• 8.263.104 stemmen

The Incredible Burt Wonderstone (2013)

Komedie | 100 minuten

Genre: Komedie

Geregisseerd door: Don Scardino

Met onder meer: Steve Carell, Jim Carrey en Steve Buscemi

Plot The Incredible Burt Wonderstone

"Abracatastic!"

Burt Wonderstone (Steve Carell) en zijn sidekick Anton Marvelton (Steve Buscemi) staan aan de top van de entertainmentindustrie van Las Vegas, tot straatartiest Steve Gray (Jim Carrey) zijn opwachting maakt. Met de meest onwaarschijnlijke goocheltrucs neemt Steve moeiteloos de fakkel over. Burt krijgt de bons van zijn manager Doug Munny (James Gandolfini) en raakt in de put. Met de raad van zijn grote voorbeelden Rance Holloway (Alan Arkin) en Dom (Brad Garret) en een flinke aanzegging van zijn assistent Jane (Olivia Wilde), werkt Wonderstone aan zijn comeback.

imageimageimageimageimageimage

Young Burt

Young Anton

avatar van komerad

komerad

Leuk vermaak, met de glimlach gekeken. Af en toe eens goed gelachen.

Een billenkletser is het zeker niet. Te weinig echt goede grappen om ook echt goed te zijn.

avatar van ambrosini

ambrosini

Ik heb het speciaal bekeken omdat het een steve carell film is. Leuk verhaal met "rustig" humor erin. Film geeft aan dat je soms met de tijd mee moet gaan en niet moeilijk moet gaan doen over vernieuwingen/veranderingen.

Wat mij wel weer tegenviel is de personage van Jim Carrey met zijn goocheltrucs.. was wel overdreven..
De uitschakeling van jim carrey vond ik ook zwak, had meer uitdagingen verwacht, maar jezelf boren en daarna "koekoek" .. vond het niet echt super..

avatar van tommykonijn

tommykonijn

• 2076 stemmen

Jim Carrey. Die naam staat voor altijd in mijn geheugen gegrift. Hij is eigenlijk gewoon de aanleiding voor mijn filmliefde. Die was anders waarschijnlijk nooit ontstaan. Ik heb me als kind altijd ongelofelijk vermaakt met zijn films. Dat doe ik nog steeds en zal ik waarschijnlijk ook wel altijd blijven doen.

Ik vond het jammer om te lezen dat de film geen Nederlandse (bioscoop)release kreeg, want ik keek hier best naar uit. Jim zijn eerdere samenwerkingen met Steve Carell zijn me altijd goed bevallen. Voeg daar nog eens Steve Buscemi bij en je hebt imo drie zeer getalenteerde hoofdrolspelers. Desondanks het feit dat de trailer me niet erg warm maakte, was ik absoluut van plan de film een kans te geven.

The Incredible Burt Wonderstone bleek gewoon een heel leuke film te zijn, die me doet denken aan die komedies die ik vroeger altijd keek: films die simpel zijn opgebouwd, maar wel gewoon vermakelijk blijven en meer dan eens voor een lach zorgen. Natuurlijk komen er weer enkele clichés om de hoek kijken (wie had niet verwacht dat Buscemi en Carell het bij zouden leggen?), maar ik weet dat ik naar een leuke film zit te kijken als ik me niet aan dat soort zaken kan storen. Carell en Buscemi zitten beiden goed in hun rol. Daarnaast ook leuke rollen van Olivia Wilde en Alan Arkin. Jim Carrey is weer als vanouds op dreef in een rol die hem op het lijf geschreven is.

Toegegeven; ik heb me niet bescheurd tijdens de film. Er zijn genoeg komedies waarbij je waarschijnlijk veel meer kunt lachen. Desondanks heb ik me ook nooit verveeld. Er zitten een aantal momenten in die ik erg leuk vond (voornamelijk het 'glazen huis' en de laatste act - inclusief het gooien met de mensen). Ik had ook best nog eens behoefte aan een film als deze. Misschien daarom wel dat ik er extra van heb kunnen genieten. Het zijn de talentvolle acteurs, het leuke thema, het aangename sfeertje en een aansluitende soundtrack die het geheel tot een tamelijk genietbare film maken.

avatar van Norma

Norma

Zo nu en dan véél te flauw, maar overwegend toch wel amusant. En dan met name Carell en Buscemi als goochelaarsduo dat elkaar na jaren samenwerken niet meer kan luchten of zien en met hun act nogal in de jaren 80 zijn blijven hangen.

