Ja, Ik Wil! (2015)

Nederland
Romantiek / Komedie

geregisseerd door Kees van Nieuwkerk
met Elise Schaap, Martijn Lakemeier en Thijs Römer

Roos (Elise Schaap) is een aantrekkelijke en succesvolle vrouw van begin dertig. Steeds als ze begint te dromen van een huwelijk, wordt ze gedumpt. En dan wordt ze ook nog eens uitgenodigd op de bruiloften van haar exen en haar beste vriend. Om zichzelf niet te laten kennen, neemt ze haar jongere stagiair Daan (Martijn Lakemeier) mee naar alle ceremonies. Ze raakt veelvuldig verzeild in gênante situaties en valt prompt als een blok voor de charmes van een arts (Thijs Römer)...

kappeuter (moderator)
Vanaf 15 oktober in de bioscoop (eOne)

Kunnen we in Nederland nog iets anders maken dan zulke films...

kappeuter schreef:
Kunnen we in Nederland nog iets anders maken dan zulke films...
Ik zie een uitdaging voor jou, in jouw eigen opmerking !!

kappeuter (moderator)
Haha Nog even broeden op het script.

avatar van missl
3 keer is scheepsrecht? De eerste 2 films van van Nieuwkerk roepen niet bij me op dat ik enthousiast ga worden over deze nieuwe. Hij is wel heel productief, 2 films in 2 jaar.

avatar van Onweersvlieg
Manuel Broekman, Jeroen Spitzenberger, Thijs Römer.. wat een verrassende cast.

avatar van soom
De titel leek een saaie, degelijke romcom te herbergen. Ik had al voorstukjes gescand van Mannenharten, Rokjesdag en de hele Nederlandse filmmakerij op een bergje afval. Dus ik was totaal niet voorbereid op een leuke, gevatte film als dit. Ik verwachtte na het ietwat onoriginele Pak van mijn Hart, een film waar ik, als oude zure vrijster, en geen plannen om daarmee iets te doen, niets mee zou kunnen. Denk daar nog maar eens over. Mensen verrassen soms meer dan je denkt. Zo ook Kees. Dit was prachtig. Heerlijk. Tof.

Marjorie was vervelend. In Valentino was ze al beter. En hier pakte Elise me in. Totaal verpletterde ze me, in haar eenzame status van waus heid. Jeroen Spitzenberger was hier een tikkie mwah. Thijs Römer was weer het absolute nulpunt van deze hele film. Laat hem aub ophouden! Geef hem een vaste rol in een televisie serie! Ik kan er niet meer tegen om te zien hoe hij elke scene dramatisch om zeep helpt. Echter moet ik toegeven, dat het hier misschien 3 minuten wat minder etterde. Om vervolgens weer in alle hevigheid te irriteren als ik weet niet hoe. Maar ik denk dan maar aan de leuke kanten van deze heerlijke sprankeling. Martijn bewees al dat hij goed was (Wat was hij schattig in Lover of Loser he..), maar hij deed het nog even 200 keer over. Fantastisch.

avatar van Nienke1981
Zaterdag in de bios gezien en ik vond de film erg leuk. Mijn moeder ook trouwens. Vooral de hoofdrolspeelster zette de rol leuk neer.
Yvonne Jaspers was ook wel grappig in haar kleine rol als chagerijnige vrouw van. Vooral omdat je haar zo niet kent.

Hele leuke feel good film/komedie/roman echt n aanrader

Zo nog slechter dan pak van mijn hart en die scoort al een 0,5

avatar van vph1272qm
gezien omdat ik 'gratis' naar de bios kan (abo) en hij viel mij reuze mee. heb erg moeten lachen, leuke humor, leuke hoofdrol speelster...

avatar van missl
Terwijl ik gezegd heb totaal niet geïnteresseerd te zijn in de nieuwe film van v Nieuwkerk, dacht KLM daar anders over want deze werd mij aangeboden. En met in de openingsscène Jeroen Spitzenberger, bood dat veel goeds. Echter wordt dit mooie moment totaal om zeep geholpen wanneer die draak (Romer) in beeld komt. Verder is het een opsomming over hoe alles kan in Amsterdam. En dat iedereen eigenlijk wil trouwen. Schaap is wel leuk, Lakemeier heeft (heel positief) verrast.

soom schreef:

Serieus 5 sterren? Beter dan dit kan dus niet.
Zo krijgt niemand hier een realistisch idee of de films echt goed zijn

barry0404 schreef:
Serieus 5 sterren? Beter dan dit kan dus niet.
Zo krijgt niemand hier een realistisch idee of de films echt goed zijn
Mmm. Je zou sowieso niet echt naar mijn stemgedrag moeten kijken . Ik stemde gewoon 5*, omdat ik het een heerlijke, fantastische film vond. Ik kon me goed in leven in Roos, de hele sfeer was gewoon mega mooi. Ik houd van de kleine dingetjes in deze film. Het kan dat mijn stem andere mensen op het verkeerde been zet. Maar dat is toch wel ook persoonlijk, vind ik.

