• 8.353.971 stemmen

Releasedatum: 13 december 2001

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis
  • iTunes Bekijk via iTunes

Plot Bandits

"Two's company, three's a crime."

De onweerstaanbare Joe en de zwaarmoedige Terry zijn voortvluchtige bankrovers die nog maar één doel voor ogen hebben: genieten van hun paradijs in Mexico. Ze hebben slechts nog een paar overvallen te gaan voordat het zover is. Hun aanpak is eenvoudig. Zonder geweld bezoeken zij de avond voor de overval de bankdirecteur. Ze genieten daar van een diner, blijven slapen en de volgende dag helpt de directeur hen veilig de bank te beroven. Deze aanpak zorgt ervoor dat de logerende bankovervallers als zijnde Robin Hoods, razend populair worden, zelfs bij de bankdirecteuren. Helaas worden de zaken gecompliceerder wanneer de onstabiele, zeer mooie maar vooral eigenwijze persoonlijkheid Kate in hun leven komt. Kate sluit zich aan bij de bankovervallers en steelt niet alleen meer het geld, maar ook hun harten.

imageimageimageimage

Claire/Pink Boots

avatar van KrimpenDrummer

KrimpenDrummer

josseheijmen schreef:

Ik heb 5 minuten volgehouden. Het begin vond ik, maar dat is dus wel duidelijk, grenzen aan vreselijk.

Ik vond de woorden uit Willis' en Thornton's mond zo geacteerd. Ik kon bij wijze van spreken de tekst op het scenario zien staan. Erg irritant wanneer je zo'n ervaring hebt.

Willis ziet er niet uit.

Thornton eigenlijk ook niet. Ik heb hem op mijn netvlies in Monster's Ball. Daar vind ik hem uitgesproken fantastisch. Om hem dan in het begin van deze film zo te zien, doet pijn aan de ogen.

Ik denk dat dit de film is waarbij ik het snelst ben weggezapt in mijn leven (ben trouwens daarna nog 2 keer teruggezapt, om mij ervan te vergewissen dat Bandits echt niet nog een tweede kans verdiende... Nee.) en 1 van de zeer weinige die ik niet heb uitgezien. Ik ging vroeger vaak door met kijken, ookal vond ik het verschrikkelijk (ik denk nu bijv. aan Minotaur).

Dit heeft m.i. niet alleen te maken met Bandits maar ook met het feit dat ik recent kritischer sta tegenover films (niet zo gek als je er meer dan 100 ziet in 2 maanden, terwijl ik vroeger veel minder films achter elkaar bekeek).

Uiteraard matig ik mij niet aan dit als een recensie te sterren of een stem te geven, dan had ik moeten volhouden. Slechts als ik alleen op een onbewoond eiland terechtkom en het enige te doen is Bandits bekijken, zal die stem er nog van komen.

Na regel 1 ben ik al afgehaakt bij je recensie. Als je maar 5 minuten hebt gezien, dan heeft je bericht hier ook geen enkele meerwaarde.

avatar van benjelle

benjelle

Schitterende film, op dit moment nog draaiende op Veronica. Het moet gewoon gezegd worden dat Thornton de sterren van de hemel speelt. 'Bevers en eenden', o mijn god wat leuk.

Cate speelt wat minder, maar ze heeft dan ook een rothuwelijk.

avatar van DragQueen

DragQueen

Beter dan ik verwachte. Toch wel een genietbare misdaad-komedie, met een leuk verhaaltje. het acteerwerk is verder erg goed. vermakelijke rollen van Willis en Thornton. ook Blanchett is een leuke toevoeging. maar Thorton steelt min of meer de show. zeer onderhoudende, en vermakelijke film. 3,5 ster.

avatar van jumpstylemovie

jumpstylemovie

Ik sta er even van te kijken dat ik hier nog niet op gestemd had. Ik herriner me dat het geen top film was maar hij was te doen. Bruce Willis is altijd wel oke. Geen bijzonder verhaal maar wel vermakelijk.

avatar van DonPeliculón

DonPeliculón

Aardige misdaadkomedie waarbij vooral de chemie tussen de sterk acterende Bruce Willis en Billy Bob Thornton goed is. Het subplot met Cate Blanchett is, ondanks dat ze prima speelt, een stuk minder interessant. De momenten waarop Willis en Thorton samen spelen zijn dan ook de beste, zoals bij de tafelscène tijdens de eerste bankoverval.

Nog een kleine opmerking: ik denk dat de term 'Sleepover Bandits', die een aantal keer wordt gebruikt in de film, een leukere titel was geweest dan alleen maar 'Bandits'.

avatar van b00ts

b00ts

Weinig spectaculaire en bijna humorloze film. In de doos met grijze dvd's stoppen en snel vergeten.

avatar van misterdhdh

misterdhdh

niet echt zo leuke film vind ik, ik kan niet zeggen dat ik de hele familie met plezier gekeken heb, maar had het verwacht wanneer ik al naar de afbeelding en tekst keek; kreeg deze film ooit ergens bij, muziek was wel goed, maar weinig spectaculaire film, 1 keer kijken is genoeg, al bij al zeer matige film, maar had dit wel verwacht

avatar van misterdhdh

misterdhdh

misterdhdh schreef:

niet echt zo leuke film vind ik, ik kan niet zeggen dat ik de helefilm met plezier gekeken heb, maar had het verwacht wanneer ik al naar de afbeelding en tekst keek; kreeg deze film ooit ergens bij, muziek was wel goed, maar weinig spectaculaire film, 1 keer kijken is genoeg, al bij al zeer matige film, maar had dit wel verwacht

avatar van Spetie

Spetie

Vermakelijke film, die vooral ook dankzij de prima cast best lekker wegkijkt.

