Ritana (2002)

Japan
Actie / Avontuur

geregisseerd door Takashi Yamazaki
met Takeshi Kaneshiro, Ann Suzuki en Kirin Kiki

Miyamoto, alias 'Returner', is voor een missie naar de onderwereld van Yokohama gestuurd. Daar ontmoet hij Millie, een 15 jaar oud meisje dat in de toekomst leeft. Zij vertelt hem dat ze nog maar drie dagen heeft om haar wereld van de ondergang te redden.

avatar van Hemdale
Goeie film! De film deed me denken aan The Matrix, de gevechten dan, en het verhaal op zich wel een beetje aan Terminator, maar toch een top film! 4 sterren.

avatar van pascal83
ziet er erg goed uit, naar vakkundig doorklikken kom je via de volgende link bij de trailer uit:
goede site!

avatar van aSMoDeuS
Ik zat erg te twijfelen wat ik hem zou geven.

Het verhaal is op zich best origineel.

ipv. de aliens die zonder reden iedereen komen afslachten was het redden of wreken van SLECHTS! van een alien door zijn mede aliens een welkome afwisseling

Net als bij DOA vond ik de bullettime er stukken beter uit zien dan in The Matrix. (Q-wat lul jij nou? A-sja, dat vind ik nou eenmaal, hier ziet die er een stuk realistischer uit.)

Ik had wel meer actie verwacht. Als je de trailer ziet dan denk je echt dat er veel meer actie voor zou komen in deze film.

Maar dat mocht de pret niet drukken.

Twijfel tussen 3,5* en 4*...

3,5* - wellicht als ik hem ooit op betere kwaliteit beeld te zien krijg, de sfx iets beter uit komen en dat er een halve ster bij op komt.

(even wat anders: jezus, wat is de poster op IMDB lelijk zeg! )

avatar van Esteban
Deze hoop ik toch al een tijdje te zien, looks like kickass fun!

avatar van Dopke
Redelijk vermakelijke pulp van het niveau van The One. Ziet er over het algemeen erg gelikt uit maar de welbekende tijdreis plothole gaten zijn weer eens erg dik aanwezig, net als vele andere voorspelbare en slappe elementen.
Ga je je haast afvragen waarom ze niet wat meer tijd en geld in het script hebben gepompt. Maar goed, een zelfde kunnen we ons bij Final Fantasy afvragen, ze zullen hun redenen wel hebben.

Erg leuke film. Volgens mij nogal onbekend in Nederland. Had hier op zijn minst een leuke DVD release verdiend. Moet echter wel zeggen dat er iets meer actie in had gemogen. De bullittime momenten waren erg mooi maar haalden het mijn inziens toch net niet bij de Matrix.

Ik geef hem 3 sterren

Vond hem nogal langdradig en er zaten veel fouten en onlogische dingen in. Bij een fantasyfilm kun je zoiets tot op zekere hoogte voor lief nemen, maar wanneer twee mensen op een motorfiets langs de ruisende zee scheuren en op normale toonhoogte een dialoog met elkaar voeren? Niet echt geloofwaardig.

Trailer was leuk, premisse heel aardig, maar er gebeurde te weinig. 2 sterren.

De recenties zijn nogal positief, maar vondt hem zelf een beetje tegenvallen. Zaten wel leuke dingen in, maar dit soort films zijn meestal behoorlijk "ooster" wat ik erg goed vindt, alleen deze film is weer te "amerikaans". Duurde iets te lang vondt ik. En de actie bleef teveel uit. Cover beloofde veel... helaas. 2.5 ster.

avatar van De GeuS
Een paar leuke effecten en het aangename acteerwerk van de twee hoofdrolspelers trekken deze film net iets boven de gemiddelde actiefilm uit. verder was het niks bijzonders; 3*....

Een japans geregisseerde film met een westers tintje. De special effects zijn mooi uitgevoerd, het verhaal is niet echt origineel. Een meisje uit de toekomst die in het heden haar toekomst probeert te veranderen.
(Lijkt mij meer science fiction dan actie/avontuur...) 2 * voor de moeite.

