Leuke vermakelijke film, niet een echt goed verhaal, maar de decors en de vele schitterende shots zijn echt wel de moeite van het kijken waard, verder is het hier en daar nog daadwerkelijk grappig ook, dus Shanghai Noon krijgt van mij 3,5 Ster.

'Heerlijke film van de beide heren. Zeker omdat beide heren een totaal verschillende manier van komisch zijn hebben. Jackie speelt op de domme film stijl (Buster Keaton was zijn voorbeeld), terwijl Owen "Colgate" wilson het moet hebben van zijn timing. Daarnaast hebben ze Jackie de kans gegeven de vechtscene's te coordineren. En die zien er weer lekker Chan uit. De film tuurt voor een komedie misschien wat lang, maar is vermakkelijk, soms echt grappig, en daarnaast is er niet bezuinigd op de film zelf, de speciale effecten, decors en shootings zien er prima uit. Tipje voor DVD bezitters, de DVD heeft best interesante extra's.

Lekker op de bank, en kijken
Groet Bart

Cliché verhaaltje, maar hij was toch wel aardig om naar te kijken. Deed me denken aan Rush Hour maar dan alleen een eeuw geleden. Wilson en Chan deden het wel aardig, maar een groot minpunt in deze film waren de gevechtsscéne's, want wat waren die ongelofelijk slecht zeg! Soms zag je de persoon al vallen voordat hij ook maar door iemand 'geraakt' werd. Maar goed, toch wel een aardig filmpje om op een regenachtige dag te bekijken. 2,5*

Een film vol wilde indianen en vechtende chinezen in de tijd dat er nog stoomlocomotieven reden, best te pruimen, leuk om te kijken. **1/2 ster

avatar van Goodfella
Jezus Christus, wat is dit ONTZETTEND slecht zeg.. echt.. zelfs de bloopers aan het eind zijn totaal waardeloos... 1 ster

avatar van Phooze
Viel me niet eens tegen, had het allemaal wat kinderachtiger verwacht. Leuk muziekje op het eind en tijdens een bargevecht Waar doet me dat nou aan denken.....

3 sterren.

GerwinF
Ja het kwam mij ook nogal bekend voor, hoe heten die nummers ook alweer?

avatar van Phooze
GerwinF schreef:

Ja het kwam mij ook nogal bekend voor, hoe heten die nummers ook alweer?
Ik weet niet hoe dat nummer heet, maar je hoort het ook bij het begin van Armageddon, als Bruce golfballen staat te slaan naar die Greenpeace boot

Jackie Chan Dat paard van hem was trouwens ook wel grappig.

Ik vond het een echte topper Jackie Chan is da man en niemand die er wat aan kan doen om het beter te doen dan deze chineze superster.
Hij is namelijk regiseur acteur stuntman allemaal samen in 1 super pakket.

nRg
Ik heb deze film gezien en ik vond hem niet veel aan. Het is zo fake allemaal. 1*

avatar van herman78
Cornholio: Jackie Chan is inderdaad een heleboel, maar geen Chinees.

NRG: volgens mij zijn er genoeg 'fake' films die ook jij leuk vindt.

avatar van BoordAppel
herman78 schreef:

Cornholio: Jackie Chan is inderdaad een heleboel, maar geen Chinees.

Hoe wil jij dan iemand noemen die in Hong Kong geboren is? Hongkonger?

Maar Hong Kong is pas sinds een paar jaar deel van China.

avatar van BoordAppel
Maar wat ben je dan als je in 1954 geboren bent? Gewoon Engels? Ik denk toch Chinees.

Formeel zijn het inderdaad Chinezen geworden, ja (volgens het CIA World Factbook in ieder geval), al is het de vraag of de normale context van dat begrip wel van toepassing is.

Datzelfde (het probleem van de context) geldt ook voor het begrip 'Brit' trouwens, realiseer ik me nu. Maar gelukkig, Wolters erkent het bestaan van het woord 'Hongkonger' voor een inwoner van Hongkong, dus dat probleem is ook weer opgelost.

wat een slechte film dit zeg. ik weet dat je chan met een korreltje zout moet nemen, maar dit was te slecht.

neo (crew)
Chan weer in topvorm, alhoewel ik van mening ben dat al de laatste jaren veel minder de kans krijgt om zijn kwaliteiten optimaal te tonen. Gewoon heel erg vermakelijk. 3 sterren

een hele grappige film en heel leuk om te zien.
ik heb hem al 50 keer gezien en hij blijft een mooie film

Lachuh film, dit is humor, vind dit de beste film van chan. ik beloon hem met een 3.

Leuke film, had meer humor verwacht. Heb alleen moeten lachen toen Chan achterstevoren op dat paard zat. Beetje standaard film dus, maar wel te pruimen.

zeer grappige film heb hem al 4x gekeken en de humor is er nog steeds niet vanaf.
en uitstekend geacteerd door owen wilson.

vanavond komt hij, ik zal kijken of mijn stem het ook waard is;)

avatar van Purmerend
Die bad scene is echt top. Leuke onzin film. Met al die nep vechtpartijen. 3*