Bruce Willis en Billy Bob Thornton vormen hier een leuke tandem. Die combinatie van hen is grappig, mede doordat ze in de film qua karakter zowat elkaars tegenpolen zijn. Hun discussies zijn soms best grappig. Ook Blanchett doet het meer dan behoorlijk.

De film heeft verder een redelijk tempo, maar vooral de aangename muziek tijdens de film is fijn.Bands als U2 en Dire Straits klinken altijd goed. Het verhaal is verder niet al te bijzonder, zelfs vrij simpel, maar dat is hier niet zo heel erg. Alleen richting het einde wordt het iets minder, maar door de prima cast blijft deze film uiteindelijk overeind staan.

avatar van jan

jan

Teleurstellend. Niet echt komisch. Meer een drama met wat merkwaardige karakters. Vooral na het midden langdradig. Eind is wel aardig.

avatar van macrobody

macrobody

Geen spectaculaire film en halverwege net iets te langdradig. Het acteren van Billy Bob Thornton maakte veel goed. Bruce was ook overtuigend. Een paar grappige momenten en het einde was ok.

avatar van papaEd

papaEd

Aardige wegkijk film met leuke muziek. Niets meer en niets minder.

avatar van Meneer Bungel

Meneer Bungel

Klein stukje gekeken, maar kreeg geen zin om het uit te kijken. Grappig bedoelde dialogen en personages, maar meteen al slaat de verveling toe. Stem verwijderd.

avatar van witboek

witboek

Een typische Bruce Willis film.

avatar van Jawaddedadde

Jawaddedadde

Erg vermakelijke misdaadkomedie.

Beetje verbaasd over de lage score hier. Film kijkt erg lekker weg, neemt zichzelf niet al te serieus en is bovenal erg grappig. Vaak moeten lachen om de droge humor van Terry (Billy Bob Thornton), met zijn fobieën en ingebeelde ziektes Ook de dialogen tussen beide bankrovers/vrienden zijn erg vermakelijk.

En wanneer ook Blanchett het trio (al is het eerder een duo) komt vervoegen zorgt dit uiteraard voor de nodige romantische impulsen. Maar zelfs dat kijkt lekker weg en zorgt voor leuke scènes.

Het einde is er misschien wat over, maar mocht wat mij betreft wel op die manier gaan.

Erg goed!

avatar van emmes

emmes

Zalige film, heel ondergewaardeerd wat zeer jammer is. Cate Blanchett vindt het een van haar beste rollen.

avatar van avdj

avdj

Vermakelijke misdaadkomedie. Dat is vooral te danken aan de geweldige cast en de chemie tussen het drietal. Allereerst is Billy Bob Thornton een ronduit hilarische neuroot. Dustin Hoffman zou zich voor een dergelijke rol niet hebben geschaamd. Cate Blanchett is zo mogelijk nog sterker als verwende, doch wanhopige miljonairsvrouw. De hele film is ze erg overtuigend en zo langzamerhand begin ik haar één van de betere actrices van de laatste 10-15 jaar te vinden.

Ten slotte Bruce Willis. Afgelopen tijd zie ik eerlijk gezegd weinig goede rollen meer van de beste man. In Red 2, Die Hard 5 en zelfs The Expendables 2 vind ik hem erg op de automatische piloot spelen. Gelukkig geeft hij hier wel een gezicht aan zijn karakter en dat maakt het trio compleet.

De film heeft verder geen bijzonder verhaal en ook die stukjes voor de interviewer zijn enigszins rommelig en chaotisch. Ook de bijrollen overtuigen niet. Hierdoor valt mijn aandacht in het tweede gedeelte wat weg. Maar de geslaagde soundtrack en uitstekende hoofdrolspelers maken er een ruimte voldoende van.

avatar van Dirtdiver

Dirtdiver

Zwaar ondergewaardeerd. Zeer vlotte lachwekkende film. Vooral de hypochondrische billy bob maakt het erg leuk.

gauke

gauke schreef:

Een film (goede balans tussen actie en humor) met chemie tussen Thornton, Willis en Blanchett.