IQ160
Sjongejonge!

"Dat is alles wat ik daarover te zeggen heb."
Herodotos - 484 v.(?) Halikarnassos - na 430 v. Athene(?)

wil ik nog steeds zien ben wel fan van jap-chineese-koreaanse sf hack slack movies

avatar van Ché Cliché
Matige effects vind ik persoonlijk. Ik kon er niet inkopen. Vond het weinig vernieuwend, weinig speciaals. Ben beter gewend uit Azië. 1,5 ster voor allemaal nét niet.

RippedBone Dog
leuke john woo elementen, maar het komt lang niet in de buurt van de john woo master himself.
Maar goed Takashi Yamazaki (de man achter de videogame onimusha warlords) heeft toch wel redelijk zijn best gedaan.

avatar van kinjutsu
Tja wat zal ik zeggen, een film die gebruik maakt van heel veel verschillende elementen uit heel veel verschillende film. Matrix, Terminator, E.T., Men in Black om er een paar te noemen. Ik stoorde me er niet zo heel erg aan, want het was opzich redelijk uitgewerkt en de special effects waren wel mooi. De muziek keuze daarentegen was ronduit slecht. De engelse zinnen die het meisje uitsprak waren ook niet om over naar huis te schrijven maar over het algemeen heb ik me best vermaakt.

avatar van sinterklaas
Prima vermakelijk Japans SF/actie, een soort mix van The Matrix en Terminator. Met een standaard verhaal over het redden of voorkomen van het einde van de wereld. Maar opzich was dit wel een amuseerende film. De actiescenes zagen er ook mooi uit enwaren ook in The Matrix/Bullettime stijl gefilmt. (dankzij een horloge die de tijd vertraagt) Acteerwerk vond ik zo nu en dan toch een beetje met ups en downs overkomen, maar ach wat maakt het uit. Het onderwerp doet aan The Terminator denken zo nu en dan. Zo zag het er ook wel eens uit aangezien de mensen in 2084 in oorlog waren met soorten robots of aliens. Ohja.. Aliens en ruimteschepen worden in deze film ook uit de kast getrokken. Sommige shots van de toekomst zagen er ook mooi uit.

Al met al natuurlijk geen topper maar zeker een prima tussendoortje voor de fans.

avatar van Villevalo23
Best een vermakelijke film die bestaat uit actie, sf en ET-elementen.
Het verhaal was lekker simpel en dit zorgde er mede voor dat deze film een zeer prettige wegkijk-ervaring was.

Het einde is erg leuk gedaan, ook al had ik het gevoel dat ik dit soort verhalen wel eens eerder had gehoord en gezien.

Beter dan verwacht!

avatar van Minority_Check
de verhaal vond ik erg leuk
uiteindelijk was ik ook niet teleurgesteld
maar het is toch best jammer van de effecten
met een grotere budget had het was beter gekund

Ietwat tegenvallend.

Vond dit vroeger een erg leuke film, maar zoveel jaar later weet hij zich toch niet helemaal meer staande te houden. Dit was één van mijn overbleven nooit-gereviewde 4* films, die review komt er nu maar de 4* zijn wel weg.

Slecht is het gelukkig niet. Daar zorgen de leuke hoofdrollen en een kick-ass villain wel voor. Ook een aantal goeie actiescenes weten wat leven in de brouwerij te brengen, al valt nu wel op dat Yamazaki iets té graag hip wil zijn en daar niet helemaal in slaagt. Hij zou later ook wat meer richting de klassiekere charme gaan, iets dat hem beter ligt.

De special effects zijn het aanzien niet meer waard, de Engelstalige scenes doen pijn aan de oren en de film mist een beetje ritme. Toch is er ook nog genoeg leuks en vliegt de film nog steeds vlotjes voorbij. Maar die hoge score zat er eigenlijk nooit meer in.

En leuk om Kirin Kiki nog eens langs te zien komen, niet haar beste rol maar nu haar carriere verplicht aan haar einde is gekomen heeft het toch altijd wat extras.