Carrey, die maar weer eens zijn gekke bekken trekt en wiens personage de meest onzinnige toeren moet uithalen, vond ik minder geslaagd. Op zich vond ik de sneer die daarmee werd uitgedeeld richting hedendaagse entertainmentprogramma’s -waarin mensen bereid blijken de meest achterlijke dingen te doen voor aandacht- dan wel weer geinig, maar die voortdurende “kijk mij eens lollig doen” mimiek staat me al vrij snel tegen. Ik zie hem toch liever in iets serieuzere rollen.

Met de introductie van Alan Arkin’s personage komt er een beetje rust in het verhaal en wanneer Wonderstone dan uiteindelijk het licht ziet en het over een andere boeg gaat gooien neigt het zelfs naar feel-good. Beetje jammer dat Carrey dan nog weer een boormachine in zijn hoofd moet zetten, maar de uitsmijter met de grote verdwijntruc van het publiek is wel weer aardig gevonden.

avatar van K. V.

K. V.

Films over goochelaars hebben bij mij altijd een stapje voor en dus moest 'k me eens aan deze wagen. 'k heb er eigenlijk erg van genoten. De film is niet constant grappig (al heb 'k toch wel een aantal keren moeten lachen), maar 'k heb me er toch erg mee geamuseerd.

De cast was goed op dreef en er was zelfs een klein rolletje voor David Copperfield. Ook de muziek was wel leuk.

Wat een laag gemiddelde (2,77 ), 'k vond het een dikke aanrader!

avatar van Marvinleeaday

Marvinleeaday

Amusante film die goed begint maar langzaam wat inkakt.

Theunissen

Film die het vooral moet hebben van de cast en de grappige goochelacts. Het verhaal rond deze goochelacts stelt eerlijk gezegd niet zoveel voor en is ook best flauw. Ondanks dat Jim Carrey geen echte hoofdrol heeft in deze film, moest ik wel om hem en vooral zijn absurde goochelacts het meest lachen. De cast is overigens best indrukwekkend en ze doen het allemaal wel verdienstelijk, met name natuurlijk hoofdrolspeler Steve Carell. Uiteraard zorgde met name Olivia Wilde voor het visuele aspect, maar het begin (eigenlijk het leukste stuk van de film) in de fraaie kunstmatige stad Las Vegas zag er natuurlijk ook fraai uit. Leuk om eens gezien te hebben, maar met een indrukwekkende cast als deze had men er eigenlijk meer moeten uithalen.

P.S. de muziek (liedjes) zorgde tevens ervoor dat deze film zich lekker wegkeek.

avatar van Al DeNiro

Al DeNiro

Leuke film met de twee grappigste acteurs van nu.

scorsese

Redelijke film waarin een goochelaarsduo na jaren samenwerking uit elkaar valt. De film mist een goeie lijn in het verhaal en is hierdoor wat fragmentarisch. De humor is vaak flauw en grappig tegelijk (leuk einde vooral). Van de cast met aardig wat bekende namen weet Jim Carrey in een bijrol de scenes te stelen. Een nipte 3.0 sterren.

avatar van Esteban

Esteban

Eindelijk gezien. Hier keek ik destijds enorm naar uit. Carrey en Carell zijn mijn favoriete (levende) filmkomieken. Helaas geen vuurwerk hier. Beide heren hebben afzonderlijk enkele leuke momenten, maar een dijenkletser is het in geen geval. Het verhaal op zich stelt niet veel voor en gaat van A naar B zonder enige verrassingen. Ook opvallend, Wonderstone zit helemaal niet volgepropt met humor. Jammer genoeg, want daarom kijk je deze uiteindelijk wel. Don Scardino weet niet wat timing is. En toch. Misschien ben ik iets milder dan gewoonlijk, maar ik kan niet zeggen dat ik één keer op mijn horloge gekeken heb. Ook al hadden ze niet veel om mee te werken, de cast wist mij de hele speelduur bezig te houden en -ondanks een gebrek aan humor- te boeien. Vandaar alsnog drie sterren.

avatar van riefenstahl

riefenstahl

Met plezier naar gekeken dankzij de acteurs (leuk om Arkin weer eens te zien) en de sfeer.

Qua komedie zeker geen hoogvlieger maar ik heb hier en daar toch goed kunnen lachen. Carrey is hilarisch en ziet er op z'n 51e opmerkelijk fit uit, dat mag ook wel eens gezegd worden.

avatar van Mr. Chiel

Mr. Chiel

Een toch wel tamelijk onbekende film met Steve Carell, Jim Carrey en Steve Buscemi. Ook afgelopen zaterdag pas (na 6 jaar!) op tv. Erg komische film, al wil het nergens écht grappig worden. Maar dat geeft niet, het verhaal is interessant genoeg. Illusionisten op hun retour die hun comeback proberen te maken. Goed mee vermaakt!

avatar van ILDIB

ILDIB

PpSimpel edoch doeltreffend met goede acteurs. Soms wat flauw maar vooral onderhoudend.