• 11.785 nieuwsartikelen

Genre: Komedie / Romantiek

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Steven de Jong

Met onder meer: Cas Jansen, Tatum Dagelet en Rense Westra

IMDb beoordeling: 4,8 (441)

Gesproken taal: Nederlands

Releasedatum: 16 mei 2013

Plot Leve Boerenliefde

Boer Jelte (Cas Jansen) heeft na het verlies van zijn vrouw weinig zin in een nieuw romantisch avontuur. En al helemaal niet met iemand die het boerenleven niet begrijpt. De meest onwaarschijnlijke vonk die kan overspringen is die tussen hem en Wenda (Tatum Dagelet), de populaire presentatrice van kijkcijferkanon Boerenliefde. Als die datingshow uitgerekend op zijn erf een nieuw seizoen komt opnemen, lijkt het een ultieme botsing van culturen te worden. Maar tegen alle vooroordelen over stadsmensen en boeren in, bloeit er tussen het jonge groen een bijzondere liefde op…

avatar van gotti

gotti

Quentin schreef:

Ik vond zijn vertolking van het karakter Matthijs Bockting in 'Feuten' anders zeer treffend, een van de beste die ik heb gezien.

Pijnlijk treffend inderdaad.

avatar van annemiek12

annemiek12

Erg genoten van de film.4 sterren!Khad al eerder een spin off bij RTL verwacht.Helpt ze vast weer aan flinke kijkcijfers.

avatar van Ebenezer Scrooge

Ebenezer Scrooge

• 1997 berichten

Cas Jansen als melkveehouder speelt eigenlijk nog best goed eerlijk gezegd, eigenlijk té goed voor zo'n idiote film. Als weduwnaar gaat hij regelmatig naar het graf van zijn overleden vrouw. Dat graf ziet er overigens echt bezopen uit. Hebben ze er van die speelgoedboerderijdieren op gezet en daaromheen weer zo'n miniatuur-boerderijhekje. Echt te zot voor woorden. En elke keer als ie bij dat graf is komt er weer zo'n witte vlinder aangefladderd, tot 5 keer toe zelfs, alsof we het na één keer nog niet snappen. Tatum Dagelet is de presentatrice van een Boer Zoekt Vrouw-achtig programma (Leve Boerenliefde), met de naam Wenda van Zwol, een kruisbestuiving tussen Wendy van Dijk en Linda de Mol. Wat speelt die vrouw godsjammerlijk slecht zeg. Lijkt wel of er helemaal geen script is en zij ter plekke maar iets zegt. Zit geen enkele emotie in d'r stem en steeds die chagrijnige blik. En dan is er nog Jamai Loman: een nicht die een nicht nadoet.

De trailer is beter (en die is al niet om aan te gluren).

avatar van mjk87

mjk87 (moderator films)

Geinig dat zo'n filmpje eens speelt op het platteland in plaats van hip Amsterdam. Uitgerekend al die irritante types in deze film staan voor de vijand, de Randstad, maar meestal is men heel serieus met die types en hebben ze de hoofdrol in een Nederlandse romcom.

Enfin, verschrikkelijke film dit. Die tegenstelling tussen Randstad en platteland is zo overdreven en zwart-wit dat het onbedoeld grappig maar ook pijnlijk wordt. Een beetje dooie boel ook met een Dagelet die er niks van bakt. Een niet onaardige Cas Jansen kan dat in zijn eentje ook niet meer redden. Ook die schoonvader is nog best leuk, maar verder snel vergeten. Met de locatie wordt weinig gedaan, visueel pover, niet charmant, steeds de symboliek er dik op met die witte vlinder. 1,0*.

avatar van jordorientje

jordorientje

Ik wist dat ie slecht was, maar wist niet dat het zo slecht kon.

Van het "verhaal" tot het "acteerwerk" tot "de muziek" was zo bagger, geen woorden voor.

Enige positieve aan deze film vond ik Waldemar Torenstra