Timboektoe (2007)

Nederland
Familie / Romantiek

geregisseerd door Dave Schram
met Reinout Scholten van Aschat, Bo Maerten en Anne Wallis De Vries

Isa en haar oudere broer Kars moeten verhuizen omdat hun ouders het roer omgooien en een camping in Frankrijk beginnen. Gelukkig ontmoet Isa Jules, een half-Nederlandse jongen met een alcoholistische vader. Net als de camping van haar ouders het lijkt te gaan redden, blijkt er een andere camping geopend te worden die hen de oorlog verklaart. De onsympathieke eigenaar geeft Jules' vader de schuld van de kwalijke dingen die hij aanricht en deze wordt gearresteerd. De politie dreigt vervolgens om de camping van Isa's ouders, Timboektoe, te sluiten, maar Isa, Jules en Kars besluiten om hier een stokje voor te steken.

avatar van RideOnAppie
hij is wel leuk. maar er zitten wel dikke B-acteurs in

avatar van Mug
Mug
gotti schreef:
De cast, met de sterke en tevens debuterende Bo Maerten voorop (die wel ietswegheeft van Jesica Biel), maakt hier en daar wel wat goed

Ik heb volgens mij een andere film gezien. Die Bo Maerten was toch wel het allerergste van het bijeengeraapte zooitje wannabe-puber-acteurs dat deze film 'opfleurt'. Gewoon niet te harden. Gelukkig kent de film nog wel wat aardige momenten, ook al vliegen de cliches je om de oren.

avatar van tommykonijn
Aardig vermakelijke jeugdfilm. In het begin zat ik de hele tijd te denken hoe idioot die personage's zijn om zo'n camping over te kopen, maar gelukkig werd de film wel leuk. Het acteerwerk was nou niet bepaald super maar opzicht vond ik het nog wel meevallen. Dit boek van Carry Slee heb ik nooit gelezen, maar ik weet wel dat ze een geweldige schrijfster is, het verhaal was dan ook leuk bedacht.

avatar van jay73
gotti schreef:
De cast, met de sterke en tevens debuterende Bo Maerten voorop

Sterk acteren deed ze niet. Maar het is wel een plaatje. Dat dient gezegd.

avatar van Purmerend
Zeker een plaatje en ze is pas 17 ik dacht dat ze zeker al 20 zou zijn. Maar goed echt een puberfilm.

avatar van m1701
Verhaal niet heel bijzonder, echt voor jeugd.
Leuk uitgewerkt, maar acteren kunnen ze allemaal niet.

Erg knap meisje die Bo

avatar van Kippie.
Stem verlaagd na herziening. Viel toch wel heel erg tegen voor de tweede keer, maar zal wel komen vanwege de leeftijd (toen 13, nu 15).

Leuke film, alleen zeer slecht geacteerd door Bo Maerten.
Willem Voogd was fijn om naar te kijken, wat een leuke jongen!
Bo een plaatje? Ik vind het meevallen. Maargoed, dat is ieders eigen mening.

Even over de film. Leuke verfilming, wel voorspelbaar, maar kortom toch nog *3,5

avatar van movie acteurs
Niet eens zo'n onaardige film. Best leuk en vermakelijk, ook acteerwerk is hier wel redelijk en sowieso beter dan in Afblijven en Radeloos. Soms alleen wat voorspelbaar en het verhaaltje was wat cliché, maar voor de rest een redelijk aandoenlijke film dus een 2,5.

avatar van lizzy123
Het boek heb ik gelezen. De film is leuk om te zien. Het keek makkelijk weg. Sommige scene´s waren erg voorspelbaar en kinderachtig. Het is ook een jeugdfilm.

Een beetje als Schram/Peters vs. Van de Ven/De Vries: 1.50 (1.70)
Alles wat je van tevoren had kunnen verwachten, komt in Timboektoe voorbij. Naar alle lagen van de bevolking worden personages gevormd; van rijk tot arm, van zwart tot blank, en ja natuurlijk kan ook de homo emancipatie niet achterblijven! Het script ontwikkelt zich volgens vaste patronen, ontbreekt het happy end uiteraard niet, en geneert de prent zich er zeker niet voor om de verhoudingen tussen de slecht en rechtvaardig lekker zwart - wit uit te lichten. Om overigens maar niet te beginnen over de stereotype Hollanders! Verder is het acteerwerk van een belabberd niveau, met name de koude start bezorgt menigeen rode wangetjes, al helpt de besluiteloze regie van Schram zeker niet mee. Ach, het kon nog veel slechter, dus wat dat betreft staat Timboektoe er nog redelijk op.

avatar van daxclusive
Enige tijd geleden heb ik het boek gelezen en kort daarna de film bekeken. Opvallend was dat zowel het boek als de film goed overeen kwamen samen, dat meestal niet altijd het geval is. En voor een Nederlandse film is deze voor de jeugd een aanrader. Ik heb mezelf trouwens ook niet verveeld met deze film, alhoewel 1x was voldoende om deze te hebben gezien.

