• 10.595 nieuwsartikelen

Met onder meer: Russell Crowe, Jennifer Connelly en Emma Watson

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 10 april 2014

Plot Noah

"The end of the world is just the beginning."

'Noah' vertelt het epische Bijbelverhaal van de ark van Noach. In een wrede wereld zonder hoop, zonder regen en zonder gewassen, die overheerst wordt door krijgsheren en hun barbaarse troepen, staat één man aan de kant van het goede; Noach (Russell Crowe). Hij is een doorgewinterde strijder, een magiër en een genezer, maar het enige dat hij wil, is vrede voor hem en zijn gezin. Elke nacht heeft Noach visioenen over een eindeloze vloed, die het symbool is voor de vernietiging van alle leven. Gaandeweg begrijpt hij de boodschap die de Schepper hem stuurt. Deze heeft besloten om de mensheid te straffen en hen tot de laatste man te doden. Maar Hij geeft Noach een allerlaatste kans om het leven op Aarde te vrijwaren...

Social Media

avatar van gizzegiz

gizzegiz

Sterke prent met ongelooflijk mooie beelden. Maar wat mij het meest raakte was de verschrikkelijke keuze van een man tussen het welzijn van de toekomstige wereld en dat van zijn eigen nazaten. Absolute aanrader!

avatar van prive.geheim

prive.geheim

Deze film laat mijn hart huilen. En niet in de goede zin hoe kun je het verhaal van Noach zo vertalen??? Een beetje fantasie erbij oké. Maar om "de Schepper" gelukkig is het in de film niet bij Zijn echte Naam genoemd af te beelden als een God die klaar was met de mensheid en het wil uitroeien? Hoe kun je?! Het hele bijbelverhaal gaat er juist om dat God alles eraan deed om de mensen te redden, maar het waren de mensen die niet wilden luisteren. En om niet te vergeten Noach betekend hoop. En dan maak je er een hopeloos verhaal van een man die bereid was om kinderen uit te moorden omdat hij zogenaamd de opdracht had gekregen alle mensen uit te roeien. Het is grote leugen en bedrog. Noach was een profeet en hij heeft al die mensen gewaarschuwd ze mochten juist wel in de ark maar kozen daar zelf niet voor. En zo is het nu nog steeds Jezus stierf aan het kruis want ja dat is de God waar de bijbel over spreekt. God kwam zelf op aarde om ons te redden. Hij werd geslagen en gemarteld zodat wi,j die het inderdaad flink hebben verpest hier op aarde (dat is dan wel weer waar) een tweede kans kunnen krijgen. Deze film is waarheid verdraaid met grove leugens. Zeer teleur gesteld ik had er iets moois van verwacht.....

avatar van repok

repok

Wat een onzin verhaal zeg. Noem dit niet Noah, als ware het het verhaal uit de bijbel. Want het komt totaal niet in de buurt en klopt niets van. Noem het een sf en dan had ik niet eens gekeken.

Tip voor als je denkt het bijbelverhaal van Noah te kijken....niet doen

avatar van mrklm

mrklm

Aronofsky doet Cecil B. De Mille maar mist de luchtige benadering die de losjes op bijbelverhalen gebaseerde spektakelstukken van de koning van de spektakelfilm zo aangenaam maken. Noah [Russell Crowe] bereidt zich met zijn vrouw [Jennifer Connelly] en zonen [Douglas Boorth, Logan Lerman, Leo McHugh Carroll] voor op de zondvloed en moet zijn familie beschermen tegen de zelfverklaarde koning Tubal-cain [Ray Winstone]. Emma Watson speelt de vondelinge die hunkert na nageslacht. Spectaculaire melodramatische nonsens was veel beter te versmaden geweest als het niet zo zwaar op de hand was geweest.

avatar van teigertje

teigertje

Een overdonderende en powerfull film.

Naarmate de film vordert en de keuzes waar Noach voor staat.

Wordt de film steeds imposanter.

Schitterend gemaakt en zeer bijzonder.

Weer een ijzersterke Russell Crowe en Jennifer Connely is fantastisch.

Een geweldige cast.

Niemand doet onder.

Onbegrijpelijke lage score, voor een werkelijk sublieme krachtige film.

Met een helaas nog actuele boodschap, gezien de staat waarin de mensheid verkeerd.

Power movie !

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

teigertje schreef:

Onbegrijpelijke lage score, voor een werkelijk sublieme krachtige film.

Power movie !

Gelukkig ben jij er nog, om nog eens de volle 5 sterren uit te delen

avatar van teigertje

teigertje

The Oceanic Six schreef:

Gelukkig ben jij er nog, om nog eens de volle 5 sterren uit te delen

Nou heb je niet gezien ik strenger ben geworden in mijn beoordelingen.

Maar deze verdient ze werkelijk.

Gelukkig toch nog iemand met verstand in alle bescheidenheid

avatar van sparreke22

sparreke22

Eigenlijk heeft deze film alles in zich om er een goede film van te maken. Toch sloeg de film bij mij niet aan. Verhaal is oké, acteurs zijn oké, de speciale effecten zijn oké maar dan toch net niet. Wat zeker meespeelde zijn de (bij verzonnen) effecten zoals de monsters en de donkerheid waarmee gefilmd is. Een tweede keer deze film zien zal niet snel gebeuren.

avatar van Mickey b

Mickey b

Episch bijbelverhaal over Noah. Ik lees in de voorgaande recensies oa. dat het verhaal niet klopt. Nu historisch is er al geen basis, want is bijbels. En of het klopt met de bijbel of niet, so what.. Wie kan met zekerheid de bijbel bevestigen? Sommigen zeggen dat het een duister verhaal is. En dat is correct. Is geen engelachtige verfilming. Komt grauw over. Maar is misschien wel realiteit van die tijd. Ooit had men bijv. een blauwe Batman en rode Robin. Kijk maar eens hoe deze anno 2022 verfilmd worden. Maar dit terzijde. Vond het een mooie film die ik dankzij Netflix nu ontdekt heb. Snap niet dat ik deze destijds over het hoofd gezien heb. Is geen topper, maar heeft me ook niet verveeld. Grafisch sterk en verhaaltechnisch ook wat ik er van verwacht had. Ben dus geen bijbelkenner maar als men spreekt over Noah denk ik aan volgende: zondvloed, ark en van ieder dier twee. Wel dat is wat ik in deze film ook gezien heb. Met heel wat randverhaal erbij… Leuk. Bijbels correct of niet. 3,5*

avatar van Corcicus

Corcicus

Prachtig bijbels epos met een uitmuntende cast. Het script liet niet veel anders dan ingetogen acteerwerk toe, maar de sterrencast maakt er het beste van. De Ark van Noa is één van mijn lievelingsverhalen uit de Bijbel omdat het wijst op het belang van dieren in de abrahamitische religies. De film neemt soms een loopje met het bronmateriaal, maar het bliijft toch een zeer indrukwekkende verfilming van een fenomenaal verhaal. De film snijdt zoveel thema's aan en bulkt van de boodschappen: de onschuld van dieren, de verdorvenheid van de mens, overbevolking, de deugd van noeste arbeid, ouderlijk gezag, verlangen en lust. Met wat fantasie ontwaar ik zelfs het asielzoekersthema met de snode koning Tubal Cain die zich aan boord weet te hijsen om vervolgens dood en verderf te zaaien op de Ark. De prachtige shots van de IJslandse natuur vormen de ideale omkadering voor dit epos. Voor wie niet zoveel op heeft met het genesisverhaal is er voldoende actie om de lange speelduur door te komen.