100 Bloody Acres (2012)

Australië
Komedie / Horror

geregisseerd door Cameron Cairnes en Colin Cairnes
met Damon Herriman, Angus Sampson en Anna McGahan

Wanneer drie jonge stedelingen onderweg zijn naar een muziekfestival op het platteland krijgen ze autopech. Gelukkig is er hulp bij de hand in de vorm van de lokale mesthandelaar Reg. Hij verzoekt de feestgangers te wachten op hulp in de boerderij die hij samen met zijn broer Lindsay runt. Maar is Reg werkelijk behulpzaam of is hij een slimme zakenman? Met een grote order onderhanden en de twee broers die proberen hun product te verbeteren kan het wel eens verkeerd aflopen voor de drie...

avatar van tattoobob
Net niet!!!!

Voor mij net ff te weinig comedy/horror.
Deze film had zeker wel potentie maar het blijft allemaal wel een beetje vlak..
Jammer.

avatar van Shinobi
"You're the one doing us a favor."

Meer comedy dan horror.

En op beide vlakken niet echt geslaagd. De zwarte humor kwam nogal flauwtjes op me over en maar een paar dingen werken echt, ik vond bijvoorbeeld de running gag met de afgehakte hand wel lachen. Maar voor de rest wordt het nergens al te bijzonder. Er gebeurt daarvoor gewoon te weinig.

De horror is wat dat betreft redelijk ver te zoeken. Alleen tegen het einde aan wordt het een beetje bloederig, maar dat is het dan ook weer wel.

Al met al een gemiste kans, met het gegeven concept had zoveel meer gedaan kunnen worden.

Krappe 2,0 sterren.

avatar van barcam
Onderhoudende horror/komedie over twee broers die dankzij een nieuwe formule met menselijke ingrediënten er in slagen om mest voor gewassen te verbeteren. Bloederig onnozel verhaaltje dat soms niet weet waar het naar toe moet maar de spanning tussen de broers en de mooie Australische landschappen maken veel goed.

avatar van Vascago
Ik heb me prima vermaakt met dit fijne low budget werkje dat meer comedy dan horror is. Leuk verhaaltje, dat me bekend voorkomt uit andere films, maar het werkt gewoon. De humor vond ik leuk, de horror bleef helaas wat achter. Sfeertje is goed.

avatar van Moviestar1979
Een redelijke film die meer komedie dan horror bevat.

Het verhaal gaat grotendeels over 3 jongeren die onderweg zijn naar een concert.
Helaas krijgen ze autopech, en besluit de lokale mesthandelaar Reg om de 3 een lift te geven.
Wat Sophie, James en Wes niet weten, is dat Reg niet zomaar een gewone mesthandelaar is.

Het is op bepaalde momenten wel even lachen met die Aussies.
Verwacht echter geen grote horror-elementen, want dan kan deze film flink tegenvallen.

2,5 *

avatar van Spartaan1986
Een aantal grappige momenten met een klein beetje horror. Dat is het wel zo'n beetje. Leuke cast, maar er zal weinig blijven hangen. Leuk voor als er een avondje niks op tv is.

avatar van tattoobob
Te veel comedy en te weinig horror......verder wel een leuke wegkijkert.
Neem de film maar niet te serieus....acteerwerk is niet vervelend...hier en daar zitten er wel leuke scenes in,maar helaas te weinig voor een voldoende.

meh

avatar van renzoroy
saai, flauwe humor en een vreselijke soundtrack die voornamelijk bestaat uit hele slechte country muziek.. Had een beetje het niveau van Tucker and Dale verwacht, maar helaas.