Een clichématige, belegen en oersaaie romantische komedie over een carrièrevrouw, die bij regelmaat in gênante situaties verzeild raakte, aan mannen geen gebrek had, maar natuurlijk smachtend wachtte op die ene ware. Ik denk dat deze productie voor vrouwen gemaakt is; bovendien zaten er maar liefst drie trouwerijen op verschillende locaties in. Met wat ironie en meer body was het misschien nog wat geweest.

Helemaal geen vervelende romcom van eigen bodem.
Ik had gezien de recensies een slappe, slecht geacteerde en zoutloze komedie verwacht.
Maar het viel me 100% mee.
"Ja, ik wil" is een symphatieke romcom geworden.
Natuurlijk is het verhaaltje standaard, zit de film vol cliches en is het verloop zo voorspelbaar als een wijzer van een klok. En toch weet de komedie te vermaken. Dankzij vooral een ontwapenende Elise Schaap. Ook kan ik "Divorce" acteur Jeroen Spitzenberger altijd wel waarderen.
3*/3.5*

avatar van mishad
Het Nederlandse romkom genre is diep weggezonken. Wat overblijft is het slechtere knip-en-plak werk uit soms redelijke maar vaak niet al te beste voorgangers... 'Ja Ik Wil!' is een treurig dieptepunt. Wanneer kan ik de scheidingspapieren tekenen?

avatar van bjerik76
wat een negatieve beoordelingen, zo zie je maar.
Ik die zelden komedies kijk, vond deze dan weer wel leuk.

De cast is goed, de humor is niet zo overdreven dat je ze voelt aankomen.
Het verhaal is wel leuk.

Raymonde de Kuyper, Zelf Yvonne Jaspers zetten naast Elise en Martijn zetten leuke karakters neer.

dertien in en dozijn nl romcom, schaap komt langxzaam op gang en lakemeier acteert op 50 pct en is nog goed....., romer overtuigd gek genoeg altijd.....toch geen vervelende film

avatar van Collins
Vervelende film waarin vooral de belegen humor en de hemeltergende muziekkeuze opvalt. Het nummer "what's up" spant meerdere keren de kroon. Erg.
De typetjes worden door de cast overdreven aangezet. De verhaalloop is erg voorspelbaar en allesbehalve boeiend. Enige gevatheid of originaliteit in het script ontbreekt bijna volledig.
De speelduur is in tijd gerekend niet eens zo lang maar dat voelt niet zo aan. "Irritant lang", zegt hoofdrolspeelster Schaap zelf ook nog aan het eind. Ze heeft helemaal gelijk.

Ik dacht het zo film wat moet van titel denken
Ik had geen zin om naar deze film te gaan,
maar viel gelukkig mee

Redelijke film over een vrouw die maar geen geluk kan vinden in de liefde terwijl iedereen om haar heen gaat trouwen. Een wel heel standaard romcom waar alles er duimendik bovenop ligt en ook de personages zijn clichématig. Originaliteit is dus ver te zoeken, maar de film doet verder niets verkeerds binnen het genre en wordt nergens saai. Mede door de leuke rol van Elise Schaap en ook wel Martijn Lakemeier nog net 3.0 sterren.

avatar van HNCX700
Bij de inparkeer scenes dacht ik wel eventjes van....
...het zal jouw nieuwe auto maar zijn die erachter staat

avatar van m1701
Verhaal zelf niet zo heel bijzonder.
Acteerwerk van Daan en Jacob waren leuk.

Film was leuk voor 1 x.

avatar van AmazingPP
Voor de geïnteresseerden onder ons:

€ 1,97 op Blu Ray bij de MediaMarkt.

avatar van Robertdeniro
Valt mee, de stagiaire is grappig, zet de rol goed neer. Zelfs 'Bram Wagtmans' van Feuten zet zichzelf grappig te kijk. 3 sterren en als je hem 1x kijkt prima.

avatar van WB
WB
RomKom. Niets meer, niets minder. Voorspelbaar, cliché en alles wat we al kennen uit andere films... Maar niet vervelend om te zien. Wellicht door de (voor mij) vernieuwende cast.

avatar van tommykonijn
Uiteraard zijn dit soort (Nederandse) romcoms inmiddels volledig uitgekauwd. Ik had hier dan ook niet erg veel zin in, maar ik vond de film zowaar best aardig. Ik heb me hier beter mee vermaakt dan met bijvoorbeeld Hartenstraat of Mannenharten. Dat is met name te danken aan de zeer sympathieke rol van Elise Schaap, die af en toe ook echt op mijn lachspieren werkte. Haar chemie met Martijn Lakemeier mag ook zeker benoemd worden, want die was zeker aanwezig. Thijs Römer vond ik daarentegen niet erg bijzonder. Hij speelt een redelijk standaard fout type. Jeroen Spitzenberger vind ik een goede acteur, maar ook hij voegt niet echt veel toe hier. Wat mij betreft had de film zich ook in het middenstuk volledig mogen focussen op de relatie tussen Roos en Daan. De ontwikkelingen omtrent het onderzoek van Roos zijn een leuke toevoeging en ik kon ook wel genieten van de vele referenties naar Friends.