Over het algemeen wel een leuke film.
Maar goed is wat anders.
Het verhaal is op zich heel leuk, al gebeurde er wel erg veel in een korte tijd. Dit komt natuurlijk omdat er 4 boeken zijn gebruikt voor deze film. Wat mij betreft hadden ze zich beter alleen op de eerste twee delen kunnen richten. Nu komt het wat afgezaagd over vind ik.

De casting was toch wel bar slecht. Ik vond de puber-acteurs allemaal ongeloofwaardig overkomen, op Jules na. En aangezien Bo Maerten een rol heeft gehad in ONM, had ik op z'n minst verwacht dat zij wel goed kon acteren.. tegenvaller dus. Lekker is ze overigens wel

Al met al, had deze film beter kunnen zijn dan hij uiteindelijk is geworden, maar voor een keer is ie wel leuk (:

avatar van Phantasm
Het boek is eigenlijk net zo goed als de film zelf, heb het boek toevallig verleden jaar gelezen, kwam wel aardig overeen, kijkt verder lekker weg.

goede film

Leuke film als je van de boeken van carry slee houdt !

avatar van boemboem27
aardig niet meer dan dat
heb toevallig eerst de andere 3 films van Carry Slee bekeken.
dit was toch wel een van de mindere

Ik heb nu alle Carry Slee-verfilmingen gezien en deze is toch wel veruit de minste. Het slordige scenario zit vol gaten en onverklaarbare wendingen. Bovendien blijft het acteerwerk ver achter bij dat van de andere films van Dave Schram. Erg matig.

avatar van blurp194
Een jeugdfilm.

Het verhaal is onmiskenbaar Carry Slee, vlot en spannend, maar deze verfilming is toch wat erg dun en slordigjes. Het enthousiasme van de cast - ik noem het maar geen acteurs - maakt dan nog wel wat goed, maar niet genoeg om over het gestuntel en het rammelende plot heen te willen kijken. Bo Maerten doet het nog niet zo heel slecht, maar eigenlijk is Katja Herben de enige die de titel actrice waard is. Jammer dat zij maar een half minuutje in beeld is.

Leuk voor op een woensdagmiddag op de tv, meer moet je er niet van verwachten.

avatar van mjk87
Niet zo slecht als andere Slee-films. Ja, er wordt nog steeds beroerd geacteerd, het script (die teksten!) is matig, het is lelijk gefilmd en nergens wordt het sprankelend. Toch kent de film nog enige charme, is het verhaal net iets minder van hetzelfde dan normaal en komen er best lekkere meisjes in voor die het allemaal het kijken nog enigszins waard maken. Uiteindelijk heeft dit veel potentieel, maar wordt, zoals gebruikelijk, nogal knuddig om zeep geholpen door een volstrekt gebrek aan kwaliteit. Jammer. 1,5*.

avatar van mikey
rommelige regie van een overdosis saaie gebeurtenisjes over slimme kindjes, domme ouders en een saaie hond. Carry slee kan geen fatsoenlyke verhalen verzinnen. Eentje voor de fanboys?

aardige acceptabele jeugdfilm; qua plot redelijk ingewikkeld. Voor pubers door pubers; overigens geheel in lijn met de boeken van de schrijfster. Veel emoties, maar ook veel bordpapier.

avatar van sandero16
Matig ..

verhaaltje duf, alles liep Door mekaar . Voor kinderen misschien leuk maar kon mij niet echt boeien.

Wel paar leuke scènes maar het was allemaal erg wankel.

Acteerwerk van een paar acteurs voldoende maar de rest was matig .

Wat een negatieve reacties. Geen hoogvlieger maar ook niet zo slecht als door sommige hier beweert wordt. Ik vond de ouders van de kinderen van Timboektoe idd niet zo best acteren maar stoorde mij er niet aan.

best een leuke carry slee verfilming.niet de beste maar ook niet heel erg slecht of zo van de carry slee verfilmingen.heb me prima vermaakt.

avatar van Shadowed
Oei.

Van alle middelmatige Slee verfilmingen, is dit absoluut de zwakste van allemaal. Dat heeft er onder andere mee te maken dat Maerten zo irritant is maar wordt daarbij dus ook niet geholpen door haar collega's hier. Voogd zet namelijk ook een zwakke rol af.

Zwak verhaal, in geen vlak maar een beetje geloofwaardig te noemen en nergens komt het zowel emotioneel als hard binnen. Dit drama kan je gemakkelijk mislukt noemen, maar gelukkig is er hier en daar een momentje waar de zon eventjes schijnt.

Het beste was misschien de locatie, dat dan weer wel. Voor de rest is dit zwak en kan je lekker overslaan. Hier mis je absoluut niks aan.