Voor wie van plan is zelf een bankoverval te plegen geeft deze film de nodige informatie. De productie was niet slecht, maar ook niet bijzonder goed. In het midden zakte het verhaal wat in, maar gelukkig maakte het verrassende slot veel goed. De karakters van de beide oplichters werd voor het voetlicht gebracht: Bruce Willis speelde de onverschrokken Joe en Billy Bob Thornton was geniaal als de hypochonder die dacht dat hij een hersentumor had.

avatar van RuudC

RuudC

Ik geloof dat ik vanaf het begin van de film al heb moeten zuchten. Even snel spieken en dan blijkt dat ik nog 115 minuten voor de boeg heb. *zucht*

Wat men hier feitelijk wil laten zien zijn twee bankovervallers die schijnbaar sympathiek moeten overkomen en zich nonchalant van A naar B banen. Het is niet grappig, het is verre van reëel, het is gewoon niet leuk. Ik moet toegeven dat Thornton beter aan te zien is dan Bruce Willis en Cate Blanchet stiekem best leuk is. Wat echt te vervelend voor woorden is, is het jolige sfeertje dat voortdurend aanwezig is. "Mevrouw, we moeten je auto hebben". Antwoord: "Ok, giechel giechel". Bandits zit vol met dat soort dingen. De driehoeksverhouding is iets wat je lekker in al die vervelende romcoms moet laten. Dat werkt hier ook niet. Wat rest, is een tamelijk doelloze film waarvan in het begin het einde al praktisch verklapt wordt. Daarmee heb je eigenlijk al een goede reden te pakken om Bandits te negeren. Tenzij je, net als mijn vriendin, volkomen onbegrijpelijk een zwak hebt voor Bruce Willis.

avatar van Noodless

Noodless

Tof filmpje met een leuke cast die perfect op elkaar in spelen. Billy Bob Thornton is grappig als de eigenaardige neuroot, Bruce Willis is hier de Bruce hoe we eigenlijk willen en Cate Blanchett laat hier weer zien dat ze een actrice met hoog niveau is. Ze speelt zo overtuigend, heeft klasse en de looks.

Vermakelijke film ! 7/10

avatar van Kondoro

Kondoro

• 2050 stemmen

Gisteravond deze film maar weer een herzien want dat moest ik toch nog even doen om mijn statistieken gelijk te krijgen maar ik vond deze film maar een hele lange, trage maar vooral dooie zit waarmee de film eigenlijk geen pit uitstraalt, qua komedie redelijk goed zit maar daar blijft het ook wel bij en om het beter te omschrijven: er zit geen beetje pit in de film en de film laat zich kennen.

Ik ga het ook aardig kort houden deze mening omdat ik best moe ben en hem eigenlijk snel wilt plaatsen.

De film klonk spannender dan dat hij is, vooral de plotomschrijving klinkt nog best bijzonder en is aardig leuk te noemen. De plot klinkt erg tof met het verhaal dat we bankovervallen gaan volgen, dit doen we ook echt wel alleen zijn ze verreweg van spectaculair te noemen aangezien ze best inhoudloos verlopen zonder enige spanning. Daarbij kende de film maar een kleinschalig hoeveelheid aan bankovervallen die er, zoals ik al zei, maar bar weinig inhielden.

Willis speelt een leuk rolletje Billy Bob Thornton ook. Voor de rest kent de film een leuke cast met hier en daar wel geinige opmerkingen alleen kunnen deze opmerkingen de film niet redden van de ondergang en is deze zit best waardeloos geweest.

Tarkus

Tarkus schreef:

Dit is een leuke verrassing.. ik kende de film helemaal niet, maar hij is wel zeer het bekijken waard.

Af en toe zijn er wat veel en te lange dialogen, vandaar een half sterretje minder dan 5, maar er zitten enkele geslaagde subtiele grappen in en hoewel Bruce Willis bekend staat als de actieheld, doet hij het hier ook bijzonder aardig.

Billy Bob Thornton is als vanouds perfect in een komische rol.

Maar wat dan gezegd van de prachtige Cate Blanchett, ze is alweer fantastisch, niet alleen weer zeer mooi om naar te kijken, maar wederom bewijst ze ook dit weer aan te kunnen, alleen haar bijdrage draagt bij tot een betere film.

Het scenario zit puik in elkaar, vol verrassingen.

En dan is er nog eens de fantastische soundtrack, met nummers van o.a. Bob Dylan, Tanita Tikaram, Led Zeppelin, U2 en anderen.

Weer een film die ik iedereen aanraad.

De vorige keer toen ik de film had bekeken maakte ik een opmerking over de vele lange dialogen.

Maar dat stoorde me deze tweede maal helemaal niet meer, integendeel.

Dus de hoogste score voor deze prachtige film, die grappig en leuk is.

En natuurlijk Kate Blanchett, een lust voor het oog !!!

avatar van stratmans

stratmans

grappige film met vooral grappig einde.

avatar van wezli

wezli

De eerste minuten beloven veel, maar daarna volgen oervervelende geneuzel teksten van Billy Bob Thornton en van die semi-onverschillige oneliners van Bruce Willis heel de tijd. Als zelfs Cate Blanchett een film niet kan redden weet ik genoeg.

avatar van frans123

frans123

RuudC schreef:

Als Bruce zwijgt is hij tien keer aantrekkelijker dan dat jij een uur blaat, gezien je recensie. Daarom vallen vrouwen op Bruce.

( foute) Bruce

avatar van frans123

frans123

Leuk wegkijkertje, die vnl gedragen wordt door Thornton..Middenstuk is zwak, doorgezapt.